U21 2021

I nya Radio 1930 berättar Velic att det beräknas spelas U21-serier i år. Helt andra förutsättningar att ha de där extra spelarna som inte helt platsar i matchtruppen för A-laget som Tannus, Viljam, etc.

Gillad av:Labila Kabila, onion (2 totalt)
«134567

Kommentarer

• Väldigt fina nyheter :+1:

• redigerade March 2

Intressant att U21-matcherna endast får spelas om majoriteten av spelarna i truppen är A-lagspelare vilket egentligen borde inte vara önskvärt i en U21-serie som ska vara en utvecklingsserie. (Infon om det här tar jag från senaste avsnittet av ”Alla röster pratar Öster”.)

Om många A-lagspelare är skadade/sjuka i samband med en omgång i Superettan kan läget uppstå att man samma helg behöver ställa upp med någon eller några som spelat i Superettan att spela åtminstone en del även i U21-matchen för att den ska bli av och de yngre som Stulic och Adolfsson ska få sin speltid varje vecka.

• Stulic och Adolfsson tillhör ju A-truppen, borde väl räknas som A-lagspelare?

• redigerade March 3

@JFA sa:
    Stulic och Adolfsson tillhör ju A-truppen, borde väl räknas som A-lagspelare?

Ja det är sant.

Var lite otydlig. För att de ska få speltid via U21 måste vi använda tillräckligt många A-lagspelare för att få spela U21-matcherna och de två ingår ju där men då kan till exempel även Pavic behöva spela i båda lagen om många är sjuka/skadade.

• Ser att Barometern ska sända matchen imorgon, inget på MinBoll än om de ska sända tillsammans. Prenumeration verkar kosta 1 kr första månaden på Barometern annars.

Gillad av:outdoor_miner, Labila Kabila (2 totalt)
  • @Szabo sa:
    Ser att Barometern ska sända matchen imorgon, inget på MinBoll än om de ska sända tillsammans. Prenumeration verkar kosta 1 kr första månaden på Barometern annars.

Om nu MinaBollar.se inte skulle sända så kan de som har vanlig SMP-prenumeration använda samma inlogg på barren som på smp.se

$ och f.ö. även på Borås Tidning, BLT, Trellehulla Allehanda, Kristianstadbladet och säkert ngn mer Gota-tidning jag glömt.

Gillad av:Labila Kabila, Szabo, lemon, Hansen (4 totalt)
  • Att Tannus är med från start är ändå intressant då man hört så lite om honom på sistone.

• redigerade March 30

Har lovat mig själv att inte försöka recensera insatser på försäsongen men kan inte låta bli. Som att se målarfärg torka, Öster. Måste hända något till seriepremiären. Ska man analysera försäsongen och insatserna så väcker de ingen hybris, milt sagt. Snarare att man sällar sig till den mer oroliga skaran. Övre halvan? Mycket tveksam.

• @xonitex sa:
    Som att se målarfärg torka att se Öster. Måste hända något till seriepremiären.

Såg lovande ut i matchen mot Lund. Men sedan dess har har inte varit särskilt uppbyggligt. Får hoppas att det blir bättre när spelare spelat ihop sig lite.

• redigerade March 30

Toris den som sticker ut positivt. Westermark och Astvald ser båda rätt loja ut, just nu är ingen av dem i min startelva. Försvaret ser svajigt ut också, den backlinje vi hade mot Norrby bör vara förstavalet.

Edit: Fin räd av Toris före 2-1-målet. Jävlar vilken fart.

Gillad av:Plantagenparkeringen (1 totalt)
  • Astvald har ju sett riktigt dålig ut av det jag sett. Fattar verkligen inte den värvningen. Har inga ambitioner till att utvecklas och ger inte ens 100% på matcherna. Varför då värva honom, har aldrig ens sett honom göra en maxlöpning.

• redigerade March 30

U21 mot Kalmar. Samma problem som med A - laget. Svårt att skapa eget ihållande spel. Stötvisa delar. Orolig över det här laget som är, likt A-laget, beroende av individuella prestationer.

