DPlays sändningar från Superettan 2020

Lika bra att dra igång en särskild tråd i detta ämne. Då slipper vi gå utanför ämnet i andra trådar. Tanken är inte bara att vi ska ösa ur oss vrede över hackande bild (men det också, när det är befogat), utan också ha åsikter om kommentatorer (ofta ganska bra, tycker jag) och andra delar av DPlays bevakning av Superettan.

«1

Kommentarer

• redigerade August 2020

@Petter Bengtsson sa:
    Lika bra att dra igång en särskild tråd i detta ämne. Då slipper vi gå utanför ämnet i andra trådar. Tanken är inte bara att vi ska ösa ur oss vrede över hackande bild (men det också, när det är befogat), utan också ha åsikter om kommentatorer (ofta ganska bra, tycker jag) och andra delar av DPlays bevakning av Superettan.

Dplay suger så mycket och kostar så mycket så jag betalar inte 350 kr i månaden för den där laggande skiten som dom säger ta mig fan hela tiden och lovar att dom ska fixa men det är samma jävla visa varje jävla match så jag skiter i det nu, jag följer då matchen hellre på radion

• redigerade August 2020

DPlay har för mig funkat nästan felfritt förutom premiären mot Norrby och igår mot Eskilstuna. Dessutom verkar det varit just Östers match som drabbades bägge dessa tillfällen så kanske har vi haft lite extra otur med detta även om jag vet att även många andra lags fans rasar emellanåt.

Jag tycker deras grafik ofta lämnat mycket i övrigt att önska och begriper inte varför man t ex inte sätter en standard för att förkorta lagen med rätt beteckningar. Öster brukar väl få vara ÖIF nu men t ex är Mjällby ibland MJÄ och ibland MAIF, Hammarby är HAM o s v. HBK fick en startelva med tio spelare. Pavic var kapten och hade gult kort redan när premiären började för att han hade lägst nummer i truppen. O s v.

De har mycket att jobba på, DPlay.

• redigerade August 2020

Det står dig fritt att tycka så, Knugen. Har du skrivit till dem på Messenger? Då vet de åtminstone vad du tycker. De lär svara.

• @Petter Bengtsson sa:
    Det står dig fritt att tycka så, Knugen. Har du skrivit till dem på Messenger? Då vet de åtminstone vad du tycker. De lär svara.

Jag skrev ett mejl till dom för ett par veckor sedan för jag ville ha kompensation för att jag inte kunde kolla färdigt på en av Östers matcher men dom sa att det var totalt omöjligt att fixa det så då brast det för mig, då betalar jag inte för det mer

• @Knugen sa:

@Petter Bengtsson sa:

Jag skrev ett mejl till dom för ett par veckor sedan för jag ville ha kompensation för att jag inte kunde kolla färdigt på en av Östers matcher men dom sa att det var totalt omöjligt att fixa det så då brast det för mig, då betalar jag inte för det mer

Kan man låta bli att betala och bara skriva ett ursäktande mejl att man ”just nu har problem med överföringar av pengar och jobbar på det”?

Gillad av:Knugen (1 totalt)
  • redigerade August 2020

@Knugen sa:

@Petter Bengtsson sa:

Dplay suger så mycket och kostar så mycket så jag betalar inte 350 kr i månaden för den där laggande skiten som dom säger ta mig fan hela tiden och lovar att dom ska fixa men det är samma jävla visa varje jävla match så jag skiter i det nu, jag följer då matchen hellre på radion

För min del har det funkat utan problem sändningstekniskt efter premiären. Sen har det varit en hel del strul med grafik där det länge var genomgående fel men även detta tycks sakta men säkert bli något bättre.

Tycker också appen är sämre än CMores variant, svårare att få överblick. Ett märkligt fel tidigare var att lagen ofta fick fel klubbmärken på tumnagelbilderna, så att Öster-TFF kunde representeras av en bild på ÖIS och VSK:s klubbmärken. Mycket förvirrande. Detta verkar ha varit så svårt lösa att de nu helt släppt idén med att ha klubbmärken på tumnagelbilderna.

