Östers IF - Degerfors IF

Nu välkomnar vi årets suveräner till Visman.

Den här gången spelar vi med en högerback. Eller vänsterback. På högerbacken.

Gillad av:Tompa, Zingo (2 totalt)
«13456

Kommentarer

• Nästa match blir en värdemätare. Utmanar vi på riktigt eller låtsas ? Kan låta hårt men den här matchen kan bli mer eller mindre avgörande. Beror såklart på hur de går för j södra och HBK men de lär inte tappa många poäng till och då gäller det att vi vinner. Oavsett hur så har öster stått för en fantastisk säsong!

• Jag nöjer mig med kryss, men då utgår jag från att Sundsvall tar åtminstone 1 poäng mot j södra

• redigerade October 11

Sundsvall föll borta mot VSK och är desillusionerade. Säsongen har inte alls blivit som tänkt och det är för mycket fokus på Hopcutt på topp. Jag tror de kan få svårt att mobilisera kraft nu när dagens förlust innebär att de varken kan gå för uppflyttning eller behöver vara särskilt oroliga för negativt kval.

• Jag vill ha en riktigt bra prestation av Öster. Får jag det kan jag acceptera vilket resultat det än blir.

Jag vill se en klok, snål, lagom lömsk matchplan med en sniperklinisk effektivitet. Spelar vi rock n rollfotboll och byter chanser kommer vi att förlora med 4-1. Det unnar jag dem inte.

Sundsvall. Det är länge sen de i realiteten har haft en chans på nåt positivt. Men de har en heder att spela för. Därför tar de poäng mot Södra. Frågan är om vi tar några.

• @Drillo sa:
    Jag vill ha en riktigt bra prestation av Öster. Får jag det kan jag acceptera vilket resultat det än blir.

Jag vill se en klok, snål, lagom lömsk matchplan med en sniperklinisk effektivitet. Spelar vi rock n rollfotboll och byter chanser kommer vi att förlora med 4-1. Det unnar jag dem inte.

Sundsvall. Det är länge sen de i realiteten har haft en chans på nåt positivt. Men de har en heder att spela för. Därför tar de poäng mot Södra. Frågan är om vi tar några.

HBK har dessutom en svår match mot Brage...

• Om både j-södra och halmstad och öster förlorar så är det inga problem att kämpa vidare om det blir en förlust

• Bjud upp till dans är min önskan.

• Att bjuda upp till dans räcker gott o väl, inte här serien kommer avslutas o visa vår slutliga tabellposition.
    Vi kommer säkert kamma noll eller få med en pinne, mer frågan om HBK resp Bönköping kammar rent resten som omöjliggör ett avancemang för oss?

Som trend är nu lär vi ro hem några treor till o få skaplig poängskörd av bara farten, även om devis "en match i taget" gäller, men våra antagonister verkar ju också vara ruskigt starka, där Degen om ett par matcher kan resignera lite o säkert förlora eller kryssa nåt på slutet som det brukar bli när motivation sänks nåra procent.

Av vikt vi får tillbaka några spelare till denna match så vi står väl rustade manskapsmässigt, hur nu Velic vill formera upp laget, sedan bara upp till bevis om vi är tillräckligt bra för Degen vill nog alla ggr ta en trea mot ett klassiskt lag här i Värend tyvärr.

• Degerfors spelade 0-0 mot Brage i helgen. De är inte oslagbara på något sätt. En härlig utmaning och jag hoppas att vi har självförtroende att fortsätta med vårt spel och inte krångla till det allt för mycket såsom möt Bönköping.

• Undrar hur mycket publik Öster hade kunnat dra på denna match en normal säsong? :'(

• Stefan säkert tillbaka, kanske också Oliver. Men jag är kluven. Förr om åren har Stefan alltid lyft sig rejält efter att han tabbat sig, det talar för. Men jag gillar också det jag ser med Silverholt och Billy. När tvåfotade Silverholt spelar högerback och kommer fram i banan kan han skapa så många uppspelsvarianter. Med Stefan är det alltid överlapp/inlägg, har motståndaren sett det en gång och har lite smartness så vet han precis hur det blir även nästa gång.

Jo, ja - Stefan är bättre defensivt till höger än Silverholt. det är jag den första att erkänna. Men jag har en fabless för tvåfotingar. Och när Silverholt (som jag gladeligen hade bjutt på medda å skeckat hem efter första halvan av förra säsongen) lyft sig som han gjort i år så... Jag luktar framtid.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • redigerade October 12

@Zingo sa:
    Stefan säkert tillbaka, kanske också Oliver. Men jag är kluven. Förr om åren har Stefan alltid lyft sig rejält efter att han tabbat sig, det talar för. Men jag gillar också det jag ser med Silverholt och Billy. När tvåfotade Silverholt spelar högerback och kommer fram i banan kan han skapa så många uppspelsvarianter. Med Stefan är det alltid överlapp/inlägg, har motståndaren sett det en gång och har lite smartness så vet han precis hur det blir även nästa gång.

Jo, ja - Stefan är bättre defensivt till höger än Silverholt. det är jag den första att erkänna. Men jag har en fabless för tvåfotingar. Och när Silverholt (som jag gladeligen hade bjutt på medda å skeckat hem efter första halvan av förra säsongen) lyft sig som han gjort i år så... Jag luktar framtid.

