Helsingborg-Öster, Påskafton, 14:00

En match i taget, visst.

Men då det nu bara är två matcher kvar innan säsongen drar igång måste man konstatera att vi möter Helsingborg i genrepet på Olympiafältet klockan 14 på Påskafton.

Där borde väl gå bra att kolla och dessutom en trevlig avsparkstid. Om inte allt ändras innan påsken närmar sig.

«134

Kommentarer

• Vi har fått ganska mycket skit från polisen och klubbledningen för att vi haft folk på plats på diverse matcher, både borta och hemma. Senast när vi mötte HBK hade de spärrat av rejält så att det inte gick att se in.

Om ni inte vill ha bråk så kommer ni nog inte att få det heller från vår sida. Värre med polisen.

• http://www.hif.se/uppmaning-till-supportrarna-stanna-hemma-samband-med-matcherna/

Efter den nyheten kom ut på hemsidan gav de flesta upp om att försöka se matcherna på plats.

• Teo och Calle på varsin kant?

• Såg bara highlights... men är Teo nye Petar? Han som bryter mönstret, drar sin gubbe etc.

• redigerade March 31

@Jockeluring sa:
    Såg bara highlights... men är Teo nye Petar? Han som bryter mönstret, drar sin gubbe etc.

Stämmer. Vad jag kunde se i U21 matchen. Vi behöver den speeden. Som spelare går han rakt på. Gillar det. Särskilt med Calle och Pavic som kanske lite för ofta gör det mer krångligt för sig. Bra ur possesionsynpunkt iofs. Kan bli årets utropstecken offensivt om han kommer igång. Teo alltså, med tanke på att de nya anfallarna är sämre än våra gamla. Just nu.

Jag tar gärna med Tannus i en kreativ roll på mitten. Synd att vi bara har det så otroligt trångt där med Rochester, Engkvist och Islänning. Tannus med Rochester vore mumma.

• Så som velic blivit kär i Stenberg ska väl han starta sedan om de blir månz eller örnblom bredvid är frågan. Kollar man försäsong så ska månz ha platsen men hjärtat vill ändå att örnblom tar den och blir vår mittback de nästa 20 åren.

• @Front sa:
    Så som velic blivit kär i Stenberg ska väl han starta sedan om de blir månz eller örnblom bredvid är frågan. Kollar man försäsong så ska månz ha platsen men hjärtat vill ändå att örnblom tar den och blir vår mittback de nästa 20 åren.

Ingen lätt fråga om mb, vi verkar ju ha hyfsad backup detta året iallafall med Mattis som fullgodpåläggskalv, skador/avstängningar mm kommer ju alltid mer eller mindre.
    Ser gärna o unnar Örnen ett fett utlandskontrakt där han Blommar ut till landslagsback om 2-3år, inte helt otänkbart då vissa på just denna platsen kan ta några extra år på sig innan allt är på plats. Sedan får han gärna göra en "Granen" och flytta hem trots ännu fetare kontrakt o spela av sig det sista åren för kaffepengar med sjukt stort hjärta o pondus i ny storhetstid för vårt lag.

• Sedan får han gärna göra en "Granen" och flytta hem trots ännu fetare kontrakt o spela av sig det sista åren för kaffepengar med sjukt stort hjärta o pondus i ny storhetstid för vårt lag.

Jag tror att du missuppfattar lite situationen med Granen i HIF. Det här är så långt ifrån en storhetstid som man kan komma inom vår klubb, men desto större är det att ha med kaptenen på den här resan. Vi är inte i Superettan för att stanna. Det kommer bättre dagar och tills de bättre dagarna kommer kan det vara en stolthet bara att ha landslagsmän och kaptener i truppen. Det är liksom inte här nere som vi ska ligga och fightas.

När det gäller Öster tycker jag att er trupp ser lite svagare ut än ifjol. Petar Petrovic borta t ex och eran islänning imponerade inte i U21-matchen som jag såg. Ni kan vara en av årets svårare matcher, men ni lär knappast gå upp.

Hur tänker du när du säger ny storhetstid? Absolut kan ni gå upp inom ett par år men en naturlig ledare på mittbackspositionen kommer knappast att räcka till ett SM-guld.. men det kanske du inte förväntar dig utav Öster?

• @Olympianen sa:

Sedan får han gärna göra en "Granen" och flytta hem trots ännu fetare kontrakt o spela av sig det sista åren för kaffepengar med sjukt stort hjärta o pondus i ny storhetstid för vårt lag.

Jag tror att du missuppfattar lite situationen med Granen i HIF. Det här är så långt ifrån en storhetstid som man kan komma inom vår klubb, men desto större är det att ha med kaptenen på den här resan. Vi är inte i Superettan för att stanna. Det kommer bättre dagar och tills de bättre dagarna kommer kan det vara en stolthet bara att ha landslagsmän och kaptener i truppen. Det är liksom inte här nere som vi ska ligga och fightas.

