Östers IF - Norrby IF

Årets första måstematch? Nu känns det som att Öster måste vinna ifall vi vill ha en toppstrid istället för bottenstrid. Norrby kommer ifrån en hemmaförlust mot GAIS. Hur formeras laget? Är Mortensen tillbaka? Jag vill att vi spelar såhär:

Stulic
Örnblom Månz Stenberg/Silverholt
Varmanen Engqvist Drott Billy
Calle
Mortensen Keene/JW

Sen så hoppas jag även att det har övats hörnor. Spelar vi med Örnblom, Månz, Stenberg, Mortensen så ska det bli något hörnmål. Det är på tiden.

«13

Kommentarer

• Skönt att vara underdogs igen, senast fem för båda lagen:

Öster 1-0-4
    Norrby 4-0-1

• @jojolaget sa:
    Skönt att vara underdogs igen, senast fem för båda lagen:

Öster 1-0-4
    Norrby 4-0-1

vi är favoriter

• Tror vi måste tillbaka till 4-4-2 med två renodlade ytterbackar. Försöket med tre mittbackar har funkat sådär.

• redigerade June 1

@Tompa sa:
    Tror vi måste tillbaka till 4-4-2 med två renodlade ytterbackar. Försöket med tre mittbackar har funkat sådär.

Ska man lira 352 måste man ha 2 jävligt löpstarka och bollskickliga wingers, det finns inte i truppen. Trygga 442 är det enda truppen klarar av och är det enda vi ska spela.

• Allt jag bryr mig om är 3 poäng nu så hoppet kan få leva och degraderingsoronminska.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Vinst mot Norrby o vi blandar oss åter i toppstriden trots att domaren dömt bort oss i tre matcher av de fyra senaste. Sedan har ju förlusterna varit lite vårt eget fel också...

• redigerade June 1

2019 var ett ganska svagt år i Superettan, då förlorade 1:an Mjällby 7 matcher och 2:an Varberg 5 st över hela säsongen. Vi har redan 4 förluster. Så att prata toppstrid känns bara orimligt.

Är trött på tappa matcher på slutet. Om det hade blivit 2-2 mot Gais hade det varit något helt annat ändå, likväl som 0-0 mot Vasalund. En pinne är pinne och det hade inte varit lika illa för moralen.

Vad jag vill säga med detta vet jag inte. Ge inte upp sista 10 om det står 0-0 kanske. Behåll fokuset hela vägen in även om det ”bara” blir kryss. Varje poäng är viktig för oss, speciellt nu.

Men jag tror vi vinner.

Gillad av:Wallberg (1 totalt)
  • @xonitex sa:
    2019 var ett ganska svagt år i Superettan, då förlorade 1:an Mjällby 7 matcher och 2:an Varberg 5 st över hela säsongen. Vi har redan 4 förluster. Så att prata toppstrid känns bara orimligt.

Är trött på tappa matcher på slutet. Om det hade blivit 2-2 mot Gais hade det varit något helt annat ändå, likväl som 0-0 mot Vasalund. En pinne är pinne och det hade inte varit lika illa för moralen.

Vad jag vill säga med detta vet jag inte. Ge inte upp sista 10 om det står 0-0 kanske. Behåll fokuset hela vägen in även om det ”bara” blir kryss. Varje poäng är viktig för oss, speciellt nu.

Men jag tror vi vinner.

Att jämföra olika lag under olika säsonger är lika orimligt. Inget är omöjligt, men det krävs en rejäl uppryckning på planen, spelarna måste rannsaka sig och höja nivån i allt dom gör.

• redigerade June 2

Stulic troligen borta även denna matchen enligt smp-podden.

Frågetecken på Månz, Silverholt och Pavic. Frågetecken även på Calle efter en smäll mot Vasalund.

Nico inte heller redo.

Henningsson och Alexandersson uttagningsbara men inte redo för 90 minuter.

• @xonitex sa:

Men jag tror vi vinner.

