Österpoddar

redigerade May 12 i Supportersnack

I denna tid av tristess så tänkte vi försöka dra igång en ”vandringspodd” om Öster. Vi hoppas att flera östersupporter runt om i landet vill spela in sina samtal om Öster och lägga upp dem här på forumet. Kanske vill ni diskutera Östers storhetstid, supporterkultur eller någon speciell spelare? Jag tror det är många som gärna vill lyssna på detta i avsaknaden på matcher. Vill ni ha hjälp med utrusning, klippning eller uppladdning av filer så kan vi bistå med det, även om vi är inte så bra på det. Hör av er till support1930@gmail.com om ni vill vara med och bidra, eller bara lägg upp era avsnitt i denna tråd.

I avsnitt 1: ”Det är nog fan bäst om ni googlar på permittering ” bjuder vi på följande innehåll:

• Dåligt ljud
  • Dåliga klippningar
  • Hör Carl Jaktlund (EF) förklara Östers marknadsstrategi
  • Rena gissningar om Östers startelva 2020
  • Intervju med Lunkan (som bland annat får nationalekonomiska frågor)
  • Intervju med Velic (vilken jävla kille)
  • Många klunkar öl

Lyssna på Soundcloud

Eller ladda ner mp3 fil här
https://www.dropbox.com/s/vz9az44lmyr89ym/Öster & Corona del 1.mp3?dl=0

Gillad av:McA, Lucksmith, Weerez, Christoffer, Sigge, Ozze, swindie74, hannesnilsson, Memory Man, Zingo, Tobbbee, Lewinsky, xonitex, Szabo, Labila Kabila, Peter_Hansen, Linnet, Suppe, ubie67, Hulthan, razz97, papy (22 totalt)
«13

Kommentarer

• Kul!
    Går det att lägga ut så man hittar det i Podcaster-appen?

• @Peter_Hansen sa:
    Kul!

Ja det går det nog, så småningom :) Jag tänker vi testar om det blir lite mer avsnitt att vi gör en satsning på att få ut den på Spotify, Itunes, etc. (Någon får gärna hjälpa oss med det) :)

• redigerade April 3

@NonPhixion sa:

@Peter_Hansen sa:
    Kul!

Ja det går det nog, så småningom :) Jag tänker vi testar om det blir lite mer avsnitt att vi gör en satsning på att få ut den på Spotify, Itunes, etc. (Någon får gärna hjälpa oss med det) :)

Funkar ju bra så länge. Ska lyssna nu på en gång! :)

Gillad av:NonPhixion (1 totalt)
  • redigerade April 3

Trevlig lyssning, särskilt intervjun med Denis gav en hel del!

Hoppas ni vill fortsätta podda, det är inte alla som har talets gåva, personligen gillar jag inte ens att tala i telefon. :)

• @Peter_Hansen sa:
    Trevlig lyssning, särskilt intervjun med Denis gav en hel del!

Uppfattar det som att en utländsk anfallare i princip var klar för ett par veckor sen. Undrar vem det var..

Gillad av:ubie67 (1 totalt)
  • redigerade April 3

Lyssna min 38-40 där de tre tränarnas individuella egenskaper vägs mot varandra, mkt intressant lyssning. Bara resultat som räknas oavsett som vår head coach nämner, men jäkligt skön trio o vore såååå förbannat härligt om just de ikonerna kunde lyckas. Personligen tycker jag att lyckas om de blir mittenlag nästa säsong med positivt spel, när nu den blir av o under vilka förutsättningar, tycker inte man skall ha mer krav än så. Ett mellanår med nya tränare o helt annan syn på fysbiten som verkar tagit ett tag att anpassa sig vid, rörande spelsystem får vi se framgent....

• redigerade April 3

Tror Velic läste av att Majje saknades i omklädningsrummet i fjol och dessutom vet han ju en del om försvarsspel.

Jag tänker iaf inte göra som Lutavallen och döma ut Den Heliga Treenigheten på förhand.

Gillad av:ubie67, Petter Bengtsson (2 totalt)
  • Gick fint att dela den för spridning.

• @Peter_Hansen sa:
    Tror Velic läste av att Majje saknades i omklädningsrummet i fjol och dessutom vet han ju en del om försvarsspel.

Jag tänker iaf inte göra som Lutavallen och döma ut Den Heliga Treenigheten på förhand.

JAG HAR INTE DÖMT UT TRÄNARNA ÄN! :p ;)

• @Lutavallen sa:

@Peter_Hansen sa:

JAG HAR INTE DÖMT UT TRÄNARNA ÄN! :p ;)

Okej, då ber jag om ursäkt. Jag tolkade dina upprepade inlägg om ”De tre kompisarna” som en satir gällande tränartrojkan men du kanske menade kompisar som något positivt?

• @NonPhixion sa:
    - Hör Carl Jaktlund (EF) förklara Östers marknadsstrategi

Haha!
    Fantastiskt av er grabbar (som vanligt)!!!

• Lyssnade på Coronapodden. Den var så bra att jag lyssnade en gång till. <3

• @Jockeluring sa:
    Lyssnade på Coronapodden. Den var så bra att jag lyssnade en gång till. <3

Tack <3

Hoppas nu fler spelar in något, kan ju till exempel vara en inläst österberättelse från Gotland :).

• @NonPhixion sa:

@Jockeluring sa:

Tack <3

Hoppas nu fler spelar in något, kan ju till exempel vara en inläst österberättelse från Gotland :).

Fast jag har flyttat till Coronaland. Sitter och hostar på Lidingö. Poddar kan vara smittspridare, har jag hört...

