Östers IF - Vasalund 18 oktober

Sista sex matcherna inleds mot Vasalund, nykomlingen från Div 1 norra som nu sladdar i tabellen.

Vasalund saknar sin kapten Charbel Georges på grund av avstängning men har sannolikt det ständigt aviga hotet Vasic på plan.

Två veckor tills dess, där jag hoppas på lagom avkoppling, bra rehab och fokuserade insatser på träningarna samt många intressanta samtal för Vito med både tränare, spelare och agenter.

Hösten är Östers vackraste tid. <3

Gillad av:Springerrunt, Labila Kabila, xonitex, Suppe, Knugen, ubie67, Lewinsky, Pekka (8 totalt)
«134567

Kommentarer

• @Drillo sa:
    Sista sex matcherna inleds mot Vasalund, nykomlingen från Div 1 norra som nu sladdar i tabellen.

Vasalund saknar sin kapten Charbel Georges på grund av avstängning men har sannolikt det ständigt aviga hotet Vasic på plan.

Två veckor tills dess, där jag hoppas på lagom avkoppling, bra rehab och fokuserade insatser på träningarna samt många intressanta samtal för Vito med både tränare, spelare och agenter.

Det är tur att denna Hösten inte blir lika ångestfylld som det brukar vara ofta

• @Knugen sa:

@Drillo sa:

Visst är det skönt @knugen,, men inte är det bara tur va?

• @Drillo sa:

@Knugen sa:

@Drillo sa:

Visst är det skönt @knugen,, men inte är det bara tur va?

Fel ordval av mig kanske men du förstår vad jag menar, det är SKÖNT och glädjande att inte behöva vara orolig

Gillad av:Drillo, Pekka (2 totalt)
  • Nja, vi måste ändå plocka lite poäng även om GAIS förlust ikväll var oss till godo. Ponera 3 raka förluster o de andra bakomliggande lagen tar ett gäng treor, då har vi bra med flås i nacken sista 3. Feta damens skönsång väntar jag allt med att skåla in med finwhiskey, men det ser tämligen bra ut o fantastiskt att vara obesegrade i 6 matcher nu med stundtals hyfsat spel o målproduktion.

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • Jaha så örnblom riskerar spela i div 2 nästa sesong, måste kännas spoky

• @Oldtimern sa:
    Jaha så örnblom riskerar spela i div 2 nästa sesong, måste kännas spoky

Menar du inte div 1?

•  Gillad av:Labila Kabila, Vikash, Kalle Dahl, Calle01, Platini (5 totalt)
  • Jag citerar från Östers hemsida: "Ja det är fri entré och gratis inträde, men samtliga åskådare och besökare behöver hämta ut en platsbiljett till matchen via vårt biljettsystem."

Jag tolkar det som att även vi abonnemangsinnehavare behöver en gratisbiljett.

• "Biljetterna är gratis, men för att komma in på Visma Arena i samband med matchen behöver varje åskådare en biljett (eller sitt säsongskort). "

https://ostersif.ebiljett.nu/Tickets/Choose/96?S=0

• Det går att köpa biljetter även om du har säsongskort.

Gillad av:Virden, Labila Kabila (2 totalt)
  • Hur är det med avstängningar inför vasalunds matchen?

• @MATTAN sa:
    Hur är det med avstängningar inför vasalunds matchen?

Tror inte vi ska ha någon avstängd, Charbel Georges avstängd för Vasalund.

https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/avstangda/superettan-2021/88308/

Gillad av:Labila Kabila, Slangen, Zingo (3 totalt)
  • Tack gode gud för en matchtråd. När var det senast? Fötti dar sen?

• @Jockeluring sa:
    Tack gode gud för en matchtråd. När var det senast? Fötti dar sen?

Landslagsuppehåll gör ingen människa glad! :'(

• redigerade October 14

Denni Avdić mål i slutminutrarna (trots en man mer) förra matchen ett av flera pistolskott i nacken på många av oss supporters tidigare i år, hoppas nu på gruvlig revansch, gärna att 08-wannabees gör nåt självmål i 94:e ie karma!
    Resultat 4-3

• redigerade October 14

Nu börjar man ju bli väldigt sugen på att veta hur det står till med alla småskavanker i truppen efter uppehållet som förhoppningsvis har inneburit en hel del återhämtning och rehab för de som haft behov. Drott och Mehic missar givetvis matchen och vad jag antar även Keene vars skadeläge jag inte riktigt lyckats greppa men hur är statusen på övriga truppen?

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Över hundra samarbetspartners bjuder Växjöpubliken på matchen mot Vasalund

https://ostersif.se/a/overvaldigande-stod-for-osters-if

Gillad av:Slangen, papy (2 totalt)
  • @Labila Kabila sa:
    Över hundra samarbetspartners bjuder Växjöpubliken på matchen mot Vasalund

https://ostersif.se/a/overvaldigande-stod-for-osters-if

Bra och kul, men det brukar väl ligga på över 100 st partners som stöder?

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  •  Gillad av:Calle01, Labila Kabila (2 totalt)
  • Trepoängsgänget:

Nilsson
    Tatu, Berg, Sten, Silver
    Pavve, Kusu, MRS
    Isak, Nico, Lima

• @Drillo sa:
    Trepoängsgänget:

Nilsson
    Tatu, Berg, Sten, Silver
    Pavve, Kusu, MRS
    Isak, Nico, Lima

Engkvist > Pavic

• @ÖIF135 sa:

@Drillo sa:
    Trepoängsgänget:

Nilsson
    Tatu, Berg, Sten, Silver
    Pavve, Kusu, MRS
    Isak, Nico, Lima

Engkvist > Pavic

Då säger jag Hauken! :)

• @Drillo sa:
    Trepoängsgänget:

Nilsson
    Tatu, Berg, Sten, Silver
    Pavve, Kusu, MRS
    Isak, Nico, Lima

Tycker nog Billy förtjänar en startplats.

• @jores sa:

@Drillo sa:
    Trepoängsgänget:

Nilsson
    Tatu, Berg, Sten, Silver
    Pavve, Kusu, MRS
    Isak, Nico, Lima

Håller med. Ska vi vila Silver då?

• Tatu kan vila tycker jag. Billy och Silver tar varsin ytterbacksplats. Kommer funka fint!

• @Drillo sa:

@jores sa:

@Drillo sa:
    Trepoängsgänget:

Nilsson
    Tatu, Berg, Sten, Silver
    Pavve, Kusu, MRS
    Isak, Nico, Lima

Håller med. Ska vi vila Silver då?

Skulle de kunna köra en sida ihop med Silver som ymf på pappret? Isåfall ryker Pavic.

Spekulerar bara..

• Erkänner rakt av att jag missat att Robban tränar Vasalund

• redigerade October 17

@Labila Kabila sa:
    Erkänner rakt av att jag missat att Robban tränar Vasalund

Ännu ett lag den skit-tränaren kommer att föra ner i Division 1

• Östers anfallare slipper tydligen att tampas med mittbacken, Hien, som Thern liknade vid Cannavaro.
    https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/djurgardens-gladjebesked-tva-spelare-tillbaka-i-matchtruppen-efter-lang-franvar/

Gillad av:Drillo, Labila Kabila (2 totalt)
  • Ingen artikel inför matchen på minboll.se. Är det någon som läst papperstidningen och kan berätta om läget i truppen?

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.