Vasalund - Öster

Keene avstängd, Mortensen och Silverholt ev skadade.

Kanske dags att Calle får spela i sin favoritposition: 10a. Tyvärr har vi ju inte tillräckligt bra yttrar för att Calle ska kunna spelas i mitten. Billy förtjänar att få spela nu.

«134567

Kommentarer

• Billy och Pavic tycker jag absolut kan få starta denna match.

Gillad av:Tompa, ÖIF135, Anders, Ruuben, Petter Bengtsson (5 totalt)
  • KAXKAX
    redigerade May 23

Om jag kollat korten rätt (SvFotboll fungerar inte just nu) så är mittback Ceesay för Vasalund avstängd i nästa omgång.

• Stulic
    Varmanen Örnblom Berg Billy
    Rochester Drott
    Pavic Calle Teo/Astvald
    Westermark

Några ändringar?

Gillad av:junior, onion (2 totalt)
  • Stulic
    Varmanen/Silverholt, Örnen, Månza, Billy
    Pavic, Drott, Rochester, Calle
    Nico/Alexandersson/Zahirovic, Westermark

• Astvald är för långsam och slår för dåliga passningar när vi ska anfalla, bedrövlig stundtals mot Brage.
    Ska vi föra matcher så är Pavic ett bättre alternativ då motståndarna parkerar bussen, när vi måste spela utmed marken, då han är snabb och väggar sig fram.

Gillad av:Simba (1 totalt)
  • Preben kan vi räkna bort, är han med o 2v helt ok ändå, säkert hungriga än nånsin på få motspelare käka pölse på läktarn.
    Astvald, komplementspelare-ej mer från start tack!
    Westermark, vad gör karln ens här?

Vi har hyfsat grundspel, det har vi visat i några matcher där vi klart haft spel o match i vår ägo, måste bara vara stabilare samt rejälare i avslutningssituationerna. Bara tugga på o ingjuta mod i killarna, för både Sundsvall o Brage kunde vi o skulle haft minst 1-3p, men är ju klantagerande samt rena grova domarmissar som tyvärr blir direkt avgörande snarare spelmässigt sämre.

Serien är fortf ung o jäveljämn, ingen kan sia ett skit vilka som åker ur alt verkar gå upp, så vi har alla chanser om flytet slår in. Vi börjar mot Vasalund tycker jag, fullständigt övertygad att det blir 3p!

• redigerade May 24

Oturen med skador gör att det är närmare till Tvååker än till Allsvenskan. :s För övrigt anser jag att Limträbalkarna måste åtgärdas innan vi får dem i huvudet i dubbel bemärkelse. :'(

• ”Fotledsskada” enligt smp på Silverholt. Hoppas inte det innebär mer än max 1 matchs frånvaro.

• @xonitex sa:
    ”Fotledsskada” enligt smp på Silverholt. Hoppas inte det innebär mer än max 1 matchs frånvaro.

Trist, men Billy är ju en bra ersättare tack å lov.

• @Ruuben sa:

@xonitex sa:
    ”Fotledsskada” enligt smp på Silverholt. Hoppas inte det innebär mer än max 1 matchs frånvaro.

Billy är för bra för bänken, och redan nu visar sig nyttan med en bred trupp!

• @Ruuben sa:

@xonitex sa:

Ja det tycker jag han visat och förtjänar en plats, men hade gärna sett Billy till vänster och Silverholt till höger då jag tycker de är våra mest stabila ytterbackar.

• @Ruuben sa:

@xonitex sa:

Silverholt har varit en av våra bästa spelare både förra och i inledningen på denna säsongen MEN Billy är som du säger en fullgod ersättare och därför är jag inte alls lika bekymrad över den positionen som över situationen i anfallet om Nico är borta en längre tid. Keene, JW och Alexandersson känns inte jätteheta för tillfället. Bara att hoppas att Nico är snabbt tillbaka och att någon i laget kan knoppa in en fast situation så länge för det känns som att det bara är där vi hotar motståndarmålet i nuläget.

