Östers IF - Jönköpings Södra

redigerade July 2020 i Supportersnack

Redan på lördag 18/7 går nästa match på Visma Arena. Hoppas alla spelare är på plats i denna match.

Edit: din autokorrekt på mobilen skrev fel namn på arenan, snäll som jag är så korrigerade jag detta /Mod

«1345

Kommentarer

• Petar är påväg hem

Gillad av:Ruuben (1 totalt)
  • Östers senaste förlust på hemmaplan kom för 10 månader sedan. Mot Jönköpings Södra. :/

Gillad av:Ruuben (1 totalt)
  • Mehic
    Stefan Lunkan/Månz Örnblom Silverholt
    Persson Drott
    Calle Rochester Petrovic
    Keene

VINST

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • @ÖIF135 sa:
    Mehic
    Persson Drott
    Calle Rochester Petrovic
    Keene

VINST

0-0

• @ÖIF135 sa:
    Mehic
    Persson Drott
    Calle Rochester Petrovic
    Keene

VINST

Pavic är given i min elva! Calle in i mitten och ut med Keene.
    Mao
    Mehic
    Stefan Månz Örnblom Silverholt
    Persson Drott
    Pavic Calle Petrovic
    Alexandersson

• @Lutavallen sa:
    Redan på lördag 18/7 går nästa match på Visma Arena. Hoppas alla spelare är på plats i denna match.

Edit: din autokorrekt på mobilen skrev fel namn på arenan, snäll som jag är så korrigerade jag detta /Mod

Från östfronten inget nytt, censur föreligger fortfarande.

• redigerade July 2020

@Peter_Hansen sa:
    Östers senaste förlust på hemmaplan kom för 10 månader sedan. Mot Jönköpings Södra. :/

Tja, sånt gäller väl inte längre?! ÖIS hade vi också dåligt facit mot, men det spelade ingen roll. Det brukar ju heta att tradition är viktigt i fotboll, men jag tror att dagsform och trupp är viktigare.

• Vill ha in Alexandersson från start på topp och Billy på Stefans nuvarande plats. Persson får anses som given till Ammar.

• Mycket klagomål på Östers spel och enskilda spelare i flertalet trådar. Vi får inte glömma förra säsongen. Därefter har vi köpt flera spelare som nu är inhoppare. Hittills har vi spelat sex matcher o är obesegrade. Strålande insats av Östers IF tycker jag!!!

Gillad av:Christoffer, Manne, JFA, Thojo, oysters, lindeman, Lucksmith, Johannesson, Front, Lewinsky, Memory Man, McA, Bobby, Slangen, Tompa, Atiba, Peter_Hansen, Petter Bengtsson, Pekka (19 totalt)
  • I snitt 2p per match hittills..

• redigerade July 2020

@jojolaget sa:
    I snitt 2p per match hittills..

Så länge vi lyckas hålla det snittet så går vi upp i år, historiskt sett, om vi tittar på de senaste mer "jämna" säsongerna i SE eller vad vissa skulle kalla tombolasäsonger :)

• Känslan är att 60 poäng kanske ”bara” räcker till kval. Halmstad och Sundsvall känns väldigt stabila och Degerfors ska man inte heller räkna bort. Ska Öster visa att man har en chans att hänga på där så måste man ta poäng hemma mot Sundsvall nästa lördag. Annars är nog Jönköpingsmatchen om man ska vara lite mer realistisk viktigare för att de är ett av de lag vi rimligen ska kunna hålla bakom oss.

• redigerade July 2020

Enligt Sportfåne-appen har vi nu två hemmamatcher i rad. Känns som att de kan sätta ramen för resten av säsongen. Ska vi vara med i toppstriden krävs minst tre poäng där. Helst mer. Med två nya kryss eller sämre blir det jobbigare.

• redigerade July 2020

@Petter Bengtsson sa:
    Enligt Sportfåne-appen har vi nu två hemmamatcher i rad. Känns som att de kan sätta ramen för resten av säsongen. Ska vi vara med i toppstriden krävs minst tre poäng där. Helst mer. Med två nya kryss eller sämre blir det jobbigare.

Ja det är nu det gäller. Två förluster här och få kommer att glädjas över den fina säsongsstarten. Efter de två svåra hemmamatcherna mot J-Södra och Sundsvall väntar dessutom svår bortamatch mot Degerfors.

• redigerade July 2020

@Slangen sa:

@Petter Bengtsson sa:

Ja det är nu det gäller. Två förluster här och få kommer att glädjas över den fina säsongsstarten. Efter de två svåra hemmamatcherna mot J-Södra och Sundsvall väntar dessutom svår bortamatch mot Degerfors.

