Västerås SK - Östers IF

I morgon är det lite av en ödesmatch. Vill vi vara med på den övre halvan måste poängen börja rulla in. Hur är statusen på Silverholt? Vem får chansen i mål? Går vi tillbaka till 4-4-2?

«134

Kommentarer

• redigerade June 11

Jo av större vikt nu att vi plockar 3p, hur spelar fan inte nån som helst roll, om så Kenne med guds hand avgör i 98:e o kvitterar BAIS-debaclet!

Gillad av:Tompa, Wallberg (2 totalt)
  • redigerade June 11

En trea vore mumma, då är vi med. En poäng vore inte heller fel.

Allt jag begär är fokus på uppgiften i 90 + tillägg. Säsongen står lite och väger.

• redigerade June 12

Besviken Alexander Henningsson utanför Östers trupp: ”Jag vet inte varför” säger Henningsson I Smålandsposten och gråter ut på journalistens axel.

– Presterar jag tycker jag att jag ska spela, säger han i SMP.

Det verkar vara disharmoni i Östers A-trupp. Sprida sådant uttalande i massmedia som Henningsson gör är mycket illa för laget och dess tre tränare som tydligen håller på att tappa omklädningsrummet. Nya tränare att vänta eller en cirkus i spelartruppen med försäljningar, utlåningar och köp? :s Tvååker here we come!

Gillad av:Plantagenparkeringen (1 totalt)
  • Gnälla i media är väl inget som har hjälpt någon. Varken laget eller spelaren själv. Hoppas på tre poäng i dag för att skapa stabilitet och att vi är på rätt väg.

• @Lutavallen sa:
    Besviken Alexander Henningsson utanför Östers trupp: ”Jag vet inte varför” säger Henningsson I Smålandsposten och gråter ut på journalistens axel.

Det verkar vara disharmoni i Östers A-trupp. Sprida sådant uttalande i massmedia som Henningsson gör är mycket illa för laget och dess tre tränare som tydligen håller på att tappa omklädningsrummet. Nya tränare att vänta eller en cirkus i spelartruppen med försäljningar, utlåningar och köp? :s Tvååker here we come!

Brukar inte smp ha spelarintervjuer relativt regelbundet? Är det inte i en sådan i så fall som han ger sin syn på situationen? Tycker inte riktigt det är samma sak som att "lipa ut i media". Han har väl rätt att vara besviken utan att det handlar om disharmoni eller cirkus i spelartruppen.

Gillad av:Plantagenparkeringen (1 totalt)
  • Ibland kan ju journalister dra ut svar genom att ställa samma fråga flera gånger. Sedan kanske de sätter en rubrik efter en bisats från spelaren. Här är ju dock Henningsson citerad flera gånger.

Men vi köpte en reserv från Norrby. Förra året startade han 0 gånger. Snacka om felvärvning. Han är helt enkelt för dålig.

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • Illavarslande tecken minst sagt, så gör man inte, tycker jag,
    Tror detta betyder att H saga i öster är all.

• Är det någon som har aktuell skadeuppdatering?

• Det vore värre om Henningsson tyckte att det var rätt att han är utanför truppen. Att svara "jag vet inte" och att han bör få spela om han presterar känns ju inte som särskilt kontroversiella uttalanden.

Gillad av:Vikash (1 totalt)
  • @Pelle sa:
    Det vore värre om Henningsson tyckte att det var rätt att han är utanför truppen. Att svara "jag vet inte" och att han bör få spela om han presterar känns ju inte som särskilt kontroversiella uttalanden.

Nä precis. Och det var ju ett ömsesidigt beslut att han skulle fortsätta en säsong till med nuvarande tränaruppsättning. Tycker inte vi ska göra en höna av en fjäder.

• Idag fodras tre poäng in på det skrala kontot.

Annars riskerar "Velic framtid i Öster" tråden gå om tråden om limträbalkar i popularitet.

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • Är det semestertider på minboll.se? Det brukar vara i alla fall ett par inför-artiklar plus en redogörelse över vilka som är med i truppen. Idag är det en artikel om en spelare som INTE ska vara med.

• redigerade June 12

@ÖÖIIFF sa:
    Jo av större vikt nu att vi plockar 3p, hur spelar fan inte nån som helst roll, om så Kenne med guds hand avgör i 98:e o kvitterar BAIS-debaclet!

Utan att bli antagonist så tycker jag precis tvärtom. Det är av största vikt att det ser bra ut. Om målet är att hanka oss kvar kan vi redan nu åtgärda det.

Här har jag inte haft så mycket samtal förutom två på eget initiativ, då jag ville veta vad jag måste förbättra och sånt. Då får man höra att det är en tuff konkurrenssituation och det köper jag.

Förstår Henningsson. Han förtjänar mer, och framförallt förtjänar han ett modernt ledarskap. Kolla på Janne. Lyckas bolla fler spelare och förklara på ett bra sätt varför man är i eller utanför truppen. Det får mig att tro att det att vara tränare idag handlar mer om att ta människor bra. Som Roar, Sven Göran, Klopp osv.

Gillad av:penseln (1 totalt)
  • @Lutavallen sa:

Kommer varken köpas och definitivt inte säljas något

• @Forest sa:
    Är det någon som har aktuell skadeuppdatering?

