Östers IF vs Akropolis IF

Säsongens sista match. Nu går vi för tre poäng och fjärdeplatsen - mycket pengar för vår förening på spel och allt att spela för. Norrby kommer att få en svår uppgift borta mot Värnamo och Landskrona spelar borta mot AFC som kommer att bjuda upp till kamp för att slippa kvala. Tre poäng till Öster <3

Gillad av:olka6806, papy, Tompa, Manne (4 totalt)
«13

Kommentarer

• redigerade November 21

Äntligen läge att ge andra chansen. 4-3-3, Stulle, Mattis, Isak, kanske Teo och Eklund… framtiden står på spel. Dessutom spelare som är motiverade att visa upp sig.

Kusu kan sitta och snacka gött med Vito på läktaren.

Gillad av:penseln (1 totalt)
  • Fyrbackslinje, eller ska vi envisas med att spela på Tatu och Silver på samma backplats för att erbjuda Billy vänsterbacksplatsen? På mittfältet spelar vi nextgeneration som mer än väl håller rätt nivå redan nu och låt Teo och Z få rejält med speltid. JW och Pavic behöver inte byta om överhuvudtaget.

Sista tio förväntar jag mig att Sir James Keene får möjlighet att komma in på plan för att få ta karriärens sista gula kort innan han med ett rött får vandra av planen till våra applåder.

Gillad av:Segeltorparn, olka6806 (2 totalt)
  • redigerade November 21

@Szabo sa:
    Äntligen läge att ge andra chansen. 4-3-3, Stulle, Mattis, Engqvist, Isak, kanske Teo och Eklund… framtiden står på spel. Dessutom spelare som är motiverade att visa upp sig.

I grafiken på dplay stod det att Mattis fick gult och är avstängd nästa match men på flashscore stod det att Silverholt fick ostskivan. Om Mattis är avstängd vore det riktigt kul att få se "Cappe", vilket vi kanske ändå får göra på Stenbergs plats iom hans avstängning om vi kör tre mittbackar igen. Sen vore det kul om Stulic fick stå men å andra sidan är ju Nilsson riktigt duktig.

Edit: Engqvist också avstängd i nästa såg jag nu.

• @jores sa:

@Szabo sa:
    Äntligen läge att ge andra chansen. 4-3-3, Stulle, Mattis, Engqvist, Isak, kanske Teo och Eklund… framtiden står på spel. Dessutom spelare som är motiverade att visa upp sig.

I grafiken på dplay stod det att Mattis fick gult och är avstängd nästa match men på flashscore stod det att Silverholt fick ostskivan. Om Mattis är avstängd vore det riktigt kul att få se "Cappe", vilket vi kanske ändå får göra på Stenbergs plats iom hans avstängning om vi kör tre mittbackar igen. Sen vore det kul om Stulic fick stå men å andra sidan är ju Nilsson riktigt duktig.

Edit: Engqvist också avstängd i nästa såg jag nu.

Grafiken var fel ang Mattis. Var en Sundsvallsspelare som fick kortet i den situationen.

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • Trevligt pubhäng med Vito och Öster-quiz från kl 13. Alla måste komma till Tommy Svensson puben (inne på arenan) på lördag!

https://www.eastfront.se/2021/11/infor-arets-sista-hemma-match/

Gillad av:Hulthan, östers_firma, Zingo, papy, McA (5 totalt)
  • redigerade November 24

Kan bli Månz sista match på Visman. Blir i så fall en väldigt anonym avtackning för lång och trogen tjänst.

Till 2010-talets kulturbärare räknar jag in Majje, Stefan, Denis och Månz. Eftersom Velic redan gjort klart att han lämnar föreningen inför 2022 så tror och hoppas jag att Månz förlänger med ett eller två år till sen får vi se vilka 2020-talets kulturbärare blir och vilken Öster-resa de kommer att få göra.

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • 33 år till våren. Snittar 25 matcher per säsong år ut och år in. Sällan borta. Man vet vad man får när det gäller Månz.

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • Skulle förvåna mig om de inte förlängde Månz kontrakt.

• O skulle förvåna oss alla om karln väljer att spela i annan klubb, blir säkert 2 år till om hans kropp o vilja håller!

• @xonitex sa:
    Skulle förvåna mig om de inte förlängde Månz kontrakt.

Håller med. Men så vitt jag vet har varken han själv eller klubben uttalat sig om hans framtid. Vilket väcker funderingar.

• Dags att skicka ner Akropolis i Division 1!

Gillad av:ÖÖIIFF (1 totalt)
  • Det är på alla sätt ett tacksamt utgångsläge. Österseger ger jubel för att vi vinner och Akropolis tvingas kvala. Poängtapp kan med stor sannolikhet leda till att j-södra tvingas kvala. På lördag kommer det vara härligt att vara östersupporter!!!