Samtligt, tar vi sex poäng eller mer på de här tre matcherna pekar mycket på att vi kan bli ett topplag, och bäst av allt vore om vi tar poäng mot Sundsvall

Gillad av:Wallberg (1 totalt)
  • Tror på 3 poäng. En pavve och en Calle som inleder säsongspeak

• Ser att Keene kommenteras med lite frågetecken, och får lite Markus Berg-vibbar. Jag tycker absolut att han förtjänat den tid han fått, och att han levererat. Det jobbet han gör KONSTANT, den smarthet han styr ut motståndares uppspel och den "obekvämhet" som han delar ut sätter an en ton såsom förste försvarare. Sen är han också där vid målchanserna och kommer att skava in sina bollar.

Ska annan anfallare in och spela får man förtjäna den tiden, Alexandersson behöver mer tid, men också mer tajming som vi hoppas kommer.

Preben 2 blir också intressant att se, det breddar onekligen anfallsbesättningen.

Jag tror att vi kommer att summera denna forwardssäsong som den bästa sedan året när Söderberg var mister 100%.

Gillad av:Atiba, 1967conny, Petter Bengtsson, Labila Kabila, Tompa, Manne, olka6806 (7 totalt)
  • Keene är ju så otroligt jobbig och irriterande för motståndet plus att han dyker upp på rätt ställe som en målskytt ska göra

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • Alexandersson och Mortensen kommer snart få chans att konkurrera. Alexandersson mot Sundsvall och sedan Mortensen mot Degerfors. Keene har tre gula kort och tror ni rimligen att han lämnar ett derby mot J-Södra utan varning? :)

• redigerade July 2020

@Drillo sa:
    Ser att Keene kommenteras med lite frågetecken, och får lite Markus Berg-vibbar. Jag tycker absolut att han förtjänat den tid han fått, och att han levererat. Det jobbet han gör KONSTANT, den smarthet han styr ut motståndares uppspel och den "obekvämhet" som han delar ut sätter an en ton såsom förste försvarare. Sen är han också där vid målchanserna och kommer att skava in sina bollar.

Ska annan anfallare in och spela får man förtjäna den tiden, Alexandersson behöver mer tid, men också mer tajming som vi hoppas kommer.

Preben 2 blir också intressant att se, det breddar onekligen anfallsbesättningen.

Jag tror att vi kommer att summera denna forwardssäsong som den bästa sedan året när Söderberg var mister 100%.

Fast i nuläget har vi bara ett mål från en anfallare efter fem matcher, om vi räknar Dalkurdmålet som Örnbloms. Och det enda målet kom efter en målvaktstavla. Förr eller senare måste vi ha en anfallare som gör mål. Jämför med Sundsvall där Engblom väl redan har typ åtta mål på egen hand.

• @Slangen sa:

@Drillo sa:
    Ser att Keene kommenteras med lite frågetecken, och får lite Markus Berg-vibbar. Jag tycker absolut att han förtjänat den tid han fått, och att han levererat. Det jobbet han gör KONSTANT, den smarthet han styr ut motståndares uppspel och den "obekvämhet" som han delar ut sätter an en ton såsom förste försvarare. Sen är han också där vid målchanserna och kommer att skava in sina bollar.

Fast i nuläget har vi bara ett mål från en anfallare efter fem matcher, om vi räknar Dalkurdmålet som Örnbloms. Och det enda målet kom efter en målvaktstavla. Förr eller senare måste vi ha en anfallare som gör mål. Jämför med Sundsvall där Engblom väl redan har typ åtta mål på egen hand.

Det komiska är att jag läste en hbk-krönika som bekymrade sig för att RWP gör alla deras mål och att de då blir så beroende av honom och gav exemplet Öster som gnetat till sig fler poäng än hbk (var före den här omgången) utan någon utpräglad målskytt. Som att det då skulle vara bra att inte ha en som gör många mål.

Som jag ser det är det skitsamma vem som gör målen bara vi gör tillräckligt i den enskilda matchen för ett bra resultat. Så var det även 2012 då vi ofta vann med 1-0. Att det då ofta var Söderberg som gjorde det (ibland kunde det vara t ex Wihlborg) gjorde ju inget men det är inte något självändamål i att ha en skytteligavinnare i laget.

