Resan statar - omgång 1 - 5

redigerade April 3 i Supportersnack

Fem första: ÖIS borta - Landskrona hemma - Falken hemma - Gais borta - Sundsvall hemma

Efter försäsong med utmaningar och vi är långt ifrån att känna att allt är på plats. Och det är ok. Det är den långa resan där laget växer längs vägen som till slut skapar resultat. INGET lag har vunnit en serie tack vare de första fem omgångarna och få lag är i toppslag och färdiga denna tid på året.

Men. Vi behöver tecken som stolthet, tydlighet, ryggrad, karaktär och emellanåt sköna offensiva ambitioner. Jag påtalar återigen att jag uppfattar det viktigare över tid att känna en defensiv stabilitet än att jaga den offensiva finessen, det gäller särskilt i dessa första fem matcherna.

Jag säger också att 7-8 poäng för denna omgång är godkänt och ser helst max 4 bollar insläppta. Mehic står samtliga matcher.

Gillad av:Labila Kabila, Slangen, Lewinsky, ÖÖIIFF (4 totalt)

Kommentarer

• 2-1-2 helt i sin ordning här med stabilt spela alla ggr oavsett när förlusterna kommer.
    Vi lär inte veta förräns i omgång 10 vart vi står riktigt o hur tombolaserien gestaltar sig, då gäller det hänga med på tåget på allvar, vilken placering det nu månne bliva.

• @ÖÖIIFF sa:
    2-1-2 helt i sin ordning här med stabilt spela alla ggr oavsett när förlusterna kommer.
    Vi lär inte veta förräns i omgång 10 vart vi står riktigt o hur tombolaserien gestaltar sig, då gäller det hänga med på tåget på allvar, vilken placering det nu månne bliva.

2-1-2?

Isåfall:
    Landskrona och Falken hemma segrar
    Sundsvall hemma kryss
    Öis och Gais borta förluster

• Helt rätt analys hansen. Om det bli 2-1-2 blir utfallet så.

Gillad av:ÖÖIIFF (1 totalt)
  • Vi har aldrig förlorat på Bravida Arena!!!!! ,.,.,.,...,

(Inte vunnit heller, men det glömmer vi nu ;) )

• @Labila Kabila sa:
    Vi har aldrig förlorat på Bravida Arena!!!!! ,.,.,.,...,

(Inte vunnit heller, men det glömmer vi nu ;) )

Nä jag hade också svårt att hitta två tänkta förluster första fem men om det blir det så får det väl bli där.. eller Sundsvall hemma.

Jag tror mer på 2-2-1 eller 3-1-1.

• 1-3-1 tror jag. Ändå en ok start då vi kommer igång mer och mer. Vi vinner mer efter dessa 5.

• Är mest oroad över velandet med mittbackarna, nu har vi inget gjutet mittbackspar , på grund av dribblandet med olika alternativ , inget har väl övertygat tyvärr,

• Nån som vet hur gräset ser ut på Visman? Den kalla våren känns oroande.

• 1-0-0

Poängmässigt suverän start förstås, men, och det känns faktiskt nog så viktigt, prestationsmässigt helt ok. Defensivt stabilt och noll insläppta. Målchanser skapades om än det bara var en som förvaltades.

• @Drillo sa:
    1-0-0

Poängmässigt suverän start förstås, men, och det känns faktiskt nog så viktigt, prestationsmässigt helt ok. Defensivt stabilt och noll insläppta. Målchanser skapades om än det bara var en som förvaltades.

...nu kan vi då spela 1-1-2 med gött samvete =)

• Bara GAIS som har full pott efter två omgångar. Det sena tappet mot Landskrona svider genast mindre. Bra. En seger mot Falkenberg nu på lördag, så är vi i högsta grad med i matchen.

Logga in eller registrera för att kommentera.