Silly tränare

redigerade November 11 i Supportersnack
På grund av den uppkomna situationen att vi snart står utan tränare så anser jag att den här diskussionen förtjänar en egen tråd.

Veni Vidi Velic!

Den här diskussionen skapades av kommentarer utbrutna från: Silly season 20-21.
 Gillad av:Slangen, Zingo (2 totalt)
«13456714

Kommentarer

• Drömtränare:
    Roland Nilsson
    Jens Gustavsson
    Henrik Larsson
    Hans Ekelund
    Olof Mellberg

Verkligheten:
    Özkan
    Janne Jönsson
    Stefan Jacobsson
    Christian Järdler
    P-O Ljung

• Jocke Björklund, Vladan Ladan, Steven Gerrard.

• @Apotekaren sa:
    Drömtränare:
    Roland Nilsson
    Jens Gustavsson
    Henrik Larsson
    Hans Ekelund
    Olof Mellberg

Verkligheten:
    Özkan
    Janne Jönsson
    Stefan Jacobsson
    Christian Järdler
    P-O Ljung

Finns inte en jävla chans i världen att de plockar in Järdler igen, han kan de stryka direkt.

Gillad av:zune (1 totalt)
  • Hade mer än gärna sett Brännström i Öster. En väldigt kompetent tränare, spelar en intressant och offensiv fotboll som också har gett resultat.

• @Sigge sa:
    Jocke Björklund, Vladan Ladan, Steven Gerrard.

Gerard blir tuff att lösa nu;

https://www.fotbollskanalen.se/england/officiellt-gerrard-tar-over-aston-villa/

• redigerade November 11

@KAX sa:
    Hade mer än gärna sett Brännström i Öster. En väldigt kompetent tränare, spelar en intressant och offensiv fotboll som också har gett resultat.

Det är absolut ett rimligt namn utifrån nuvarande förutsättningar. Sen vill/kan jag inte uttrycka någon åsikt om jag vill se honom i Öster. Men ett av de rimligaste namnen på ersättare om vi redan nu ska börja spekulera. Betydligt rimligare än JG. Hans Eklund är också ett rimligt namn och där väljer jag också att ställa mig neutral till om jag vill ha honom i Öster eller inte.

Jacobsson, Ljung och Järdler går bort i min rimlighetsspekulation.

• Tror på Jens G, Hasse E eller Jocke B

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Olof Mellberg och Stefan Jacobsson går bort direkt utifrån deras senaste resultat. Vill inte ha in någon som nyligen misslyckats. Hasse Eklund lite i samma sits men han har å andra sidan tidigare bevisat över tid att han har förmåga att ta upp lag från Superettan och sen lyckas klara sig kvar några år i högsta serien i alla fall. Henrik Larsson har väl egentligen inte lyckats med någonting från tränarbänken, eller?? P-O Ljung har jag bara hört negativt om från både gaishåll och helsingborgshåll.

• Agim Hasani

Gillad av:McA, W_Star (2 totalt)
  • @ÖIF135 sa:
    Agim Hasani

förlängde nyligen och hört från bra källor att han ska vara överskattad

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • Rent realistiskt måste väl Roland Nilsson vara en huvudkandidat när nu Vito ska bygga truppen.

• redigerade November 11

Det jag har hört från Jens Gustafsson är positivt. Hade han lyckats ta sig till smålands djup och träna ett S1 lag så vore det ett riktigt dragplåster.

Allt handlar om hur Jens Magnusson och hans relation varit. Och om han kan tänka sig ett 3-5 års projekt igen. Lyckas vi attrahera en sån tränare har vi direkt flera spelare på led. Och en tränare som vågar spela intressant fotboll och samtidigt satsa på unga spelare. Tajmingen kunde inte varit bättre efter att han fick sparken för en vecka sen. Nu eller aldrig.

För övrigt. Vilka kontakter i Malmö FF har Vito som skulle kunna vara intressanta till huvudtränare? Kanske finns en Asterhed i leden där nere.

Gillad av:Drillo (1 totalt)
  • redigerade November 11

@Slangen sa:
    Rent realistiskt måste väl Roland Nilsson vara en huvudkandidat när nu Vito ska bygga truppen.

Tycker det är häftigt med de namnen vi nämner. Roland, Jens. Intressant vad en bra organisation gör. Och vilka effekter bra namn och drivande människor gör.

Däremot tror jag inte att Roland skulle vara rätt för oss. Lika lite som Hasse.

