Varbergs Boll- och Idrottssällskap - Östers Idrottsförening, 20 februari 2021

redigerade February 2021 i Supportersnack

Först Lund idag och Värnamo på tisdag men när man ser att Öster spelar i Håsten klockan 14 på lördag och det här stället slår upp portarna klockan 12 blir man ju lite sugen.
http://rockerspub.se/

Ni från Varberg-Öster 2018 (eller var det 2019?) som vet ni vet och ni andra får läsa igenom menyn. :)

(Promenadavstånd upp till Håstens IP därifrån om man behöver röra sig lite efter maten.)

Det är i Varbergs herrfotbolls träningskalender det står Håsten 14:00.

På Östers hemsida står det i kommande matcher 13:00 och Påskbergsvallen men Varberg som är värdar borde väl vara mest uppdaterade.

Enligt lokal media också Håsten som gäller:
https://www.svenskafans.com/fotboll/varbergs_bois/sa-traningsmatchar-varbergs-bois-623137

Gillad av:outdoor_miner, onion (2 totalt)
«134

Kommentarer

• Ska spelas inomhus i Borås säger Min Boll.

Synd att allsvenska Varberg inte lyckas uppdatera sin hemsida med sån info.

• redigerade February 2021

Enligt Dan & Laangos i sändningen är det troligt att matchen ska spelas i Ryda Fotbollshall i Borås, där Vbg även spelade gårdagens "hemma"match mot Falconberg.

Synd isf, Rockers blev ju en instant classic!

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @outdoor_miner sa:
    Enligt Dan & Laangos i sändningen är det troligt att matchen ska spelas i Ryda Fotbollshall i Borås, där Vbg även spelade gårdagens "hemma"match mot Falconberg.

Synd isf, Rockers blev ju en instant classic!

Jävla öde. Bor fem minuters promenadavstånd från planen på Håsten. Stammis på Dareks Håstensgrill (Rockers).

Vad är felet på Varbergs konstgräsplaner egentligen? Har det här med "bra" konstgräs blivit någon typ av lyxvara? Måste man åka 10 mil för att nå en spelbar konstgräsplan?

Kan vi hoppas på MinBoll-kameror i den där sporthallen i Borås på lördag? För att fixa det till matchen kanske Norrby kan anlitas, de är ju bra på det där med matchfixning eller vad det heter.

Gillad av:Jockeluring, olka6806, KAX, Drillo, EF-JKPG (5 totalt)
  • SMP jobbar på att få till sändning tillsammans med Hallands Nyheter, men Dan vågar inte lova något än säger han i podden.

Gillad av:Labila Kabila, Zingo (2 totalt)
  • Minboll sänder, skriver Rydström på Twitter.

Gillad av:Hansen, Labila Kabila, Virden (3 totalt)
  • https://www.boisfc.nu/jocke-infor-oster/

– Helheten har sett väldigt bra ut i de två första matcherna (exkl. Tvååkers-matchen) så det hoppas jag fortsätter även imorgon, även om vi skall testa lite nytt mot Öster men det beror mest på vilka spelare som ska spela och vilka som ska sparas. Vi tar bort två spelsystem och kommer testa ligga i samma struktur över hela matchen. Sen ska det bli kul att se hur vi hanterar vår defensiv med en väldigt offensivt balanserad elva.

• Av någon anledning ser jag framför mig hur vissa ordväxlingar kommer ske mellan Jocke Persson, Denis Velic och James Keene imorgon .

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • Hoppas få se Zahirovic starta imorgon. Efter Värnamo matchen så känns det som att han har något på gång. Jocke Persson vill ju också verkligen förtydliga att Öster är ett test för ”de unga spelarna”. Får se vad det blir för motstånd imon. Ser gärna att Mortensen får spela ihop sig med Westermark redan nu.

• Mehic
    Silverholt Örnblom Månz Billy
    Zahirovic Rochester Hauksson Astvald
    Westermark Mortensen

Kan det blir såhär? Stenberg eller Drott kanske startar istället för någon av ovanstående.

• Det vore roligt att se Stenberg mot ett nu bättre motstånd.

Startelva enligt Minboll:

Damir Mehic – Alexander Henningsson, Filip Örnblom, John Stenberg, Oliver Silverholt – Alen Zahirovic, Marc Rochester Sörensen, Emil Engqvist, Marcus Astvald – James Keene, Nicolas Mortensen.

Efter paus:

Damir Mehic – Billy Nordström, Månz Berg, Mattis Adolfsson, Oliver Silverholt – Alen Zahirovic, Jonathan Drott, Alex Thòr Hauksson, Marcus Astvald – Simon Alexandersson, Jesper Westermark.

Intressant att Zahiren inte byter.

Gillad av:ÖIF135, Hansen (2 totalt)
  • @Slangen sa:
    Startelva enligt Minboll:

Damir Mehic – Alexander Henningsson, Filip Örnblom, John Stenberg, Oliver Silverholt – Alen Zahirovic, Marc Rochester Sörensen, Emil Engqvist, Marcus Astvald – James Keene, Nicolas Mortensen.

Efter paus:

Damir Mehic – Billy Nordström, Månz Berg, Mattis Adolfsson, Oliver Silverholt – Alen Zahirovic, Jonathan Drott, Alex Thòr Hauksson, Marcus Astvald – Simon Alexandersson, Jesper Westermark.

Intressant att Zahiren inte byter.

Mehic, Zahirovic, Silverholt och Astvald som inte byter. Minst konkurrens om deras platser i nuläget pga skador kanske. Förutom Mehic då men där sa ju Denis att Rasmus inte tycker att man ska byta målis i paus.

• Nån som får sändningen att funka?

• @Hansen sa:
    Nån som får sändningen att funka?

Samma problem här verkar det som

• @ÖIF135 sa:

@Hansen sa:
    Nån som får sändningen att funka?

Samma problem här verkar det som

Hallands Nyheter sätter standarden.

• Matchen försenad enligt Hallands Nyheter. Startar 15:45.

Gillad av:outdoor_miner, Labila Kabila (2 totalt)
  • @Hansen sa:
    Matchen försenad enligt Hallands Nyheter. Startar 15:45.

Pga mediala tekniska problem? ????

• @jojolaget sa:

@Hansen sa:
    Matchen försenad enligt Hallands Nyheter. Startar 15:45.

Pga mediala tekniska problem? ????

Behöver nog vara HN-prenumerant för att få veta anledningen.

• Enligt grafiken. ligger vi under med 1-0 fem minuter före matchstart. Uppförsbacke.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Nu har vi kvitterat til 0-0.

• Undrar vem som inte gjorde målet.

Gillad av:Jögge (1 totalt)
  • Är det jag som har druckit eller är bilden suddig vid kamerarörelser?

@Platini sa:
    Är det jag som har druckit eller är bilden suddig vid kamerarörelser?

Jobbigt suddigt.. rätt omysig lada de spelar i för övrigt.

• Kollar via Minboll. Ganska dålig bild trots 720p och bara kommentatorsljud i vänster kanal. Fler än jag som upplever detta?

• Bara jag som inte har ljud? #hatahalland

Ja, det är ingen bra bildkvalitet, går lite i slowmotion typ

• @jojolaget sa:

@Platini sa:
    Är det jag som har druckit eller är bilden suddig vid kamerarörelser?

Jobbigt suddigt.. rätt omysig lada de spelar i för övrigt.

En fusk-tipshall.

• Tror att allt är @peterhansen s fel, men har inga avgörande bevis.

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • Helt okej första kvart.

Logga in eller registrera för att kommentera.