Gillad av:Plantagenparkeringen (1 totalt)
  • In med Teo på topp! Vill se honom på hans riktiga position.

Gärna tillsammans med Alexandersson. Om inte han kan, westermark.

Gillad av:Petter Bengtsson, onion (2 totalt)
  • @Lutavallen sa:
    Oturen med skador gör att det är närmare till Tvååker än till Allsvenskan. :s För övrigt anser jag att Limträbalkarna måste åtgärdas innan vi får dem i huvudet i dubbel bemärkelse. :'(

Tvååker är närmare superettan än vad vi är division 1 :wink:

• @ÖIF135 sa:

@Lutavallen sa:

Tvååker är närmare superettan än vad vi är division 1 :wink:

Tvååker hade t o m serieledningen i Söderettan ett tag under helgen innan Oskarshamn besegrade Vänersborg på bortaplan.

• Resultaten på bortaplan denna säsong säger att vi förhoppningsvis vinner på söndag!

• Gissar på följande elva i morgon, vad tror ni andra ?
    Stulic
    Varmanen-Örnblom-Stenberg-Silverholt
    Zahirovic-Drott-Rochester-Calle
    Westermark-Toris

Frågetecken för Silverholt och Billy men båda verkar kunna spela. Möjligen Engkvist istället för Rochester ? Kanske Pavic ska starta trots allt ? Oavsett tycker jag det är läge att röra runt i grytan. Dels pga skador och avstängningar, men även med tanke på att få spelare överpresterade sist..

• @olka6806 sa:
    Gissar på följande elva i morgon, vad tror ni andra ?
    Stulic
    Varmanen-Örnblom-Stenberg-Silverholt
    Zahirovic-Drott-Rochester-Calle
    Westermark-Toris

Frågetecken för Silverholt och Billy men båda verkar kunna spela. Möjligen Engkvist istället för Rochester ? Kanske Pavic ska starta trots allt ? Oavsett tycker jag det är läge att röra runt i grytan. Dels pga skador och avstängningar, men även med tanke på att få spelare överpresterade sist..

Frågetecken även för Månz som inte tränat på hela veckan enligt Velic.

• Westermark har väl fått en hel del chanser utan o direkt visa framfötterna tyvärr

• Frågan är ju vad som har hänt med Simon Alexandersson, är aldrig helt återställd.

• @Oldtimern sa:
    Westermark har väl fått en hel del chanser utan o direkt visa framfötterna tyvärr

Hela 86 minuter

• @Villenyblom sa:

@Oldtimern sa:
    Westermark har väl fått en hel del chanser utan o direkt visa framfötterna tyvärr

Hela 86 minuter

Jag tycker att han just därför är svårbedömd. Han kommer in på slutet och springer mycket. Uppenbarligen är han ganska löpstark, men så mycket annat har jag inte sett i hans spel. Kan bero på att han har fått lite speltid och dåliga bollar att jobba med. Vad händer om han spelar från start? Det borde han få göra morgon.

• @Petter Bengtsson sa:

@Villenyblom sa:

@Oldtimern sa:

Hela 86 minuter

Jag tycker att han just därför är svårbedömd. Han kommer in på slutet och springer mycket. Uppenbarligen är han ganska löpstark, men så mycket annat har jag inte sett i hans spel. Kan bero på att han har fått lite speltid och dåliga bollar att jobba med. Vad händer om han spelar från start? Det borde han få göra morgon.

Han är inte jättebra men han bidrar mer än vad Keene gör och det kan ingen säga emot

Gillad av:Hulthan (1 totalt)
  • redigerade May 29

@Villenyblom sa:

@Petter Bengtsson sa:

@Villenyblom sa:

@Oldtimern sa:

Hela 86 minuter

Han är inte jättebra men han bidrar mer än vad Keene gör och det kan ingen säga emot

Kan ingen säga emot?! Jo, det går alldeles utmärkt. Jag tycker att Keene bidrar med mycket, även om han inte gör så många mål. JW är mer ett oprövat kort. Med tanke på att tre av de fyra senaste matcherna har varit förluster är det bra att han nu får chansen, särskilt med tanke på Keenes avstängning.