Jag hoppas att Velic vågar hålla Stefan utanför om Silverholt är tillbaka. För övrigt är Silverholts lyft i år en ännu större gåta än Drotts. Silverholt var Järdlers första värvning och en spelare han uttryckligen sa att ville bygga spelet runt. Silverholt sa också efter förra säsongen att Järdler var den bästa tränare han haft och att han kände sig redo att röra på sig. Men han blev ganska överraskande kvar och gör sin kanske bästa säsong i elitfotbollen hittills.

• Stefan står i fotbollskarriärens nedförsbacke, givetvis ska han inte spela nu när andra gör det bra. Tror inte heller att Velic spräcker en fungerande backlinje nu när seriens bästa motstånd knackar på Vismas port.

Gillad av:penseln (1 totalt)
  • @jojolaget sa:
    Stefan står i fotbollskarriärens nedförsbacke, givetvis ska han inte spela nu när andra gör det bra. Tror inte heller att Velic spräcker en fungerande backlinje nu när seriens bästa motstånd knackar på Vismas port.

Jag tror Velic startar med Stefan på lördag.

• Jag vet att Velic startar med Stefan på lördag!
    Sedan om jag gillar det en annan sak....

• Stefan är en stor säkerhetsrisk bakåt,vi har ej råd att ha han på plan om vi skall slås om platserna uppåt.

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • Tycker att Stefan blandat och gett en del detta året - till skillnad från förra året då han bara var dålig likt de flesta andra (framförallt i försvarspelet)

Stefan har några matcher då han varit riktigt bra i år - det man saknar för ännu högre toppar är mer kvalitet i inläggen. Stefan står för rutin och vinnarskalle, tror han är viktig för laget men han är ingen framtidsspelare så svår avvägning om han ska spela eller inte om både Billy och silverholt är 100% tycker det är väldigt kul att vi har denna diskussion istället för att vi saknar alternativ.

Gillad av:Slangen, Jockeluring, Fidde P (3 totalt)
  • @EF-JKPG sa:

Delar din uppfattning. Faktum att han missat många matcher dels på grund av skador, dels pga avstängning är säkert bidragande orsaker till att han inte visat sig på topparna. För det krävs kontinuitet, för honom och medspelarna. Han har väl nätt och jämnt matchat tillsammans med Rochester som vi alla är överens avlastar och lyfter sin omgivning.

Jag tror Stefan har sina bästa matcher kvar i höst. Kan dessutom vara klokt att låta Silver rehaba lite till om han nu är på gränsen till en bristning, för att hålla honom hel.

Konkurrens och alternativ är bra.

Gillad av:Fidde P (1 totalt)
  • Varken Stefan eller Billy är lösningen för Öster 2021. Men gillar tanken på Billys fot offensivt. Även om det innebär tuffare defensivt.

• Borde komma fram någon hb från Växjö Norra snart, vår leverantör sedan gammalt. Annars torde en återkomst för Fritte kunna vara aktuell, i synnerhet om TFF degraderas.

• Brutal sexpoängare detta. Vinst så börjar tom en gnällig pessimist som jag hoppas på Allsvenskan. Förlust så får vi nog tänka allt mer på nästa säsong och ge valparna chansen.

• @Sigge sa:
    Borde komma fram någon hb från Växjö Norra snart, vår leverantör sedan gammalt. Annars torde en återkomst för Fritte kunna vara aktuell, i synnerhet om TFF degraderas.

Han prioriterar att bo i Malmö, köpte lägenhet där redan innan han blev klar för TFF och att Trelleborg ligger i Skåne var avgörande för att hamnade på Vångavallen. Hade anbud från Allsvenskan. Så jag tror inte vi får se Fritte i Öster igen om inte planeterna ställer sig helt rätt.

• Känns ganska fel att satsa på en ganska gammal Fritte, plocka i div1 istället

Gillad av:Szabo, ÖÖIIFF, xonitex (3 totalt)
  • Hur ska vi forma bästa tänkbara start 11a för att skaka om Degerfors på lördag?

• Är vi för naiva, och för offensiva kommer motståndet att kontra sönder oss för att sedan bära in hela poängstaketet i bussen. Låter vi tre virvelvindar till forwards möta vår fyrbackslinje rättvända så kommer det otvivelaktigt att ringa mer än en gång.

Kör vi däremot en klassisk Askebrandare där vi lossar något på tömmarna efter 30, för att sedan justera ytterligare med tretti kvar, ja då finns också chansen att det eller de mål vi gör ge oss alla tre. Östers IF har gjort mål i tio raka matcher nu.

En pinne är också en pinne.

Gillad av:Platini (1 totalt)
  • Tror det kan passa oss bra att försvara oss för att sedan ställa om snabbt.

• redigerade October 16

Vi har en högst balanserad grunduppställning med bra defensiv först. Vi kan ju också tro på den och inte göra Degen till något oövervinnerligt som kräver mirakel och taktiska underverk för besegra. Tro på det och jobba stenhårt!

Gillad av:Eckart, Petter Bengtsson, Drillo (3 totalt)
  • @Hasse-Hattrick sa:
    Tro på det och jobba stenhårt!

Precis. Lägg till lite kyla och ödmjukhet så kan vi slå vilket lag som helst i serien. Det var de två sistnämnda som saknades mot Jönköping.

Gillad av:Drillo, ÖÖIIFF (2 totalt)
  • Tycker inte vi bör byta uppställning. 5-backslinjen mot J-Södra var katastrof. Känns som vi har perfekt balans i 11an just nu o vi behöver Rochester för att kunna hålla i bollen och Keene för löpmeterna.

Gillad av:Petter Bengtsson, Bobby (2 totalt)
  • Silverholt borta. Petar i bästa fall på bänken.

Logga in eller registrera för att kommentera.