Öster-Norrby

redigerade May 29 i Supportersnack

Datum inte spikat. Oj, vad jag längtar. Känns overkligt att det ska börja igen.

Gillad av:Slangen, Lucksmith (2 totalt)
«13456710

Kommentarer

• Är det ingen som har någon fundering kring denna match? Beaktat skadeläget tror jag på följande startelva.

Mehic
    Stefan Månz Örnblom Silverholt
    Pavic Johan P Ahmed Petrovic
    Calle
    Ahrn (!)

Truppens bredd har diskuterats i annan tråd och i försvaret och anfallet ser det lite tunt ut. Bättre på målvaktssidan och på mittfältet.

• @Calle01 sa:
    Är det ingen som har någon fundering kring denna match? Beaktat skadeläget tror jag på följande startelva.

Mehic
    Calle
    Ahrn (!)

Truppens bredd har diskuterats i annan tråd och i försvaret och anfallet ser det lite tunt ut. Bättre på målvaktssidan och på mittfältet.

Om man bara kunde glömma 2019 är ju Norrby oavsett ort a walk in the park mot en 1-0-seger. :)

• @Calle01 sa:
    Är det ingen som har någon fundering kring denna match? Beaktat skadeläget tror jag på följande startelva.

Mehic
    Calle
    Ahrn (!)

Extremt tråkigt att Ericsson lämnade, klockren 4de mittback och tredje alternativ på vänstern. Förstår om han inte vill förlänga men hade inte gjort det sämre än Silverholt.

• Möjligen inte defensivt men Silverholts offensiva uppsida är en tillgång. Få som besitter samma känsla i crossbollarna.

Gillad av:Slangen, Virden (2 totalt)
  • @xonitex sa:
    Möjligen inte defensivt men Silverholts offensiva uppsida är en tillgång. Få som besitter samma känsla i crossbollarna.

Hans fina bollar var perfekta för Dragan, funkar nog minst lika bra för Alexandersson!

• Ser också fram emot Ahmeds crossbollar som vi fick se i tipshallen i vintras. Ahmed å Persson på mitten skojar man inte bort

• redigerade May 30

@Calle01 sa:

Mehic
    Calle
    Ahrn (!)

Är inte chansen/risken stor att det är någon av dina spelare där som är coronasmittad? Eftersom testet gjordes i en annan region finns det åtminstone ett par stycken som kan vara aktuella.

Vi kanske inte behöver gå in närmare på vem det är men det gör det ju svårare att gissa startelvor.

• @Greger sa:

@Calle01 sa:

Mehic
    Calle
    Ahrn (!)

Är inte chansen/risken stor att det är någon av dina spelare där som är coronasmittad? Eftersom testet gjordes i en annan region finns det åtminstone ett par stycken som kan vara aktuella.

Vi kanske inte behöver gå in närmare på vem det är men det gör det ju svårare att gissa startelvor.

Helt klart kan det vara så. Men eftersom detta är ett forum och inget universitet så gör det inget om vi gissar fel.

• Om vi ska prata motstånd så tror jag faktiskt att Norrby slåss i botten i år, trots deras succésäsong 2019. Tappat nyckelspelare utan att ersätta

Gillad av:Christoffer (1 totalt)
  • @ÖIF135 sa:
    Om vi ska prata motstånd så tror jag faktiskt att Norrby slåss i botten i år, trots deras succésäsong 2019. Tappat nyckelspelare utan att ersätta

Men de har kvar ”våran kära Skånepåg” som ”dricker Fireball”.

• Enligt minboll.se så spelar Öster sin första match onsdagen den 17 juni, kl 19.00. Än så länge ett preliminärt datum enligt sajten.

• Första matchen i år mot norrby blir oerhört viktig, revanchsugna hoppas jag, efter förra årets debacel.
    Hur har norrby värvat

• Jakten mot allsvenskan 2021 börjar alltså onsdag 17 juni 19.00 mot Norrby.