Gillad av:Tompa, penseln, lemon (3 totalt)
  • Jo, det kan man säga emot. Men det blir ju lite upp till bevis nu när han förmodligen får chansen från start.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:

@Villenyblom sa:

@Oldtimern sa:

Hela 86 minuter

Jag håller med er om att han är svårbedömd. Han borde kanske ha fått något fler minuter än han fått hittills med tanke på den magra målskörden. Men just därför det är extra viktigt att han tar chansen imorgon nu när han får den. Redan nästa omgång är Keene tillbaka och kanske även Nico om läkningen går snabbt. Känns som att morgondagens match blir lite make or break för JW's debutsäsong i Öster. Spännande också vem som får chansen bredvid honom. Jag drar till med en chansning att det blir Päronsaften och att Astvald och Pavic får varsin kant. Hoppas dock att Teo får chansen istället för Astvald. Eller kanske Teo bredvid JW och Pavic och Päronsaft på varsin kant.

Gillad av:Petter Bengtsson, Tompa (2 totalt)
  • redigerade May 29

@Petter Bengtsson sa:

@Villenyblom sa:

@Petter Bengtsson sa:

@Villenyblom sa:

@Oldtimern sa:

Hela 86 minuter

Kan ingen säga emot?! Jo, det går alldeles utmärkt. Jag tycker att Keene bidrar med mycket, även om han inte gör så många mål. JW är mer ett oprövat kort.

Då får du gärna säga vad han bidrar med rent fotbollsmässigt förutom att vinna frisparkar (som han ligger på - iår)

Gillad av:Hulthan (1 totalt)
  • redigerade May 29

@Villenyblom sa:

@Petter Bengtsson sa:

@Villenyblom sa:

@Petter Bengtsson sa:

@Villenyblom sa:

@Oldtimern sa:

Hela 86 minuter

Kan ingen säga emot?! Jo, det går alldeles utmärkt. Jag tycker att Keene bidrar med mycket, även om han inte gör så många mål. JW är mer ett oprövat kort.

Då får du gärna säga vad han bidrar med rent fotbollsmässigt förutom att vinna frisparkar (som han liger på - iår)

Han vinner närkamper, irriterar motståndarna, springer de extra metrarna och får de yngre i laget att slita lite till. Ettrig brittisk spelstil. Ett och annat mål gör han också. Egenskaper som behövs i de flesta Superettan-klubbar.

JW är mer en utpräglad kontringsspelare. Passar kanske bäst i ett tillbakapressat lag.

Gillad av:penseln, Tompa (2 totalt)
  • Diskussionen om Keene har väl förts flera gånger tidigare. Jag tycker att han står för en inställning som för mycket positivt med sig. Jobbig att spela mot, men förmodat skön att ha i egna laget. Lika många mål som dansken i år. Jag gillar Keene, men om JW övertygar i morgon så vore det enbart positivt.

Gillad av:Petter Bengtsson, penseln, Bobby (3 totalt)
  • @Tompa sa:
    Diskussionen om Keene har väl förts flera gånger tidigare. Jag tycker att han står för en inställning som för mycket positivt med sig. Jobbig att spela mot, men förmodat skön att ha i egna laget. Lika många mål som dansken i år. Jag gillar Keene, men om JW övertygar i morgon så vore det enbart positivt.

Keenes styrka är det mentala. Bra inställning, jobbig är han också men delar ut 80% tillbaka av det han får. Drar man slutsatser som "han har lika många mål som X i år" på 7 matcher är bara konstigt, är Johan Bengtsson bäst i Giffers anfallsuppsättning för han har lika många mål som Engblom? Jag har sett Keenes spider från alla hans år i Öster och blir nästan gråtfärdig varje gång

Gillad av:Szabo, Hulthan (2 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.