• @Jockeluring sa:

@NonPhixion sa:

@Jockeluring sa:

Tack <3

Fast jag har flyttat till Coronaland. Sitter och hostar på Lidingö. Poddar kan vara smittspridare, har jag hört...

Off topic, ber om ursäkt!
    Men Jockeluring, bör inte en karaktär som vi kan kalla Dragan vara med i nästa bok? Han är ju liksom större än livet, fast i det lilla formatet Superettan...

Gillad av:swindie74 (1 totalt)
  • @Jockeluring sa:

@NonPhixion sa:

@Jockeluring sa:

Tack <3

Inte enligt Tegnell!! :)

• Vi kommer att hålla minst 1,5 lag bakom oss i tabellen.

• I avsnitt 2: ” Alexandersson gör 15 mål! Eller 10 i alla fall” bjuder vi på följande innehåll:

Dåligt ljud
    Dåliga klippningar
    Gäst i ”studion”, Razmus Nilsson (ordförande East Front)
    Hör Carl Jaktlund (EF) förklara vilka som har supportersveriges mest överskattade klack
    Intervju med Pavic (som berättar om varför han är Chelseasupporter)
    Många klunkar öl

Lyssna på Soundcloud

https://www.dropbox.com/s/k9w2rr6h9p3q5tc/avsnitt 02.mp3?dl=0

Gillad av:Peter_Hansen, Knugen, Suppe, Lewinsky, Nisses, papy (6 totalt)
  • @NonPhixion sa:
    I avsnitt 2: ” Alexandersson gör 15 mål! Eller 10 i alla fall” bjuder vi på följande innehåll:

Dåligt ljud
    Dåliga klippningar
    Hör Carl Jaktlund (EF) förklara vilka som har supportersveriges mest överskattade klack
    Många klunkar öl

Lyssna på Soundcloud

Bra att ni fortsätter att hålla igång med avsnitt nu när ingenting är igång!. Kan ni försöka lägga upp podden på spotify också?

• @Knugen sa:

@NonPhixion sa:
    I avsnitt 2: ” Alexandersson gör 15 mål! Eller 10 i alla fall” bjuder vi på följande innehåll:

Dåligt ljud
    Dåliga klippningar
    Många klunkar öl

Lyssna på Soundcloud

Bra att ni fortsätter att hålla igång med avsnitt nu när ingenting är igång!. Kan ni försöka lägga upp podden på spotify också?

Eller i podcast appen!

• Som smålänning känns det sorgesamt om 90-årstifot brinner inne men som exilsupporter kan man knappt ens föreslå att det hade varit coolt med ett sådant tifo (som sänds ut live i någon enkel form via sociala medier) på Myran den 20:e april trots ingen match. :)

• @Peter_Hansen sa:
    Som smålänning känns det sorgesamt om 90-årstifot brinner inne men som exilsupporter kan man knappt ens föreslå att det hade varit coolt med ett sådant tifo (som sänds ut live i någon enkel form via sociala medier) på Myran den 20:e april trots ingen match. :)

Tifot kommer inte brinna inne! Vi har efter omständigheterna anpassat oss så det kommer gå att använda oavsett

Gillad av:Peter_Hansen (1 totalt)
  • @Knugen sa:

@NonPhixion sa:

Dåligt ljud
    Dåliga klippningar
    Många klunkar öl

Lyssna på Soundcloud

Tack!
    Ja, kanske. Vi skulle fått lite hjälp angående detta, men blev lite strul med tekniken.

Tanken var ju ändå att detta skulle vara en tillfällig podd med förhoppning om att andra skulle bidra. Jag och Magnus ska fundera vidare om vi ska permanenta den och göra den tillgänglig för alla sorters media. Vi får se hur intresset är kring dessa två avsnitt och ta dialogen vidare därifrån.

Gillad av:Labila Kabila, Knugen, Peter_Hansen, Zingo (4 totalt)
  • redigerade April 17

@NonPhixion sa:
    förhoppning om att andra skulle bidra

Utan att vara elak så är det väl rätt få procent som skulle få för sig att göra något istället för att bara konsumera något men jag hoppas liksom du att er förhoppning slår in. :)

• @Peter_Hansen sa:

@NonPhixion sa:
    förhoppning om att andra skulle bidra

Utan att vara elak så är det väl rätt få procent som skulle få för sig att göra något istället för att bara konsumera något men jag hoppas liksom du att er förhoppning slår in. :)

Nej du har så klart helt rätt, det kanske var naivt och tro att andra skulle spela in något, men vi lever på hoppet :)

Gillad av:Peter_Hansen (1 totalt)
  • Tacksam för poddandet. Österabstinensen är stor för tillfället.

• https://open.spotify.com/show/6pg2i5e1h1MiiZqSH5kG0n?si=W8B0ECHtQU6nKtOEYhEmng Har släppt en podd där jag snackar superettan! In och lyssna om ni vill höra en liten summering av säsongen 2019! Öppen för feedback. :)

Gillad av:NonPhixion, Lewinsky (2 totalt)
  • @Christoffer sa:
    https://open.spotify.com/show/6pg2i5e1h1MiiZqSH5kG0n?si=W8B0ECHtQU6nKtOEYhEmng Har släppt en podd där jag snackar superettan! In och lyssna om ni vill höra en liten summering av säsongen 2019! Öppen för feedback. :)

Kul Christoffer!

Gillad av:Christoffer (1 totalt)
  • redigerade May 1

@Christoffer sa:
    https://anchor.fm/christoffer-ju00f6nsson
    Går även att lyssna här med!

In i Podcaster-appen så blir det prenumeration!

Studio Superettan la väl ner för länge sedan och den annars så eminenta Superettanpodden Utbytt har helt tappat luften.

Logga in eller registrera för att kommentera.