Silly season 20-21

13567148

Kommentarer

• Hörde någonstans att Ahrn var på väg till Växjö Norra, vet inte om det ligger någon sanning i det.

• Kan inte tänka mig att Freddy winst skulle välja att lämna vmo. Inte ens för världens vackraste klubb

• Landskronas Philip Andersson ska, enligt klubbens fans, nu stå med utgående kontrakt. Tycker att han var bra i ett annars ojämnt och obalanserat lag (på minuskontot: konstant darrig målvakt som boxade ut allt och Nwadike som genast blev ett byte för huggande anfallare, vet att han gjort större klubbar intresserade, svårt att se varför).

• JFAJFA
    redigerade November 2019

Triggervarning: Nedan kommer hockeylaget i Växjö nämnas i positiv bemärkelse.

På tal om dåligt tränade öster anno 2019, hur ser det ut med organisationen av den fysiska träningen? Jag följer Lakers sporadiskt och de verkar ju lägga väldigt stor vikt vid detta, kan man möjligtvis försöka samarbeta på den fronten? Utifrån de videos jag har sett från deras organisation verkar deras fysträning skötas minutiöst. I annat fall är det kanske något vi ska hyra in/anställa?

• @ÖIF135 sa:
    Har tagit mig friheten att skriva några övergångar öster kunde behöva, har gått realistiskt och skrivit spelare som kan tänka sig att gå till Öster.
    Skriv gärna vad ni tycker :)
    Ekin Bulut, Vasalund
    Vann skytteligan i Division 1 norra
    Isaac Boye, Umeå (på lån från Örebro)
    Gjorde mycket mål i norrettan och även två mot frej i kvalet. Tillhör örebro så borde gå att plocka in
    Philip Hellqvist (Brommapojkarna)
    Kan spela både anfallare och bakom anfallaren. Gjorde en del mål allsvenskan 2018 och om han inte hade varit borta stora delar av denna säsongen så hade han nog hållt BP kvar i Superettan. Visade hur bra han var när han kom tillbaka.
    Gjenis Zeqiri, Laholm
    Dålig koll på han här men tog med han för att han nämnts tidigare. Ska provspela med öster om jag förstår rätt
    Linus Olsson, Landskrona
    Vann interna skytteligan i Landskrona denna säsongen. Kan bli Helgs ersättare
    Sumar Almadjed, Landskrona
    Väldigt bollskicklig mittfältare, hade plockats från division 2 enligt kommentatorn
    Besard Sabovic, Djurgården
    Var på lån i Dalkurd senaste säsongen och var nog lagets bästa spelare. Kan vara nyttig för Öster.
    Pedro Ribeiro, Ik Frej
    Frejs kapten, kan spela både mittback och mittfältare. Lite tveksam på denna då det kanske inte är den spelartypen vi behöver men om Johan skulle lämna/lägga av så är det rätt ersättare
    Fritjof Björkén, Brommapojkarna (utgående kontrakt dock)
    Ja vad behöver jag säga, vi alla vet hur bra han är våran högerspringare ;)
    Freddy Winsth, IFK Värnamo
    Jag nämnde honom i somras när det såg som mörkast ut men istället lånades Johannes Vall in. En väldigt bra vänsterback som förtjänar att spela högre än division 1
    Philip Andersson, Landskrona
    Jag tyckte själv att han var bättre än Nwadike. Landskronas kapten vore en perfekt mittback att ta in. Vill han lämna landskrona är frågan dock...

Nu har jag tagit min tid så läs gärna igenom och säg vad ni tycker :)

Bra lista! Jag skulle vilja lägga till de här spelarna underifrån:
    Anton Agebjörn, Oskarshamn (kan spela innermitt, yttermitt och vänsterback. Har till och med vikarierat som mittback)
    Tarek Alnator, Husqvarna (kan spela som ytter på bägge sidorna eller som forward i tvåmanna-anfall)
    Adrian Petersson, Åtvidaberg (mittback och högerback med u-landslagsmeriter)
    Teddy Berqvist, Kristianstad (välskolad anfallare i bra ålder)
    Rasmus Örqvist, Skövde (mångfacetterad spelare som kan spela på flera positioner på mittfält och anfall)

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Anton Andreasson på väg mot Göteborg?

Gillad av:oysters (1 totalt)
  • @Bonus sa:
    Anton Andreasson på väg mot Göteborg?

Till Örgryte eller GAIS enligt SMP.

