Östers IF- AFC Eskilstuna

Match på lördag kl.15. Förhoppningsvis vågar vi testa vår breda trupp.

Stulic
Tatu- Örnblom-Adolfsson-Billy
Teo, Drott-Engquist, Calle
Alexandersson, Nico

«134

Kommentarer

• @Plantagenparkeringen sa:

Stulic
    Alexandersson, Nico

Håller med dig om att det är dags för MRS att vila, har sett oerhört loj ut senaste matcherna. In med Hauk eller Engqvist där istället. Pavic och Alexandersson känns värda att få speltid efter prestationen i U21 senast, kanske inte båda från start dock. Ser att du har Teo med också, tror det kan bli Pavic där. Förstår inte varför du har med Tatu istället för Silverholt dock. Enligt mig är Silverholt just nu den bästa spelaren i hela truppen, kontroversiell åsikt kanske.

• I valet mellan Silverholt eller Billy spelar det inte så stor roll för min del heller. Man får lite olika egenskaper, men ingen av dem är varken toppen eller bottennapp. Kanske dags att vila Calle, in med Pavic från start.

• @jores sa:

@Plantagenparkeringen sa:

Stulic
    Alexandersson, Nico

Håller med dig om att det är dags för MRS att vila, har sett oerhört loj ut senaste matcherna. In med Hauk eller Engqvist där istället. Pavic och Alexandersson känns värda att få speltid efter prestationen i U21 senast, kanske inte båda från start dock. Ser att du har Teo med också, tror det kan bli Pavic där. Förstår inte varför du har med Tatu istället för Silverholt dock. Enligt mig är Silverholt just nu den bästa spelaren i hela truppen, kontroversiell åsikt kanske.

Silverholt är lätt topp5 bland vänsterbackar. Dessutom bästa fötterna

Gillad av:Drillo, KAX (2 totalt)
  • Westermark avstängd för oss. Toure, Takahashi och Tihi för AFC. Jag röstar på:

Målvakt
    Tatu Hörnblom Stenberg Oliver
    Alen Drott MRS Calle
    Keene Nicogol

• Själv har jag svängt i fråga om uppställning, efter andra halvlek mot Västerås börjar jag gilla 3-5-2 med förbehållet att jag vill se mer offensiv grundtanke hos yttrarna.

Dessutom har Nilsson imponerat mer i målet än vad Stulic gjort, ger ett annat lugn. Stulic duktig, bra reflexer, men ger fortsatt ett osäkert intryck tyvärr. Så följande HOPPAS jag får se (även om jag inser att Adolfsson kommer bytas mot Stenberg och Alexandersson mot Keene).

Nilsson
    Örnblom, Adolfsson, Månz
    Silverholt, Drott, MRS, Engquist, Calle J
    Nicogol, Alexandersson

• redigerade June 16

@Bissan sa:
    Själv har jag svängt i fråga om uppställning, efter andra halvlek mot Västerås börjar jag gilla 3-5-2 med förbehållet att jag vill se mer offensiv grundtanke hos yttrarna.

Dessutom har Nilsson imponerat mer i målet än vad Stulic gjort, ger ett annat lugn. Stulic duktig, bra reflexer, men ger fortsatt ett osäkert intryck tyvärr. Så följande HOPPAS jag får se (även om jag inser att Adolfsson kommer bytas mot Stenberg och Alexandersson mot Keene).

Nilsson
    Örnblom, Adolfsson, Månz
    Silverholt, Drott, MRS, Engquist, Calle J
    Nicogol, Alexandersson

Poäng för din målvaktsanalys. Delar den. Tyvärr.

Jag gillar på ett vis trebackslinjen också. Men, jag misstänker att den är anledningen till att vårt inledningsvis fina mittfältspar med Red hot Drott och MRS i avslutslägen, inte längre når ända fram. Om det är konsekvensen så vill jag nog ha tillbaka 442.

När Alexandersson nästa gång får chansen vill jag att han motbevisar min uppfattning att han är född en halv sekund för sent.

• @Kalle Dahl sa:
    Westermark avstängd för oss. Toure, Takahashi och Tihi för AFC. Jag röstar på:

Målvakt
    Tatu Hörnblom Stenberg Oliver
    Alen Drott MRS Calle
    Keene Nicogol

Gillar den, om Alen byter plats med Pavic så sätter vi nog Tatu mer i spel. Inhopp på Alen!

Forza!

• Emil Enqvist har tidigare varit yttermittfältare. Skulle han passa där nu?

• @ÖIF135 sa:
    Emil Enqvist har tidigare varit yttermittfältare. Skulle han passa där nu?