• Strulade under premiären, sedan dess funkat klanderfritt.

Kör via appen över Android.

• Det verkar som att det funkar sämre i Apple, som jag har. Första matchen gick knappt att se. Andra matchen gick att se, men med dålig upplösning. Sedan gick det bra ett tag för att igår återigen bli struligt. Grafiken struntar jag i. Kommentatorerna tycker jag faktiskt är bättre än på C More. D Play är visserligen dyrare, men Allsvenskan ingår också, vilket är ett plus. Om det hela är prisvärt? Beror på hur mycket strul det blir i fortsättningen. Smärtgränsen är nära.

• @Petter Bengtsson sa:
    Det verkar som att det funkar sämre i Apple, som jag har. Första matchen gick knappt att se. Andra matchen gick att se, men med dålig upplösning. Sedan gick det bra ett tag för att igår återigen bli struligt. Grafiken struntar jag i. Kommentatorerna tycker jag faktiskt är bättre än på C More. D Play är visserligen dyrare, men Allsvenskan ingår också, vilket är ett plus. Om det hela är prisvärt? Beror på hur mycket strul det blir i fortsättningen. Smärtgränsen är nära.

Jag bryr mig inte om Allsvenskan jag hade härna enbart vilja betala för kunna se endast östers matcher för 99 kr i månaden som man kunde göra på cmore men här är man tvungen att köpa allting trots att man inte ens kanske kollar på det för ett jävligt dyrt pris också

• Jag har sett matcherna via heasgoal har funkat rätt bra.

• Deras allmänna villkor gör att de tydligen kan leverera en dålig tjänst och sedan inte heller behöva att kompensera för detta. Min personliga åsikt är att detta borde vara ett brott mot konsumentköplagen men också ett avtalsbrott mot VISA/Mastercard där det går att kräva tillbaka pengarna om en vara en tjänst inte levererats.

Hej XXX!
    Tack för ditt mail.

Vi beklagar att du har upplevt problem med Dplay, vi gör allt för att kunna tillhandahålla den bästa möjliga tjänsten men ibland kan tyvärr avbrott förekomma. Vi jobbar hårt för att nya avbrott inte ska uppkomma. Enligt våra allmänna villkor är vi tydliga med att vi inte kan garantera en tjänst utan avbrott (se punkterna 17.3 och 17.6) och vi kan inte heller medge ekonomisk kompensation för sådana problem.

Vi jobbar ständigt med att minimera antal tekniska avbrott och vi hoppas att du kommer att vara nöjd med vår tjänst framöver.
    Önskar dig en fortsatt fin dag.
    Vänligen, yyy

Dplay Kundtjänst

• @naren sa:
    Deras allmänna villkor gör att de tydligen kan leverera en dålig tjänst och sedan inte heller behöva att kompensera för detta. Min personliga åsikt är att detta borde vara ett brott mot konsumentköplagen men också ett avtalsbrott mot VISA/Mastercard där det går att kräva tillbaka pengarna om en vara en tjänst inte levererats.

Hej XXX!
    Tack för ditt mail.

Vi beklagar att du har upplevt problem med Dplay, vi gör allt för att kunna tillhandahålla den bästa möjliga tjänsten men ibland kan tyvärr avbrott förekomma. Vi jobbar hårt för att nya avbrott inte ska uppkomma. Enligt våra allmänna villkor är vi tydliga med att vi inte kan garantera en tjänst utan avbrott (se punkterna 17.3 och 17.6) och vi kan inte heller medge ekonomisk kompensation för sådana problem.

Vi jobbar ständigt med att minimera antal tekniska avbrott och vi hoppas att du kommer att vara nöjd med vår tjänst framöver.
    Vänligen, yyy

Dplay Kundtjänst

Amen to that!

Fått samma, tror nog de suttit i många interna möten för att kunna bemöta kundreklamationer utan att kompensera med liknande heltäckande standardsvar, problemet är ju att de har monopol på skiten så va fan skall vi göra?

