Silly season 20-21

134689148

Kommentarer

• redigerade November 2019

@ÖIF135 sa:
    Ekin Bulut, tack

Verkar spännande. 96a med 4 säsonger i div1. 3 bra säsonger med Vasalund, 21 mål i år! 1 mindre bra säsong året innan, utlånad till Akropolis/Nyköping när Vasalund spelade i div2.

Teddy är också väldigt intressant. Var lite överraskad att han hamnade i div1 i år. Spelade året innan i superettan med Varberg när de slutade på 14. Bara 4 mål då men han spelade väldigt mycket mittfältare.

Jag vill att Ahrn ska ha en plats i år som inhoppare. Förutsatt att vi spelar med 2 anfallare bör det finnas iaf 4 i truppen. David, Dragan och Keene är väldigt utbytbara för mig, men det beror ju på vad alternativen är.

• @Slangen sa:

@FIDDEE86 sa:
    En gamal Malmö talang som aldrig fick chansen i Malmö Teddy Bergqvist lyckade gör 11 mål för Kristianstad som kämpade i botten och åkte ur och bara 20 år så hade varit perfekt där på topp med Calle eller James keane så kan vi sparka ut Dragan och behålla Johannesson som avbytare

Såg honom mycket i år. Han hade en period i somras när han gjorde mycket mål men var sen väldigt osynlig. Tror inte att han är en spelare att satsa på. Tycker han visade i Åtvid att han inte håller i superettan.

Håller med, de gånger jag sett honom spela har jag inte varit imponerad. Visserligen inte så många matcher utan främst de som varit mot Öster och inga i år.

• Ekin vann skytteligan

Sebastian Ohlson är intressant

J Södra testar fem spelare: http://fotbolltransfers.com/site/news/116106

Isac Rojas är ett intressant namn från Gefle. Nio mål under året, bland annat detta:

Johannesson är positiv till att fortsätta i Öster. Som spelare, antar jag.

http://www.minboll.se/article/johannesson-positiv-till-en-framtid-i-oster-har-intresse/

Han har gett oss mycket och bidrog starkt till att vi gick upp i Superettan. All heder för det. Har tyvärr svårt att se honom som en framtidsman i klubben, även om det tar emot att säga det. Han har spelat med stort hjärta.

Gillad av:Bissan (1 totalt)

@Petter Bengtsson sa:
    Johannesson är positiv till att fortsätta i Öster. Som spelare, antar jag.

http://www.minboll.se/article/johannesson-positiv-till-en-framtid-i-oster-har-intresse/

Han har gett oss mycket och bidrog starkt till att vi gick upp i Superettan. All heder för det. Har tyvärr svårt att se honom som en framtidsman i klubben, även om det tar emot att säga det. Han har spelat med stort hjärta.

Tror inte vi hade gått upp utan Johannesson så på sätt och vis är han kanske vår enskilt viktigaste värvning på senare år (tillsammans med JP:s återkomst som la grunden till det säkrade kontraktet i år). Men har ändå svårt att se att vi ska förlänga med honom. Hade vi inte haft Keene hade det varit en annan sak, men vi måste nog hitta yngre anfallare nu.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)

Ja, anfallarnas medelålder behöver sänkas, naturligtvis på ett sätt som också innebär en kvalitetshöjning. Ingen kan säga att Dragan, Keene eller Johannesson är lovande. De är vad de är. Dragan är dock en spelare som mer än de andra två ofta påverkar hela spelet på ett positivt sätt. Han gör nytta även när han inte gör mål.

• @Petter Bengtsson sa:
    Dragan är dock en spelare som mer än de andra två ofta påverkar hela spelet på ett positivt sätt. Han gör nytta även när han inte gör mål.

När Dragan är i form så håller jag med dig. Men det är rätt så många matcher då han bara varit ett stort långsamt sänke för hela laget. Förra säsongen så funkade Dragan halva säsongen och vi kom i mitten. I år bara de sista matcherna och vi var tvungna att kvala oss kvar.

Hur kommer han att se ut nästa säsong?

Gillad av:Szabo (1 totalt)
  • @Petter Bengtsson sa:
    Ja, anfallarnas medelålder behöver sänkas, naturligtvis på ett sätt som också innebär en kvalitetshöjning. Ingen kan säga att Dragan, Keene eller Johannesson är lovande. De är vad de är. Dragan är dock en spelare som mer än de andra två ofta påverkar hela spelet på ett positivt sätt. Han gör nytta även när han inte gör mål.

