East Front Trophy 2022

Flaggar redan nu för att jag helt glömt att preppa årets trophy och förmodligen inte kommer att hinna ikväll. Kanske hinner @Zingo ? Annars tar jag tag i det så fort jag får tid, skriv upp era betyg så länge!

Gillad av:Marcelo (1 totalt)
«1

Kommentarer

• Fan du har rätt, helt missat i all förvirring kring vår nya medlems/resehantering. Jag börjar preppa ikväll, sen får du jättegärna ta över stafettpinnen @Slangen :)

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Då är vi igång med EF Trophy år 2022! In och rösta (foruminloggning krävs).

https://www.eastfront.se/trophy-matches/

Gillad av:Slangen, Marcelo (2 totalt)
  • ????Bucklan????befinner sig just nu på Gravyr och Sportpriser för lite uppfräschning. Jag har pratat med Gustav Thiel innan - tror det funkar att dela ut den på premiären. Ett jobb för ordföranden?????

Gillad av:Zingo, outdoor_miner, Lewinsky (3 totalt)
  • Det går bra att rösta på Brage-matchen https://www.eastfront.se/trophy-matches/

Gillad av:NonPhixion (1 totalt)
  • Nu går det att rösta på Öis-matchen: https://www.eastfront.se/trophy-matches/

Gillad av:NonPhixion, Zingo (2 totalt)
  • Det går bra att rösa på VSK-matchen: https://www.eastfront.se/trophy-matches/

Gillad av:NonPhixion, Lewinsky (2 totalt)
  • Nu går det bra att rösta på Dalkurd-matchen: https://www.eastfront.se/trophy-matches/

• Det går bra att rösta på Norrby-matchen https://www.eastfront.se/trophy-matches/

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Är allt rätt inställt? Just nu ligger Engqvist 3a i totalen, han har ju knappt spelat.

• redigerade May 8

@xonitex sa:
    Är allt rätt inställt? Just nu ligger Engqvist 3a i totalen, han har ju knappt spelat.

Det tror jag. Blir väl så i inledningen av säsongen när bänkspelarna inte hunnit samla på sig så mycket minus för missade matcher. Då gör ju en bra insats att de snabbt hamnar högt. Engkvist ligger just nu på 3.44 för sin insats mot Norrby och har hittills bara samlat på sig 0,25 minus. Bör jämna ut sig med tiden.

Gillad av:Zingo, Labila Kabila, xonitex (3 totalt)
  • @Slangen sa:
    Det tror jag. Blir väl så i inledningen av säsongen när bänkspelarna inte hunnit samla på sig så mycket minus för missade matcher. Då gör ju en bra insats att de snabbt hamnar högt. Engkvist ligger just nu på 3.44 för sin insats mot Norrby och har hittills bara samlat på sig 0,25 minus. Bör jämna ut sig med tiden.

Helt riktigt. Man tjänar på att spela lite och göra en bra insats i början av säsongen, mot slutet blir det snudd på omöjligt p g a för mycket minus. Inte helt omöjligt dock. En riktigt bra insats över 30 matcher kan räcka riktigt långt, med 0,05:s avdrag är det "bara" 1,45 som försvinner.

Innan den här omgången var det t ex Kozica som låg med i toppen efter 1 poängsatt match p g a insatsen mot Dalkurd. Efter Norrby så han nu dalat till en niondeplats.Det svänger friskt i början!

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • Men om vi skulle säga att TBT inte spelar förrens han får starta i sista matchen för året och gör 5 mål och vi går upp pga detta och alla ger han en 5a i betyf, vinner han ef trophy?

• redigerade May 8

@Apotekaren sa:
    Men om vi skulle säga att TBT inte spelar förrens han får starta i sista matchen för året och gör 5 mål och vi går upp pga detta och alla ger han en 5a i betyf, vinner han ef trophy?

Gör han 5 mål i en avgörande match efter att inte ha spelat på hela året blir han en levande legend direkt och priset Teo Brenner Ballon Toris införs.

Gillad av:Zingo, swindie74 (2 totalt)
  • redigerade May 8

@Apotekaren sa:
    Men om vi skulle säga att TBT inte spelar förrens han får starta i sista matchen för året och gör 5 mål och vi går upp pga detta och alla ger han en 5a i betyf, vinner han ef trophy?

Får han en femma av alla som röstar få han fem i grundpoäng. Men är det hans enda match får han 30(eller hur många matcher det nu är)x0,05=1,5 i minuspoäng. Slutpoäng alltså 3,5. Om han vinner trophyn på det eller inte beror på vad de andra spelarna har lyckats skrapa ihop.

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • @Slangen sa:
    Slutpoäng alltså 3,5.

Du glömmer matchen han spelar för att få poäng och delta i Trophy överhuvudtaget =) Så max avdrag blir 29 x 0,05 = 1,45.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • @Zingo sa:

@Slangen sa:
    Slutpoäng alltså 3,5.

Du glömmer matchen han spelar för att få poäng och delta i Trophy överhuvudtaget =) Så max avdrag blir 29 x 0,05 = 1,45.

Naturligtvis

• @Zingo sa:

@Slangen sa:
    Slutpoäng alltså 3,5.

Men det ingen av er tänker på att han gör sina fem mål första kvarten innan han linkar av skadad i minut 19!

Vad händer då, slutar vår hjälte på -1,45?!

Gillad av:Ruuben (1 totalt)
  • @Vikash sa:

@Zingo sa:

@Slangen sa:
    Slutpoäng alltså 3,5.

Men det ingen av er tänker på att han gör sina fem mål första kvarten innan han linkar av skadad i minut 19!

Sånt här måste man ändå utgå från att det KAN hända.

