Superettan 2022

redigerade December 2021 i Supportersnack

Någon som vet när spelschemat för Superettan 2022 släpps?

Kommentarer

• Knugen, vem bryr sig - vi kommer lira och vi kommer göra det bra =)

• @WittonAlbion sa:
    Knugen, vem bryr sig - vi kommer lira och vi kommer göra det bra =)

Jo det vet jag, var mest nyfiken på att se när det släpps

Gillad av:Jögge (1 totalt)
  • Jo det vet jag, var mest nyfiken på att se när det släpps

Förra året släpptes det mitten av januari om min googling stämmer.

• En sak vi ska bli bättre på 2022 är fasta situationer. Jag föreslår följande variant:

Gillad av:KAX, Fidde P, jon, Memory Man (4 totalt)
  • @Manne sa:
    En sak vi ska bli bättre på 2022 är fasta situationer. Jag föreslår följande variant:

Räven raskar över isen. En modern klassiker!

• När släpps spelschemat för superettan 2022?

• @MATTAN sa:
    När släpps spelschemat för superettan 2022?

Borde komma när som helst.

Från 10 januari.

• Tack för info

• redigerade January 14

Vi börjar mot Bois away söndagen den 3 april och första hemmamatchen blir mot Brage den 10 april

• @Villenyblom sa:
    Vi börjar mot Bois away söndagen den 3 april och första hemmamatchen blir mot Brage den 10 april

Det är bara att ta tjuren vid hornen från början. Eftersom både Bois och Öster med säkerhet kommer att tippas som topplag i serien är min gissning att matchen kommer att spelas tisdagen den 5 april.

• redigerade January 14

Veckodag lär det bli med tanke på högriskmatch ja. När går bussen till Östersund, mitt i semestern?

• @Sigge sa:
    Veckodag lär det bli med tanke på högriskmatch ja. När går bussen till Östersund, mitt i semestern?

Blir antingen lördag eller söndag. ÖFK away är den 17 Juli

• @Calle01 sa:

@Villenyblom sa:

Det är bara att ta tjuren vid hornen från början. Eftersom både Bois och Öster med säkerhet kommer att tippas som topplag i serien är min gissning att matchen kommer att spelas tisdagen den 5 april.

Gillar fotbollen som Bois spelar men hade överdriven utdelning förra året och tappen av Jensen, Olsson och Almadjed känns för stora just nu

Gillad av:Slangen, ÖIF135 (2 totalt)
  • @Calle01 sa:

@Villenyblom sa:

Vi vinner alltid mot Landskrona på sistone, typ :sunglasses:

• @Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

@Villenyblom sa:

Gillar fotbollen som Bois spelar men hade överdriven utdelning förra året och tappen av Jensen, Olsson och Almadjed känns för stora just nu

Jag är inte själv så bevandrad i statistiken och XG etc, men jag kommer ihåg att du nämnde Landskronas överdrivna utdelning förra året. Icke desto mindre är jag säker på att både de svartvitrandiga och Östers IF kommer att hamna väldigt högt upp i förhandstipsen. Därav min gissning att matchen kommer att spelas tisdagen den 5 april, kl 19.00, som veckans match på Discovery. Att skåningarna och Östers supportrar inte direkt älskar varandra kommer säkert också att bidra när förbundet/SEF bestämmer matchdag. Att de sk experterna och journalisterna sällan har någon större kunskap om Superettan är tråkigt. Jag skulle inte bli förvånad om någon av Sveriges största Superettan-experter finns på någon av de olika supporterforumen, t ex det här.

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • @Calle01 sa:

@Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

@Villenyblom sa:

Jag är inte själv så bevandrad i statistiken och XG etc, men jag kommer ihåg att du nämnde Landskronas överdrivna utdelning förra året. Icke desto mindre är jag säker på att både de svartvitrandiga och Östers IF kommer att hamna väldigt högt upp i förhandstipsen. Därav min gissning att matchen kommer att spelas tisdagen den 5 april, kl 19.00, som veckans match på Discovery. Att skåningarna och Östers supportrar inte direkt älskar varandra kommer säkert också att bidra när förbundet/SEF bestämmer matchdag. Att de sk experterna och journalisterna sällan har någon större kunskap om Superettan är tråkigt. Jag skulle inte bli förvånad om någon av Sveriges största Superettan-experter finns på någon av de olika supporterforumen, t ex det här.