• @ÖÖIIFF sa:

@naren sa:
    Deras allmänna villkor gör att de tydligen kan leverera en dålig tjänst och sedan inte heller behöva att kompensera för detta. Min personliga åsikt är att detta borde vara ett brott mot konsumentköplagen men också ett avtalsbrott mot VISA/Mastercard där det går att kräva tillbaka pengarna om en vara en tjänst inte levererats.

Hej XXX!
    Tack för ditt mail.

Vänligen, yyy

Dplay Kundtjänst

Amen to that!

Fått samma, tror nog de suttit i många interna möten för att kunna bemöta kundreklamationer utan att kompensera med liknande heltäckande standardsvar, problemet är ju att de har monopol på skiten så va fan skall vi göra?

Vi kan ju säga upp våra abonnemang och bojkotta Dplay och kolla på heasgoal?

• Vad vi ska göra? En sak kan vi i alla fall göra: länka till den här tråden. De ska veta att vi är förbannade och kapabla att klaga. Jag tror att de prioriterar bort oss (mindre kräm i streamen) för att vi inte är ett storstadslag. Det ska de ge fasen i.

• @Petter Bengtsson sa:
    Vad vi ska göra? En sak kan vi i alla fall göra: länka till den här tråden. De ska veta att vi är förbannade och kapabla att klaga. Jag tror att de prioriterar bort oss (mindre kräm i streamen) för att vi inte är ett storstadslag. Det ska de ge fasen i.

Det ska väl vara lika villkor för alla lag?? det ska väl inte prioritera lag före oss eller för den delen bakom oss?

• Supporterklubbarna I Allsvenskan och superettan skulle kunna göra en gemensam bojkott. Det hade fått resultat inom ett par veckor. Ingen publik på matcherna och inga tv tittare. D-play hade fått det extremt svårt att inte lyssna på oss fans.

• @Knugen sa:

@Petter Bengtsson sa:
    Vad vi ska göra? En sak kan vi i alla fall göra: länka till den här tråden. De ska veta att vi är förbannade och kapabla att klaga. Jag tror att de prioriterar bort oss (mindre kräm i streamen) för att vi inte är ett storstadslag. Det ska de ge fasen i.

Det ska väl vara lika villkor för alla lag?? det ska väl inte prioritera lag före oss eller för den delen bakom oss?

Jag tror att alla här inne håller med dig om det.

• redigerade August 2020

Har kollat fotboll från både Allsvenskan och Superettan utan några som helst problem i flera dagar sedan förra helgen. Nu hackar det i Kalmar-Örebro, såna där loopar som i AFC-Öster. Blir inte det minsta överraskad om det börjar hacka i sändningen från Öster-Akropolis imorgon.

• redigerade August 2020

@Peter_Hansen sa:
    Har kollat fotboll från både Allsvenskan och Superettan utan några som helst problem i flera dagar sedan förra helgen. Nu hackar det i Kalmar-Örebro, såna där loopar som i AFC-Öster. Blir inte det minsta överraskad om det börjar hacka i sändningen från Öster-Akropolis imorgon.

Om man inte säger upp sitt abonnemang i protest nu så finns det enligt mig ingen chans att dom kommer att bry sig nämnvärt

• redigerade August 2020

Verkar som att DPlay har en särskild småstadsserver. Kalmar fick spela där ikväll. Vår tur imorgon? Visst är det så att AIK:s och Bajens matcher aldrig hackar?

Edit: En kompis till mig håller på MFF. Aldrig några problem.

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:
    Verkar som att DPlay har en särskild småstadsserver. Kalmar fick spela där ikväll. Vår tur imorgon? Visst är det så att AIK:s och Bajens matcher aldrig hackar?

Edit: En kompis till mig håller på MFF. Aldrig några problem.

Dom gör skillnad på lag och lag alltså, jävla fotbollsrasister är dom

• redigerade August 2020

De väljer att få skit av 100 personer istället för av 10000 personer lite lätt sammanfattat.

