Degerfors - Östers IF

Redan på onsdag 29/7 är det match igen mot Degerfors på bortaplan. Upplagt för dansk dynamit och tre poäng på vägen till Allsvenskan 2021.

Gillad av:olka6806, Tompa, Petter Bengtsson (3 totalt)
«13456711

Kommentarer

• Vill se Blomman eller Billy som högerback om inte Stefan är tillgänglig, inte Pavic tack. Månz och Lunkan bör få fortsätta centralt. Ahmed gjorde en bra match senast men vill nog ändå ha Drott bredvid JP. Samma tre offensiva mittfältare som senast med Calle i mitten tack. Sen Keene in istället för Alexandersson. Den nye dansken kan väl få komma in och visa upp sig sista 10.

• Vill se jubileumsstället!

• Keene bör vara fast gjuten på bänken! Alexandersson var inblandad i fler målchanser på sina 65 minuter igår jämfört med vad Keene varit på sina totalt ca 540 min

Gillad av:Labila Kabila, Szabo, Hulthan, NonPhixion, Slangen, Jögge, Villenyblom, Plantagenparkeringen (8 totalt)
  • @cj9808 sa:
    Keene bör vara fast gjuten på bänken! Alexandersson var inblandad i fler målchanser på sina 65 minuter igår jämfört med vad Keene varit på sina totalt ca 540 min

Kan hålla med dig, Keenes stenhårda försvarsarbete tar ifrån honom spetsen under offensiva, springer sig trött i onödan, på ett typiskt engelskt sätt..

Båda har väl sina, olika, styrkor.

Gillad av:cj9808 (1 totalt)
  • Jag såg inte matchen igår men angående Alexandersson tycker jag det känns rimligt att han får mer speltid för att komma in i det genom att känna förtroende. Han spelade ju inte så länge igår och kan väl bytas av i slutet i Degerfors av Mortensen och sen får man se blott tre dagar senare i Eskilstuna vem som startar.

• @cj9808 sa:
    Keene bör vara fast gjuten på bänken! Alexandersson var inblandad i fler målchanser på sina 65 minuter igår jämfört med vad Keene varit på sina totalt ca 540 min

I normalfallet hade man ju sagt att om man kommer till så många chanser som Alexandersson gjorde så är det bara en tidsfråga innan målen kommer. Men tyvärr har man ju David Johannesson på näthinnan. Men tycker ändå att Simon bör starta nästa match om inte Nicogol Mortensen är redo.

• Öster åker inte hem mellan matcherna Degerfors eskilstuna har jag hört

• @MATTAN sa:
    Öster åker inte hem mellan matcherna Degerfors eskilstuna har jag hört

De skriver på sajten att de bor i Örebro hela tiden.

• @Peter_Hansen sa:

@MATTAN sa:
    Öster åker inte hem mellan matcherna Degerfors eskilstuna har jag hört

De skriver på sajten att de bor i Örebro hela tiden.

Som Phansen säger:

Vi åker upp till Örebro och bor där mellan matcherna och tränar där två pass och sedan åker vi på lördag till Eskilstuna. Annars hade vi varit hemma torsdag morgon och åkt igen fredag, det hade inte varit någon poäng med det.

https://ostersif.se/a/toppinsats-gav-bara-delad-poaeng

• Mortensen bör starta omgående. Har väl tränat ett par veckor redan.

• @Redarmy88 sa:
    Mortensen bör starta omgående. Har väl tränat ett par veckor redan.

Keene kommer starta på onsdag, tro mig. Sen hoppas jag givetvis också att Mortensen kan spela till sig en startplats omgående.

• Hur är Mortensen som spelare? Liten, kvick och teknisk? Lång och target? Någon som vet?

• @Calle01 sa:
    Hur är Mortensen som spelare? Liten, kvick och teknisk? Lång och target? Någon som vet?

Skit samma, det här räcker väl. :)

Gillad av:papy, outdoor_miner (2 totalt)
  • Den duger gott, Hansen. :)

• @Calle01 sa:
    Hur är Mortensen som spelare? Liten, kvick och teknisk? Lång och target? Någon som vet?

