Silly season 20-21

12357148

Kommentarer

• @ÖIF135 sa:
    Vi borde värva Moro, dock är det nog större lag som också vill ha honom

Liverstam kanske

Mjällby lär hugga. Moros förra klubb och numera allsvenska.

• @Calle01 sa:

@ÖIF135 sa:
    Vi borde värva Moro, dock är det nog större lag som också vill ha honom

Liverstam kanske

Mjällby lär hugga. Moros förra klubb och numera allsvenska.

Om ett år är två lag av Varberg, Mjällby och Falkenberg klara för superettan och det tredje får kvala. Möjligen att Sirius och Östersund hjälper till att slåss om kvalplatsen...

• @Redarmy88 sa:
    Spontant känner jag inte att vi bör lägga något extra krut på calle Nilsson, 10 mål i all ära men division 2? Tänker att Ahrn med rätt förutsättningar gör 10 i superettan och då har vi honom redan i truppen.

Finns bättre anfallare i Räppe...

Gillad av:dokken (1 totalt)
  • Om det står mellan DJ och Dragan som backupanfallare så tar jag Dragan alla dagar i veckan. Fotbollstekniskt är det svårt att hitta två spelare som är längre ifrån varandra. DJ lever på speed och pannben, något som med åren falnat, åtminstone det förra. Sekvenserna i dubbelmötet med Landskrona där Dragan suger ner, kontrollerar och vänder ut på rättvänd spelare upprepade gånger är nummer-9-porr i min bok. Jag älskar båda för vad de åstadkommit, men kan även se ett 2020 utan någon av dem.

• Ursäkta mig som bott på en kobbe i havet halvvägs till Ryssland i tio år, men kan jag få beställa en nykter analys av Ahrn från olika håll. Vad har han för bevisad och förmodad potential? Det enda jag kan minnas är ett par bleka inhopp och ett mål från mållinjen. Men jag har gärna jättefel!

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • redigerade November 2019

@Jockeluring sa:
    Ursäkta mig som bott på en kobbe i havet halvvägs till Ryssland i tio år, men kan jag få beställa en nykter analys av Ahrn från olika håll. Vad har han för bevisad och förmodad potential? Det enda jag kan minnas är ett par bleka inhopp och ett mål från mållinjen. Men jag har gärna jättefel!

Nykter analys vet jag inte men..

Alla vittnesmål från U19/U21 är att han gör mål på precis allt. En inbyggd känsla av att vara på rätt plats med sina långa fötter. Ska inte påstå att han bara utan vidare kommer bli en etablerad skyttekung men samtidigt var det ett oerhört orättvist bedömningsunderlag han gavs under våren då allt gick fel för laget runt omkring honom. Han hann visa både mot Malmö och Halmstad (segermatcher) att han var otroligt duktig på att bevaka boll (likt Dragan) vid ledning.

Jag tror att om han får förtroende/tid och kommer in i ett flow så kan han göra hur många mål som helst.

Gillad av:Jasing68, Jockeluring, penseln (3 totalt)
  • Håller med! Gustav Ahrn borde ingå i anfallsbesättningen 2020 utan tvekan!

Gillad av:naren, penseln (2 totalt)
  • @Jockeluring sa:
    Ursäkta mig som bott på en kobbe i havet halvvägs till Ryssland i tio år, men kan jag få beställa en nykter analys av Ahrn från olika håll. Vad har han för bevisad och förmodad potential? Det enda jag kan minnas är ett par bleka inhopp och ett mål från mållinjen. Men jag har gärna jättefel!

Gustav var hatad av tränaren i Oddevold som var anledningen att dem kom stenhårt sist, han spelade när han hade feber och fick vara bänk när han var frisk. För 2 år sen vann han u19s skytteliga och då var östers u19 mycket sämre än alla andra. Han kommer inte vara startspela men ska iaf hoppa in i varje match.

• @Christoffer sa:
    Håller med! Gustav Ahrn borde ingå i anfallsbesättningen 2020 utan tvekan

Kanske bör han fortsätta vara utlånad, samtidigt som Dragan får ett år till, och en fjärde forward av hög klass värvas.

• Dragan å Keene har ju varit skadade halva tiden ungefär, stor risk att de är det nästa säsong också tyvärr, vilket gör det här lite svårbedömt.
    Men Dragan å Keene är ju på pappret ett grymt anfallspar å andra sidan. Om de kan vara friska (!?) så tror jag verkligen att vi har ett anfall som levererar, med Ahrn som inhoppare.