• Och det blir ett bekant ansikte i andra truppen eventuellt. Pa Konate har kritat på för J-södra.
    https://www.jp.se/artikel/just-nu-svensk-mastare-till-j-sodra

• @Lucksmith sa:
    Och det blir ett bekant ansikte i andra truppen eventuellt. Pa Konate har kritat på för J-södra.
    https://www.jp.se/artikel/just-nu-svensk-mastare-till-j-sodra

Anfall på den kanten och hugg på hans långsamma bakåtpassningar! Oerhört överskattad spelare som råkade få till det i Champions League.

• redigerade July 2020

@Peter_Hansen sa:

@Slangen sa:

@Drillo sa:

Det komiska är att jag läste en hbk-krönika som bekymrade sig för att RWP gör alla deras mål och att de då blir så beroende av honom och gav exemplet Öster som gnetat till sig fler poäng än hbk (var före den här omgången) utan någon utpräglad målskytt. Som att det då skulle vara bra att inte ha en som gör många mål.

Som jag ser det är det skitsamma vem som gör målen bara vi gör tillräckligt i den enskilda matchen för ett bra resultat. Så var det även 2012 då vi ofta vann med 1-0. Att det då ofta var Söderberg som gjorde det (ibland kunde det vara t ex Wihlborg) gjorde ju inget men det är inte något självändamål i att ha en skytteligavinnare i laget.

Jo absolut är det så. Men i ett lag där man inte har en anfallare som är en utpräglad målskytt är det bra om många av de övriga spelarna gör mål istället.

I nuläget har vi anfallare som inte gör mål samtidigt som laget i övrigt inte heller gör det i någon större utsträckning. Med sex gjorda mål har vi i nuläget bara tre lag som gjort färre. Detta funkar såklart så länge Mehic och försvaret kan hålla den nivå de gjort hittills. Jag skulle dock personligen känna mig lugnare med en anfallare som är lite mer pålitlig när det gäller målskyttet, även om resultaten Än så länge har varit har varit med oss.

• Målen kommer. Dennis velic prioriterar ju försvars spelet stenhårt. Det tycker jag är jätte bra. Obesegrade efter 6 omgångar njut för fan. Förra året hade vi 3p efter 6 omgångar.

Gillad av:Drillo (1 totalt)
  • redigerade July 2020

Njuter först när vi passerar 30-35 poäng :)

• @Slangen sa:

@Drillo sa:

Ska ju ärligt säga att jag hittills bara sett en match plus, s k highlights, men det jag sett från Keene gör så stor nytta för resten av lagets offensiva spel. Däremot tajmar ju inte det offensiva spelet ännu, men det måste vi ha tålamod med, känner jag. Det är väldigt många nya spelare, och löpningar, överlappningar och kortpass kommer så småningom. Känslan är ändå att vi är där på ett helt annat sätt med laget, vi skapar hörnor, det slås inlägg och spelare kommer med fart.

Och nej, Keene går inte av plan utan kort mot Södra.

Nu kanske Örnblom ska ha målet, den studsar ju på honom och han är mest förvånad själv. Keene är dock där och pressar in returen. DET gillar jag.

Stark start av Denis som prioriterat försvaret, och bygger Öster därifrån. The Askebrand way.

Gillad av:Petter Bengtsson, Bobby (2 totalt)
  • Grejen är det att Engblom gör mål på allt. Mot Öis var det i princip två touch, två mål. Han gjorde mål på sina första touch i matchen då han i princip varit osynlig

• Grunden är lagd nu måste offensiven komma på plats för att gå upp till högsta serien.

• @Drillo sa:

@Slangen sa:

@Drillo sa:

Ska ju ärligt säga att jag hittills bara sett en match plus, s k highlights, men det jag sett från Keene gör så stor nytta för resten av lagets offensiva spel. Däremot tajmar ju inte det offensiva spelet ännu, men det måste vi ha tålamod med, känner jag. Det är väldigt många nya spelare, och löpningar, överlappningar och kortpass kommer så småningom. Känslan är ändå att vi är där på ett helt annat sätt med laget, vi skapar hörnor, det slås inlägg och spelare kommer med fart.

Och nej, Keene går inte av plan utan kort mot Södra.

Nu kanske Örnblom ska ha målet, den studsar ju på honom och han är mest förvånad själv. Keene är dock där och pressar in returen. DET gillar jag.

Stark start av Denis som prioriterat försvaret, och bygger Öster därifrån. The Askebrand way.

Som de flesta var väldigt glada att bli med till förmån för en mera offensivt inriktad Järdler

Logga in eller registrera för att kommentera.