Dalkurd Away

Lyssnar på Radio 1930 och Dalkurds tränare. Lär mig att varenda jävla match är en kamp. De spöar TFF, de snurrar upp HBK, men förlorar på stolpe in - vad i hela friden skulle få oss att tro att det bara är att åka upp dit och plocka hem tre poäng? —- jag tycker vi efter omständigheterna ligger ganska bra där vi ligger. Hallå, en spark från halva plan och ett inlägg som är på väg in i krysset … Vi borde ha haft ett par poäng till. Ändå: med rätt resultat omkring oss kan vi ligga på direktuppflytt redan efter nästa match. Men som sagt: Upp och käka taggtråd, en poäng duger gott, om vi vinner hemma mot Nårrby därnäst.

Vem ut och vem in?

Gillad av:ubie67 (1 totalt)
«13456

Kommentarer

• Vi sitter lugnt i båten då serien är ung, ny större utvärdering bör göras först efter de 6st maj-matcherna innan de 1mån långa uppehållet, taggtråd duger gott i varje utav dessa matcher!

• Silverholt skadad enligt rapporter. Ytterst tveksam till spel på måndag

• Gör han nog gott att vila lite, så får andra visa framfötterna.

• Pavic vänsterback o in med finska pinnen t.h., finns väl inga direkta andra alternativ va?

• @ÖÖIIFF sa:
    Pavic vänsterback o in med finska pinnen t.h., finns väl inga direkta andra alternativ va?

Så lär det bli. Aldrig positivt med skador men Tatu-Pavic kan bli bra.

• Nä det är lite skadedrabbat på vänsterbacken. Så det blir väl flyttbara Pavic som får ta den. Varmanen lär ju va revanschsugen på att få starta igen, så nu får han chansen.

• Inte bra. När fan är Teo J tbx? :'(

• Kan Wibrån den yngre vara ett alternativ?

Gillad av:Hansen, Tompa (2 totalt)
  • @Bissan sa:
    Kan Wibrån den yngre vara ett alternativ?

Det hade varit intressant, men jag vet ärligt inte om fart och fysik är så pass på plats för att debutera.

Å andra sidan plockades varken Oliver eller Bojent in för sin snabbhet.....

• @Drillo sa:

@Bissan sa:
    Kan Wibrån den yngre vara ett alternativ?

Det hade varit intressant, men jag vet ärligt inte om fart och fysik är så pass på plats för att debutera.

Å andra sidan plockades varken Oliver eller Bojent in för sin snabbhet.....

Ring in Bojent om Silverholt är skadad!

• Jag undrar jag om Silverholt haft småbekymmer en längre tid, tycker han har sett aningen sämre ut på planen match för match sen Landskrona. Nu kanske det blivit värre. Äh, jag spekulerar bara om det är nåt liknande som drabbade Pavic häromåret, som då spelade med smärtor i några matcher.

• @Zingo sa:
    Jag undrar jag om Silverholt haft småbekymmer en längre tid, tycker han har sett aningen sämre ut på planen match för match sen Landskrona. Nu kanske det blivit värre. Äh, jag spekulerar bara om det är nåt liknande som drabbade Pavic häromåret, som då spelade med smärtor i några matcher.

Tror pendlandet är påfrestande i längden. Frågan är hur länge han blir kvar, har en hög högstanivå och jag gillar honom.

• redigerade May 1

Är det bekräftat att Oliver är skadad?

Fö första matchen på konstgräs.

• Det börjar som vanligt tjockna i Superettans mittenskikt. Vore skönt om vi kunde dra ifrån den gråa massan med start imorgon.

• Ingen måstematch men en vinst är absolut behövlig. Däremot ett MÅSTE att byta kant på Bonnah och Rodic. Finns ändå inget samarbete mellan yb/ymf så bättre att byta nu. Kozica ska också starta mot Rochester.

Gillad av:olka6806, Calle01, Petter Bengtsson (3 totalt)
  • Visst är det en måstematch, OK en poäng borta, nästa blir oavgjord OK, så kan vi hålla på och plötsligt har det gått en tredjedel av säsongen, in med Kozica o Engqvist i startelvan. Alltid ÖIF

Gillad av:Fläns (1 totalt)
  • Har sett 3 allsvenska matcher live än så länge i år, i och för sig några som är topplag
    Men det som öster presterat hittills har jag blivit besviken på faktiskt och det gäller både spelare och ledare, samt saker runtomkring i föreningen, hoppas verkligen att alla steppar upp några snäpp om det ska bli allsvenskan nästa år. Det viktigaste är att komma in i vinningstreak 4 raka segrar nu och självförtroendet växer, då kan det bli bra det här. Börja inte byta för mycket i startelvan om det inte behövs. Måste spela ihop oss nu.

