Umeå - Östers IF

Hoppas på 3 poäng till Öster i björkarnas stad.

«13456

Kommentarer

• redigerade June 29

Förlåt för neggo men jag är redan bitter för att Alexis Bbakka, som tidigare spelade division 4-fotboll i Somaliska Ungdomsföreningen i Växjö, kommer sänka Öster.

• redigerade June 29

Äh, vi tar en ny trea där uppe. Så bra är de inte. Men jag ser gärna Bbakka i Öster nästa säsong.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Bbakka är väl en mycket bättre version av Keene. Springer mycket och är riktigt snabb.
    Skönt om vi slipper Ajeti när vi möter Umeå

• @Peter_Hansen sa:
    Förlåt för neggo men jag är redan bitter för att Alexis Bbakka, som tidigare spelade division 4-fotboll i Somaliska Ungdomsföreningen i Växjö, kommer sänka Öster.

Hade nivån inte varit division 4 så hade man kanske gett honom chansen. Tyvärr tittar allt för många klubbar på division framför kvalité. finns många oslipade diamanter i de lägre divisionerna där bör öster göra ett större arbete. Jag vet att Velic har ganska bra koll lokalt frågan är om någon får chansen?
    Matej Jazvic från räppe som såg så pigg ut under provspelet borde kanske fått chansen, eller så såg man chanserna som minimala till speltid och därav tackade nej.

Åter till matchen, skulle vi vinna så har vi tagit 10 av 12 poäng vilket skulle sända signaler om att eventuellt bli ett topplag. Har sagt det förr och säger det igen vi har en kapacitet för topp 5 i år utan att överprestera särskilt mycket. Truppen vi besitter är tillräcklig för att kunna gå upp, längesedan vi hade denna bredd ( kritiken mot våran bredd är obefogad)

Gillad av:Tompa, olka6806 (2 totalt)
  • @Redarmy88 sa:

@Peter_Hansen sa:

Hade nivån inte varit division 4 så hade man kanske gett honom chansen. Tyvärr tittar allt för många klubbar på division framför kvalité. finns många oslipade diamanter i de lägre divisionerna där bör öster göra ett större arbete. Jag vet att Velic har ganska bra koll lokalt frågan är om någon får chansen?
    Matej Jazvic från räppe som såg så pigg ut under provspelet borde kanske fått chansen, eller så såg man chanserna som minimala till speltid och därav tackade nej.

Åter till matchen, skulle vi vinna så har vi tagit 10 av 12 poäng vilket skulle sända signaler om att eventuellt bli ett topplag. Har sagt det förr och säger det igen vi har en kapacitet för topp 5 i år utan att överprestera särskilt mycket. Truppen vi besitter är tillräcklig för att kunna gå upp, längesedan vi hade denna bredd ( kritiken mot våran bredd är obefogad)

Vi får nog vänta 7st matcher till innan vi kan yttra oss om detta, men helt klart att truppen är bättre o bredare än vad flertalet förespråkare här sagt (samt nu tämligen skadefri). 10p efter denna matchen mumma, men nöjer mig försiktigt med kryss o max ett insläppt mål, räcker för att bibehålla positiva känslan som är det viktiga.

• @Peter_Hansen sa:

Svårt och se att Öster skulle betala miljonbelopp för en div 4 spelare vilket SUF krävde

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • redigerade June 30

@cj9808 sa:

@Peter_Hansen sa:

Svårt och se att Öster skulle betala miljonbelopp för en div 4 spelare vilket SUF krävde

Ändå bittert när ”släkten är värst”, typ när Anto Susak gjorde mål för Brage på Värendsvallen. :) Eller som man väldigt ogärna ser att Villiam Dahlström gör mål på Öster när vi möter Degerfors.

• @Peter_Hansen sa:

@cj9808 sa:

@Peter_Hansen sa:

Ändå bittert när ”släkten är värst”, typ när Anto Susak gjorde mål för Brage på Värendsvallen. :) Eller som man väldigt ogärna ser att Villiam Dahlström gör mål på Öster när vi möter Degerfors.

Håller med dig Peter,
    Har dock svårt att tro att Umeå betalade några dylika summor för Bbakka.

• @onion sa:

@Peter_Hansen sa:

@cj9808 sa:

@Peter_Hansen sa:

Håller med dig Peter,
    Har dock svårt att tro att Umeå betalade några dylika summor för Bbakka.

Skrev på som bosman

• Men fick Tenhult betala miljonbelopp till suf då han gick dit innan han gick till umeå?

• @Apotekaren sa:
    Men fick Tenhult betala miljonbelopp till suf då han gick dit innan han gick till umeå?

Man får väl gissa att man försökte kränga honom till Öster för dessa belopp men att Tenhult fick honom typ till skänks senare.

• Spelarbussen till Umeå rullar klockan 06.00 på fredags morgonen. Övernattning i Örnsköldsvik.

