Östers IF - Göteborgs Atlet- & Idrottssällskap

redigerade August 2020 i Supportersnack

På lördag har vi chansen att för första gången på länge att ta tre raka segrar när Gais kommer på besök till Visma Arena klockan 17.30

Gillad av:Peter_Hansen, Manne, Slangen, Tompa, Wallberg (5 totalt)
«1345678

Kommentarer

• GAIS utan Nikola Ladan efter gårdagens röda kort, vilket har påpekats i andra trådar.

När jag tittade på sekvenser av matchen mot ÖIS tyckte jag mig se att mittback Weberg såg rejält baktung och sävlig ut - en svag länk eller bara klassisk hockeyröv?

• Mehic
    Karlsson-Lundgren-Örnblom-Silverholt
    Pavic-Johansson-Drott-Petrovic
    Mortensen-Keene

Vad tror ni om den startelvan mot Gais?

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • Viktigast måste ju vara att få in Pavic (även om jag gillar honom som impact-sub). Johansson eller Petro på topp/släpande bakom Mortensen på Keenes bekostnad? Kändes som att det var de två som låg och lurade runt Simon A mot LSK efter att både Mortensen och Keene blivit utbytta. Med framgång.

• Vidhåller med bestämdhet att Keene är viktig för laget. Idag såg han tung ut, men tror nog hans blotta närvaro och eviga kämpande tröttar ut motståndet och dessutom hjälper till i defensiven...

Gillad av:Bobby (1 totalt)
  • Älskar den nya rutinen med fullständiga lagnamn i trådstarten =) . Det är väl Lutavallens påfund. Lite sådär preussiskt och korrekt.

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • @Bissan sa:
    Vidhåller med bestämdhet att Keene är viktig för laget. Idag såg han tung ut, men tror nog hans blotta närvaro och eviga kämpande tröttar ut motståndet och dessutom hjälper till i defensiven...

Öppnar ju upp ytor för andra spelare om inte annat.

• redigerade August 2020

@Wallberg sa:
    Älskar den nya rutinen med fullständiga lagnamn i trådstarten =) . Det är väl Lutavallens påfund. Lite sådär preussiskt och korrekt.

Ja han sågade ju mig fullständigt för ”Ljungskile-Öster” så jag ändrade och Labila hängde på, troligen med ett helt badkar fyllt av ironi. ”Östers Idrottsförening”, borde det emellertid vara här.

Gillad av:Labila Kabila, Zingo (2 totalt)
  • @Peter_Hansen sa:
    Mehic
    Pavic-Johansson-Drott-Petrovic
    Mortensen-Keene

Vad tror ni om den startelvan mot Gais?

Ser bra ut. Mot ett ofarligt Gais som ofta spelar 0-0 kan vi inte spela 2 defensiva mittfältare. Det satt jävligt långt inne idag, Pavic å Simon skulle byts in tidigare. Hoppas verkligen Velic vågar bänka Persson.
    4-1-4-1 tycker jag vi ska ställa upp med.

Mehic

Drott
    Pavic-Johansson--Mortensen-Petrovic
    Keene

• @Peter_Hansen sa:
    ...troligen med ett helt badkar fyllt av ironi...

En swimmingpool t o m! Love it.

Gillad av:Peter_Hansen (1 totalt)
  • Adnan Maric, tidigare i Swansea och senast i Häcken, är klar för GAIS, De skriver på sin hemsida: "Övergången har registrerats hos Fotbollsförbundet och vi hoppas att Adnan kommer att vara spelklar inom några dagar."

• @Calle01 sa:
    Adnan Maric, tidigare i Swansea och senast i Häcken, är klar för GAIS, De skriver på sin hemsida: "Övergången har registrerats hos Fotbollsförbundet och vi hoppas att Adnan kommer att vara spelklar inom några dagar."

Vad jag kan se så är det 24 A lagsmatcher sedan 2012, Allsvenskan inkluderad. Verkar ju inte direkt jätteimponerande. Men man kan ju alltid blåsa upp att han "spelat" i Swansea.

• @Calle01 sa:
    Adnan Maric, tidigare i Swansea och senast i Häcken, är klar för GAIS, De skriver på sin hemsida: "Övergången har registrerats hos Fotbollsförbundet och vi hoppas att Adnan kommer att vara spelklar inom några dagar."