Örnblom skadad

• @Villenyblom sa:

@Forest sa:

Örnblom skadad

Tolkar det som att Silverholt är tillbaka då? Tycker han behövs även om Billy gjort det bra. Hade inte klagat om både Billy och Silverholt startade.

• @jores sa:

@Villenyblom sa:

@Forest sa:

Örnblom skadad

Tolkar det som att Silverholt är tillbaka då? Tycker han behövs även om Billy gjort det bra. Hade inte klagat om både Billy och Silverholt startade.

lär bli 352 så tror Adolf kommer in istället, ber till gudarna att han inte är yttermittback

• Simon Alexandersson är heller inte med i truppen! Förstår 0.

Gillad av:jojolaget (1 totalt)
  • Nilsson
    Berg-Adolfsson-Stenberg
    Silver-MRC-Drott-Billy
    Calle
    Jw-Nico

Gillad av:Villenyblom (1 totalt)
  • Om jag fick bestämma skulle vi ge upp den här 3-5-2-formationen. Tycker inte den är nära att ge något utan vi blir, som risken alltid är, mest bara baktunga. Och vårt främsta problem har inte varit defensiven i 4-4-2 heller.

Och in med Stulic vafan.

Gillad av:Plantagenparkeringen, jojolaget, Tompa (3 totalt)
  • redigerade June 12

Haha. Den startelvan. 5 spelare gjorde insatser som skulle kunna lyfta laget från U21. Nu får vi se den enda som jag ifrågasätter mest i den insatsen, Mattis med i laget. Var är Tatu, Teo, Alen, Alexandersson, Henningsson?

3 backs linjen som snabbt blir 5 back. 7 spelare i uppställningen har som främsta egenskap defensiven. Grattis till 3 poäng Västerås. I bästa fall får vi ett kryss. Väljer att inte kolla på matchen.

• Tror ni det blir 3-5-2 eller 4-4-1-1? Själv tror jag det blir 3-5-2.

• @Vikash sa:
    Om jag fick bestämma skulle vi ge upp den här 3-5-2-formationen. Tycker inte den är nära att ge något utan vi blir, som risken alltid är, mest bara baktunga. Och vårt främsta problem har inte varit defensiven i 4-4-2 heller.

Och in med Stulic vafan.

Vi spelade ut Vasa och raderade seriens farligaste duo sett till xg. Absolut bästa elvan sett till spelare som är tillgängliga idag. Bara för man gör mål mot TFF u17 så ska man starta helt plötsligt? Teo och Alen ska göra minst inhopp varje match men passar inte riktigt i 352, möjligen Teo isf. Tatu har vart bra en match innan man fick se prov på ett väldigt lågt självförtroende och fotbollsiq (tyvärr). Att Stulic är bänkad mot en inlånad junis från en storklubb är dock en piss i ansiktet

• @Plantagenparkeringen sa:
    Haha. Den startelvan. 5 spelare gjorde insatser som skulle kunna lyfta laget från U21. Nu får vi se den enda som jag ifrågasätter mest i den insatsen, Mattis med i laget. Var är Tatu, Teo, Alen, Alexandersson, Henningsson?

3 backs linjen som snabbt blir 5 back. 7 spelare i uppställningen har som främsta egenskap defensiven. Grattis till 3 poäng Västerås. I bästa fall får vi ett kryss. Väljer att inte kolla på matchen.

tur inte Keene startar för då hade det vart 8 :+1:

• @Forest sa:
    Tror ni det blir 3-5-2 eller 4-4-1-1? Själv tror jag det blir 3-5-2.

352 givetvis, svff och minboll har fel

• @CrobyJr sa:
    Nilsson
    Berg-Adolfsson-Stenberg
    Silver-MRC-Drott-Billy
    Calle
    Jw-Nico

Stulic, Tatu, Pavic, Haukson, Engqvist, Zahiren, Toris och Keene avbytare. Hyfsat stabil bänk, hoppas att vi vågar använda den om det behövs.

• @Villenyblom sa:

@Vikash sa:
    Om jag fick bestämma skulle vi ge upp den här 3-5-2-formationen. Tycker inte den är nära att ge något utan vi blir, som risken alltid är, mest bara baktunga. Och vårt främsta problem har inte varit defensiven i 4-4-2 heller.

Och in med Stulic vafan.

Vi spelade ut Vasa och raderade seriens farligaste duo sett till xg. Absolut bästa elvan sett till spelare som är tillgängliga idag. Bara för man gör mål mot TFF u17 så ska man starta helt plötsligt? Teo och Alen ska göra minst inhopp varje match men passar inte riktigt i 352, möjligen Teo isf. Tatu har vart bra en match innan man fick se prov på ett väldigt lågt självförtroende och fotbollsiq (tyvärr). Att Stulic är bänkad mot en inlånad junis från en storklubb är dock en piss i ansiktet

Är Stulic hundra procent tillbaka från sin skada då?

• @Slangen sa:

@Villenyblom sa:

@Vikash sa:

Och in med Stulic vafan.

Är Stulic hundra procent tillbaka från sin skada då?

Ja, stod i u21 och var hel förra matchen också, kan vara så för att han har tagit studenten men det köper jag inte

• Keen på bänken,vardan detta, lite oväntat, är väl första gången, westermark har ju mest lyckats slå Knut på sig själv vid ev målchanser o felpassat stupi ett.

Logga in eller registrera för att kommentera.