Myresjöhus Arena går i graven

Från och med nu heter Östers arena Visma Arena. Det blev ca 8 år under namnet Myresjöhus Arena ofta benämt Myran. Slut med det nu.

«1

Kommentarer

• redigerade July 2020

Hej Visman!

(Detta namn ger nästan vingslag ur Värends historia. Ur Wikipedia:

”Unaman, Sunaman och Vinaman var enligt Sigfridslegenden engelska katolska cluniacensmunkar, systersöner till den engelska missionären Sigfrid.

Enligt Sigfridslegenden kom Sigfrid och systersönerna Unaman (präst), Sunaman (diakon) och Vinaman (subdiakon) via Danmark till Värend i Småland. De tre systersönerna rånmördades av en skara värendsbor under ledning av Gunnar Gröpe, under tiden då Sigfrid var på resa i Västergötland. När Sigfrid återvände till Värend fann han ett träkar med sina fränders avhuggna huvuden flytande på Växjösjön.
    Det är av denna anledning som Sankt Sigfrid avbildas bärande ett kar med tre avhuggna huvuden (motivet återgavs även på ett äldre stadsvapen för Växjö stad).

De tre huvudena avbildas i dag på Växjö stifts vapen.”)

• redigerade July 2020

Vismavallen!

• redigerade July 2020

2012 när jag planerade East Front Reunion på Stars and Stripes så ansåg jag att namnet Myresjöhus Arena var på tok för långt och krångligt att säga.
    Dessutom fruktansvärt fult namn på en arena. Nästan i kalkonklassen som Guldfågeln Arena.

Instiftade därför namnet Myran som smeknamn. Det satt fint i ton och i munnen och jisses vad det tog fart.
    Tråkigt att det går i graven.

Nu heter Arenan Visma Arena och det går ju knappast att göra ett smeknamn till.
    Möjligtvis VA eller Vismavallen i så fall.

Tror att vi får gå tillbaka till grunderna igen. Till vårt arv.
    Östers Arena kommer i fortsättningen att heta Vallen.
    Punkt.

• @Malmström sa:
    Östers Arena kommer i fortsättningen att heta Vallen.
    Punkt.

Fast säger du till mig att gå upp till Vallen så går jag ju till Värendsvallen.

• Vi är obesegrade på Visman. Sug på den B) .

Gillad av:Tobbe Ax (1 totalt)
  • https://www.minboll.se/sport/atta-ar-med-myresjohus-arena-4f470a8f

Står här att skyltarna är uppsatta redan. Någon som sett bilder på det?

• @Peter_Hansen sa:
    https://www.minboll.se/sport/atta-ar-med-myresjohus-arena-4f470a8f

kolla östers instagram

• @Apotekaren sa:

@Peter_Hansen sa:
    https://www.minboll.se/sport/atta-ar-med-myresjohus-arena-4f470a8f

kolla östers instagram

Tack. :)

• Betydligt snyggare och modernare logga jämfört med Myresjöhus 80-talslogga. Och framförallt mer pengar in till Östers IF.

• @onion sa:
    Betydligt snyggare och modernare logga jämfört med Myresjöhus 80-talslogga. Och framförallt mer pengar in till Östers IF.

Är det känt hur mycket pengar det handlar om?

• @Petter Bengtsson sa:

@onion sa:
    Betydligt snyggare och modernare logga jämfört med Myresjöhus 80-talslogga. Och framförallt mer pengar in till Östers IF.

Är det känt hur mycket pengar det handlar om?

Nej, det är inte officiellt, men de bekräftar att det är Östers största sponsoravtal någonsin.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Den nya skylten sitter i sydvästra hörnet och den gamla skylten ligger i bitar nedanför där den satt i 8 år. Dessutom tog man idag bort texten på glaspartierna där det stod Myresjöhus arena i silver färg. Vad jag förstår sitter även en skylt med Visma arena inne på arenan för att synas i TV.