Gillad av:Slangen, jon, Platini, outdoor_miner (4 totalt)
  • 100-sändnings jubileum firar vi med en intervjuer med Denis, Giannis och Gustav inför Akropolis!

Gillad av:Labila Kabila, Fidde P, lemon, papy (4 totalt)
  • Coach Denis får inte leda laget i sin sista match :(
    Utvisad efter matchen mot Sundsvall....
    https://www.minboll.se/sport/alla-roster-pratar-oster-velic-far-inte-leda-laget-pa-lordag-eb3fd655/

• Utvisad??? Märkligt att det inte framkommit tidigare. Dock glädjande att höra att Velics känsla och inlevelse för Öster inte påverkats av hans kommande avgång…

• @Labila Kabila sa:
    Coach Denis får inte leda laget i sin sista match :(
    Utvisad efter matchen mot Sundsvall....
    https://www.minboll.se/sport/alla-roster-pratar-oster-velic-far-inte-leda-laget-pa-lordag-eb3fd655/

Perfekt. Då får ju Mr Vasilj kliva in i rollen. Östers enda tränare som vunnit 100% av sina matcher ansvarig för A-laget.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Som plåster på såren så klarade han Uefa Pro utbildningen

• Finns modet att starta såhär oprövat?

Stulic?
    Tatu, Mattis, Berg, Silver
    Pavve, Hauk, Engkvist, Zahiren
    Teo, Nico

• @Drillo sa:
    Finns modet att starta såhär oprövat?

Stulic?
    Teo, Nico

Låter spännande, men Isak då? Kan han spela ytter i 4-4-2 och ersätta Pavic? Eller är det bara 4-4-3 som gäller för honom?

• @Calle01 sa:

@Drillo sa:
    Finns modet att starta såhär oprövat?

Stulic?
    Teo, Nico

Låter spännande, men Isak då? Kan han spela ytter i 4-4-2 och ersätta Pavic? Eller är det bara 4-4-3 som gäller för honom?

Glömde Isak. Men då han är mer spelaren som själv ska gå i djupet så blir det kaka på kaka på kaka med honom mellan Tatu och Teo.

Då passar han i uppställningen bättre till vänster istf Z, men det är ju en som vi vill ha mkt speltid på.

Jag tänker att man skippar 532 på grund av vi inte har Stenberg tillgänglig. Hade gärna vilat Pavve eftersom vi där vet exakt vad vi får, men samtidigt är han smörjmedlet som kan få övriga spelare ( Tatu, Teo, Hauk, Engkvist) att fungera....

• Isak över Pavic alla dar oavsett position

Gillad av:Bissan, Szabo, ÖIF135, penseln (4 totalt)
  • Lät ju på Velic som att han kommer spela starkaste laget i princip. Är nog viktigare för honom att behålla streaken än att testa spelare när han själv ändå inte blir kvar.

Sen nämnde han även respekten gentemot andra lag när vår motståndare är inblandat i bottenstrid, och det köper jag i dessa lägen. Brukar själv förespråka det, men kanske inte när det handlar om J-Södra.

• @Villenyblom sa:
    Isak över Pavic alla dar oavsett position

Troligtvis ser nye tränaren detta

• @Szabo sa:
    Lät ju på Velic som att han kommer spela starkaste laget i princip. Är nog viktigare för honom att behålla streaken än att testa spelare när han själv ändå inte blir kvar.

Sen nämnde han även respekten gentemot andra lag när vår motståndare är inblandat i bottenstrid, och det köper jag i dessa lägen. Brukar själv förespråka det, men kanske inte när det handlar om J-Södra.

han nämnde ju också att det varit en hel del skavanker i truppen i veckan så vi får väl se vilka som finns att tillgå

• Glöm inte imorgon. Häng på Tommy Svensson puben från kl 13. Vito kommer på besök och sedan blir det quiz.

Gillad av:outdoor_miner, Lindstig, razz97, Labila Kabila, Platini, NonPhixion, Manne, micke.sv, Zingo, lemon, Lewinsky, per gustafsson, onion (13 totalt)
  • @elinsvensson sa:
    Glöm inte imorgon. Häng på Tommy Svensson puben från kl 13. Vito kommer på besök och sedan blir det quiz.

Vem tar på sig att pressa Vito på silly-nyheter?

• Puben 13.00!!!
    SAMT
    Glöm inte! Avtackning av coach Denis Velic kl 14.50, då ska vi vara ute på arenan och visa vår uppskattning.

Gillad av:Lewinsky, Kalle Dahl, Labila Kabila, papy, Zingo, Bissan, Tobbe Ax (7 totalt)
  • Släpp in Keene sista tio. Oh, James <3

Gillad av:Tompa, Segeltorparn (2 totalt)
  • redigerade November 27

Släpp in Velic sista 10

Gillad av:Labila Kabila, Lewinsky, Kalle Dahl, Fidde P, Zingo, Tobbe Ax, Manne, papy (8 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.