När det gäller Öster tycker jag att er trupp ser lite svagare ut än ifjol. Petar Petrovic borta t ex och eran islänning imponerade inte i U21-matchen som jag såg. Ni kan vara en av årets svårare matcher, men ni lär knappast gå upp.

Hur tänker du när du säger ny storhetstid? Absolut kan ni gå upp inom ett par år men en naturlig ledare på mittbackspositionen kommer knappast att räcka till ett SM-guld.. men det kanske du inte förväntar dig utav Öster?

Sorry men du missuppfattar ju oftast allt, speciellt den ironi o lite lättsamma jämförelser som jag skrev om, även om konsensus är att det vore kul med utlandsflytt samt återvända med fin karriär bakom sig istället för ständigt trogen.

• @ÖÖIIFF sa:

@Olympianen sa:

Sedan får han gärna göra en "Granen" och flytta hem trots ännu fetare kontrakt o spela av sig det sista åren för kaffepengar med sjukt stort hjärta o pondus i ny storhetstid för vårt lag.

Sorry men du missuppfattar ju oftast allt, speciellt den ironi o lite lättsamma jämförelser som jag skrev om, även om konsensus är att det vore kul med utlandsflytt samt återvända med fin karriär bakom sig istället för ständigt trogen.

Kan vara så att jag helt enkelt är inkapabel till att ta in ditt perspektiv, men jag försöker. Du är alltså ironisk om en ny storhetstid för Östers IF? Du skojar när du talar om Granen och gör dig lustig över det hjärta som finns för Helsingborgs IF? Vilken är själva poängen? Är det något som jag har missat?

• @ÖÖIIFF sa:

@Front sa:
    Så som velic blivit kär i Stenberg ska väl han starta sedan om de blir månz eller örnblom bredvid är frågan. Kollar man försäsong så ska månz ha platsen men hjärtat vill ändå att örnblom tar den och blir vår mittback de nästa 20 åren.

Ingen lätt fråga om mb, vi verkar ju ha hyfsad backup detta året iallafall med Mattis som fullgodpåläggskalv, skador/avstängningar mm kommer ju alltid mer eller mindre.
    Ser gärna o unnar Örnen ett fett utlandskontrakt där han Blommar ut till landslagsback om 2-3år, inte helt otänkbart då vissa på just denna platsen kan ta några extra år på sig innan allt är på plats. Sedan får han gärna göra en "Granen" och flytta hem trots ännu fetare kontrakt o spela av sig det sista åren för kaffepengar med sjukt stort hjärta o pondus i ny storhetstid för vårt lag.

Det är ett ”problem”. Våran mittbackssituation. Stenbergs passningsfot känns viktig. Månz troligen lagkapten och varit ganska stabil på försäsongen. Å andra sidan har vi en Örnblom som kan generera pengar till klubben, som måste få ses som given till en början pga det, annars kan vi likväl sälja honom nu. Har du två jämna mittbackar och den ena är 29-30 och den annars 21 så vore det dumt att inte spela den yngre till en början, därefter får konkurrensen avgöra vem som är bäst. Det är en lite knepig situation men jag kanske överanalyserar.

• @xonitex sa:

@ÖÖIIFF sa:

@Front sa:

Det är ett ”problem”. Våran mittbackssituation. Stenbergs passningsfot känns viktig. Månz troligen lagkapten och varit ganska stabil på försäsongen. Å andra sidan har vi en Örnblom som kan generera pengar till klubben, som måste få ses som given till en början pga det, annars kan vi likväl sälja honom nu. Har du två jämna mittbackar och den ena är 29-30 och den annars 21 så vore det dumt att inte spela den yngre till en början, därefter får konkurrensen avgöra vem som är bäst. Det är en lite knepig situation men jag kanske överanalyserar.

Du har klart en poäng, både om just en av dem "svårpetad" lagkapten och den andra gjorde en fd grym säsong med både straff o hörnmål, svårt egentligen se Stenberg där men likt förra året då Örnen spelade till sig en fast plats kan ju samma ske nu.
    Olympiern får prata med sig själv!

• Vi har välintegrerade spelat med ordinarie mittbackspar nån gång utgår ifrån att det blir örnen o Måns dock som förra året.

• Mehic är åter i träning

Gillad av:Szabo (1 totalt)
  • Härligt. Tränade han med öster idag?

• @MATTAN sa:
    Härligt. Tränade han med öster idag?

Ja!

• Matchen sänds både på HD och Expressen med premium. Jag signade upp mig på Expressen, 0 kr första 6 veckorna, därefter 79kr, men det går att avsluta prenumerationen direkt så man inte behöver betala något.