• Var ju ganska tydligt att SUF hellre stoppade sina spelares utveckling än att låta dom gå till Öster därav man satte sånna fantasisummor för att Öster skulle släppa intresset för att senare släppa dom iprincip gratis till tenhult och syrianska

Gillad av:Labila Kabila, outdoor_miner (2 totalt)
  • @MATTAN sa:
    Spelarbussen till Umeå rullar klockan 06.00 på fredags morgonen. Övernattning i Örnsköldsvik.

En nätt liten resa, hoppas den belönas med 3 friska pinnar.

• @Ruuben sa:

@MATTAN sa:
    Spelarbussen till Umeå rullar klockan 06.00 på fredags morgonen. Övernattning i Örnsköldsvik.

En nätt liten resa, hoppas den belönas med 3 friska pinnar.

3 nya pinnar och vi har 10 poäng efter 4 omgångar då kan man verkligen slappna av mer jämfört med förra året men bara tillfälligt. Man måste vara med i hela racet för att inte riskera att åka ur

• Tänker på Ka*mar senast. Att stiga upp kl 05 på fredagen, sitta i en buss hela dan, sova över på motell, fortsätta med bussen, klä om, gå ut på plan - och ligga under med 3-0 efter tio minuter. Följt av fötti plus fötti mil hem. Jämförelsen haltar, Brofästet flög väl upp och ner till Sthlm, säger bara att fotboll kan vara grym.

• Växjö till Umeå är en sträcka på ungefär 105 mil en enkel resa som borde ta ungefär femton timmar med buss om allt går planenligt. Plågsamt och obekvämt vet jag av egen erfarenhet. Det borde finnas bättre både bekvämare och snabbare sätt att ta sig till och från Umeå. Betvivlar att lagen från norra landsändan som Umeå och Sundsvall använder sig av buss för resor till matcherna söder om Dalälven.

• @Old Chap sa:
    Växjö till Umeå är en sträcka på ungefär 105 mil en enkel resa som borde ta ungefär femton timmar med buss om allt går planenligt. Plågsamt och obekvämt vet jag av egen erfarenhet. Det borde finnas bättre både bekvämare och snabbare sätt att ta sig till och från Umeå. Betvivlar att lagen från norra landsändan som Umeå och Sundsvall använder sig av buss för resor till matcherna söder om Dalälven.

Nu finns det ju inga flyg från växjö till sthlm längre, man kan ju flyga till amsterdam sen stockholm sen luleå men det är nog ingen sugen på, och tåg är väl för hög smittorisk för att åka, så buss är väl enda alternativ egentligen just nu

• Stars vill helst ta bara bordsbokningar på lördag. Så det vore bra att veta hur många bord som bokas upp?

• redigerade July 3

Jag boka 5 bord på ss.

• Idag kl. 06.00 på morgonen satte sig öster spelare och ledare i bussen för resa upp till Umeå. Övernattning i Örnsköldsvik i natt. Stort lycka till Öster på Norrlands resan

Gillad av:Jockeluring, Skogen, Wallberg, Virden, Memory Man, swindie74 (6 totalt)
  • Vilka följde med upp och vilka fick stanna hemma? Lundgren tillbaka och Silka ut från matchtruppen?

• Örnblom måste starta! Annars är det helt sjukt

• Lunkan med i truppen iallafall

• Månz var tveksam. Tydligen skadat sig på träningen i veckan

• @MATTAN sa:
    Månz var tveksam. Tydligen skadat sig på träningen i veckan

Ajaj, han behövs

• redigerade July 3

Jag var inne på häromveckan att vi snart kommer sakna någon för avstängning, skador och säkert barnfödande (mest på skoj för att Drott var borta för det i veckovis förra året). Nu är det Månz som inte är med för de ska få en liten.

Henningsson borta pga förkylning och ersätts av Zahirovic.

https://www.minboll.se/sport/tufft-matchande-kommer-ge-rotation-for-oster-fa77a428

Dessutom har de lurat Mattan och ska inte alls sova i Övik utan är på väg till Umeå och framme där ikväll. Verkar väl vettigt att inte åka buss matchdagen.

• Återigen: Gillar Velics ödmjuka framtoning!

• @Zingo sa:
    Återigen: Gillar Velics ödmjuka framtoning!

Bara det inte går till överdrift så att man intalar sig själva att det typ blir svårt att vinna bara för att man åkt buss. Måste tro på det.

I övrigt instämmer jag.

• @Peter_Hansen sa:
    Jag var inne på häromveckan att vi snart kommer sakna någon för avstängning, skador och säkert barnfödande (mest på skoj för att Drott var borta för det i veckovis förra året). Nu är det Månz som inte är med för de ska få en liten.

Låter underligt i och med att Drott blev pappa i februari 2020

Logga in eller registrera för att kommentera.