Östers IF - Gif Sundsvall

Ny match redan 25/7 mot Gif Sundsvall. I matchen mot Jönköping hade Öster 2 vilodagar mindre än Jönköping. I matchen mot Sundsvall har lagen lika långt uppehåll inför matchen. Hoppas Öster inte går vilse i försvaret igen.

«13456

Kommentarer

• Två trådar i detta ämne. :s

• Förlåt missade

• Mehic
    Karlsson, Blomman, Månza, Silverdolk
    Drott, Sheriffen
    Pavic, Calle, Petrovic
    Axelsson

• redigerade July 2020

@onion sa:
    Silverdolk

Vi går till strid
    Med slipad kniv

@onion sa:
    Axelsson

Fint när Anton snurrfintar innan 2-0 som det vore 2002 igen.

Eller är det Alfax, Tobbe Ax eller Simme Ax, månne? :)

• Sundsvall var seriens enda obesegrade lag när de gick in i den här veckan............

• Mehic
    Pavic Örnblom Månz Silverholt
    Persson Drott
    Rochester Calle Petar
    Alexandersson

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • @Peter_Hansen sa:

@onion sa:
    Silverdolk

Vi går till strid
    Med slipad kniv

@onion sa:
    Axelsson

Sorry!
    Alexandersson ska det va!

• Det är förvånande hur många forumskribenter som vill se Rochester på en kant. Jag har knappt aldrig sett en spelare som är en så typisk central spelare. Han är inte snabb, vill ha bollen på fötterna hela tiden och söker sig hela tiden bakåt när han kliver ur passningsskuggan. Skall Calle få chansen i mitten (vilket jag hoppas) så får det bli på Rochesters bekostnad.

Gillad av:onion, Plantagenparkeringen, olka6806, jores, Jögge, CrobyJr, Choffee (7 totalt)
  • Noterar att Sundsvall lånar in en Halik från Bajen. Abdul Halik Hudu som vi känner igen från hans lån i Frej förra säsongen.

https://www.fotbollskanalen.se/superettan/officiellt-hammarby-lanar-ut-mittfaltare-till-sundsvall/

• Match imorgon och det kommer att bli minst en ändring i startelvan då Keene är avstängd. Inför matchen är frågan hur Öster kommer att formera laget i allmänhet och försvaret i synnerhet. Lunkan och Örnblom har varit stabila men mot J Södra var de mindre bra. Inför matchen mot Giffarna har det diskuterats på forumet vilka som skall spela mittbackar. Enligt minboll.se är Örnblom sjuk och missar matchen. Då blir det Månz och Lunkan i mittförsvaret. Unge Mattis Adolfsson kommer in i truppen istället för Örnblom. Silverholt då? Han gjorde också en dålig match mot J Södra efter en överraskande stark säsongsinledning. Jag tror att Oliver är med från start och att Billy får fortsätta på bänken. I min bok är Persson och Drott gjutna på mitten. Persson går inte att peta av princip och Drott är lagets mest formstarka spelare. På topp får Alexandersson chansen i och med Keenes avstängning. Jag vill ha Calle i en släpande roll men är tveksam om Velic kommer att peta Rochester. Min elva:

Mehic
    Stefan Månz Lndgren Silverholt
    Pavic Persson Drott Petar
    Calle
    Alexandersson

• redigerade July 2020

@onion sa:

@Peter_Hansen sa:

@onion sa:
    Silverdolk

Vi går till strid
    Med slipad kniv

@onion sa:
    Axelsson

Sorry!
    Alexandersson ska det va!

Sorry, missade att svara på det. Jag förstod så klart vad du menade men blev bara lite nostalgisk när jag såg Axelsson på topp. :) Grabben bodde ju liksom jag och Östermålvakten Åkerdal (alla tre har vi spelat i Superettan för Öster förutom jag då) i kvarteret Kvarnhagen på Öster (vilket inte är detsamma som festområdet Kvarnhagen där Östers FF grundades).

• redigerade July 2020

Alexandersson startar (inte så oväntat) och mittbackspar blir Månz och Lunkan då Blomman haft feber i veckan. Därav att Mattis är med som mittbacksalternativ på bänken. Borka på läktaren. Rumpnissar och vildvittror får gå till O’Leary’s.

Silka in i truppen också (med köldskador av tiden i frysboxen) då Keene ju är avstängd.

Gissar elva utifrån detta.

Mehic
    Karlsson-Lundgren-Berg-Silverholt
    Drott-Persson
    Pavic-Rochester-Petrovic
    Alexandersson

• Della Vittoria borde ju fixa en TV ;)

• redigerade July 2020

@Peter_Hansen sa:
    Alexandersson startar (inte så oväntat) och mittbackspar blir Månz och Lunkan då Blomman haft feber i veckan. Därav att Mattis är med som mittbacksalternativ på bänken. Borka på läktaren. Rumpnissar och vildvittror får gå till O’Leary’s.

