Östers IF - Degerfors IF

2456

Kommentarer

• @Slangen sa:
    Silverholt borta. Petar i bästa fall på bänken.

Ajdå, stort avbräck. Men väntat. Hoppet är inte ute för det.

• Lundgren över Stefan tack

• Nä tack! Vi vill inte spela 0-0. Vi vill vinna. Med Lundgren som högerback vinner vi inga matcher.

• Oavsett ambition är Stefan bättre högerback än Lundgren

Gillad av:Tompa, jores, Slangen, Wallberg (4 totalt)
  • Klart fan Steffo bättre än Lunkan på högerflangen, varken han eller Örnen har där att göra, spela med de vi nu har...

Gillad av:Tompa, McA (2 totalt)
  • Stefan måste ju va det bästa alternativet.
    Tycker vi ska köra vårt spel som har fungerat mot de flesta lag, bära eller brista, backa hem mot Degerfors funkar ändå inte i 90 minuter.

Gillad av:Petter Bengtsson, Tompa (2 totalt)
  • Våra senaste nio matcher med spelformen 4-4-2 har gett 8 segrar och 1 kryss. Klart som f*n vi ska fortsätta så utan att bli naiva. Men just nu är vi seriens formstarkaste lag sett till senaste 10 omgångarna.

Gillad av:Petter Bengtsson, Drillo, Pekka, Bobby (4 totalt)
  • Tips: Östers IF - Degerfors IF: 1 - 0 , 90+1 min

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Petrovic spelar inte i dag, tråkigt, verkar vara svår skada tyvärr

• Mehic
    Stefan-Månz-Örnblom-Billy
    Pavic-Rochester-Drott-Calle
    Keene-Mortensen

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • Lågt! Inte ok och inte kul.

Gillad av:Pekka, Jögge, Charlie, McA, toby, Petter Bengtsson, Berra, Lewinsky, Slangen, öster i väster (10 totalt)
  • Hur kan du känna att detta är så "fyndigt" att du måste dela med dig... jag känner inte några som kör samma "skämt" med sina barn.

Gillad av:Tompa, öster i väster (2 totalt)
  • redigerade October 17

EDIT/MOD: Skämt med rasistisk underton raderat och @olka6806 varnad. Läs reglerna om någon har synpunkter. Och synpunkter på moderators arbete lämnas alltid via mail, DM eller i forumet InFoRum här på sidan.

Gillad av:McA, Slangen, Platini, Tompa, 1967conny, öster i väster (6 totalt)
  • Herregud. Välkommen till 2020 talet. Tycker alla smädelser mot Kalmar ska raderas också. Sådant hat skall väl inte tolereras i vårt civiliserade samhälle.

Gillad av:jores, olka6806, Knugen (3 totalt)
  • Robert Daradic domare idag.

• @Wallberg sa:
    Herregud. Välkommen till 2020 talet. Tycker alla smädelser mot Kalmar ska raderas också. Sådant hat skall väl inte tolereras i vårt civiliserade samhälle.

Edit. Ingen åsikt om moderators arbete. Allmän åsikt. Högst subjektiv precis som alla andras.

Gillad av:Knugen (1 totalt)
  • @Zingo sa:
    EDIT/MOD: Skämt med rasistisk underton raderat och @olka6806 varnad. Läs reglerna om någon har synpunkter. Och synpunkter på moderators arbete lämnas alltid via mail, DM eller i forumet InFoRum här på sidan.

Jag accepterar den, men det är ju lämpligt att du raderar samtliga kommentarer då eftersom inlägget som de refererar till är borta. Det var bara Knugens positiva kommentar som togs bort...????

Gillad av:Knugen (1 totalt)
  • @Wallberg sa:
    Herregud. Välkommen till 2020 talet. Tycker alla smädelser mot Kalmar ska raderas också. Sådant hat skall väl inte tolereras i vårt civiliserade samhälle.

Välkommen till Sverige

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • På pricken förväntad startelva. Så få ändringar som möjligt, bra. Vi har god chans på minst 1 pinne idag.

• redigerade October 17

@jores sa:
    På pricken förväntad startelva. Så få ändringar som möjligt, bra. Vi har god chans på minst 1 pinne idag.

Man kan vara nöjd med 1 poäng idag det förstår jag i och med att de möter Degerfors men vi ska fan ge allt idag och kriga tills man känner blodsmak i munnen för att ta alla 3 poäng!