Gillad av:Drillo (1 totalt)
  • Rolle och Jens är inte löjligt orealistiska namn men jag tror ändå att det blir relativt svårt att locka hit dem. Hade jag behövt satsa pengar på frågan hade jag nog snarare fördelat mina insatser på Brännan och Mål-Hasse.

• Olof Mellberg tog bp från div 1 till allsvenskan på 2 år, Henrik Larsson tror jag kan göra under om han slipper press (vilket han haft i alla klubbar hittils) men flytta från Barcelona till Växjö?

• Henrik Larsson, nja, buttrare tränare får vi leta efter.

Eklund, jo ok.
    Jens verkligen intressant.
    Rolle, nej tack.
    Olof, nja men osäker, kanske för han lyckades verkligen bra i BP.

• Kan Stefan Billborn tänkas röra på sig från Rågsved?

• @Ozze sa:
    Kan Stefan Billborn tänkas röra på sig från Rågsved?

Det går nog om man lockar honom genom Tinder! :)

Gillad av:Slangen, Sheriffen (2 totalt)
  • @Vikash sa:

@Ozze sa:
    Kan Stefan Billborn tänkas röra på sig från Rågsved?

Det går nog om man lockar honom genom Tinder! :)

Hade helt glömt bort de där händelserna. Jag behöver nog omvärdera trots allt.

• Roar Hansen :)

Gillad av:Segeltorparn (1 totalt)
  • Kurt-Arne :-D

• @Simba sa:
    Roar Hansen :)

Om han kommer tillbaka och inte lämnar när vi väl har gått upp så vore väl det (kanske?) en bra idé.

• redigerade November 11

När har vi den nya tränaren på plats? Förhoppningsvis så tidigt så möjligt, alltid bättre att veta vem som tränar laget när man ska signa nya spelare. Samtidigt gör ju det faktum att vi nu har en sportchef att det är mindre bråttom än det hade kunnat vara. Men jag tror ändå nästa tränare kommer att presenteras ganska omgående efter sista matchen.

Samtidigt tycker jag att nyheten presenterades på ett bra sätt med bra timing. Nu vet alla vad som gäller och man har skaffat sig utrymme för att påbörja en rekryteringsprocess i god tid utan att behöva smussla. Presskonferensen var också klar och tydlig. Processen såhär långt andas en ny professionalism som jag tror vi kan tillskriva Jens.

Gillad av:Zingo, Tompa, Suppe, Platini, Calle01 (5 totalt)
  • Känns som att måste finnas en drös intressenta namn i div1 serierna… men där har jag sjukt dålig koll, vad finns de unga spännande namn där??

• Slänger in ett spännande namn som gör succé i Skövde just nu. Tobias Linderoth ????

Gillad av:Villenyblom, Christoffer, MatteP (3 totalt)
  • redigerade November 11

Väl medveten om att det är lite trött att vara romantisk och nostalgisk. Jag överväger Roar i tankarna. Han är mycket Öster för mig, känns ämnade för varandra på något vis. Ödet för dem samman efter en lång skilsmässa.

Annars är ju drömnamn Billborn och Gustafsson. Brännström? Gillar hans spelidé men verkar knepig och hånade Velic ifjol.

Det är en ganska liten tränarvärld. Någon okänd är man ju öppen för också.

• @Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:
    Agim Hasani

Mina källor säger precis tvärtom. Respekterad taktiker i div 1 som på kort tid gett ett Oskarshamns AIK på dekis en identitet.

Tydlig i sitt spelsätt och gjort Oskarshamn attraktivt med små medel. Mycket spännande namn.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Det vore ju fint med en lite mer senior tränare, så kan vi ha ungt och lovande på planen istället. Det har ju passerat många förmågor senaste 20 åren som inte haft så mycket erfarenhet som tränare (Schenka, Ludde, Otto, Järdler och inte minst Velic). Vore en dröm med Jens Gustafsson.

• redigerade November 11

S: Jens G
    A: Brännan, Tobias Linderoth, Billborn,
    B: Mellberg,
    C: Özcan
    D. Askebrand, Järdler, Eklund, Savic
    E: Roar, Peo Ljung,
    Jag är ett bättre alternativ: Rolle

Gillad av:Vikash, Kalle Dahl (2 totalt)
  • @W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:
    Agim Hasani

Mina källor säger precis tvärtom. Respekterad taktiker i div 1 som på kort tid gett ett Oskarshamns AIK på dekis en identitet.

Tydlig i sitt spelsätt och gjort Oskarshamn attraktivt med små medel. Mycket spännande namn.

@W_Star sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:
    Agim Hasani

Har hört samma sak, men att han inte hade kunnat va utan Janne Stahre

Logga in eller registrera för att kommentera.