Silly season 21-22

Vem ersätter Mehic, vilket datum lämnar Billy oss, vilken tränare får vi, skriver Kusu kontrakt med oss, vilken ny back/mf/anfallare kommer in, vilka signar om o vilka andra lämnar? Många frågetecken till nästa spännande där det på allvar känns som att vi har nåt på gång med tanke på avslutningen...

Gillad av:zune (1 totalt)
«13456774

Kommentarer

• https://www.svenskfotboll.se/spelarfakta/ousmane-diawara/8ac03544-82f3-4d7c-9098-d54833ee62d9/

Denne herre vore intressant att se i Öster. Född -99. Vet att andra SE-lag är intresserade.

• @Vikash sa:
    https://www.svenskfotboll.se/spelarfakta/ousmane-diawara/8ac03544-82f3-4d7c-9098-d54833ee62d9/

Denne herre vore intressant att se i Öster. Född -99. Vet att andra SE-lag är intresserade.

Vad är han för spelartyp?

• @Drillo sa:

@Vikash sa:
    https://www.svenskfotboll.se/spelarfakta/ousmane-diawara/8ac03544-82f3-4d7c-9098-d54833ee62d9/

• @Drillo sa:

@Vikash sa:

Lite som Nico fast snabbare och antagligen (med hänsyn till att han är oprövad på högre nivå) lite sämre på det övriga. Kan gå som ytter men bättre som spets.

• Intressant. Men det skiljer en god bit i tempo på det han kommer möta i SE. Säkert en lämplig utmaning för honom framåt.

• Han provtränade med Bois om jag inte minns fel

• Många av målen i klippet är givetvis väldigt typiska för nivån. Men visst har han väl ändå nåt som sticker ut? Lång, stark, snabb, hungrig, teknisk. Stor nivåskillnad, ja, men värt ett provspel!

• Kan avskriva honom då han skrivit på för bois https://fotbolltransfers.com/site/news/146563

• Lite nya kontrakt som gått ut idag. Bland annat Nahom Girmai Netabays kontrakt, vore en drömvärvning. Även Ismet Lushakus kontrakt har gått ut. Simon Helg följer inte med BP upp i superettan.

Gillad av:lemon (1 totalt)
  • Nu lägger sig snön över Småland, nu väntar vi på verkstad i Öster med ny tränare och nya spelare, nu får det allt hända något innan alla tåg har gått!

• Alla tåg är inställda.

Gillad av:lemon (1 totalt)
  • @Lutavallen sa:
    Nu lägger sig snön över Småland, nu väntar vi på verkstad i Öster med ny tränare och nya spelare, nu får det allt hända något innan alla tåg har gått!

Snö över Småland, men glöm inte bort lite is i magen. Men visst är man otålig efter en ny tränare nu. Litar på Vito!

Gillad av:Lewinsky, Drillo (2 totalt)
  • redigerade December 2021

I brist på mer spännande silly: I den här artikeln nämns att ”superettanklubbar, bland annat Öster” visat intresse för Hässleholms IF:s mittback Adi Tersic, 24. Har tidigare spelat i Mjällby och Dalkurd och har 75 matcher i superettan.

https://www.kristianstadsbladet.se/sport/seriens-basta-back-pa-vag-bort-malet-ar-att-spela-hogre-upp-1e99f2e0/

• @Slangen sa:
    I brist på mer spännande silly: I den här artikeln nämns att ”superettanklubbar, bland annat Öster” visat intresse för Hässleholms IF:s mittback Adi Tersic, 24. Har tidigare spelat i Mjällby och Dalkurd och har 75 matcher i superettan.

https://www.kristianstadsbladet.se/sport/seriens-basta-back-pa-vag-bort-malet-ar-att-spela-hogre-upp-1e99f2e0/

Var väl även mittbackspar med Stenberg i dalkurd?

• Låter som ett bra komplement för truppen, förutsatt att vi kommer att spela med 3 mittbackar, med en åldrande kapten och en ung tillväxtpool. Från blekinge, gamla jaktmarker för Smålands stolthet. Vi saknar även en mittback i det åldersspannet, bra för framtida generationsväxlingar.

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • Inte för att vara sån, men jag har större förhoppningar än att värva Adi Terzic

• @ÖIF135 sa:
    Inte för att vara sån, men jag har större förhoppningar än att värva Adi Terzic

Men ska vi ha in en mittback till ska det ju vara en sådan, inte någon given som ”måste” spela och tränger undan våra unga utan en duglig backup som är rimlig att konkurrera ut för t ex Mattis.