DJ kan också göra nytta utan att göra mål genom att springa sönder försvar, men den komparativa fördelen lär avta med ålder. Måste inte vara nu men blir lite av en chansning

• @Hasse-Hattrick sa:

@Petter Bengtsson sa:
    Dragan är dock en spelare som mer än de andra två ofta påverkar hela spelet på ett positivt sätt. Han gör nytta även när han inte gör mål.

När Dragan är i form så håller jag med dig. Men det är rätt så många matcher då han bara varit ett stort långsamt sänke för hela laget. Förra säsongen så funkade Dragan halva säsongen och vi kom i mitten. I år bara de sista matcherna och vi var tvungna att kvala oss kvar.

Det beror på när han blir pappa nästa gång.

2018: Dragan fick sitt första barn i början av sommaren, gjorde första målet för säsongen mot Frej 2 juni och öste sedan på
    2019: Dragan fick sitt andra barn i slutet av oktober, gjorde första målet mot Syrianska 21 oktober och öste sedan på in i kvalet

• Jag tror att Keene kan bättre om han håller sig frisk. Tycker att han bidrog positivt när han kom in mot Landskrona.

• @Slangen sa:

@Hasse-Hattrick sa:

@Petter Bengtsson sa:

2018: Dragan fick sitt första barn i början av sommaren, gjorde första målet för säsongen mot Frej 2 juni och öste sedan på
    2019: Dragan fick sitt andra barn i slutet av oktober, gjorde första målet mot Syrianska 21 oktober och öste sedan på in i kvalet

Bra spaning. Kan vara olika aspekter i hemmet som påverkar. Jag vill minnas att Freddy Söderberg blev pappa just inför våren 2012 och vem glömmer vad som hände sedan.

• Lite längre intervju med Sebastian Ohlsson. Var bara tvungen att kolla hur han resonerar. Säger att han pratar med några klubbar, men inget konkret ännu. Behöver "miljöombyte". Låter som han tröttnat på bottenträsket. Frågan är om han ser Öster som ett topplag eller bottenlag?

http://www.trelleborgsallehanda.se/sport/sebastian-ohlsson-lamnar-tff/

• @Tompa sa:
    Jag tror att Keene kan bättre om han håller sig frisk. Tycker att han bidrog positivt när han kom in mot Landskrona.

Och framför allt så ska han vara längst fram i boxen med sin killerinstingt.

• @Peter_Hansen sa:

@Slangen sa:

@Hasse-Hattrick sa:

@Petter Bengtsson sa:

Bra spaning. Kan vara olika aspekter i hemmet som påverkar. Jag vill minnas att Freddy Söderberg blev pappa just inför våren 2012 och vem glömmer vad som hände sedan.

Vet vi om Ahrn är singel..?

• @Slangen sa:

@Peter_Hansen sa:

@Slangen sa:

@Hasse-Hattrick sa:

@Petter Bengtsson sa:

Vet vi om Ahrn är singel..?

=)

• Har tidigare nämnt att Laholms Gjenis Zeqiri ska provträna med Öster. Nu är ju Öster lediga en vecka innan ett par veckors träning fram till den riktiga semestern (enligt Älgen hos MinBoll) så nästa vecka skulle väl Zeqiri då kunna dyka upp. Har lite mer info nu som gör det hela oklart: Zeqiri har nyligen påbörjat en utbildning i Halmstad och saknar körkort. Hur segt det är att åka kollektivtrafik mellan Halmstad och Växjö (tre timmar enkel resa oavsett om man åker buss eller tåg) kan jag vittna om - så Öster får helt enkelt plocka tillbaka Malkolm Nilsson som var och hejade på Öster i söndags. Han grejade ju på egen hand kvar Öster genom att släppa in de båda 1-0-målen som innebar att HBK som enda lag i Superettan 2019 tog noll poäng mot Öster. Och Malkolm har säkert körkort och kan ta med Zeqiri i bilen. Annars bor ju KGB i Laholms kommun..

Gillad av:KAX (1 totalt)
  • Då kan vi avskriva både Velic till Västerås och comeback av Askebrand. Pendla på, rödablå.

• @Sigge sa:
    Då kan vi avskriva både Velic till Västerås och comeback av Askebrand. Pendla på, rödablå.

http://fotbolltransfers.com/site/news/116120

Intressant att de uppger att Velic tackat nej. Bör ju innebära att han blir kvar hos oss.

• @Slangen sa:

@Sigge sa:
    Då kan vi avskriva både Velic till Västerås och comeback av Askebrand. Pendla på, rödablå.

Intressant att de uppger att Velic tackat nej. Bör ju innebära att han blir kvar hos oss.

