Östers Idrottsförening - Idrottsföreningen Kamraterna Värnamo, 28 februari 2021

Med ökad värme kan man väl räkna med Fagrabäcks konstgräs den här gången men sänder MinBoll därifrån?

Ställer Värnamo upp med bästa laget den här gången?

Gissar elva:
Stulic
Henningsson-Örnblom-Stenberg-Silverholt
Pavic-Hauksson-Rochester Sørensen-Astvald
Westermark-Mortensen

Gillad av:onion (1 totalt)
«13

Kommentarer

• redigerade February 22

Underbart med klubbnamnen utskrivna i klartext. Det ska vi fortsätta med!
    Allt under 5-0 mot smurfarna är en besvikelse :-)

• redigerade February 22

@onion sa:

Tacka Språkprofessorn @Lutavallen som efter noter skällde ut mig efter att jag ifjol skrivit typ Trelleborg-Öster vilket då skulle låta som en stadsdel i en stad och sedan dess är fullt utskrivna klubbnamn och däremellan ett blanksteg följt av ett bindestreck och ytterligare ett blanksteg standard.

Seriepremiären vår spelas till exempel mot Örgryte Idrottssällskap Fotbollsförening som de numera kallar sig.

Gillad av:Wallberg (1 totalt)
  • redigerade February 22

Jo, jag minns det och jag gillar det. Det kommer leda oss upp i allsvenskan ;-)

Hmmm
    Örgryte heter numer alltså ÖISFF ??

• @Hansen sa:

@onion sa:

Tacka Språkprofessorn @Lutavallen som efter noter skällde ut mig efter att jag ifjol skrivit typ Trelleborg-Öster vilket då skulle låta som en stadsdel i en stad och sedan dess är fullt utskrivna klubbnamn och däremellan ett blanksteg följt av ett bindestreck och ytterligare ett blanksteg standard.

Seriepremiären vår spelas till exempel mot Örgryte Idrottssällskap Fotbollsförening som de numera kallar sig.

I den utsträckning det finns aktiebolag knutna till respektive förening saknar jag organisationsnummer i rubriken, Hansen. Tydlighet är en dygd.

Gillad av:outdoor_miner, Labila Kabila, Hansen (3 totalt)
  • Nu står det klart att matchen är på lördag klockan 13 i Tipshallen

Något som minabollar sänder
    https://www.minboll.se/sport/live-oster-moter-smalandsrivalen-se-motet-pa-smp-se-och-minboll-se-48a41c43/

Gillad av:Slangen, Hansen (2 totalt)
  • redigerade February 25

@Labila Kabila sa:
    Nu står det klart att matchen är på lördag klockan 13 i Tipshallen

https://www.minboll.se/sport/live-oster-moter-smalandsrivalen-se-motet-pa-smp-se-och-minboll-se-48a41c43/

Bara för att inga tider/platser får vara helt givna in i det sista nu för tiden (som då man bytte speltid mot Varberg 5-6 gånger) så stämmer inte starttiden i själva sändningsrutan i länken där det än så länge står 15:00 även om nedräkningsuret är inställt mot 13:00.
    Edit: nu är den felaktiga tiden bortplockad

• redigerade February 25

@Labila Kabila sa:

Varför i helvete spelar de inte utomhus på Fagrabäck nu när det ska bli strålande solsken, sju grader varmt och Fagrabäck utsetts till Växjös bästa plastgräsplan av Denis.
    Jag som dessutom hade sett fram emot en corona-safe tjuvtitt på matchen på plats:-(

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @onion sa:

@Labila Kabila sa:

Varför i helvete spelar de inte utomhus på Fagrabäck nu när det ska bli strålande solsken, sju grader varmt och Fagrabäck utsetts till Växjös bästa plastgräsplan av Denis.
    Jag som dessutom hade sett fram emot en corona-safe tjuvtitt på matchen på plats:-(

Det är ju snarare så Landskrona BoIS borde göra för att slippa de grovt skånska apljuden.