Hans enda start var mot kalmar och då var han sämst på plan och blev utbytt i HT. Var en extrem chansning från häckens sida och skrev endast 1års kontrakt. Spelare som kommer från akademier tenderar i hög grad att vara extremt överskattade kapacitetsmässigt

• @Wallberg sa:

@Calle01 sa:

Vad jag kan se så är det 24 A lagsmatcher sedan 2012, Allsvenskan inkluderad. Verkar ju inte direkt jätteimponerande. Men man kan ju alltid blåsa upp att han "spelat" i Swansea.

Bra med den pressen på axlarna..

• @Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

Hans enda start var mot kalmar och då var han sämst på plan och blev utbytt i HT. Var en extrem chansning från häckens sida och skrev endast 1års kontrakt. Spelare som kommer från akademier tenderar i hög grad att vara extremt överskattade kapacitetsmässigt

Han har nog en bra agent. Det har ju vi varit med om en gång när vi värvade Sveriges svar på Messi. Rena bluffen. Var spelar denna U-landslags/Manchester City stjärna idag?

• @Wallberg sa:

@Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

Han har nog en bra agent. Det har ju vi varit med om en gång när vi värvade Sveriges svar på Messi. Rena bluffen. Var spelar denna U-landslags/Manchester City stjärna idag?

Universal Sports Group är det, kommer va start för Gais men tror inte han är någon som kommer sticka ut

• Maric såg inte direkt jätte vass ut för häcken

• @Wallberg sa:

@Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

Zacharias Faour?

Gick via nån klubb i Portugal (efter rykten om Benfica!) till Assyriska från Jönköping.

Men den som omnämndes som ”den nye Messi” som Öster värvade var ju annars Bojanic och honom har det ju ändå gått lite bättre för.

• @Peter_Hansen sa:

@Wallberg sa:

@Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

Zacharias Faour?

Gick via nån klubb i Portugal (efter rykten om Benfica!) till Assyriska från Jönköping.

Men den som omnämndes som ”den nye Messi” som Öster värvade var ju annars Bojanic och honom har det ju ändå gått lite bättre för.

Ja just det. Denna herre menade jag. Undrar vem som spred ryktet om Benfica iom att han inte var i närheten av att platsa i Öster. Assyriska verkar vara en lagom nivå. Fast han kanske är nära Chelsea nu. Vem vet.

• Gais lånar målvakt från före detta storklubben (för det kan man väll säga) Ipswich.

• redigerade August 2020

http://www.gais.se/gais-lanar-malvakt-fran-ipswich-town/
    Lutar åt 9 bakåt igen då för atletssällskapet, för Ipswichs kräftgång värre senaste åren.
    Hoppas du ska få dina fiskar varma direkt Harry, smörstekta makrillar kommer serveras i de bakre nätmaskorna FYI..

• redigerade August 2020

Hoppas på 3 poäng pä Lördag igen!

• Varför är Petrovic i Italien? Såg på Instagram att han är i Pisa. Gais imorgon ju....

• redigerade August 2020

Jag frågade och kan ge lugnande besked att han ska lira imon!

Gillad av:Szabo (1 totalt)
  • redigerade August 2020

@Manne sa:
    GAIS utan Nikola Ladan efter gårdagens röda kort, vilket har påpekats i andra trådar.

När jag tittade på sekvenser av matchen mot ÖIS tyckte jag mig se att mittback Weberg såg rejält baktung och sävlig ut - en svag länk eller bara klassisk hockeyröv?

Weberg, spelade inte han i HIF tidigare, i en backlinje som lämnade mer att önska....

• Målvakten från Ipswich spelar han mot öster imorgon? Någon som vet?

• @Drillo sa:

@Manne sa:
    GAIS utan Nikola Ladan efter gårdagens röda kort, vilket har påpekats i andra trådar.

Weberg, spelade inte han i HIF tidigare, i en backlinje som lämnade mer att önska....

Tror han fortfarande tillhör HIF men är utlånad

• Ingen som tvivlar på seger imorrn??
    GP o GAIS hemsida tyder på ganska fyndigt, starkt spel fr Gais. 30 min (tror jag) m en man mindre... vi brukar inte köra över Gais... etc
    Bakslag fr ÖIF?
    Hoppas för allt i världen spelarna INTE resonerar som ni gör här ovan! (Inget personligt ;-) )

• Jag tvivlar starkt på seger imorn. Det gör jag i och för sig alltid, men vi ska veta att Gais har 0-5-1 på de sex senaste matcherna, däribland kryss mot Halmstad och Degerfors. Så någon enkel match blir det inte...

• Nikola Ladan är ju deras klart viktigaste spelare så skönt att han är avstängd,

• Blir X imorgon 1-1

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.