Östers IF - Trelleborgs FF

Match igen nu på tisdag :)

«1345

Kommentarer

• Trelleborg har förlorat 3 matcher på rad

• @ÖIF135 sa:
    Trelleborg har förlorat 3 matcher på rad

Då blir det sannolikt 3 poäng på tisdag då!

• Sista hemmamatchen innan "publik" är välkomna på arenan igen.
    En seger förpassar oss, om än tillfälligt, på en kvalplats till Allsvenskan vem kunde tro det här för ett år sedan ?
    Jobbet behöver göras och det är helt rimligt att vi går för tre poäng. Vi känns formstarka för tillfället.

Gillad av:Tompa, Slangen, zune (3 totalt)
  • @Redarmy88 sa:
    Sista hemmamatchen innan "publik" är välkomna på arenan igen.

Eventuellt va? Eller är beslutet fattat?

• Match redan imorgon igen. Underbart tycker jag, även om man givetvis hade velat vara där live. Hoppas på samma lag som senast förutom Keene istället för Alexandersson och Calle istället för Pavic. Någon som vet hur det är med Pavic efter smällen senast förresten? Svårt beslut för Velic att bänka en sån som JP men tycker Marc och Drott har gjort det bra på innermitt.

Gillad av:penseln (1 totalt)
  • redigerade September 14

@jores sa:
    Match redan imorgon igen. Underbart tycker jag, även om man givetvis hade velat vara där live. Hoppas på samma lag som senast förutom Keene istället för Alexandersson och Calle istället för Pavic. Någon som vet hur det är med Pavic efter smällen senast förresten? Svårt beslut för Velic att bänka en sån som JP men tycker Marc och Drott har gjort det bra på innermitt.

Helt rätt, in med Keene att kötta där framme o Calle som ett yrväder på högerflanken. Marc o Drott gärna för mig om de anses hålla 90min igen, men dessa tre att rulla runt på för ingen i närheten att leverera samma, o lär ju blir skador/avstängningar, taight spelschema som möjliggör hyfsad speltid för alla tre ändå säkert.

Tyvärr TFF, blir er fjärde raka debacle, er blåbärskung till köpelag värre skall kamma noll även nu men tack för att ni tog er hit...

• @ÖÖIIFF sa:

er blåbärskung till köpelag värre skall kamma noll även nu

Oldtimern med sina återkommande ”8nte” i all ära men jag förstår verkligen inte alla dina meningar. :)

• redigerade September 14

@Peter_Hansen sa:

@ÖÖIIFF sa:

er blåbärskung till köpelag värre skall kamma noll även nu

Oldtimern med sina återkommande ”8nte” i all ära men jag förstår verkligen inte alla dina meningar. :)

Ok sorry blev nog lite snabbt där i bussen på mobil i trängseln, men andemening att jag inte är så särskilt förtjust i ett köpelag som närapå en enda rik person (Rune Andersson) finansierat själv i årtionden B) De får gärna kamma noll på myran/visman imorgon igen med pappa Rune som lär klia sig ytterligare i håret och säkert på sedvanligt sätt fundera på nya spelare då det går tyngre. Tur vi har ett annat upplägg i vårt Öster, som supporter måste det ju kännas konstigt om än viss trygghet ibland.

http://www.idrottensaffarer.se/fotboll/2018/02/rune-har-sponsrat-100-miljoner

Gillad av:Peter_Hansen (1 totalt)
  • Pavic och Silka borta, men övriga ser ut att vara tillgängliga enligt Rasmus i podden.

• EXTRA: Rydén inför TFF

I denna extrasändning så berättar Rasmus Rydén, assisterande tränare, om sina analyser inför TFF, om läget i truppen och de spelare som är utlånade.

https://www.patreon.com/radio1930

Gillad av:asundberg, Suppe, Zingo (3 totalt)
  • @Slangen sa:
    Pavic och Silka borta, men övriga ser ut att vara tillgängliga enligt Rasmus i podden.

Tack för den inside-infon =)

• Mehic
    Stefan - månz - örnblom- silverholt
    Calle - drott - preben1 - petar
    Preben2 - keene

Gillad av:Slangen, Bonus, ÖIF135 (3 totalt)
  • redigerade September 15

Det ska bli intressant att se om Velic väljer Rochester eller JP. Eller kan han välja båda och bänka formstarke Drott? Verkar inte så troligt. JP känns också som ett mer defensivt val än Rochester. Därför föredrar jag idag den senare.

• JP säger själv i dagens SMP att han är lite seg i benen efter förkylning. Han lär inte starta.

• Jp är tredjevalet just nu, han får höja sig. Känns väldigt ointresserad de senaste matcherna han spelat

• @EF-JKPG sa:
    Mehic
    Stefan - månz - örnblom- silverholt
    Calle - drott - preben1 - petar
    Preben2 - keene

Självklar startelva if you ask me. Men varför skulle du det? :# :p

• JP kan bytas in när vi gjort 3-0 och börjar fickparkera bussen, så runt 60:e minuten.
    För övrigt tror jag Stefan gör sin för året bästa match, revanschsugen. Calle nätar å Keene får en ostskiva.

Jag tror att Mortensen, Keene och Petar gör målen. Men 3-0 köper jag alltså. Det här SKA bara bli en hemmaseger.

• @Petter Bengtsson sa:
    Jag tror att Mortensen, Keene och Petar gör målen. Men 3-0 köper jag alltså. Det här SKA bara bli en hemmaseger.

Dags för ett mål från Rochester idag.

Med ett sådant här enigt optimistiskt forum för första gången på många år börjar jag ana förlustugglor i mossen. Hoppas jag har fel :#

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • @Wallberg sa:
    Med ett sådant här enigt optimistiskt forum för första gången på många år börjar jag ana förlustugglor i mossen. Hoppas jag har fel :#

Känner lite likadant - därför 2-0 till trellehåla

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • TFF har 3 raka förluster, det här ska gå enkelt!

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • @Knugen sa:
    TFF har 3 raka förluster, det här ska gå enkelt!

Livsfarligt inlägg.

Gillad av:Ingemar (1 totalt)
  • Keene tillbaka från avstängning men bara ett gult från ny avstängning enligt DPlays alltid helt felfria grafik...

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • Snyggt morten. Fullständigt överlägsna hittills, tff ser ut som skräp

• Klassmål. Riktigt starkt att hitta ett mål från den situationen

• Detta ska ju bara bli en storseger minst 3 bollar

Jag känner en kung
    Han heter Niclas Mortensen
    Och han kan skalla bollen in i mål

Ett bra lag behöver en poacher, vi har verkligen hittat vår. Förläng med ett par år till! När hade vi en gubbe med sånt häng senast? Ludde Pung?

Logga in eller registrera för att kommentera.