• ”Gör mål på precis allt”? Vi har ju redan Älgen? B) . Tack för rapport, go for it, Ahrn! :p

• Har kanske nämnts här tidigare, men tydligen är det Andreasson som öis är intresserade av

• redigerade November 2019

Jag tycker inte att vi har någon anfallare som är en given startspelare i ett hyfsat Superettan-lag. Det är bara att titta på antalet gjorda mål under säsongen. Tillfälliga formtoppar räcker inte i längden. Därför tycker jag att minst en behöver lämna för att ge plats åt en ny. Jag är inte heller främmande för att byta ut alla utom Ahrn. Han har, till skillnad från övriga, utvecklingspotential.

Gillad av:Peter_Hansen, jores, Memory Man, Sheriffen, penseln (5 totalt)
  • Verkar vara en lite småful fisk. Men det är nog lätt att falla för hans charm. Jag har träffat honom, det verkade vara en väldigt trevlig prick.

• Vi är kritiska ibland på detta forumet, och ska så vara, och därför överraskar den förlåtande attityden gentemot Johannesson och Dragan mig. Med tanke på ålder, utvecklingspotential och vad de presterat i år så tycker jag det är självklart att båda två ska lämna.

Gillad av:Szabo, Manne, jores, KAX, Redarmy88, Eckart, Labila Kabila (7 totalt)
  • Vilken jäkla skandal. Skönt att Öster inte nämns i negativ bemärkelse

• Kanske bör han fortsätta vara utlånad, samtidigt som Dragan får ett år till, och en fjärde forward av hög klass värvas.

Ja han behöver utlånas, vill ni satsa på en forward med 1 mål på 10 matcher i division 1?

Gillad av:dokken (1 totalt)
  • Håller med om att man måste satsa på de yngre. Men man kan ju dock inte räkna med att Ahrn ska sätta 10-15 baljor när han inte visat vad han håller för i superettan ännu. Behöver ju ha någon etablerad anfallare iaf, så inte all press hamnar på Ahrn. Med Kapcevics skadehistorik tar det ju emot att behålla honom, men det är en grym targetspelare hur som helst. Typ 95% av utsparkarna gick ju på Dragan.

• Fördelen med Dragan är att ingen kan säga att ”nästa år är han ett år långsammare”.

Gillad av:Slangen, Peter_Hansen, lundino (3 totalt)
  • En gamal Malmö talang som aldrig fick chansen i Malmö Teddy Bergqvist lyckade gör 11 mål för Kristianstad som kämpade i botten och åkte ur och bara 20 år så hade varit perfekt där på topp med Calle eller James keane så kan vi sparka ut Dragan och behålla Johannesson som avbytare

• Vi måste få in yngre spelare nej tack.
    Ahrn bör ingå i forwardsbesättningen. Värva minst 2 anfallare.

• En av de främsta anledningarna till att det gick bra de sista matcherna var att man släppte loss Calle i en roll där han kunde löpa lite som han ville och ihop med en lika rörlig (och med samma tänk) Pavic började man skapa offensiv (kanske inte i form av målchanser men motståndarna måste ändå få känslan av att det finns ett motståndarlag på plan). Tyvärr har vi inte vetat vilken Helg som ska dyka upp till match (vissa matcher bäst på plan och vissa totalt ointresserad) och jag har ofta suttit och grämt mig över att vi inte kunde hålla fast vid Östlind med tanke på vad han uträttat efter sejouren i rödblått - denne hade ofta ett väldigt bra samspel med just nämnde Pavic.

Kontentan av det hela? Vi måste värva fler Kalmarfostrade spelare :3

• Jag hoppas verkligen att vi tar chansen att ta in nya anfallare. David och Dragan har gjort minnesvärda saker för Öster men nu behöver vi bygga nytt. Ahrn kvar, Keene verkar vi ha kontrakt med sen in med två nya. Säkert en ganska hög lönekostnad som försvinner med David och Dragan.

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Ekin Bulut, tack

• Sebastian Ohlsson lämnar TFF. En spelare som det suktades efter här för några år sedan :).

Gillad av:Sheriffen, Memory Man (2 totalt)
  • @Greger sa:
    Kontentan av det hela? Vi måste värva fler Kalmarfostrade spelare :3

Gärna! Så länge jag slipper deras tränare :p

• Om Rydström kommer till Öster lovar jag att personligen polera hans kala skalle.

• @FIDDEE86 sa:
    En gamal Malmö talang som aldrig fick chansen i Malmö Teddy Bergqvist lyckade gör 11 mål för Kristianstad som kämpade i botten och åkte ur och bara 20 år så hade varit perfekt där på topp med Calle eller James keane så kan vi sparka ut Dragan och behålla Johannesson som avbytare

Såg honom mycket i år. Han hade en period i somras när han gjorde mycket mål men var sen väldigt osynlig. Tror inte att han är en spelare att satsa på. Tycker han visade i Åtvid att han inte håller i superettan.

• @xonitex sa:
    Sebastian Ohlsson lämnar TFF. En spelare som det suktades efter här för några år sedan :).

Det suktas ännu ska du veta... =)

Logga in eller registrera för att kommentera.