Tippa Superettan 2020

Tänkte att vi i kontrast till tombolan även kan ge oss på att försöka tippa på riktigt.
Så får vi väl se om vi är bättre än tombolan när säsongen är slut. (Det är vi såklart inte!)

Vi tippade här förra året, smidigt med automatisk rättning och lite statistik. Annars glömmer man bort det och kommer på det inför sista omgången.
Jag uppdaterar här också under säsongen.

Kör hårt.

https://betlings.com/betform/east-front-2020

Gillad av:xonitex, Labila Kabila, Zingo, Fidde P, Slangen (5 totalt)
«1

Kommentarer

• Bump på denna. Tippa på!

• Ca 15 tips anmälda redan!

Kan ju passa på att nämna att man kan redigera tipset fram till ligan startar.

• Tippat och halvklart! Vi är otäckt långt ner. :o

• @Jockeluring sa:
    Tippat och halvklart! Vi är otäckt långt ner. :o

Lär tyvärr bli så också

• @ÖIF135 sa:

@Jockeluring sa:
    Tippat och halvklart! Vi är otäckt långt ner. :o

Lär tyvärr bli så också

Då behövs @Redarmy88 i det här tippet - hen lovade väl att Öster vinner Superettan med en sannolikhetsprocent på inte mindre än 100.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • En liten bump. Säkert många som vill spendera sin torsdag med att analysera hur superettan ska sluta??

20 tips inne.

• @ravellis_handskar sa:
    En liten bump. Säkert många som vill spendera sin torsdag med att analysera hur superettan ska sluta??

20 tips inne.

Färsk sammanfattning av årets silly kan vara bra läsning inför tippandet: https://www.superettan.se/nyheter/nyheter-fran-superettan.se/lista-overgangar-vintern-2020

Gillad av:ravellis_handskar (1 totalt)
  • Puttar upp denna nu när det ju snart är dags för spel igen!

In och tippa!
    https://betlings.com/betform/east-front-2020

Gillad av:Slangen, KAX, asundberg, Lewinsky (4 totalt)
  • Helt omöjligt att tippa superettan 2020. Bara sätta ett lag i pariserhjul på Liseberg och snurra runt.

Gillad av:ravellis_handskar, ubie67 (2 totalt)
  • Jag tippar mitt lag sist, dvs Östers IF.

• Jag tippar mitt lag först, dvs Östers IF som jag tippar kommer 2:a i Superettan. Spel utan publik kommer göra Öster framgångsrikt. Nu behöver de inte vara rädda för publiken på hemmaarenan längre. Det blir succé!

Gillad av:Petter Bengtsson, oysters (2 totalt)
  • Denna speciella säsong (om det nu blir en hel säsong eller hur det blir) har jag samma förhoppning som inför förra året, fyra lag efter oss så är jag nöjd, kul med danskarna men vi hade ju redan i fjol en av superettans sämsta backlinjer å de är kvar ett år äldre nu ,ny mv med ett tveksamt cv samt en oprövad talang. Alltid ÖIF

• Det är tombolan som avgör hur säsongen slutar. Bara att snurra runt och se hur det går.

• Tycker Månz och Örnblom såg stabila ut på slutet. Med en rutinerad målvakt som Mehic blir det nog även tryggare till skillnad från en Tobias som inte kommunicerade med backlinjen

• Då var tombolasäsongen igång och de två favoriterna Halmstad och Jönköping har redan förlorat.

• @Weerez sa:
    Då var tombolasäsongen igång och de två favoriterna Halmstad och Jönköping har redan förlorat.

Perfekt

• @ÖIF135 sa:

@Weerez sa:
    Då var tombolasäsongen igång och de två favoriterna Halmstad och Jönköping har redan förlorat.

Perfekt

Jobbigt då man ännu inte vet om man ska hoppas att favoriterna faller eller att bottenlagen hängs av direkt... ifjol satt jag fram till omgång 10-12 och gladdes över de tippade topplagens poängförluster. Det fick man äta upp sen...

• japp tombolan har rullat igång. Bara blunda och dra 1 X eller 2 hur det ska gå. Bara hoppas tombolan vill rulla Östers väg i premiären.

• Sluta aldrig hoppas och tro! Vi kan inget annat.

• redigerade June 17

@Bissan sa:

@ÖIF135 sa:

@Weerez sa:

Perfekt

Jobbigt då man ännu inte vet om man ska hoppas att favoriterna faller eller att bottenlagen hängs av direkt... ifjol satt jag fram till omgång 10-12 och gladdes över de tippade topplagens poängförluster. Det fick man äta upp sen...

Det är rätt intressant det där just som Östersupporter för att det skiftar så ofta mellan säsonger:
    •när Öster är ett topplag håller man på bottenlagen i alla matcher
    •när Öster är ett bottenlag håller man på topplagen i alla matcher
    •när Öster ligger i mitten (sällan) tycker man kryss är bäst (vilket det ju oftast egentligen är då inget lag får tre poäng) i de andra matcherna

Malmös fans håller väl alltid på bottenlagen (kanske undantaget Östersund just nu som väl alla vill se gå sönder).

• redigerade June 22

Som utlovat kommer här en sammanfattning av hur vi har tippat.

Vi blev till slut 35 stycken tippare.

Vår genomsnittstabell visar ju på hur svårtippat det är i Superettan.
    I princip det enda som de flesta är överens om är att Umeå ryker. 15 st har satt dom på sista plats. Dom har en snitplacering på 14.9 och ligger därmed såklart sist i genomsnittstabellen.

Mer osäkert högst upp i tabellen, där Halmstad ligger överst i genomsnittstabellen, dock med en snittplacering på "hela" 3.4. Med andra ord väldigt utspritt vilka folk tror kommer vinna serien.
    J-Södra ligger tvåa med 4.5 i snittplacering, och Giffarna trea med 5 i snittplacering.

Vi har tippat oss själva på plats 8.4 i snitt.

Mer info här, där man även kan se ställningen som uppdateras efter matchernar: https://betlings.com/competitions/east-front-2020

• Va ska tombolan ha för resultat mellan ik Brage -,GIF Sundsvall ikväll mors tro? Bara snurra runt tombolan och dra

• @MATTAN sa:
    Va ska tombolan ha för resultat mellan ik Brage -,GIF Sundsvall ikväll mors tro? Bara snurra runt tombolan och dra

Jag drog lott och det blev en tvåa.

Men vems tombola är egentligen den rätta?

• Det vet ingen

• @MATTAN sa:
    Det vet ingen

Just nu verkar min funka.

• @MATTAN sa:
    1-1

1-2 slut.
    Ska jag snurra tombolan för matcherna imorgon?

• Det är bara snurra på. Trelleborg - öster Jönköping - Ljungskile dalkurd - eskilstuna Örgryte - Halmstad va som helst kan hända. Ingen går säker någonstans.

• Det blir nog en snabb återkomst för Sundsvall

Logga in eller registrera för att kommentera.