Tror nog tvärtom att de hänger en hel del här o liknande forum, twitter, insta etc, men de som är mest professionella håller väldigt låg profil. Är ju ändå mkt man kan snappa upp om man är lite källkritisk på dessa alternativa ställen, o om de inte är det missar de ibland hel del kontext till sina egna texter o får då skylla sig själva.

• Aftonbladet har tydligen släppt ett Kamikaze-tips. Någon med plus som kan redogöra för lite av innehållet??

• @Bissan sa:
    Aftonbladet har tydligen släppt ett Kamikaze-tips. Någon med plus som kan redogöra för lite av innehållet??

Topp fem.
    1. HBK
    2. TFF
    3. ÖSK
    4. J-Södra
    5. Östers IF

• @Europaeus sa:

@Bissan sa:
    Aftonbladet har tydligen släppt ett Kamikaze-tips. Någon med plus som kan redogöra för lite av innehållet??

Topp fem.
    1. HBK
    2. TFF
    3. ÖSK
    4. J-Södra
    5. Östers IF

Om södra lyckas komma före öster nästa säsong ska jag dansa naken i Rådhusparken- dem har ju fullt kaos i klubben just nu verkar det som

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • @Europaeus sa:

@Bissan sa:

Topp fem.
    1. HBK
    2. TFF
    3. ÖSK
    4. J-Södra
    5. Östers IF

5:e plats för Öster? De måste ju skämta. Öster ska hamna topp 2 nästa säsong

Gillad av:Plantagenparkeringen (1 totalt)
  • @Knugen sa:

@Europaeus sa:

@Bissan sa:

Topp fem.
    1. HBK
    2. TFF
    3. ÖSK
    4. J-Södra
    5. Östers IF

Jo, men det "ska" ju HBK, TFF och ÖSK också göra och då blir det ju några som blir besvikna..

Gillad av:Knugen (1 totalt)
  • @Knugen sa:

@Europaeus sa:

@Bissan sa:

Topp fem.
    1. HBK
    2. TFF
    3. ÖSK
    4. J-Södra
    5. Östers IF

Har de senaste åren växlat ut ett gäng 25-30-åringar utan försäljningspotential och i stället valt att matcha in lite yngre spelare, vilket såklart är helt rätt väg att gå. Sitter på en hyfsat fet plånbok och kommer säkert inte att sitta med armarna i kors under våren. Sen är det bara att hoppas att nye tränaren Srdjan Tufegdzic bättre än sina företrädare förstår klubbens spelmässiga DNA. Det ska s-p-e-l-a-s boll i Öster. Inte sparkas.

Gillad av:Platini, Knugen (2 totalt)
  • redigerade January 17

@Pelle sa:

@Knugen sa:

@Europaeus sa:

@Bissan sa:

Topp fem.
    1. HBK
    2. TFF
    3. ÖSK
    4. J-Södra
    5. Östers IF

Jo, men det "ska" ju HBK, TFF och ÖSK också göra och då blir det ju några som blir besvikna..

Man kan ju för en gångskull hoppas på att det är "de förväntade topplagen" alltid av experterna som HBK och TFF osv som blir besvikna så att vi och Öster kan få jubla för första gången på 10 år. Öster ska vara i Allsvenskan 2023 så är det bara finns inget snack om den saken

• Är väl bara positivt för oss o våra spelare att vi ej ses som topplacerade. I dagsläget lite osäkert vad vi står iom i stort inga nyförvärv klara samt ev vilka som lämnar, men om serberna värvar o tränar rätt kan vi ha en helt annan bild om 2månader o då även alla sk "experter". Tills vidare ligger vi lågt o tränar som satan o fullständigt skiter i resultat på träningsmatcherna/svenska cupen, det är i vårt påskfirande vi börjar vår viktiga resa med manfolk vi har då!

Gillad av:Manne, Drillo, Segeltorparn (3 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.