Intressant tanke. Gillar Engqvist. Skulle utnyttja den fina arselnalen av innermittar vi har. Vilja, styrka fart och utvecklingspotential. Lite Klas Ingesson aura över honom. Vill minnas att Ingesson gick som ytter i någon av uppställningarna VM -94.

• Nilsson
    Tatu Örnblom Stenberg/Berg Silver
    Engqvist Hauksson Drott Calle
    Nico Keene

• @ÖIF135 sa:

nej

• Vinner vi inte på lördag så säger jag det jag inte sagt tidigare: Dags för Velic att gå.

Afc är det sämsta laget jag har sett den här säsongen, nu måste vi vinna.

• @Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:

nej

Kan Janne starta med Seb så kan vi starta med Enqvist

• @ÖIF135 sa:

@Villenyblom sa:

@ÖIF135 sa:

nej

Kan Janne starta med Seb så kan vi starta med Enqvist

Seb har över 100 matcher på kanten. Engqvist har max 5 med liknande egenskaper som Ekdal

• Nilsson
    Mattis, Månz, Stenberg
    Silverholt, Drott, HAUK, Calle, Nordström
    Nico, Alexandersson

Gillad av:KAX, Slangen (2 totalt)
  • Gissar att det är några stycken här inne som liksom jag har abonnemang och har anmält sig till matchen i morgon. Har ni fått någon bekräftelse på entrébiljett ännu, ska ju komma under fredagen och det återstår ju fortfarande några timmar men lite nervös är man allt över att man inte ska komma in.

• Svarar mig själv här. Fick samtidigt som jag postade mitt förra inlägg besked från Jacob på kansliet att info om entre och sektion kommer i morgon förmiddag.

• Hoppas ni får sitta på skuggsidan i morgon. Var olidligt i solen förra matchen och kan tänka mig hur det kommer att vara i solen i morgon.

• Verkar finnas biljetter kvar. Själv kan jag inte i morgon, tyvärr.

• @Tompa sa:
    Hoppas ni får sitta på skuggsidan i morgon. Var olidligt i solen förra matchen och kan tänka mig hur det kommer att vara i solen i morgon.

Har mejlat Jacob G i veckan och vädjat om att vi ska få sitta i skuggan imorgon. Både för min egen skull men även för mina Öster-kompisars skull (var en hel del äldre i publiken mot Norrby). Har inte fått svar. Håller tummarna....

Gillad av:Tompa, Slangen, xonitex (3 totalt)
  • Önskan inför AFC-matchen, rakare, snabbare anfall, våga skjuta, backarna måste inte slå den avgörande passningen, innermitt behöver inte vila på bollen.

• @Ingemar sa:
    Svarar mig själv här. Fick samtidigt som jag postade mitt förra inlägg besked från Jacob på kansliet att info om entre och sektion kommer i morgon förmiddag.

Föregående match fick man en tilldelas entré som man skulle gå till, väl där uppger man sitt namn eller företag som står på abbonemanget och får en tilldelas plats.

• Har ni fått mejl från Öster angående dagens match? Jr rädd för att min anmälan inte har registrerats.

• I dag blir det mycket varmt. Hoppas spelarna har kondition för att klara detta. Hade varit rimligt att flytta matchen till kvällstid.

• redigerade June 19

@Forest sa:
    Har ni fått mejl från Öster angående dagens match? Jr rädd för att min anmälan inte har registrerats.

Nej samma här. Ogillar också skarpt dessa dokument där man inte får en bekräftelse efter man avslutat frågorna i formuläret. Skapar just denna ovisshet.

• Så fel ute österpodden var, de var säkra på att Alexandersson skulle få speltid mot afc sen fick han väl gå i stället, lite märklig historia, vill vi inte göra mål, skickar iväg en kille som satte tre i u 21, westermark har inte gjort något, vare sig i u 21 eller A laget , fel kille o släppa kan man tycka

Gillad av:Sultanen (1 totalt)
  • @Forest sa:
    Har ni fått mejl från Öster angående dagens match? Jr rädd för att min anmälan inte har registrerats.

Sitter även jag i samma båt. Mailade Öster igår och fick beskedet att info om entre och sektion kommer idag under förmiddagen.

• Vid förra hemmamatchen så fick jag inget mail men mitt namn var ändå med på listan. Det sköts via papper vilket går att säga vad man vill om. Är man inte med på någon lista finns det hjälpreda på plats som löser så att man kommer in ändå.

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • Jag gissar på:

Örnblom Berg Stenberg

Silver Drott Rochester Billy
    Calle
    Keene Mortensen

• Nilsson
    Silverholt Berg Stenberg
    Tatu MRS Drott Billy
    Calle
    Nico Keene

Logga in eller registrera för att kommentera.