Zahirovic- Trots mål i A laget så har han en tuff match. Missade mottagningar och sämre defensivt arbete.
    Astvald/Westermark- Är det verkligen en sån breddvärvning vi behövde? Astvald znabb när han fick upp fart med bollen i en rush i första. Oftast slapp däremellan.
    Teo- Bäst idag tillsammans med Tannus. Utmanar och tar för sig. Kan ta pavic/calles plats. Rakare än Petar.
    Tannus- Positiv injektion. När allt går genom honom blir spelet väldigt mycket bättre. Rörlig och får fart i det offensiva spelet.
    Mattis och Örnblom- Lite märkliga positioneringar och ett passningsspel som behöver bli bättre.
    Billy- gör en ok match. Precis som Stefan Karlsson ofta gjorde..
    Drott- anonym.
    Alexandersson- Fint inhopp. Mål efter 5 minuter. Har kvar sin plats som 3e anfallare.

Gillad av:Bonus (1 totalt)
  • @Plantagenparkeringen sa:

Astvald/Westermark- Är det verkligen en sån breddvärvning vi behövde? Astvald znabb när han fick upp fart med bollen i en rush i första. Oftast slapp däremellan.

Skrivit tidigare att jag har fått info om att Astvald är rätt loj generellt men tycker han är rätt snabb när han väl kör. Gäller att elda på annars blir det stenhård bänk. Håller JW som nummer 2 även om han var usel idag.

• Jag saknar entusiasmen i Astvald. Han borde ge 110% i varje moment för att visa att han kämpar om en startplats men ser tvärtom oengagerad ut. Kanske är att han ligger lite efter träningsmässigt fortfarande.

• @Villenyblom sa:

@Plantagenparkeringen sa:

Skrivit tidigare att jag har fått info om att Astvald är rätt loj generellt men tycker han är rätt snabb när han väl kör. Gäller att elda på annars blir det stenhård bänk. Håller JW som nummer 2 även om han var usel idag.

Ja han fick upp farten rätt bra i första. Vore kul om han kunde nyttja det. Efter det jag såg från Keene förra matchen så håller jag nog han som 2a. JW är för min del 4e anfallare (om man räknar Teo som YM), men det kan ju ändras. Hoppas JW kommer igång. Inte vän med bollen och dålig i avsluten.

• @WittonAlbion sa:
    Jag saknar entusiasmen i Astvald. Han borde ge 110% i varje moment för att visa att han kämpar om en startplats men ser tvärtom oengagerad ut. Kanske är att han ligger lite efter träningsmässigt fortfarande.

Förstår inte gnället på Degerfors heller. Måste nog rannsaka sig. Gör du tillräckligt bra ifrån dig spelar du. Ett tips då är att åtminstone ge 100 %. Likadant med Tannus som inte tycker sig fått chansen. Det är i de här matcherna man får visa upp sig. Håller inte med om att han var så bra som någon över. Helt okej varken mer eller mindre.

• redigerade May 2

17 maj, samma dag som restriktionerna ev släpps, så möter Östers IF U21- Helsingborg, det är då två dagar, efter att a-lagen mötts. Vågar man hoppas på lite livefotboll på måndagkvällen?

• Under eftermiddagens match i U21 mot Helsingborgs IF så kommer Victor Jonasson från Älmeboda/Linneryd att lånas in.

• Live just nu på minboll. Nordström fin manöver på vänsterkanten... över till Varmanen... som slår bort bollen.

Gillad av:ÖÖIIFF (1 totalt)
  • @Jockeluring sa:
    Live just nu på minboll. Nordström fin manöver på vänsterkanten... över till Varmanen... som slår bort bollen.

Jo Var den manen har för spelintelligens kan man undra ibland, men snabb är karln...

• Mattis med från start!

Gillad av:Hansen (1 totalt)
  • Trevlig match men synd att båda Henningsson och Teo Brenner måste linka av skadade. Mittförsvaret i Öster lämnar för stora ytor.

• Mattis må nyss ha varit skadad men jag tycker att Eklund som är 3 år yngre nästan är på samma nivå som Mattis. Eklund är en av klubbens största talanger utan tvekan.

• Det är tydligt att Nordström är sugen på att starta i a-laget

Gillad av:ChaosColbyCC (1 totalt)
  • @KAX sa:
    Under eftermiddagens match i U21 mot Helsingborgs IF så kommer Victor Jonasson från Älmeboda/Linneryd att lånas in.

Som är en fd Östermålvakt, har suttit bänk i seriespel för a-laget förr men tror aldrig han fick några minuter med A?

• Va står det

• redigerade May 17

@MATTAN sa:
    Va står det

0-1, Gero

Bara för det… 0-2 nu

Logga in eller registrera för att kommentera.