Östers IF - Degerfors IF

1235

Kommentarer

• Fantastiskt. Han är duktig den där killen från Ö-vik, Örngott ...

• @Platini sa:
    Fantastiskt. Han är duktig den där killen från Ö-vik, Örngott ...

Örnblomsvik?

• Man gillar ju Oliver Ekrot.Riktig kapten. inga ursäkter, Credd!

• Som vi trodde, det var gräsets fel..#oliverekroth

Gillad av:Plantagenparkeringen, Tompa, outdoor_miner (3 totalt)
  • Kan inte hitta något negativt med denna match! Degerfors 0 avslut på mål! En 100% perfekt urförd match. Vi går för det!

Gillad av:Slangen, Wallberg, Petter Bengtsson, Lewinsky (4 totalt)
  • @jojolaget sa:
    Som vi trodde, det var gräsets fel..#oliverekroth

Han skyllde dock inte på gräset.

• Som Öster kontrade gång efter gång under andra halvlek. Borde gett ett par mål till som resultat. Så väldigt nöjd ändå. Trodde på max en poäng idag. Degerfors har fått darriga nerver nu på sluttampen. Lyckades inte få ett enda avslut på mål.

• @xonitex sa:

@jojolaget sa:

Eh Jo, han sa att planen var dålig. Planen består av gräs.

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • @jojolaget sa:

@xonitex sa:

@jojolaget sa:

Eh Jo, han sa att planen var dålig. Planen består av gräs.

Lyssnade du på intervjun? Ja han sa att planen var dålig. Han tyckte de skulle bemästra underlaget annorlunda. Alltså skyller han inte på gräset utan sitt lag.

• Inte nog med att ni fick dras med Stockholmsdialekt, dessutom en med totalt hjärnsläpp som inte verkar kunna skilja på Öster och Östersund. Ber om ursäkt för det!

Har dock bara varit med om att Öster vunnit när jag kommenterat er, så får ursäkta mig med det.

Grattis till segern.

/Kommentatorn

Gillad av:Pergitta, Berra, Ryltan, Manne, Virden, öster i väster, 1967conny, Fidde P, Johannes Magnusson, Zingo, Front, Memory Man, Pelle, asundberg, Bobby, Redarmy88, JFA, Atibatibatiba, Suppe, Alex, Fille, lidot, Jockeluring, outdoor_miner, McA, Slangen, toby, Old Chap, hannesnilsson, Platini, Petter Bengtsson, NonPhixion, BKBiceps, Ingemar, Bonus, lemon, Phalen, olka6806, Kalle Dahl, Wallberg, Lucksmith, jon, Tompa, Johannesson, per gustafsson, Lewinsky, Jögge, Knugen (48 totalt)
  • <3 <3 <3 <3 <3
    :3 :3 :3 :3 :3

Gillad av:Lewinsky (1 totalt)
  • ”Underlaget är uruselt”

• @com_dplay sa:
    Inte nog med att ni fick dras med Stockholmsdialekt, dessutom en med totalt hjärnsläpp som inte verkar kunna skilja på Öster och Östersund. Ber om ursäkt för det!

Har dock bara varit med om att Öster vunnit när jag kommenterat er, så får ursäkta mig med det.

Grattis till segern.

/Kommentatorn

När du ändå är här, går det att dra upp effektljudet lite från Visma? Man hör spelare, domare och annat mycket sämre i sändningar därifrån jämfört med andra arenor.

• @Slangen sa:

@com_dplay sa:
    Inte nog med att ni fick dras med Stockholmsdialekt, dessutom en med totalt hjärnsläpp som inte verkar kunna skilja på Öster och Östersund. Ber om ursäkt för det!

Grattis till segern.

/Kommentatorn

När du ändå är här, går det att dra upp effektljudet lite från Visma? Man hör spelare, domare och annat mycket sämre i sändningar därifrån jämfört med andra arenor.