Gillad av:Szabo, Labila Kabila, outdoor_miner (3 totalt)
  • @xonitex sa:
    Matchen sänds både på HD och Expressen med premium. Jag signade upp mig på Expressen, 0 kr första 6 veckorna, därefter 79kr, men det går att avsluta prenumerationen direkt så man inte behöver betala något.

Dum fråga, men jag har noll koll, måste man inte ha Sportexpressenplay för 299 kr/månaden eller 139:- per match för att se matchen?

• Härligt att Mehic är med igen på träningarna.

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • @Labila Kabila sa:

@xonitex sa:
    Matchen sänds både på HD och Expressen med premium. Jag signade upp mig på Expressen, 0 kr första 6 veckorna, därefter 79kr, men det går att avsluta prenumerationen direkt så man inte behöver betala något.

Dum fråga, men jag har noll koll, måste man inte ha Sportexpressenplay för 299 kr/månaden eller 139:- per match för att se matchen?

Just genrepen (vår match och ett par andra) ingår nu i vanliga premium, jag skaffade också precis och har nedräkning till matchen uppe.
    https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/se-helsingborgs-genrep-mot-oster-med-premium/

Gillad av:Labila Kabila, outdoor_miner (2 totalt)
  • Jag köpte 299 kr för en månad nyss. Då kan jag kika lite på ettanfotboll också. Bra att det inte är någon bindningstid.

• Granen från start imon

• @ÖIF135 sa:
    Granen från start imon

Vill se Toris i löpduell mot honom :)

• redigerade April 2

@Slangen sa:

@ÖIF135 sa:
    Granen från start imon

Vill se Toris i löpduell mot honom :)

Haha.. läser just nu reportaget i Offside om hur lite hans ens har tränat senaste året.

Öster kan imorgon sätta punkt för hans förhoppningar om EM-spel bara genom att sända ut Toris så att han går sönder när han försöker hänga med eller Drott som stämplar sönder hans högra ljumske en gång för alla.

Gillad av:jojolaget (1 totalt)
  • Örnblom är första namn som skrivs ner i backlinjen. Något annat är inget mindre än skandal.

TBT är mer som en Helg som begripit att det är okej att använda benen till att springa ifrån sin försvarare med.

• @Hansen sa:
    Öster kan imorgon sätta punkt för hans förhoppningar om EM-spel bara genom att sända ut Toris så att han går sönder när han försöker hänga med eller Drott som stämplar sönder hans högra ljumske en gång för alla.

Vad har Andreas Granqvist gjort dig för ont? Ett av de obehagligaste inlägg som jag läst här på forumet.

• redigerade April 2

@Old Chap sa:

@Hansen sa:

Vad har Andreas Granqvist gjort dig för ont? Ett av de obehagligaste inlägg som jag läst här på forumet.

Det KAN bli så med tanke på hur bräcklig Granens ljumske är och att Drott spelar tufft ibland.

Hade jag skrivit att jag önskade att så sker hade jag förstått att du tyckt det var obehagligt. :) Jag borde lagt till någon form av smiley, antar jag, eller inte skrivit alls här inne eftersom det oftast är någon som vill misstolka vad som skrivs.

Om du också hade läst om Granens envisa, tappra och motiga kamp mot sin kropp senaste tiden hade du vetat att det kan vara över när som helst för honom.

• Andreas Granqvist är en kämpe. Visst, han är gammal, men jag tror inte att han är speciellt rädd för era spelare. Senast jag såg honom spela var han mer eller mindre felfri. Vann sina dueller och satte nästan alla passningar, bland annat en briljant framspelning som blev mål.

Dock inga heta känslor från min sida. Att spelare kan bli skadade är sådant som händer inom fotboll. Förhoppningsvis inte imorgon och förhoppningsvis inte på vår sida, men det tror jag inte att någon här hoppas på heller. Som jag tolkar inlägget är det OK.

• redigerade April 2

Det har kommit en katt bland hermelinerna. Det ser vi allvarligt på. :s
    Må hända är det den ökända hästen från Troja, moderniserad till femte kolonn.
    Vi österfans umgås med kraken i sämja, han går numera i reguljär trafik.
    Men har det snart ej gått upp för de lojala österfansen att det är den ökända hästen från Troja,
    som hela tiden härjar här i femte kolonn.
    Den ökända hästen från Troja är utslängd från sitt eget havrestånd.
    Olympianen är en Quisling, en papegoja, som imiterar så gott han har förstånd.
    Vi äro synbart blott fredliga österfans med uppburet huvud,
    men i ett huj dra vi fram våra bågar och storma Troja från insidan en natt.
    Det den ökända hästen från Troja, moderniserad till femte kolonn.

• Det är ingen hemlighet var jag står i fråga om lagtillhörighet så du kan glömma snacket om trojanska hästar. Jag följer Helsingborgs IF.

Logga in eller registrera för att kommentera.