Östers IF ANNO 2020

BARA 5 OMGÅNGAR HAR SPELATS MEEEEEEEN, helvete vilken skillnad det är på position spelet, kämparglöden, viljan framförallt, jag var själv kanske liiiite skeptisk till velic som coach, men fan vad det märks att dom jobbat med rätt saker, att man inte har visat ännu mer offensivt, tror jag vilar lite i skallarna från förra året, allt det negativa, men även där visar dom idag att det börjar bli betydligt bättre, hoppas dom börjar släppa in folk på arenorna snart

Gillad av:Knugen, Tompa, Slangen, Zingo, Redarmy88, Labila Kabila (6 totalt)

Kommentarer

• redigerade July 2020

Det finns flera förklaringar till att det går bättre. En av de mest uppenbara är att vi har en ny och bättre målvakt. Han har gjort allt rätt. Två nya Buster-räddningar igår. Garanterat matchavgörande.

Gillad av:Bluearmy84, Memory Man, Redarmy88, zune (4 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:
    Det finns flera förklaringar till att det går bättre. En av de mest uppenbara är att vi har en ny och bättre målvakt. Han har gjort allt rätt. Två nya Buster-räddningar igår. Garanterat matchavgörande.

Absolut, man kan räkna upp mycket som fungerar som det ska, vi hade egentligen betydligt bättre trupp redan förra året, men som inte kom upp i nivå, kollar man bara ytterbackarna hur dom fyller på, står rätt i position hela tiden, mittbackar som spelar med en helt annan pondus, samarbetet med Mehić, som förövrigt måste vara top 3 i superettan utan tvekan, mittfältet som även dom står helt rätt i det defensiva, ett helt annat touch spel, som luckrar upp motståndet på ett effektivt sätt, som sagt bara det sista offensiva anfallsspelet som man fortfarande kan vara lite kritisk till, och där som sagt tror jag mycket ligger kvar i huvet sen förra året, som jag är helt övertygad om med spelare som keener, Alexandersson, Calle, Petrović, nye dansken kommer fungera alldeles utmärkt ju längre säsongen lider, och trots allt man rabblat upp, det som gör en ännu mer stolt, och man fick stundtals gåshud i vissa matchsekvenser, var den här KAMPEN, VILJAN, KÄMPARGLÖDEN OCH VINNA VARJE DUELL, som är så otroligt viktigt i en lagsport, det måste man ge DENIS VELIC!!!!!!!!!!!!

Gillad av:jon, olka6806, Anders, ÖÖIIFF, Ruuben, Labila Kabila (6 totalt)
  • Det var otroligt bra kämpaglöd igår, spelarna gick in stenhårt i närkamperna

Gillad av:Bluearmy84 (1 totalt)
  • Precis! Tänk vi som var på läktarn förra året i Norrby o såg vårt lag gå ned sig fullständigt i allt vad gäller kämparglöd o klubbmärke i slutet av första samt då i början andra då vi släppte in nåt snabbt mål av Strömberg helt omarkerad som fick stå o knoppa in bollen, vartefter flera eastfrontare skrek som galningar (med all rätt!) om Järdlers avgång.
    Nånstans måste vi ha detta i åtanke då vi nu bevittnar nåt helt annat lagbygge o helt annan mentalitet, nån annan som fått rysningar av vårt agerande på plan?

Gillad av:Bluearmy84 (1 totalt)
  • redigerade July 2020

Vi ska tillbaka!! Helst via kval där vi skickar ner Kalmar i hissen

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • @Redarmy88 sa:

Frågan är om ens hjärta hade överlevt två kvalmatcher mot Kalmar...???

Skämt åsido måste jag ändå säga att min dröm är att vi spelar i samma serie som Kalmar. År efter år med allsvenska smålandsderbyn. Sen får Kalmar gärna sluta på trettonde plats vartenda år medan vi slåss om guldet, men de där rivalmötena saknas så oerhört...

Gillad av:Petter Bengtsson, naren, Ruuben, Labila Kabila (4 totalt)
  • @Bissan sa:

@Redarmy88 sa:

Frågan är om ens hjärta hade överlevt två kvalmatcher mot Kalmar...???

Skämt åsido måste jag ändå säga att min dröm är att vi spelar i samma serie som Kalmar. År efter år med allsvenska smålandsderbyn. Sen får Kalmar gärna sluta på trettonde plats vartenda år medan vi slåss om guldet, men de där rivalmötena saknas så oerhört...