Thomas vill kanske ha denis som andrstränare?
    Velic vill nog vara kvar i öster, lägligt att tacka nej till Västerås för att sända signaler till såväl förening som fans.
    Denis kanske ändå är bäst som assisterande? När bragden nu lagt sig lite, och man har mer distans till det hela så vet vi egentligen inte hur bidragande velic egentligen har varit. Eller vilkem typ av fotboll han vill spela. Att han har stort öster hjärta är givet. Jag är kluven.

@Redarmy88 sa:

@Slangen sa:

@Sigge sa:

Velic vill nog vara kvar i öster, lägligt att tacka nej till Västerås för att sända signaler till såväl förening som fans.
    Denis kanske ändå är bäst som assisterande? När bragden nu lagt sig lite, och man har mer distans till det hela så vet vi egentligen inte hur bidragande velic egentligen har varit. Eller vilkem typ av fotboll han vill spela. Att han har stort öster hjärta är givet. Jag är kluven.

Jag vidhåller att det viktigaste är att vilken tränare det än blir blir måste beslutet fattas så fort som möjligt. Ev spelare måste veta vad som gäller. Är väl bara vi och GAIS som fortfarande har tränarfrågan hängande i luften nu.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • "KGB har bidragit mest", "vet inte hur mycket Velic har gjort" osv. Löjligt!

Vem vet, kanske Velic är orsaken till att vi kom 5:a med Asken 2017? Det är helt enkelt väldigt svårt att sia om, men kan vi ändå inte enas om att Velic gjort saker bra sen han kom in - tillsammans med KGB. Som huvudtränare har du just uppdraget att vara huvudtränare, således det yttersta ansvaret. Han har fått den här gruppen att jobba stenhårt för varandra, vilket visade sig vara exakt det vi behövde. Mycket bättre matchcoachning än tidigare tränare mm. Ge nu Velic en chans, tycker jag,

Gillad av:Petter Bengtsson, Atiba, Lucksmith, lemon (4 totalt)
  • @Slangen sa:

@Redarmy88 sa:

@Slangen sa:

@Sigge sa:

Jag vidhåller att det viktigaste är att vilken tränare det än blir blir måste beslutet fattas så fort som möjligt. Ev spelare måste veta vad som gäller. Är väl bara vi och GAIS som fortfarande har tränarfrågan hängande i luften nu.

Håller med. Jag tror öster kollar på fler alternativ än velic just nu.

• Vilka kalmartalanger kan Nanne ta med sig? (Ja han bör väl fortfarande ha koll på deras akademi?)

• Thomas Askebrand klar som huvudtränare för Västerås i 2 + 1 år

• @Slangen sa:
    Är väl bara vi och GAIS som fortfarande har tränarfrågan hängande i luften nu.

Örgryte har inte klart med ny tränare heller.

Gillad av:Slangen (1 totalt)

@KAX sa:

@Slangen sa:

Utökar listan.

Superettanlag utan tränare:
    Gais
    Öis
    Öster
    Sundsvall

Lite oklara:
    AFC Eskilstuna (tog in två litauer under säsongen, fortsätter de efter uråkningen?)
    Akropolis (förlängde med sin tränare året ut i vintras men hittar inte om han har förlängt även över 2020)

Superettanlag med tränare:
    Halmstad
    Trelleborg
    Västerås
    Ljungskile
    Umeå
    Degerfors
    Dalkurd
    Norrby
    Jönköping
    Brage

Gillad av:KAX, Slangen (2 totalt)
  • @Peter_Hansen sa:

@KAX sa:

@Slangen sa:

Utökar listan på Superettanlag utan tränare:
    Gais
    Öis
    Öster
    Sundsvall

Apropå Sundsvall, förekom inte någon slags konsensus att Joel C gjorde ett gediget jobb i Sundsvall? Eller var allt spanjorerna förtjänst?

• Vem ska träna östers IF 2020? Vilken tränare ska fatta att man ska börja med löpträning så man orkar springa i 95 minuter? Så man inte är trött efter 75 minuter borta mot Ljungskile i omgång 3? Jag har inget svar på vem eller vilka jag vill se som östers tränare 2020. Det enda jag vill är att dom fatts ett rätt beslut och inte ta in vem som helst som tränare den här gången.

Gillad av:JanJosefsson (1 totalt)
  • Det måste varje spelares eget ansvar att se till att vara vältränad fysiskt och i fullgod kondition. Gruppträning med boll måste vara viktigast momentet under de timmar som är avsatta för lagets träningspass. Något enstaka hårt löppass med intervall för att ha koll på vilka spelare som behöver få upp flåset kan jag förstå.

Gillad av:naren, Redarmy88, Manne, jon (4 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.