Silly season 20-21

12467148

Kommentarer

• https://www.allehanda.se/logga-in/forre-anundsjo-och-sollefteaspelaren-lag-bakom-osters-vandning-man-ska-tajma-ratt

Låst men av rubriken gissar man att Dragan inte omöjligen går till FV och man får väl gissa att det står för ångermanländska Friska Viljor som ju Öster råkat på i Superettan.

• Division två klubb. Det var raskt hoppat nedåt i seriesystemet i så fall. Fina bortamatcher mot Gottne och Täfteå.

• @Peter_Hansen sa:
    https://www.allehanda.se/logga-in/forre-anundsjo-och-sollefteaspelaren-lag-bakom-osters-vandning-man-ska-tajma-ratt

Låst men av rubriken gissar man att Dragan inte omöjligen går till FV och man får väl gissa att det står för ångermanländska Friska Viljor som ju Öster råkat på i Superettan.

Bara Öster kan låna in Dragan de sista 3-4 matcherna och han hänger 10 kassar så är det ju lugnt om han är i Ångermanland i början av säsongen

• Även VSK rycker i Bromöllas Calle Nilsson enligt Kristianstadsbladet.

• redigerade November 2019

@Slangen sa:
    Även VSK rycker i Bromöllas Calle Nilsson enligt Kristianstadsbladet.

VSKs pengar rycker i Velic, Calle N och säkert det mesta som kan köpas för pengar.

• Undrar vad de nya TV-pengarna innebär för spelarmarknaden. Gissningsvis blir det tuffare konkurrens om spelarna. Fler klubbar som känner att det plötsligt finns mer kapital att lägga på spelarköp. Kan bli huggsexa om medelmåttiga spelare. Gäller att tänka sig för.

• Spontant känner jag inte att vi bör lägga något extra krut på calle Nilsson, 10 mål i all ära men division 2? Tänker att Ahrn med rätt förutsättningar gör 10 i superettan och då har vi honom redan i truppen.

Gillad av:Christoffer, penseln, Anders (3 totalt)
  • Tror både Dragan och Älgen är klara här och hur Keenes kropp håller är oklart så att bara lägga allt på Ahrn (hur stor övertygelse jag än har om att han kan bli vår nye Hasse Eklund) känns inte sjysst så minst en ny utvecklingsbar forward in. Både Nilsson och Zeqiri kanske?

• @Peter_Hansen sa:
    https://www.allehanda.se/logga-in/forre-anundsjo-och-sollefteaspelaren-lag-bakom-osters-vandning-man-ska-tajma-ratt

Hans bror är väl dessutom tränare där!

• David säger idag i smp att hans prio 1 är öster och vill stanna, han har många erbjudanden att ta ställning till men avvaktar vad som händer med öster först, Vidare är anton superaktuell för Örgryte

• @Apotekaren sa:
    David säger idag i smp att hans prio 1 är öster och vill stanna, han har många erbjudanden att ta ställning till men avvaktar vad som händer med öster först, Vidare är anton superaktuell för Örgryte

DJ hade ju inget vidare förtroende hos Velic, fick knappt spela på slutet. Nu när Dragan förmodligen lämnar så ser han väl möjligheterna till mer speltid nästa säsong men jag hoppas att klubben säger tack och lycka till.

Gillad av:Plantagenparkeringen, jreinholtz, Lucksmith (3 totalt)
  • Tror vi kan få stor nytta av Älgen med annan spelstil och annan anfallskollega. Om inte annat en given supersub.

Jag tycker att han är ett gränsfall. Öster har en historia av att ha för mycket tålamod med spelare som inte levererar. Det kostar. Förmodligen behöver vi göra en spetsvärvning just i anfallet. Det var längesen vi hade en forward som på egen hand regelbundet kunde skapa målchanser. Det och fasta situationer hoppas jag att vi kan förbättra. Boye i Umeå såg intressant ut, även jag bara såg hans två mål i kvalet. Möjligt att det finns flera andra från division 1 som är ännu bättre och mer effektiva. Boye gjorde många av sina mål på straff.

• @Petter Bengtsson sa:
    Boye i Umeå såg intressant ut, även jag bara såg hans två mål i kvalet. Möjligt att det finns flera andra från division 1 som är ännu bättre och mer effektiva. Boye gjorde många av sina mål på straff.

Jag tror han är utlånad från ÖSK.

• @Wallberg sa:
    Tror vi kan få stor nytta av Älgen med annan spelstil och annan anfallskollega. Om inte annat en given supersub.

Nej nej nej... Han måste bort!! Bedrövlig fotbollsspelare som dessutom rev sönder tröjan när han blev utbytt..

Gillad av:Plantagenparkeringen, UltraBoysBelgrade (2 totalt)
  • @Eckart sa:

@Wallberg sa:
    Tror vi kan få stor nytta av Älgen med annan spelstil och annan anfallskollega. Om inte annat en given supersub.