Håller med men en vinst i kvalet hade man kunnat leva på väldigt länge. Ett derby som är värt så mycket. Den som avgör det blir ju en legendar hos oss.

• @Bluearmy84 sa:

@Petter Bengtsson sa:

Absolut, man kan räkna upp mycket som fungerar som det ska, vi hade egentligen betydligt bättre trupp redan förra året, men som inte kom upp i nivå, kollar man bara ytterbackarna hur dom fyller på, står rätt i position hela tiden, mittbackar som spelar med en helt annan pondus, samarbetet med Mehić, som förövrigt måste vara top 3 i superettan utan tvekan, mittfältet som även dom står helt rätt i det defensiva, ett helt annat touch spel, som luckrar upp motståndet på ett effektivt sätt, som sagt bara det sista offensiva anfallsspelet som man fortfarande kan vara lite kritisk till, och där som sagt tror jag mycket ligger kvar i huvet sen förra året, som jag är helt övertygad om med spelare som keener, Alexandersson, Calle, Petrović, nye dansken kommer fungera alldeles utmärkt ju längre säsongen lider, och trots allt man rabblat upp, det som gör en ännu mer stolt, och man fick stundtals gåshud i vissa matchsekvenser, var den här KAMPEN, VILJAN, KÄMPARGLÖDEN OCH VINNA VARJE DUELL, som är så otroligt viktigt i en lagsport, det måste man ge DENIS VELIC!!!!!!!!!!!!

Instämmer, det är tränarens uppgift att få ut max av spelarnas kapacitet och det känns ju verkligen som att Velic fått ut nästan allt, medans Järdler kanske fick ut 50% får man känslan av.
    Vi kommer även reda ut en hel del skador också då vi kanske uppskattningsvis har 1,5 startelva i truppen känns det som. Bra bredd med andra ord.
    Satan vad härligt det är att vara Östersupporter för tillfället!! Njut njut!

Gillad av:Lewinsky, Bluearmy84 (2 totalt)
  • Var tog järdler vägen

• redigerade July 2020

@Oldtimern sa:
    Var tog järdler vägen

Står som assisterande i Mjällby i straffläggning nu för att slå ut hans forna klubb Malmö FF ur cupen för andra året i rad och isåfall nå cupfinalen.

Edit: 0-3 som jag förstod det, Mjällby ur cupen.
    2-4 nu, har en konstig app här...

• 2-4 till Malmö efter straffar, enligt Sportfåne-appen.

• Påväg att bli järdlercupen dedär ju

• Hittar ingen bättre tråd så tar det här.
    Jävlar vad Petrovic fått fart på målskyttet.
    https://www.svenskfotboll.se/spelarfakta/petar-petrovic/d58fe970-78d7-4d43-91f8-b325d3d29368/
    Noterbart att han inte gjorde ett enda mål för VSK. Undra vad som hände där?

• @Berra sa:
    Hittar ingen bättre tråd så tar det här.
    Jävlar vad Petrovic fått fart på målskyttet.
    https://www.svenskfotboll.se/spelarfakta/petar-petrovic/d58fe970-78d7-4d43-91f8-b325d3d29368/
    Noterbart att han inte gjorde ett enda mål för VSK. Undra vad som hände där?

Verkligen, delad femma i skytteligan är riktigt bra för någon som spelar traditionell ytter snarare än ytterforward. Tycker han sliter rätt hårt i defensiven också, även om han så klart har sina styrkor på andra planhalvan.

• Nån som har koll hur många som är straffmål?

• redigerade September 2020

@Berra sa:
    Nån som har koll hur många som är straffmål?

Två, så han har gjort lika många spelmål som Halmstads stundtals rätt hypade anfallare RWP (som har tio gjorda, men fyra på straff).

Gillad av:Berra, Peter_Hansen (2 totalt)
  • 3straffmål tror jag de är?

Gillad av:ÖIF135 (1 totalt)
  • @EF-JKPG sa:
    3straffmål tror jag de är?

Helt rätt, öis, gais och akropolis

• Längesedan vi hade sån truppsammanhållning som iår. Detta trots många spelare som skulle kunna vara ”legoknektar”. Spelare som typ Keene (som man på förhand mest trodde ville få ett sista bra kontrakt) verkar ju väldigt snabbt göra allt för klubben. Väldigt kul att se!

Gillad av:Petter Bengtsson, olka6806, Atiba (3 totalt)
  • Keene är professionell!

Gillad av:Petter Bengtsson, ÖIF135 (2 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.