Kan kolla på det. Idag tror jag att det berodde på att det blåste som fan, allt mikrofonerna snabbade upp var det tyvärr. Men ska be teknikerna kolla på det. Tack för feedback!

Gillad av:Slangen, Petter Bengtsson, McA, outdoor_miner, Manne (5 totalt)
  • https://ostersif.se/a/blomman-straffade-serieledarna
    En snabb kommentar av coach Denis:

Vi vill vara, det låter tråkigt men... det jobbiga tuffa laget från skogarna i Småland, det ska vara tufft att möta Östers IF här på Visma Arena helt enkelt. Det tycker jag att vi har fått in och det tror jag att ganska många lag känner nu.

Gillad av:Tompa, NonPhixion, Fidde P, Lewinsky (4 totalt)
  • Vinst mot Degerfors utan att Keene eller Drott blev varnade <3 Lördagsgodis!

Gillad av:Jögge, Tompa, Bobby (3 totalt)
  • Roliga kommentarer från Degerfors svenska fans forun när man läsa och vara lite skadeglad

"varför är det såna jävla fucking usla domare för.. två hands, billig straff och nu en indirekt frispark. Har inte domaren jävel någon som helst uppfattning..

Och ÖSTER!! Vad är för jävla puss plan ni har.. Lade alla pengar på sittplatserna för att sedan inte ha råd till en duglig matta... fy fan!!!!"

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • Kör en favorit i repris ! Ändrar bara en bokstav så ingen behöver censurera: Fick faktiskt rätt i mitt tips ! "SVART DAG FÖR (D)EGERFORS I VÄXJÖ, HÖRNBLOM AVGJORDE IGEN.
    Trevlig helg alla !

Gillad av:Knugen, Wallberg (2 totalt)
  • @olka6806 sa:
    Kör en favorit i repris ! Ändrar bara en bokstav så ingen behöver censurera: Fick faktiskt rätt i mitt tips ! "SVART DAG FÖR (D)EGERFORS I VÄXJÖ, HÖRNBLOM AVGJORDE IGEN.
    Trevlig helg alla !

JAG ÄR KRÄÄÄÄÄÄNKT TA BORT INLÄGGET GENAAAAAAAAAAAST

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • @com_dplay sa:
    Ber om ursäkt för det!

Ursäkt med råge godtagen. Även stolpskott är vackra ibland!

Gillad av:com_dplay (1 totalt)
  • Satan vilken grisfotboll Degen spelade. hade förväntat mig mer av ett annars så positivt spelande lag.

Idag var det ju bara efterslängar (HUR ser stackars Matte P ut imorrn), tröjryckning och så Ekroths exemplariska psykbryt i slutet när han ägnar 15 sekunder åt att hopptackla Österspelare utan en tanke på att försöka ta boll.

Bakåtpassningen var rekordskumt domslut, jag har garanterat sett 25 mer avsiktiga hemåtspel med foten i år som inte gett frispark men den gav ju ändå inte resultat.

Deras handsstraff? Tja då skulle vi defiitivt haft en dylik på Dängroth i första minuten.

En underbar laginsats av en välinstruerad trupp, som EN enda gång går bort sig och släpper en sån omställning Degen gjort fötti mål på i år, annars ligger man fan på det berömda f-håret rätt i varje moment. Kombinera det med att Drott trots sin hårda uppsyn verkar komma undan med det mesta hos domarna, så... shit. Fortfarande sjukt uppe i varv.

Gillad av:Fidde P, Labila Kabila, Tompa, Lewinsky (4 totalt)
  • @com_dplay sa:
    Kan kolla på det. Idag tror jag att det berodde på att det blåste som fan, allt mikrofonerna snabbade upp var det tyvärr. Men ska be teknikerna kolla på det. Tack för feedback!

Ja, det var sjukt mycket vindljud idag, måste ha sett hundratalet matcher från arenan och har aldrig upplevt så mycket som idag.