Nej nej nej... Han måste bort!! Bedrövlig fotbollsspelare som dessutom rev sönder tröjan när han blev utbytt..

Älgen är verkligen ingen bedrövlig fotbollsspelare. Någon sans får det allt vara i kritiken mot våra killar. Älgen har gjort mängder av avgörande insatser för föreningen, han har tyvärr under det senaste året (åren) missat för många chanser.

I min bok ska Älgen ha ett enormt tack för sin insats i klubben och för den lojalitet och det hjärta han visat för Öster. Att han rev sönder tröjan är utagerat sedan länge, han har förklarat sig och bett om ursäkt. Men med tanke på hans senaste säsonger så ser jag hellre en yngre, mer utvecklingsbar och målfarligare anfallare i truppen.

Gillad av:Szabo, KAX, Petter Bengtsson, penseln, Springerrunt, Suppe, Pelle, lundino, Eric (9 totalt)
  • @KAX sa:
    Kapcevic säger att Öster absolut är ett alternativ i hans fortsatta karriär;

http://www.minboll.se/article/dragan-kapcevic-om-framtiden/?fbclid=IwAR3HXrif2vkV7rqGVlHnN3t1ykLSHDPd5Arx0ebj9lgV4xQCtspeZ0xL30s

tycker att de kan förlänga 1 år med honom men inte längre för han börjar ju bli gammal

• @Bissan sa:

@Eckart sa:

@Wallberg sa:

Älgen är verkligen ingen bedrövlig fotbollsspelare. Någon sans får det allt vara i kritiken mot våra killar. Älgen har gjort mängder av avgörande insatser för föreningen, han har tyvärr under det senaste året (åren) missat för många chanser.

I min bok ska Älgen ha ett enormt tack för sin insats i klubben och för den lojalitet och det hjärta han visat för Öster. Att han rev sönder tröjan är utagerat sedan länge, han har förklarat sig och bett om ursäkt. Men med tanke på hans senaste säsonger så ser jag hellre en yngre, mer utvecklingsbar och målfarligare anfallare i truppen.

Indirekt var det Älgen som sköt oss upp i Superettan och bort från ettan. Så visst ska vi känna tacksamhet, sen angående hans vara eller icke vara nästa säsong har jag för tillfället ingen åsikt om.

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • Daryl Smylie är väll den enda intressanta skulle jag säga

• @ÖIF135 sa:

Daryl Smylie är väll den enda intressanta skulle jag säga

Snarare Bohm i så fall. Smylies bäst före datum var för längesedan.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)

Kan tänka mig att Öster ger någon av Dragan och DJ förlängt. Men de kan ju inte gärna skriva längre än 1 år isåfall.
    Dragantypen som targetspelare är ju lite svårare att få tag i än Johanessontypen, så kan tänka mig att han är närmre en förlängning från Östers sida än DJ av den anledningen.

• @Lucksmith sa:

@ÖIF135 sa:

10 mål i år är väl mer än vad Johannesson och Dragan gjort ihop?!

• @Eckart sa:

@Lucksmith sa:

@ÖIF135 sa:

Förvisso sant att han fick ett uppsving i år när han fick spela anfallare mer, men jag tror ändå inte att han är att satsa på. Kanske på ett ettårskontrakt i så fall. Äldre anfallare med risk att stagnera har vi väl redan haft tillräckligt av?

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • @Lucksmith sa:

@Eckart sa:

@Lucksmith sa:

@ÖIF135 sa:

Förvisso sant att han fick ett uppsving i år när han fick spela anfallare mer, men jag tror ändå inte att han är att satsa på. Kanske på ett ettårskontrakt i så fall. Äldre anfallare med risk att stagnera har vi väl redan haft tillräckligt av?

Någon som vågar räkna ut hur gamla Älgen, Dragan och Keene blir tillsammans?

• Även HIF släpper lite folk, åtminstone Moro lär väl hamna i superettan http://fotbolltransfers.com/site/news/116058

• @Wallberg sa:

Kanske ska vara försiktig att signa en spelare som lever på speed och djupledslöpningar som är > @Ruuben sa:

Kan tänka mig att Öster ger någon av Dragan och DJ förlängt. Men de kan ju inte gärna skriva längre än 1 år isåfall.
    Dragantypen som targetspelare är ju lite svårare att få tag i än Johanessontypen, så kan tänka mig att han är närmre en förlängning från Östers sida än DJ av den anledningen.

En target borde väl hålla bättre med ålder än en som lever på snabbhet? Men schysst sista mål av DJ om han lämnar, och har ändå gjort en hel del bra

• @Slangen sa:
    Även HIF släpper lite folk, åtminstone Moro lär väl hamna i superettan http://fotbolltransfers.com/site/news/116058

Överraskande att Moro får lämna. Han var bra, i alla fall under våren.

• Vi borde värva Moro, dock är det nog större lag som också vill ha honom

Liverstam kanske

Logga in eller registrera för att kommentera.