Gillad av:oysters, Manne (2 totalt)
  • @Vikash sa:

@ÖIF135 sa:

Men ska vi ha in en mittback till ska det ju vara en sådan, inte någon given som ”måste” spela och tränger undan våra unga utan en duglig backup som är rimlig att konkurrera ut för t ex Mattis.

Jag tycker precis tvärtom där. Ska vi värva någon så ska det vara någon vi tror kommer vara snäppet bättre än de backar vi har, annars kan vi bara fylla på med egna juniorer. Mattis m.fl. kommer förhoppningsvis kunna konkurrera ut någon av Stenberg/Berg inom kort.

Vi bör värva för att lyfta laget, inte för att bibehålla nuvarande status eller för att bädda för en bekväm resa för juniorerna.

Gillad av:ÖIF135, Bulten (2 totalt)

Edit

• Tre offensiva spelare som lämnar sina klubbar idag i Strömberg, Jensen och Rodic. Av dessa är det nog bara Strömberg som är realistisk då Jensen har ryktats till Allsvenskan och Rodic lär fortsätta spela allsvenskt eller utomlands. Strömberg är 29 år och har köpt hus i Skåne men är osäker på om han vore rätt värvning i nuläget trots att han håller ok SE-nivå. Jensen hade varit roligt om vi kunde norpat till oss, ett framtidsnamn.

@Hasse-Hattrick sa:

@Vikash sa:

@ÖIF135 sa:

Jag tycker precis tvärtom där. Ska vi värva någon så ska det vara någon vi tror kommer vara snäppet bättre än de backar vi har, annars kan vi bara fylla på med egna juniorer. Mattis m.fl. kommer förhoppningsvis kunna konkurrera ut någon av Stenberg/Berg inom kort.

Vi bör värva för att lyfta laget, inte för att bibehålla nuvarande status eller för att bädda för en bekväm resa för juniorerna.

Håller med generellt men inte i det här fallet.

Ska vi spela med tre mittbackar (vilket min utgångspunkt var när jag skrev mitt föregående inlägg, om vi ska spela med två mittbackar tycker jag verkligen inte vi behöver någon ny så länge Månz förlänger) menar jag att vi behöver ha fem mittbackar i truppen. Om vi utgår från att Månz förlänger har vi då vad som enligt mig är två av de bevisat bästa mittbackarna i SE (Månz, Stenberg) och en av de bevisat bästa unga mittbackarna i SE (Mattis), samt unge och lovande Eklund.

Som jag ser det är det i ett sådant läge inte försvarbart att på den positionen ta in spets som lyfter laget när vi samtidigt har uppenbara brister i andra delar. Rimligen innebär föreningens ekonomi att vissa prioriteringar måste göras. Om det inte finns någon underifrån som tydligt knackar på dörren är det för mig rätt att plocka in en habil och förmodligen billig backup med något år kvar till förväntad peak. Detta särskilt när åldersstrukturen, som någon var inne på ovan, ser ut som den gör med två äldre och två för positionen väldigt unga spelare.

Gillad av:Kalle Dahl, Manne, Drillo (3 totalt)
  • @jores sa:
    Tre offensiva spelare som lämnar sina klubbar idag i Strömberg, Jensen och Rodic. Av dessa är det nog bara Strömberg som är realistisk då Jensen har ryktats till Allsvenskan och Rodic lär fortsätta spela allsvenskt eller utomlands. Strömberg är 29 år och har köpt hus i Skåne men är osäker på om han vore rätt värvning i nuläget trots att han håller ok SE-nivå. Jensen hade varit roligt om vi kunde norpat till oss, ett framtidsnamn.

Denna post åldrades inte så fint. Jensen redan klar för de onämnbara.

Vem väljer att gå dit frivilligt

• @Slattaren sa:
    Vem väljer att gå dit frivilligt

Rodic verkar på gång dit med… har man fetisch på fisklukt så har man

Gillad av:Slattaren, Jockeluring (2 totalt)
  • Öis-målisen Fredrik Andersson till Varberg. Väldigt låga odds på att Öis inom kort presenterar Mehic.

• Hur länge ska vi vänta innan Östers silly kommer igång?

Gillad av:KamiKnazen, Anders (2 totalt)
  • @Plantagenparkeringen sa:
    Hur länge ska vi vänta innan Östers silly kommer igång?

Detta!

• Ingen som sitter inne på något rykte alls om öster? Man bara går och väntar på en presskonferens eller något rykte varje dag

Gillad av:KamiKnazen (1 totalt)

Ali Suljic, mittback ffrån BP och tidigare Häcken värvad av HIF. https://fotbolldirekt.se/2021/12/02/klar-for-helsingborgs-if-hoppas-verkligen-vi-gar-upp

Logga in eller registrera för att kommentera.