East Front Hall of Fame

Har fenna idé varit uppe? East Front bildades 1992, jag tycker det är rimligt att det är rödblåa prestationer från det året och framåt som räknas. Tycker också att karriären måste vara avslutad för att man ska komma på tal. Det utesluter risken att nån väljs in dag 1 och skriver på för duvetvem dag 2. Kanske att vi nominerar och väljer in en ny per år? Ev. Med rivstart första året, kanske med tre utnämningar? I NHL hissar man upp matchtröjor i taket. Hur gör vi? Funderar på vem / vilka som ligger närmast till hands. Eller är jag bara krånglig?

Gillad av:Slangen, Kalle Dahl, Pelle (3 totalt)

Kommentarer

• Bra idé.
    Ang kriterierna så gillar jag Nivas syn på detta i sin resa runt Sverige (har bara sett ett par avsnitt) o utnämningar av stadens största genom tiderna. Solna, Norrköping såg jag. Kolla det/inspiration. Men här skulle vi då öppna för fler än än ”en stor ” förstår jag.
    En kombo av fenomenal spelare o stor/lång klubbförankring.

Gillad av:Jockeluring (1 totalt)
  • redigerade February 2

@Jockeluring sa:
    Har fenna idé varit uppe? East Front bildades 1992, jag tycker det är rimligt att det är rödblåa prestationer från det året och framåt som räknas. Tycker också att karriären måste vara avslutad för att man ska komma på tal. Det utesluter risken att nån väljs in dag 1 och skriver på för duvetvem dag 2. Kanske att vi nominerar och väljer in en ny per år? Ev. Med rivstart första året, kanske med tre utnämningar? I NHL hissar man upp matchtröjor i taket. Hur gör vi? Funderar på vem / vilka som ligger närmast till hands. Eller är jag bara krånglig?

Vi gör en skylt för varje spelare högst upp på läktaren som täcker ända upp till tak mellan två pelare. Då löser vi även blåsproblemet och regnet i nacken samtidigt som vi hyllar spelarna. Det kan bli riktigt snyggt med glas och text och bild kombinerat och belysning på det. Vi kan även göra 4 guldårs skyltar också. Nu kör vi!

Gillad av:Jockeluring, xonitex (2 totalt)
  • @Jockeluring sa:
    Det utesluter risken att nån väljs in dag 1 och skriver på för duvetvem dag 2.

I min värld är det den ständigt aktive medlemregisteransvarige Lewinsky solklar i en East Front Hall of Fame, och skriver han på för Kälma så känns det som om vi har större problem än att han är inröstad i EFHoF.

Petlis tre miljarder år som kassör bör ju även det uppmärksammas.

Gillad av:Jockeluring, NonPhixion, Fidde P, Horn, papy (5 totalt)
  • Hur är det i andra Halls of Fame? Oavsett tycker jag att det är en vacker idé att tränare/ ledare / EF-legendarer / pubägare - alla kan väljas in om det huvudsakliga kriteriet är att det över avsevärd tid ska ha strömmat rödblått blod genom ådrorna.

Logga in eller registrera för att kommentera.