• Spelarna borde få med sig sin matchpoäng, tex 3,47. Denna plussas sedan på med poängen spelaren får i nästa match, tex 2,87. Spelar man inte eller spelar för lite så får man således ingen poäng. Då blir det tydligt hur mycket en spelare leder med. Att veta skillnaden på 3.55 och 3.53 efter 25 matcher är svårt. Tycker jag...

• @Lindstig sa:
    Spelarna borde få med sig sin matchpoäng, tex 3,47. Denna plussas sedan på med poängen spelaren får i nästa match, tex 2,87. Spelar man inte eller spelar för lite så får man således ingen poäng. Då blir det tydligt hur mycket en spelare leder med. Att veta skillnaden på 3.55 och 3.53 efter 25 matcher är svårt. Tycker jag...

Blir för lite prestationsbaserat och då hade förmodligen en målvakt vunnit 90% av alla gånger. En spelare som gör 30 matcher på ett snittbetyg på 2 ska inte få samma poäng som en spelare som gör 15 matcher med ett snitt på 4

• @Lindstig sa:
    Spelarna borde få med sig sin matchpoäng, tex 3,47. Denna plussas sedan på med poängen spelaren får i nästa match, tex 2,87. Spelar man inte eller spelar för lite så får man således ingen poäng. Då blir det tydligt hur mycket en spelare leder med. Att veta skillnaden på 3.55 och 3.53 efter 25 matcher är svårt. Tycker jag...

Det var enklare när Öster News bara bestämde vem som vann. Då blev det Liatorpar’n varje gång.

Gillad av:Lindstig, Fidde P, Jockeluring, swindie74 (4 totalt)
  • @Vikash sa:

Nej, då slutar han på streck och är inte med i tävlingen. Måste ha spelat 30 min för att kunna betygsättas...

• @Villenyblom sa:

@Lindstig sa:

Blir för lite prestationsbaserat och då hade förmodligen en målvakt vunnit 90% av alla gånger. En spelare som gör 30 matcher på ett snittbetyg på 2 ska inte få samma poäng som en spelare som gör 15 matcher med ett snitt på 4

Fast det är så man brukar räkna. Målvakterna ligger nog sämst till. I vissa matcher har de ingenting att göra och i andra gör de ett misstag som sabbar deras betyg.

• Kul med diskussion om EF Trophy! Och gällande målvakter var det faktiskt länge en liten oro jag hade med systemet. Målvakter får låga betyg oftare och högre betyg mer sällan än genomsnittsspelaren. Så det var lite skönt när Mehic vann 2020 (första gången en målvakt vann sedan på 20 år och då var det ÖN-redaktionen som bestämde). Och ska vi vara riktigt ärliga så var Mehics 2020-säsong enda gången jag kan minnas att en målvakt var en av de absolut viktigaste spelarna i Öster.

• Tycker EFT är jättekul o röstar varje match. Magiskt med senaste versionen där man bland annat kan se statistik över sina egna röster. Kul att jämföra med kompisar o se hur olika man kan värdera spelare.

• redigerade May 8

EDIT/MOD: Släpp det. Bara släpp det.

1.8 Inläggskvalitet
    Att aktivt motarbeta den fria debatten i forumet genom att systematiskt publicera inlägg av bristande kvalité (provokationer, lögner, upprepningar etc) är förbjudet.

• Nygammalt ämne. Kan inte låta bli att gilla Elgens 1-10 betygskala, made by Italy. PS. Ibland blir man sugen på att få rösta på tränarens uttagning och agerande under match. Tufa hade nog legat högt på hans tidiga byten.

• redigerade May 9

@Jockeluring sa:
    Nygammalt ämne. Kan inte låta bli att gilla Elgens 1-10 betygskala, made by Italy. PS. Ibland blir man sugen på att få rösta på tränarens uttagning och agerande under match. Tufa hade nog legat högt på hans tidiga byten.

I ärlighetens namn slits jag mellan traditionens makt här (20 år av tävlingsregler ändrar man inte så lätt) och att utveckling är viktigt för att inte stagnera! Betygsskalorna har vi diskuterat, att ändra dem gör det svårt lite att jämföra mot tidigare år. Kanske ska det vara något så drastiskt att införa en tiogradig skala så att man kan se att saker förändrats?

Tränarens matchcoachning hade jag gärna gått med på att öppna för betygsättning förutsatt att det inte deltar i tävlingen utan mer ses som en separat post på matchnivå.

• @Jockeluring sa:
    Nygammalt ämne. Kan inte låta bli att gilla Elgens 1-10 betygskala, made by Italy. PS. Ibland blir man sugen på att få rösta på tränarens uttagning och agerande under match. Tufa hade nog legat högt på hans tidiga byten.

Håller med. Tyckte Elgens argumentation kring varför han föredrog den tiogradiga också stämmer överens med hur jag tänker. I helgens match fick hela backlinjen treor exempelvis. Det betyder inte att jag tyckte alla var lika bra men tyckte inte någon var värd en tvåa men inte heller en fyra. Hade exempelvis velat ge mittbackarna 3.5 i betyg och ytterbackarna 3 eller kanske 2.5. Om man vill kunna jämföra med tidigare år kanske en mindre dramatisk förändring vara att införa 0.5-steg på skalan vilket ger 10 bedömningssteg samtidigt som formatet bibehålls.

Gillad av:Slangen, Zingo, Pelle (3 totalt)
  • @jores sa:
    Om man vill kunna jämföra med tidigare år kanske en mindre dramatisk förändring vara att införa 0.5-steg på skalan vilket ger 10 bedömningssteg samtidigt som formatet bibehålls.

Mycket bra förslag! Jag tar det med mig till nästa säsong.

Gillad av:Jockeluring (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.