• @Peter_Hansen sa:
    De väljer att få skit av 100 personer istället för av 10000 personer lite lätt sammanfattat.

Ska inte alla som betala för abonnrmanget få samma upplevelse oavsett vilkeg lag som spelar?? Jag fattar att deras produkt är sämst så dom kan inte göra så för tillfället men ändå min poäng kvarstår. Och varför kommunicerar dom inte ut bättre bara sanningen att dom kommer tyvärr ha problem med servrarna och sändningar den här säsongen så är det löst istället för att de ska skriva ickesvar till varje person som klagar!

• redigerade August 2020

Det gör mer ont att strunta i AIK:s och MFF:s fans. Jag är arg men inte förvånad. Mer gräddfil till folket!

• redigerade August 2020

Jag har inte haft problem sedan premiären kör dock appen direkt i smart tv, tror problemet är enhetsbaserat, appen till ios verkar strula rätt mycket medans android och smart tv appen fungerar bra, jag försvarar inte dplay på något sätt då det självklart ska fungera på alla enheter, men att dom skulle göra fulstream av småstadslag tror jag inte på, däremot spelar det säkert in vilken utrustning och nätverksmöjligheter det finns på arenan, och i allsvenskan håller 90% av arenorna högre standard än i superettan, och att friends arena och swedbank stadion har bra tv möjligheter är ju inte så konstigt med all landskamper och europaspel som med jämna mellanrum spelas där

Gillad av:KAX, Slangen (2 totalt)
  • Jag har kluvna uppfattningar. Gammaldags som jag är använder jag datorn via HDMI-kabel till TV:n vid allt "väsentligt" tittande, och där har det, med undantag för ett gäng irriterande buffringar i den ena av det två senaste bortamatcherna flutit fläckfritt efter den miserabla premiären.

Att de sedan har alla arkiverade matcher tillgängliga (CMore och Viaplays två dygn är ju absurt, tro f-n att de har kvar matcherna ändå på tolv backuper så varför inte låta oss se dem på ett smidigt sätt?) är en stor bonus, det jag saknar är hoppa 10/15s tillbaka-knappar vilket skulle göra tittandet ännu smidigare.

På TV:n ute i köket med androidTV, där mindre viktiga matcher snurrar som bakgrund till kvällsmålet, är jag fortfarande tveksam. TVn:s trådlösa har inget problem med hastigheten (yotube 4k och NF flyter som smör) och de båda andra sporttjänsterna flyter på bra. DPlay, å andra sidan, laggar inte som det gjorde de inledande omgångarna, men det är ett irriterande framelag där den skippar bildrutor ganska ofta vilket ger en ganska kantig uplevelse. Funkar för att krydda maten med att se K*F bli överkörda, men skulle bli galen om jag skulle försöka titta seriöst på hela matcher.

All in all spelar det inte så stor roll, om jag med någon sorts känsla ska kunna säga att jag står bakom min förening så köper jag abonnemanget av de som faktiskt betalar pengar till SEF och därigenom Öster. Något annat är inte ett reellt alternativ. Det får bli att mailbomba deras kundtjänst med sporadiska mellanrum som blir min menlösa protest.

Gillad av:Zingo, Labila Kabila (2 totalt)
  •  Gillad av:Springerrunt, Memory Man, Petter Bengtsson (3 totalt)
  • Någon som vet om Matteo och alla andra med DPlay har möjlighet att se den uppskjutna matchen idag? Det krävs ju att de gör en ny sändning. Jag vet att besked om match ännu inte har kommit när jag nu ställer frågan, men den får sväva fritt tills besked kommer.

• @Petter Bengtsson sa:
    Någon som vet om Matteo och alla andra med DPlay har möjlighet att se den uppskjutna matchen idag? Det krävs ju att de gör en ny sändning. Jag vet att besked om match ännu inte har kommit när jag nu ställer frågan, men den får sväva fritt tills besked kommer.

Räknar med att den sänds.

Logga in eller registrera för att kommentera.