"En hårt arbetande toppforward som är fysisk och jobbig att möta." från östers hemsida. Lite som keene fast snabbare och bättre fötter.

• @Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

"En hårt arbetande toppforward som är fysisk och jobbig att möta." från östers hemsida. Lite som keene fast snabbare och bättre fötter.

Tnx.

• @Calle01 sa:

@Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

Tnx.

Förhållandevis kort men oväntat stark på huvudet, sa väl Velic i nått sammanhang.

• @Slangen sa:

@Calle01 sa:

@Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

Tnx.

Förhållandevis kort men oväntat stark på huvudet, sa väl Velic i nått sammanhang.

1.80 men ska tydligen ha sjuk spänst.

• @Villenyblom sa:

@Slangen sa:

@Calle01 sa:

@Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

Tnx.

Nick-och-gol!

• Om jag har förstått det rätt är han inte spelklar mot Degerfors på onsdag, utan först på lördag mot eskilstuna.

• @MATTAN sa:
    Om jag har förstått det rätt är han inte spelklar mot Degerfors på onsdag, utan först på lördag mot eskilstuna.

Varför skulle han inte vara spelklar på onsdag?

• @Villenyblom sa:

@Slangen sa:

@Calle01 sa:

@Villenyblom sa:

@Calle01 sa:

Tnx.

Den danske Tim Cahill.

• För att det står så i papprena

• @MATTAN sa:
    För att det står så i papprena

Så du menar att Öster skrivit kontraktet från 1 augusti fast fönstret öppnar 29 juli och man velat ha honom spelklar en tid? Verkar märkligt.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Avtalet med Öster är skrivet från 1 juli, men det är papperna mellan danska och svenska förbundet som återstår och de får inte skickas förrän fönstret öppnar vilket är på onsdag! Därför är det upp till hur snabbt förbunden arbetar om Nicogol hinner bli spelklar till matchen! Bara att hålla tummarna att de sköter sitt jobb helt enkelt!

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @Atiba sa:
    Avtalet med Öster är skrivet från 1 juli, men det är papperna mellan danska och svenska förbundet som återstår och de får inte skickas förrän fönstret öppnar vilket är på onsdag! Därför är det upp till hur snabbt förbunden arbetar om Nicogol hinner bli spelklar till matchen! Bara att hålla tummarna att de sköter sitt jobb helt enkelt!

Och eftersom Degerfors IF sitter i knät på förbundet så...

• @Atiba sa:
    Avtalet med Öster är skrivet från 1 juli, men det är papperna mellan danska och svenska förbundet som återstår och de får inte skickas förrän fönstret öppnar vilket är på onsdag! Därför är det upp till hur snabbt förbunden arbetar om Nicogol hinner bli spelklar till matchen! Bara att hålla tummarna att de sköter sitt jobb helt enkelt!

Kan vi köra brevet över bron på onsdag morgon? Man måste väl kunna skicka brevet till någon i Malmö som kör över bron till danska förbundet? :)

• @Peter_Hansen sa:

@Atiba sa:

Kan vi köra brevet över bron på onsdag morgon? Man måste väl kunna skicka brevet till någon i Malmö som kör över bron till danska förbundet? :)

Världens första E-mail skickades 1971. Tror inte att någon behöver köra.

• @Wallberg sa:

@Peter_Hansen sa:

@Atiba sa:

Papprena måste skickas stod det och fotbollen är ju rätt segdragen när Öster ska få genom något. Men fax kanske är okej. Faxe Jensen tar emot papprena på Förbundet men öppnar en Faxe till och en till och glömmer allt och sen var det kväll.

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • @Peter_Hansen sa:

@Wallberg sa:

@Peter_Hansen sa:

@Atiba sa:

Papprena måste skickas stod det och fotbollen är ju rätt segdragen när Öster ska få genom något. Men fax kanske är okej. Faxe Jensen tar emot papprena på Förbundet men öppnar en Faxe till och en till och glömmer allt och sen var det kväll.

Papper kan ju även scannas och skickas digitalt. Eller ligger fotbollen 30 år efter resten av världen?

Nu går jag och tar en Faxe strong 10%.

Logga in eller registrera för att kommentera.