• Största vinsten och största förlusten på myran, någon som har koll? :)

• @ÖIF135 sa:
    Största vinsten och största förlusten på myran, någon som har koll? :)

Största segrarna: 5-0 mot Bois 2018 och 5-0 även första hemmamatchen i div Södra 2016. Kommer inte ihåg vilket lag. Största torsken borde vara 1-4 mot Gefle 2013. Det är detta mitt minne säger mig.

• @Calle01 sa:

@ÖIF135 sa:

Största segrarna: 5-0 mot Bois 2018 och 5-0 även första hemmamatchen i div Södra 2016. Kommer inte ihåg vilket lag. Största torsken borde vara 1-4 mot Gefle 2013. Det är detta mitt minne säger mig.

Tvååker hemma var det väl 2016

• @Slangen sa:

@Calle01 sa:

@ÖIF135 sa:

Tvååker hemma var det väl 2016

Yes, Tvååker var det.

• Den största förlusten ekonomiskt kom väl dock genom att man slog Frej med bara 3-2 2014 i tävlan med den ödesdigra förlusten mot Halmstad 2013 dagarna före Smålandsderbyt som jag tycker allt för stort fokus lades på. Hade vi spelat 0-0 istället för förlorat mötena med Halmstad med 0-1 så hade de åkt istället för oss.

Gillad av:Ruuben (1 totalt)
  • När vi åkte ut mot Frej, fy satan va tungt det va. Så jävla tacksam att vi klarade kvalet i höstas.

• Kommer bli Vimsa Arena i rubrikerna efter en uddamålsförlust med enkla misstag i försvaret och missförstånd mellan Månz och Lunkan

• @jon sa:
    Kommer bli Vimsa Arena i rubrikerna efter en uddamålsförlust med enkla misstag i försvaret och missförstånd mellan Månz och Lunkan

Förhoppningsvis spelar Örnblom istället för lunkan

• redigerade July 2020

@ÖIF135 sa:

@jon sa:
    Kommer bli Vimsa Arena i rubrikerna efter en uddamålsförlust med enkla misstag i försvaret och missförstånd mellan Månz och Lunkan

Förhoppningsvis spelar Örnblom istället för lunkan

Troligtvis bägge dessa eftersom Månz ska bli pappa.

• Enligt dagens matchannons i Smp spelas onsdagens match på Myran. Har Visma utnyttjat ångerrätten?

• Passar man på att bygga klart arenan också nu när man ändå är uppe och donar med skyltarna?

• @Greger sa:
    Passar man på att bygga klart arenan också nu när man ändå är uppe och donar med skyltarna?

Limträbalkarna, någon?

• @Peter_Hansen sa:

@Greger sa:
    Passar man på att bygga klart arenan också nu när man ändå är uppe och donar med skyltarna?

Limträbalkarna, någon?

Tänkte mer på plexit ... korsdrag och regn i nacken undanbedes

limträbalkarnas levnadsskildring lämnar jag till L***vallen

• @Sigge sa:
    Enligt dagens matchannons i Smp spelas onsdagens match på Myran. Har Visma utnyttjat ångerrätten?

Traditionen att smyga in små fel i annonserna är fin. Som när man annonserade inför Öster-Panos Ljungskile under rubriken ”Klassiskt Smålandsderby!”

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/spelprogram/superettan-2020/82493/

Noterar att Visman är registrerad på förbundets hemsida som VISMA Arena, dvs skrikandes eller som att Visma är en förkortning av fem ord, typ Vi I Småland Manglar Alla!

• @Peter_Hansen sa:
    https://www.svenskfotboll.se/serier-cuper/spelprogram/superettan-2020/82493/

Noterar att Visman är registrerad på förbundets hemsida som VISMA Arena, dvs skrikandes eller som att Visma är en förkortning av fem ord, typ Vi I Småland Manglar Alla!

Fin akronym du fick till där. Synd bara att det finns fler lag från Småland i Superettan ????

• Växjö Intelligence Squad Militant Army Arena då.

Logga in eller registrera för att kommentera.