• @Fläns sa:
    Har sett 3 allsvenska matcher live än så länge i år, i och för sig några som är topplag
    Men det som öster presterat hittills har jag blivit besviken på faktiskt och det gäller både spelare och ledare, samt saker runtomkring i föreningen, hoppas verkligen att alla steppar upp några snäpp om det ska bli allsvenskan nästa år. Det viktigaste är att komma in i vinningstreak 4 raka segrar nu och självförtroendet växer, då kan det bli bra det här. Börja inte byta för mycket i startelvan om det inte behövs. Måste spela ihop oss nu.

Utan målvaktstabbar så hade vi förmodligen haft 4 raka. Vi har vart det bättre laget förutom kanske sista 30 mot Öis när vi backar hem och lite slarvigt i första mot Brage. Vi har nu tränare och många nya offensiva spelare som ska spela in sig och är enligt mig över förväntan än vad jag fick höra om Tufa i vintras, det kommer förbättras med tiden. Det här med att vinna 4 matcher i rad i S1 växer inte på träd direkt. Som förening har vi inte mått bättre än på mycket länge. Konstig take

Gillad av:Drillo, Lewinsky, Slangen, Calle01, Zingo, hannesnilsson, Platini, DNA (8 totalt)
  • redigerade May 1

Det viktigaste kommer vara att hålla kvar vår defensiva stabilitet. Får vi räkna bort målvaktstabben senast och Isaks nonchiga ickemarkering så hade vi släppt ynka två mål, vilket hade varit svinbra. Och nej, det var ingen miss av Månz. Den där bollen ska keeper döda alldeles själv.

Offensiven kommer att ramla på plats och leverera tillräckligt vad det lider.

Forza ÖIF.

• redigerade May 1

@Villenyblom sa:

@Fläns sa:
    Har sett 3 allsvenska matcher live än så länge i år, i och för sig några som är topplag

Utan målvaktstabbar så hade vi förmodligen haft 4 raka. Vi har vart det bättre laget förutom kanske sista 30 mot Öis när vi backar hem och lite slarvigt i första mot Brage. Vi har nu tränare och många nya offensiva spelare som ska spela in sig och är enligt mig över förväntan än vad jag fick höra om Tufa i vintras, det kommer förbättras med tiden. Det här med att vinna 4 matcher i rad i S1 växer inte på träd direkt. Som förening har vi inte mått bättre än på mycket länge. Konstig tak

Jag hoppas framför allt att folk inte börjat skrika på sparkad tränare och massa radikal förändring om vi skulle missa uppflyttning i år. Låt Jens, Vito och Tufa få jobba i lugn och ro så blir det här bra, även om det kanske tar två år och inte ett.

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • Bortamatch =Vinstmatch för Östers IF! :3

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • @Villenyblom sa:

@Fläns sa:

Utan målvaktstabbar så hade vi förmodligen haft 4 raka. Vi har vart det bättre laget förutom kanske sista 30 mot Öis när vi backar hem och lite slarvigt i första mot Brage. Vi har nu tränare och många nya offensiva spelare som ska spela in sig och är enligt mig över förväntan än vad jag fick höra om Tufa i vintras, det kommer förbättras med tiden. Det här med att vinna 4 matcher i rad i S1 växer inte på träd direkt. Som förening har vi inte mått bättre än på mycket länge. Konstig take

Hans take var att jämföra Östers spel med det hos de allsvenska topplagen och då kan man ju bli lite nedslagen. Ännu mer nedslagen blir man när man på måndagen ser Öster-Västerås för att dagen därpå se Man City-Real Madrid och inse att det är två olika sporter och sedan försöka nynna på ”Öster i Europa - rödblå tågar fram” och sätta den milanesiska spagettin i vrångstrupen.

• redigerade May 2

@xonitex sa:

Har Hörnblom haft någon speltid ännu?

• @xonitex sa:
    Inte bra. När fan är Teo J tbx? :'(

Vet vi vad som hänt honom? Vito snackade ju upp honom som modern, snabb och intressant.

• @Drillo sa:

@xonitex sa:

Har Hörnblom haft någon speltid ännu?

14 minuter

• Hade varit kul med 3 poäng idag

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • De 5 senaste mötena med Dalkurd har slutat 2-1, 0-0, 2-1, 1-1, 2-1. Första 2-1 matchen bröts Dalkurds långa hemmasvit, året de gick upp.

• @ÖIF135 sa:
    De 5 senaste mötena med Dalkurd har slutat 2-1, 0-0, 2-1, 1-1, 2-1. Första 2-1 matchen bröts Dalkurds långa hemmasvit, året de gick upp.

2-2 idag då för att följa mönstret

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.