• @Oldtimern sa:
    Första matchen i år mot norrby blir oerhört viktig, revanchsugna hoppas jag, efter förra årets debacel.
    Hur har norrby värvat

In: Viktor Bergh (IK Brage), Albin Sohlberg Gashi (Vårgårda IK), Benjamin Arapovic (BK Häcken), Rasmus Örqvist (Skövde AIK), Karim Mammar (Sollentuna FK), Oke Akpoveta (IK Frej Täby), Ezequiel Monatgna (CA Tigre)

Ut: Jasin Khayat (Mjällby AIF), Jesper Brandt, Richard Yarsuvat (GAIS), Erik Ekström (Sandareds IF), Didric Andersson (Husqvarna FF), Hugo Svensson (Tvååkers IF), Arvin Shojaee (Assyriska BK), Dijan Vukojevic (Spartak Trnava), Anton Maikkula (Utsiktens BK)

• Som jag sagt tycker jag att dom inte har hittat några bra ersättare till förra säsongen nyckelspelare som lämnat

• redigerade June 2

Men den där argentinaren från en klubb i Buenos Aires där han mött Boca Juniors och River Plate i högsta ligan blir väl säkert en obehaglig överraskning på Myran om 15 dygn.

• Men en argentinare som går till... ursäkta, Norrby, måste ju max vara i linje med Boris Sandoval, dvs max en söderettaspelare? Dessutom ej samspelt med laget utan träningsmatcher. Det borde ju t o m en coronabacklinje kunna stoppa.

• @Sigge sa:
    Men en argentinare som går till... ursäkta, Norrby, måste ju max vara i linje med Boris Sandoval, dvs max en söderettaspelare? Dessutom ej samspelt med laget utan träningsmatcher. Det borde ju t o m en coronabacklinje kunna stoppa.

Ett inlägg till av den här arten och snubben gör hattrick i premiären. #jinx

Gillad av:Jockeluring (1 totalt)
  • @Peter_Hansen sa:

@Sigge sa:
    Men en argentinare som går till... ursäkta, Norrby, måste ju max vara i linje med Boris Sandoval, dvs max en söderettaspelare? Dessutom ej samspelt med laget utan träningsmatcher. Det borde ju t o m en coronabacklinje kunna stoppa.

Fast den här argentinaren är 25 år och har inte gjort ett enda mål på a-lags nivå i tävlingsmatch enligt wikipedia

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ezequiel_Montagna

• redigerade June 3

@ÖIF135 sa:

@Peter_Hansen sa:

@Sigge sa:

Fast den här argentinaren är 25 år och har inte gjort ett enda mål på a-lags nivå i tävlingsmatch enligt wikipedia

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ezequiel_Montagna

Nu kommer han garanterat göra det efter ditt inlägg. :/

Medan alla fokuserar på att bjuda Strömberg på Fireball smyger Ezequiel igenom en misslyckad offsidefälla.

• VI SKA HA ALLA TRE!!
    Någon mer som skall planka in?

• redigerade June 5

@Redarmy88 sa:
    VI SKA HA ALLA TRE!!
    Någon mer som skall planka in?

Skämt åsido: har någon hört om vad som gäller om fans dyker upp utanför arenan i vissa mängder. I Tyskland gäller väl minuspoäng för laget (eller om det var noll poäng i matchen) om fans gör så.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • Kommer någon pub i Växjö anordna så att 50 st östersupportrar kan samlas och se matchen?

• @Calle01 sa:
    Kommer någon pub i Växjö anordna så att 50 st östersupportrar kan samlas och se matchen?

Inklusive personalen?

• @Knugen sa:

@Calle01 sa:
    Kommer någon pub i Växjö anordna så att 50 st östersupportrar kan samlas och se matchen?

Inklusive personalen?

Såklart inklusive personalen. Typ 40 st supportrar då.

• Tommy Svenssons Lounge. 47 pers, först till kvarn.

Gillad av:Peter_Hansen, razz97 (2 totalt)
  • @Sigge sa:
    Tommy Svenssons Lounge. 47 pers, först till kvarn.

Först till Kvarnhagen vinner.

• @Peter_Hansen sa:

@Sigge sa:

Om Öster kan fixa lounger under matcherna, borta inkl hemma så vore det väl ett klockrent sätt att tjäna en slant. Hoppas någon kollar på möjligheterna.

• redigerade June 6

@naren sa:

@Peter_Hansen sa:

@Sigge sa:

Om Öster kan fixa lounger under matcherna, borta inkl hemma så vore det väl ett klockrent sätt att tjäna en slant. Hoppas någon kollar på möjligheterna.

Får man göra det när det är sagt ”ingen publik”. Lounge är ju som en läktarplats fast inglasat.

Sedan att jag skulle vilja vara i Tommy Svenssons lounge på premiären med samma styrka som jag ville (och fick) sitta på en av ett fåtal supporterplatser på Östers senaste specialchartrade flygplan ut i Europafotbollen (Kalmar-Leipaja tur och retur, 2004) är en annan femma.

Logga in eller registrera för att kommentera.