Klart att vi är eller har varit inne i en svacka. Men så långt efter toppen är vi inte. Dessutom är jag glad att det inte är Helsingborg och Trelleborg som ligger där uppe, utan Norrby och Värnamo, som rimligen inte kan vara oslagbara. Det kan bli ett ovanligt svängigt år i år. Jag tror att de som går upp gör det med ovanligt få poäng.

Gillad av:ÖÖIIFF (1 totalt)
  • Verkar inte vara något glödhett intresse för att se matchen live på lördag direkt. Lösbiljetterna släpptes i eftermiddags och det verkar fortfarande finnas platser kvar.

• Tack för infon! Nu har jag köpt biljett till mig och grabben! Trodde det skulle vara helkört och hade inte ens kollat.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Trodde jag med så jag slängde mig på tangentbordet 5 minuter efter att officiella gått ut med infon på facebook och insta. Men verkar inte vara någon strykande åtgång. Lär väl bli 500 åskådare till slut ändå kan jag tänka mig.

• Sjukt nog finns det fortfarande biljetter kvar.... Skynda fynda!

• @per gustafsson sa:
    Sjukt nog finns det fortfarande biljetter kvar.... Skynda fynda!

Nu verkar de vara slutsålda.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • ”Ingen” har sett en match på över ett år och det tar tid att sälja ett fåtal biljetter. Får inte ihop det riktigt. Missar jag något?

Gillad av:Christoffer (1 totalt)
  • redigerade June 4

@Tompa sa:
    ”Ingen” har sett en match på över ett år och det tar tid att sälja ett fåtal biljetter. Får inte ihop det riktigt. Missar jag något?

Fyra av de fem senaste har varit förluster, corona existerar fortfarande (trots att det endast tas in 500/12000) är väl de enda anledningarna.

Själv så ska jag utnyttja mitt årskort imorgon :smile:

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • @Slangen sa:
    Stulic troligen borta även denna matchen enligt smp-podden.

Frågetecken på Månz, Silverholt och Pavic. Frågetecken även på Calle efter en smäll mot Vasalund.

Nico inte heller redo.

Henningsson och Alexandersson uttagningsbara men inte redo för 90 minuter.

Samtliga ovan nämnda nu plötsligt redo för spel utom Mehic enligt Minboll. Nico inväntar ett specialbeställt skydd. Bra nyheter.

Gillad av:Tompa, Virden, Christoffer (3 totalt)
  • "Simon Alexandersson, som gjorde sitt andra träningspass efter skada, är däremot ett frågetecken."

• @Virden sa:
    "Simon Alexandersson, som gjorde sitt andra träningspass efter skada, är däremot ett frågetecken."

Sorry, läste slarvigt. Men Nico, Calle, Stulic och Silverholt verkar alla aktuella.

• Har en positiv känsla idag, kanske framför allt för att jag äntligen får se live-fotboll idag, men ändå. Jag tror på poäng.

Gillad av:olka6806, ÖIF135, Tompa, Labila Kabila (4 totalt)
  • Någon som vet om kioskerna kommer hålla öppet? Lär bli varmt idag och gå åt mkt dricka samt har två barn som behöver mycket popcorn för att kunna sitta still en hel match.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Nilsson
    Örnblom Berg Stenberg
    Billy MRS Drott Pavic
    Calle
    JW Keene

Gillad av:olka6806, Labila Kabila, KAX, Manne (4 totalt)
  • @Villenyblom sa:
    Nilsson
    Örnblom Berg Stenberg
    Billy MRS Drott Pavic
    Calle
    JW Keene

Pavic ensam på en kant igen… suck

• Så ingen mortensen

• Jobe är tillbaka i Norrby

• @Oldtimern sa:
    Så ingen mortensen

Nico på bänken

• Går det att följa på SR live?

• Var är Islänningen?

• @Ryltan sa:
    Var är Islänningen?

inte uttagen i truppen

Logga in eller registrera för att kommentera.