Gillad av:com_dplay (1 totalt)
  • @outdoor_miner sa:
    Satan vilken grisfotboll Degen spelade. hade förväntat mig mer av ett annars så positivt spelande lag.

Idag var det ju bara efterslängar (HUR ser stackars Matte P ut imorrn), tröjryckning och så Ekroths exemplariska psykbryt i slutet när han ägnar 15 sekunder åt att hopptackla Österspelare utan en tanke på att försöka ta boll.

Bakåtpassningen var rekordskumt domslut, jag har garanterat sett 25 mer avsiktiga hemåtspel med foten i år som inte gett frispark men den gav ju ändå inte resultat.

Deras handsstraff? Tja då skulle vi defiitivt haft en dylik på Dängroth i första minuten.

En underbar laginsats av en välinstruerad trupp, som EN enda gång går bort sig och släpper en sån omställning Degen gjort fötti mål på i år, annars ligger man fan på det berömda f-håret rätt i varje moment. Kombinera det med att Drott trots sin hårda uppsyn verkar komma undan med det mesta hos domarna, så... shit. Fortfarande sjukt uppe i varv.

Ekroth gjorde ingen vidare reklam för sig. Slog bort bollar, missade duellen mot Örnblom och buffade mest runt.

• @Knugen sa:

@olka6806 sa:
    Kör en favorit i repris ! Ändrar bara en bokstav så ingen behöver censurera: Fick faktiskt rätt i mitt tips ! "SVART DAG FÖR (D)EGERFORS I VÄXJÖ, HÖRNBLOM AVGJORDE IGEN.
    Trevlig helg alla !

Knugen, du är min vän för alltid !!

Gillad av:Knugen, Bosse Back, JanJosefsson (3 totalt)
  • @olka6806 sa:

@Knugen sa:

@olka6806 sa:
    Trevlig helg alla !

Knugen, du är min vän för alltid !!

<3

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • Calle bäst idag, tillsammans med backlinjen. Men alla gjorde det finfint!

• Vi har bara förlorat 5 av 23 matcher.

• @com_dplay sa:

@Slangen sa:

@com_dplay sa:

Grattis till segern.

/Kommentatorn

Vänta nu! Vi har en kommentator om ger oss tre poäng varje gång! Det stärker min teori om att det bara finns två typer av människor: 1) Östersupportrar (inte Östersund!), och 2) De som ännu inte begripit att de är Östersupportrar (fortfarande inte Östersund). Jag föreslår gratis medlemskap i EF för honom. Givet att han tre gånger säger: "I Växjö spelar de fotboll, i Östersund jagar de äjg".

• @Jockeluring sa:

@com_dplay sa:

@Slangen sa:

@com_dplay sa:

Grattis till segern.

/Kommentatorn

Vänta nu! Vi har en kommentator om ger oss tre poäng varje gång! Det stärker min teori om att det bara finns två typer av människor: 1) Östersupportrar (inte Östersund!), och 2) De som ännu inte begripit att de är Östersupportrar (fortfarande inte Östersund). Jag föreslår gratis medlemskap i EF för honom. Givet att han tre gånger säger: "I Växjö spelar de fotboll, i Östersund jagar de äjg".

Gillad av:com_dplay, Drillo, KAX (3 totalt)
  • Måste tillägga Östers ibland höga press där alla, ja precis alla, spelare på planen jobbar ihop som ett fullvuxet lag o stjäl/vinner både andra o tredjebollar av Degen, speciellt framgångsrikt med efterkommande kontringar signerat Calle i andra. Degen var ofta i gungning o hade väldigt svårt med uppspel o vårdat spel, aldrig sett sån gnista hos de våra i år, klart bästa insats!

Gillad av:Platini, Christoffer, Redarmy88, Ingemar, Slangen, Old Chap, Fidde P, Lewinsky, Tompa, Olofsson (10 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.