Kampen fortsätter - omgång 21-25

13»

Kommentarer

• redigerade October 18

För några omgångar sedan var det fortfarande ganska många här inne som hade negativa förväntningar (realistiska, tyckte de själva) och gärna tippade att vi skulle förlora stundande matcher. De negativa förväntningarna är en del av kulturen på det här forumet (ja, jag får säga det). Ni kan själva titta i trådhistoriken, exempelvis inför den senaste Sundsvalls-matchen.

Nu har dock, glädjande nog, verkligheten kommit ikapp pessimisterna. Opinionen har således svängt och många tror att vi åtminstone tar en kvalplats. Optimismen är befogad: sett över de senaste elva matcherna (9-1-1) är vi bäst i serien. Som Knugen helt korrekt påpekar ovan återstår sju matcher och därmed finns det 21 poäng kvar att spela om. Det är alltså fortsättningen som blir avgörande. Under den kommande veckan har vi både Umeå och ÖIS. De matcherna är inte mindre viktiga än den just avslutade Degerfors-matchen. Vi har en fantastisk formkurva, men det här är långt ifrån över.

Gillad av:Knugen (1 totalt)
  • Fattar fortfarande inte vad du jiddrar om... Vad spelar det för roll vad folk har för förväntningar? Folk sågar fortfarande vissa spelare vid fotknölarna men det kommenterar du inte trots att spelarna enligt dig är här inne och kanske läser och blir påverkade.

• redigerade October 18

@McA sa:
    Fattar fortfarande inte vad du jiddrar om... Vad spelar det för roll vad folk har för förväntningar? Folk sågar fortfarande vissa spelare vid fotknölarna men det kommenterar du inte trots att spelarna enligt dig är här inne och kanske läser och blir påverkade.

Självklart behöver jag inte kommentera allting som skrivs här inne. Är det så himla märkligt att tro att spelarna läser en del av det som skrivs? Rimligen har de mobiler och självklart påverkas de av vad som skrivs om dem. Det tror jag att de flesta hade gjort. De är människor, inte maskiner.

Gillad av:Bobby, Tompa (2 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:
    För några omgångar sedan var det fortfarande ganska många här inne som hade negativa förväntningar (realistiska, tyckte de själva) och gärna tippade att vi skulle förlora stundande matcher. De negativa förväntningarna är en del av kulturen på det här forumet (ja, jag får säga det). Ni kan själva titta i trådhistoriken, exempelvis inför den senaste Sundsvalls-matchen.

Nu har dock, glädjande nog, verkligheten kommit ikapp pessimisterna. Opinionen har således svängt och många tror att vi åtminstone tar en kvalplats. Optimismen är befogad: sett över de senaste elva matcherna (9-1-1) är vi bäst i serien. Som Knugen helt korrekt påpekar ovan återstår sju matcher och därmed finns det 21 poäng kvar att spela om. Det är alltså fortsättningen som blir avgörande. Under den kommande veckan har vi både Umeå och ÖIS. De matcherna är inte mindre viktiga än den just avslutade Degerfors-matchen. Vi har en fantastisk formkurva, men det här är långt ifrån över.

Vi var underdogs mot Norrby och väldigt klara underdogs mot Degen. J-Södra var favoriter mot Sundsvall. Det var typ 1 på 50 att dessa tre resultat skulle gå Östers väg, och då ligger vi ändå fortfarande efter J-Södra.

Gillad av:Villenyblom (1 totalt)
  • Du> @Petter Bengtsson sa:

@McA sa:
    Fattar fortfarande inte vad du jiddrar om... Vad spelar det för roll vad folk har för förväntningar? Folk sågar fortfarande vissa spelare vid fotknölarna men det kommenterar du inte trots att spelarna enligt dig är här inne och kanske läser och blir påverkade.

Självklart behöver jag inte kommentera allting som skrivs här inne. Är det så himla märkligt att tro att spelarna läser en del av det som skrivs? Rimligen har de mobiler och självklart påverkas de av vad som skrivs om dem. Det tror jag att de flesta hade gjort. De är människor, inte maskiner.

Vill bara påpeka ditt hyckleri.

• redigerade October 18

@McA sa:
    Du> @Petter Bengtsson sa:

@McA sa:

Är det hyckleri att jag avstår från att kommentera andras inlägg? Det är ett oerhört märkligt påstående. Jag är inte skyldig att svara på något här inne.

Gillad av:Tompa, Bobby (2 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:

@McA sa:
    Du> @Petter Bengtsson sa:

@McA sa:

Är det hyckleri att jag avstår från att kommentera andras inlägg? Det är ett oerhört märkligt påstående. Jag är inte skyldig att svara på något här inne.

Uppenbarligen...

• Var snälla med varandra och ha överseende med olikheter. Vi är alla medlemmar i EF och älskar Öster.

Gillad av:Lucksmith, Zingo, McA, outdoor_miner, Fidde P (5 totalt)
  • @WittonAlbion sa:
    Var snälla med varandra och ha överseende med olikheter. Vi är alla medlemmar i EF och älskar Öster.

Välkommen till forumet!

Gillad av:Pekka (1 totalt)
  • 4-0-0

Gillad av:Tompa, ÖÖIIFF (2 totalt)
  • Nästa helg 6-0-0 efter två svåra matcher? Lär absolut krävas om direktplats, men först ut Elmander boyz, bolljäveln alltid rund!

• Svårt att inte önsketänka lite inför kvällens matcher. Om vi vinner samtidigt som HBK förlorar har vi allt i egna händer när vi möter dem om en vecka. Ja, jag vet, VSK är klart sämre än HBK. Men större skrällar har inträffat...

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Det största skrällen vore om öster vinner på Ullevi. Det vore en riktig knall som skulle vibrerar i hela Göteborg ikväll.

Gillad av:Pekka (1 totalt)
  • redigerade October 24

@MATTAN sa:
    Det största skrällen vore om öster vinner på Ullevi. Det vore en riktig knall som skulle vibrerar i hela Göteborg ikväll.

Det är väl inte en skräll om seriens formstarkaste lag vinner mot det formsvagaste? Det är snarare vad som kan förväntas.

• Bara koncentrera sig på nästa match. Förutom matchen mot Halmstad är alla matcher lika viktiga. Alla lag kommer tappa poäng även om det inte känns så just nu.

• @Petter Bengtsson sa:

@MATTAN sa:
    Det största skrällen vore om öster vinner på Ullevi. Det vore en riktig knall som skulle vibrerar i hela Göteborg ikväll.

Det är väl inte en skräll om seriens formstarkaste lag vinner mot det formsvagaste? Det är snarare vad som kan förväntas.

Det vore en skräll. Tro mig.

Oddssättarna på bolagen tror ungefär på 50/50 dock gällande vinstodds.

• redigerade October 24

4-0-1 på det här brädet. Helt klart godkänt, även om denna sista match svider som fan just nu. Men när vi har smält detta något dygn kvarstår faktum: vi har fortfarande chansen. Dessutom är J Södras match på måndag lika viktig som kvällens drabbning. Toppstriden lever. Det är en matematisk realitet.

• 4-0-1

Fantastisk rad.

Gillad av:Jögge (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.