Silka in i truppen också (med köldskador av tiden i frysboxen) då Keene ju är avstängd.

Gissar elva utifrån detta.

Mehic
    Karlsson-Lundgren-Berg-Silverholt
    Drott-Persson
    Pavic-Rochester-Petrovic
    Alexandersson

Alex Andersson på topp;-)

• Förundrad över hur Silka finner sig i denna situation. Han kan ju inte vara helt lugn med att ofta stå utanför(!) truppen och inte ens får vara bänkvärmare. Men han får väl helt enkelt inga andra erbjudanden.

• Läget i Östers IF inför matchen emot Sundsvall: James Keene är avstängd. Filip Örnblom sjuk. In i laget går Liridon Silka och Mattis Adolfsson.

• redigerade July 2020

”Inför matchen ” - artikel i Sundsvalls Tidning.

https://www.st.nu/artikel/gif-sundsvalls-plan-for-att-fa-hal-pa-tajta-oster-ta-de-avslutslagen-som-ges

Några utdrag ur artikeln där deras huvudtränare Henrik Åhnstrand svarar bl a så här på några frågor:
    ”Det blir extra viktigt i en sådan här match, att verkligen vara effektiva mot ett tajt Öster?

-Så är det. Tappar vi bollarna för mycket i fel lägen är det inget bra sätt att vinna matchen. Vi får värdera de lägen vi får och ta dem med kvalitet.

De var obesegrade i serien innan smällen (1–3) mot J-Södra senast. Vad kan du säga mer om Öster?

-De försvarar sig med 4–4–2 eller 4–3–3 beroende på motstånd. De gillar att anfalla genom att vända spelet och ta sig förbi på kanterna och komma till inlägg. För oss gäller det att flytta laget, som vi gjorde bra mot Norrby senast, i spelvändningarna.”

I artikeln redovisas bl a lite statistik för båda lagen och där det bl a konstateras att Öster är det lag som dragit på sig flest fouls så här långt i Superettan, 96 st. I övrigt verkar giffarna ställa upp med i stort sett ordinarie lag.

Forza Öster

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Kan hålla med om att Öster (för) ofta och nästan maniskt ska anfalla från kanterna, jag hade gärna sett att man alternera lite med raka anfall, mer rakt mot mål utan att strula och bromsa upp anfallen.

• redigerade July 2020

96st fouls alltså. Undrar hur många av dessa Keene, Drott och JP stått för. Säkert mer än hälften. Tre spelare som inte håller tillbaka i närkampsspelet och nästan alltid spelar på gränsen för vad som tillåts.

• I Aftonbladets tipsbilaga stod det att J södra vann mot Öster på en "svårspelad" plan.

Nån som hört att planen skulle vara dålig på Visma?

• @McA sa:
    I Aftonbladets tipsbilaga stod det att J södra vann mot Öster på en "svårspelad" plan.

Kan det vara en felskrivning för att det är svårspelat som gäst på Visman då ingen hade vunnit där sedan JSödra senast vann där. Alltså en svårspelad plats.

• Mehic
    Pavic Lundgren Månz Silverholt
    Persson Drott
    Calle Rochester Petrovic
    Alexandersson

• @Peter_Hansen sa:

@McA sa:
    I Aftonbladets tipsbilaga stod det att J södra vann mot Öster på en "svårspelad" plan.

Kan det vara en felskrivning för att det är svårspelat som gäst på Visman då ingen hade vunnit där sedan JSödra senast vann där. Alltså en svårspelad plats.

Nä, syftningen var på planen.

• @McA sa:

@Peter_Hansen sa:

@McA sa:

Fråga Brännström, min gissning är att det är hans ord efter senaste matchen som AB går efter.
    Och jag gissar även att han syftar på att vi har gräs något han inte är van vid sen domnarvsvallen och Snesparksvallen i Jönköpings.

• @McA sa:

@Peter_Hansen sa:

@McA sa:

Har Frank Pettersson någonsin varit nöjd med gräset på vår arena? :) #Pastejcupen

Gillad av:outdoor_miner (1 totalt)
  • DROTT PETAD SNÄLLA NÅN, GUD GE MIG STYRKA

• Drott och Marc petade/vilas idag. Annars en förväntad elva.

• Rochester är förhoppningsvis tillbaka nästa match. Kan se han och Mortensen tillsammans bjuda på dansk dynamit ;)

• ALEXANDERSSON SKJT DIREKT

Logga in eller registrera för att kommentera.