Visma Arena

Nu skall det investeras i Perimeter LED på Visma Arena. Hrm hur skall det gå med limträbalkarna? Och inglasning upp till taket bakom bakre raden överst på läktarna vore en klar förbättring på arenan. Dax för Visma att pröjsa!! VI VILL HA EN ARENA ATT VARA STOLT ÖVER!

«1

Kommentarer

• @Lutavallen sa:
    Nu skall det investeras i Perimeter LED på Visma Arena. Hrm hur skall det gå med limträbalkarna? Och inglasning upp till taket bakom bakre raden överst på läktarna vore en klar förbättring på arenan. Dax för Visma att pröjsa!! VI VILL HA EN ARENA ATT VARA STOLT ÖVER!

"hUr sKalL dEt gÅ mEd lImTrÄbAlKaRnA??"

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • @Lutavallen sa:

"Dags för Visma att pröjsa". På riktigt?

Gillad av:Knugen (1 totalt)
  • Finns billiga på Bauhaus i Gran. 60 dagars öppet köp.

• Jag tycker inte detta är LEDsamt. Bra Öster.

Gillad av:Lutavallen (1 totalt)
  • redigerade August 2020

Nytt namn på arenan: V-arena efter vinsten mot Brage.
    V-arena är våran borg
    Vi vinner varje gång
    Isma va fan är det
    V-arena är Östers borg
    Isma är bara pengar i en korg
    V-arena är namnet på vår borg
    V-arena skall bli vad Värendsvallen var en gång
    På V-arena sjunger vi våran sång
    Allsvenskan är på gång
    Någon gång på våran borg
    V-arena V-arena V-arena

Gillad av:oysters (1 totalt)
  • Öster och Växjö DFF har kommit överens om en gemensam upprustning av V-arena, en upprustning som till största delen kommer gynna Växjö DFF.
    Det handlar framför allt om är en flermiljonsatsning på nya digitala reklamskyltar som kommer göra att klubbarna kan sälja reklam utan att ta hänsyn till den andra klubbens fasta skyltar och placeringar.
    Jan Fors, ordförande i VDFF menar att investeringen är livsviktig för klubben: "För framtiden är det här en avgörande pusselbit, vi får en arena som kan nyttjas av två elitföreningar" säger han till P4 Kronoberg.

• @Lutavallen sa:
    Öster och Växjö DFF har kommit överens om en gemensam upprustning av V-arena, en upprustning som till största delen kommer gynna Växjö DFF.
    Det handlar framför allt om är en flermiljonsatsning på nya digitala reklamskyltar som kommer göra att klubbarna kan sälja reklam utan att ta hänsyn till den andra klubbens fasta skyltar och placeringar.
    Jan Fors, ordförande i VDFF menar att investeringen är livsviktig för klubben: "För framtiden är det här en avgörande pusselbit, vi får en arena som kan nyttjas av två elitföreningar" säger han till P4 Kronoberg.

Växjö DFF börjar att bli som en irriterande mygga runt en som man aldrig kan bli av med. De kräver så mycket hela tiden utav alla men vad tjänar Öster på deras krav och försök till övertag av alla deras faciliteter?

• @Knugen sa:

@Lutavallen sa:
    Öster och Växjö DFF har kommit överens om en gemensam upprustning av V-arena, en upprustning som till största delen kommer gynna Växjö DFF.

Växjö DFF börjar att bli som en irriterande mygga runt en som man aldrig kan bli av med. De kräver så mycket hela tiden utav alla men vad tjänar Öster på deras krav och försök till övertag av alla deras faciliteter?

Amen på det!

Gillad av:Knugen (1 totalt)
  • Då hoppas jag att vi höjer hyran!

Gillad av:Lewinsky (1 totalt)
  • redigerade August 2020

Varför skulle det gynna VDFF mer? De har samma förutsättningar som Öster att sälja spons och får samma förutsättningar efter upprustningen.

Givetvis kommer Öster få ännu en dimension i sponsförsäljningen och givetvis, när arenan rustas upp, skall hyran regleras därefter!

Risken är väl bara att VDFF är på väg rakt ner i ettan.. Vem ska betala deras hyra då?

• redigerade August 2020

Har kommit på en genialisk lösning på arenans två problem. Regn och blåst på översta platserna samt underhåll av limträbalkarna. Varför inte bygga igen hålen överst och sälja ut dessa med reklamplatser både inåt och utåt. Kan bli snyggt om man vill och kan. Man får in pengar på de försålda reklamplatserna som kan gå till igen byggnaden av blåshålen och underhåll och täckning av limträbalkarna. Med inbyggnaden kanske, jag säger kanske akustiken blir bättre och EASTFRONT hörs ännu bättre på arenan. Vad säger ni om detta förslag? Genialiskt!

Gillad av:HJärnek, Wallberg, micke.sv, Ojärnek, Bobby (5 totalt)
  • Någon som vet om LED-skyltarna finns på Visma Arena (ännu)?

• @xonitex sa:
    Någon som vet om LED-skyltarna finns på Visma Arena (ännu)?

Förra veckan fanns inga, så antar de fixar det denna veckan. Konstigt annars

• Gräspremiär på Söndag <3. Man undrar var de hittat gräs att träna på under veckan. Visman lär ju ha haft grisastängsel med högspänning fram till matchstart.