För att vi är Östers IF OCH VI GER OSS ALDRIG!!!!!

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • Degerfors är riktigt bra och det här blir en riktigt tydlig värdemätare på var Öster står. Det har ju hittills varit glest med poäng mot topplagen. Poäng idag och vi har ytterligare kvitton på att Öster fortsätter att utvecklas.

• redigerade October 17

Jag vill att vi provar lite avslut från distans idag. Målvakten Diawara är degens svaga punkt. God chans till returer som Nico kan hugga på.

• @Slangen sa:
    Jag vill att vi provar lite avslut från distans idag. Målvakten Diawara är degens svaga punkt.

Synd då att Petrovic saknas. Pavic har gjort något mål utanför straffområdet men övriga i startelvan är väl inte kända för sina distansskott direkt.

• redigerade October 17

@jores sa:

@Slangen sa:
    Jag vill att vi provar lite avslut från distans idag. Målvakten Diawara är degens svaga punkt.

Synd då att Petrovic saknas. Pavic har gjort något mål utanför straffområdet men övriga i startelvan är väl inte kända för sina distansskott direkt.

Rochester kan skjuta. Dags att han visar det.

• redigerade October 17

Jag hoppas också att vi kan få ordning på deras topptrio. Alla tre har öst in mål och starkt bidragit till att Degerfors ser ut att slå poängrekord i Superettan.

Är Diawara verkligen så dålig? De har bara släppt in 17 mål hittills. Näst bäst i serien.

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • @Slangen sa:

@jores sa:

@Slangen sa:

Rochester kan skjuta. Dags att han visar det.

Det får han gärna göra. Jag tror inte jag sett honom ta ett avslut utanför straffområdet hittills dock.

• @olka6806 sa:

@Zingo sa:

Jag accepterar den, men det är ju lämpligt att du raderar samtliga kommentarer då eftersom inlägget som de refererar till är borta. Det var bara Knugens positiva kommentar som togs bort...????

Jag förklarade för en okunnig väninna i dag varför vi inte kunde prata över telefon kl. 15 som hon föreslog. Vi kom alltså in på fotboll. Det ena ledde till det andra. Jag berättade att vi på forum sällan eller aldrig skriver ut Kamar i klartext. ”Anses lika illa som att skriva ”Knlla” förklarade jag pedagogiskt. Hon tog det ganska bra. —- Detta sagt - och jag är inte oskyldig själv - ser jag en jätteskillnad mellan att häckla ett konkurrerande lag och, t.ex. en människa, en ras, en könsidentitet, ett folkslag etc. Sen finns det ett ingenmansland där emellan. Henrik Rydström, t.ex. När han var Mr Kalmar tänker jag att han var legalt byte, så länge häcklandet avsåg hans rödvita koppling, inte hans ras etc. Ett glatt PS är ju att han numera är en hjälte om han hjälper till att skicka ner de rödvita kalsongerna en division. —- Jag tycker moderatorerna gör ett jättebra jobb. Hellre fria än fälla. Men fälla utan tvekan när det är läge.

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • Lite konstig Edit där när jag klistrade in, men ni hajar...

• @Jockeluring sa:

@olka6806 sa:

@Zingo sa:

Jag förklarade för en okunnig väninna i dag varför vi inte kunde prata över telefon kl. 15 som hon föreslog. Vi kom alltså in på fotboll. Det ena ledde till det andra. Jag berättade att vi på forum sällan eller aldrig skriver ut Kamar i klartext. ”Anses lika illa som att skriva ”Knlla” förklarade jag pedagogiskt. Hon tog det ganska bra. —- Detta sagt - och jag är inte oskyldig själv - ser jag en jätteskillnad mellan att häckla ett konkurrerande lag och, t.ex. en människa, en ras, en könsidentitet, ett folkslag etc. Sen finns det ett ingenmansland där emellan. Henrik Rydström, t.ex. När han var Mr Kalmar tänker jag att han var legalt byte, så länge häcklandet avsåg hans rödvita koppling, inte hans ras etc. Ett glatt PS är ju att han numera är en hjälte om han hjälper till att skicka ner de rödvita kalsongerna en division. —- Jag tycker moderatorerna gör ett jättebra jobb. Hellre fria än fälla. Men fälla utan tvekan när det är läge.

Förstod inte riktigt din poäng?

Logga in eller registrera för att kommentera.