• redigerade February 26

Varmanen, Mattis, Drott, Päronsaft, Teo, Tannus och Mortensen står över enligt Minboll. Enligt Velic är Teo, Drott och Mortensen tänka att spela på tisdag medan Tannus och Mattis har dragit på sig lättare skador.

https://www.minboll.se/sport/sju-man-saknas-nar-oster-moter-ifk-varnamo-205f3c45/

• Måste varit en rejäl hjärnskakning han fick Mr. Päronsaft om han fortfarande inte kan spela, han bör väl vara aktuell till tisdag också dock?

• @jores sa:
    Måste varit en rejäl hjärnskakning han fick Mr. Päronsaft om han fortfarande inte kan spela, han bör väl vara aktuell till tisdag också dock?

Friherre Pär Onsaft Stufvade-MacAroner månne har en extra lång hjärntrappa då sådana tenderar att komma i många olika volymer.

• @jores sa:
    Måste varit en rejäl hjärnskakning han fick Mr. Päronsaft om han fortfarande inte kan spela, han bör väl vara aktuell till tisdag också dock?

Gissar att Calleman nog är friskförklarad, men att det inte finns anledning att forcera från rehab till matchsituation i februari.

• @Hansen sa:

@Labila Kabila sa:

Bara för att inga tider/platser får vara helt givna in i det sista nu för tiden (som då man bytte speltid mot Varberg 5-6 gånger) så stämmer inte starttiden i själva sändningsrutan i länken där det än så länge står 15:00 även om nedräkningsuret är inställt mot 13:00.

Och nyss la Östers instagram ut att matchen drar igång 15:00. Förstår inte hur svårt det ska vara att få en tid rätt.

• Blir trångt på planen om det samtidigt skulle stämma att DFF spelar 15.30.

• @Sigge sa:
    Blir trångt på planen om det samtidigt skulle stämma att DFF spelar 15.30.

Håll avstånd.

• @Hansen sa:

@Hansen sa:

@Labila Kabila sa:

Och nyss la Östers instagram ut att matchen drar igång 15:00. Förstår inte hur svårt det ska vara att få en tid rätt.

I texten till bilden står det dock 13:00

• Klockan 13 är den tid som stämmer.
    Problematiken är att matchen bytt tid så många gånger och schemalagda publiceringar missats att ändra.

• @Labila Kabila sa:
    Klockan 13 är den tid som stämmer.
    Problematiken är att matchen bytt tid så många gånger och schemalagda publiceringar missats att ändra.

Startelvor?

• redigerade February 27

@jores sa:

@Labila Kabila sa:
    Klockan 13 är den tid som stämmer.

Startelvor?

Östers får vi nog inte veta förrens sändningen är igång.

Värnamo:
    Eriksson
    Sundgren Vilar Eriksson Winsth
    Brendan Kenndal Magashy
    Dzabic Becirovic Stevens

Att gå på namn säger att det är ganska ordinarie. Bara Kargbo som saknas.

• Stulic
    Henningsson-Örnblom-Stenberg-Silverholt
    Pavic-Hauksson-Rochester-Astvald
    Keene-Westermark

Gissar jag.

• Amen vafan trodde matchen började 15 =) ..

• Riktigt bra press av Westermark, nästan mål

• Stulic
    Silverholt Örnblom Stenberg Billy
    Zahirovic Hauksson Rochester Astvald
    Keene Westermark

• Bra presspel hittils

• Bra skott av Zahirovic, näääära

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Nu möter vi troligt blivande bottenlag i superettan, blir bra värdemätare, hitills har det varit trubbigt framåt för bägge lagen , reporten är missnöjd med östers mittfält , lite många bolltapp i uppspelen är väl min synpunkt,

• @ÖIF135 sa:
    Stulic
    Keene Westermark

Rochester eller Örnblom kapten?

• @jores sa:

@ÖIF135 sa:
    Stulic
    Keene Westermark

Rochester eller Örnblom kapten?

Rochester

• Straf& Värnamo som tagit över rätt mycket nu

• Straff Värnamo

Logga in eller registrera för att kommentera.