Gillad av:Tompa, Memory Man, NonPhixion (3 totalt)
  • "Grisastängsel". Ett underskattat ord. <3

Gillad av:xonitex, Tompa, Memory Man, Platini, Drillo (5 totalt)
  • @Jockeluring sa:
    "Grisastängsel". Ett underskattat ord. <3

Jära grisastängsel. Också underskattat. <3

Gillad av:Jockeluring (1 totalt)
  • redigerade April 16

Borde no' vat' järat med både hönsanät och apterade musafällor med tanke på lögaredagens aviserade aktivitete'. Elle' åtdamenstone Anticimex som Matchvärd. DFF - AIK.

En vill ju ente de sa stussa för pajkan om Söndagen. :p

Gillad av:Tompa, olka6806 (2 totalt)
  • De målar gräsmattan grön och ger fan i limträbalkarna och träfasaden runt arenan. Än är inte den siste ..... född! :s :o :#

• Om du läser noggrannare är det inte bara den visuella effekten att det ser bra ut utan även att de där pressade barren ger näring så det växer bättre. Kalmar slänger på hönsskit på sin kycklingplan och vi inne i det riktiga Småland strösslar barr - inte konstigare än så. :)

Gillad av:olka6806, Slangen, Jockeluring (3 totalt)
  • @Hansen sa:
    Om du läser noggrannare är det inte bara den visuella effekten att det ser bra ut utan även att de där pressade barren ger näring så det växer bättre. Kalmar slänger på hönsskit på sin kycklingplan och vi inne i det riktiga Småland strösslar barr - inte konstigare än så. :)

Med tanke på de problem som finns med gräsmattorna i april, och även på senhösten, kommer jag aldrig att förstå de som förespråkar en höst/vår-säsong likt Premier League. Svenska förhållanden hade aldrig klarat det, även om det säkert finns andra fördelar med ett sådant upplägg.

Gillad av:Labila Kabila, outdoor_miner, Zingo (3 totalt)
  • redigerade April 24

@olka6806 sa:

@Hansen sa:
    Om du läser noggrannare är det inte bara den visuella effekten att det ser bra ut utan även att de där pressade barren ger näring så det växer bättre. Kalmar slänger på hönsskit på sin kycklingplan och vi inne i det riktiga Småland strösslar barr - inte konstigare än så. :)

Med tanke på de problem som finns med gräsmattorna i april, och även på senhösten, kommer jag aldrig att förstå de som förespråkar en höst/vår-säsong likt Premier League. Svenska förhållanden hade aldrig klarat det, även om det säkert finns andra fördelar med ett sådant upplägg.

Jag har det: Grusallsvenskan - februari till april, sen några månader på riktigt gräs och sen gammal klassisk anglosaxisk gyttjebrottning med boll igen från älgjakten fram till tomten kommer. Kom ihåg var ni läste det fösst. B)

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • Efter att idag har genomfört en okulär besiktning av limträbalkarna på Östers Arena kan konstateras att det ser mycket illa ut för flera balkar. Risk för sprickbildning i balkarna ut till infästningarna och de genomgående bultarna som bär konstruktionen.

Gillad av:Wallberg (1 totalt)
  • @Lutavallen sa:
    Efter att idag har genomfört en okulär besiktning av limträbalkarna på Östers Arena kan konstateras att det ser mycket illa ut för flera balkar. Risk för sprickbildning i balkarna ut till infästningarna och de genomgående bultarna som bär konstruktionen.

Så skönt att vi spelar utan publik då, så att ingen riskerar att skadas i det kommande raset.

Gillad av:Labila Kabila, Hansen, öster i väster (3 totalt)
  • På förekommen anledning skall namnet på Östers arena bytas till Tena inkontinensskydd Arena då Öster läcker som ett såll. :p

• Men poängen med Tena är ju omvänd. Läcker inte alls!

• Efter att ha läst Lutavallens oroande inlägg börjar man undra om dessa limträbalkar blir föreningens undergång. Kanske begrava dem sedan på Staglabergets topp för att sluta det naturliga kretsloppet.

Kan man ta in Pål för att fixa till dem med lite våtrumsfogmassa?

• @Tompa sa:
    Men poängen med Tena är ju omvänd. Läcker inte alls!

Just därför behöver arenan byta namn.

• Jag gör härmed avbön och sällar mig till Lutavallens lärljungar då jag från Storgatan lyfte blicken mot VISMANS: sydvästliga spets och slogs av limträbalkens tveksamma ytskikt.

Tänker mig att byggnaden under året ska besiktas av igen, tio år efter färdigställandet, och att träets konstruktion och skick ägnas åtskilliga konsulttimmars begrundande.

Det känns tryggt att föreningen förstärkt med redia' byråkrater i det senaste.

Gillad av:Lutavallen (1 totalt)
  • @Drillo sa:
    Jag gör härmed avbön och sällar mig till Lutavallens lärljungar då jag från Storgatan lyfte blicken mot VISMANS: sydvästliga spets och slogs av limträbalkens tveksamma ytskikt.

Tänker mig att byggnaden under året ska besiktas av igen, tio år efter färdigställandet, och att träets konstruktion och skick ägnas åtskilliga konsulttimmars begrundande.

Det känns tryggt att föreningen förstärkt med redia' byråkrater i det senaste.

Härligt med lärljungar! <3

Logga in eller registrera för att kommentera.