Gillad av:oysters (1 totalt)
  • Som FM-guru vill jag nämna dessa spelare:

Ekin Bulut (96a som gjorde 26(!) iår)
    Rasmus Örqvist (99a som vart ordinarie i flera säsonger och är på provspel hos Öis)
    Amer Mushin (98a, 14 m ål i år och har samma spelstil som Seljmani)
    Dijan Vukojevic ( Sjuk fysik och jävligt jobbig 1v1, sinnessjukt att han inte fick spela mer hos rigglaget)
    Nikola Ladan (Förmodligens superettans känsligaste fötter, sitter på utgående men skadebenägen)
    Nahom Netabay (Jagad av AS-klubbar i somras men sprang mkt sämre på hösten, utgående)
    Preparim Beqaj (Bra fysik men behöver en anfallare jämte sig, grym i våras, utgående)
    Charbel Georges ( tyvärr orealistisk men hade vart en grym signing, utgående)
    Anton Lundin (lätt en av seriens topp3 spelare men även han är förmodligen orealistisk, utgående)

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Calle Nilsson Bromölla

• Calle Nilsson 21 år. Har enligt minboll.se gjort 10 mål för Bromölla i Div 2 i år.

• @asundberg sa:

Calle Nilsson 21 år. Har enligt minboll.se gjort 10 mål för Bromölla i Div 2 i år.

Låter inte som om motståndarna kommer darra av skräck inför någon som gjort 10 mål i division två. Men men.

Gillad av:dokken (1 totalt)
  • Petar Petrovic har ju tidigare varit på vår önskelista, nu kontraktslös då VSK inte förlängt. Är det någon som har haft någon koll på hans insatser där? Enligt artikeln nedan vissa skadebekymmer...

https://www.vskfotboll.nu/petar-petrovic-lamnar-vsk-fotboll/

• @Anders sa:

@asundberg sa:

Calle Nilsson 21 år. Har enligt minboll.se gjort 10 mål för Bromölla i Div 2 i år.

Låter inte som om motståndarna kommer darra av skräck inför någon som gjort 10 mål i division två. Men men.

Spelat en del yttermittfältare i år och hans lag kom i botten. Låter spontant spännande, precis så jag vill att ÖIF ska jobba

• redigerade November 2019

@JFA sa:
    Petar Petrovic har ju tidigare varit på vår önskelista, nu kontraktslös då VSK inte förlängt. Är det någon som har haft någon koll på hans insatser där? Enligt artikeln nedan vissa skadebekymmer...

https://www.vskfotboll.nu/petar-petrovic-lamnar-vsk-fotboll/

En assist på nio matcher, men inte spelat sedan slutet av september på grund av skador/bänkning. Var en startspelare tills han blev skadad dock.

• ....O Anton till GBG verkar det som, gärna för mig om ngt nytt spännande kommer in!!!

• Vad är era förhoppningar för nästa säsong? tabellplacering etc...

@Knugen sa:
    Vad är era förhoppningar för nästa säsong? tabellplacering etc...

Förhoppningen är väl att gå rent. Vad som däremot är realistiskt att förvänta sig är ju omöjligt att uttala sig om innan trupp och tränare är på plats. Men man kan väl anta att en rimlig målsättning är att ta stabila placeringar på övre halva i ett par säsonger, det tror jag som sagt hela föreningen skulle må bra av.

@Knugen sa:
    Vad är era förhoppningar för nästa säsong? tabellplacering etc...

Det är väldigt svårt att säga något redan nu. Vi vet ju inte vem som ska träna laget och vilka som ska spela. Alla kan försvinna.

• Tycker det är lite synd om vi tappar Anton Andreasson faktiskt. Jag tror inte vi har sett den fulla potentialen hos den killen ännu. Men - och det är faktiskt ett men - det är ingen stor fotbollsspelare (i betydelsen längd/vikt)...

• @Simba sa:
    Hörde någonstans att Ahrn var på väg till Växjö Norra, vet inte om det ligger någon sanning i det.

Realistiskt då dom tappade sin målkung Emil Bark efter halva säsongen till Qviding och ersatte honom med Darlin Musa som inte direkt imponerade

• Varför inte fynda i något lokalt division 2 lag?

• @Zingo sa:
    Tycker det är lite synd om vi tappar Anton Andreasson faktiskt. Jag tror inte vi har sett den fulla potentialen hos den killen ännu. Men - och det är faktiskt ett men - det är ingen stor fotbollsspelare (i betydelsen längd/vikt)...

Håller med dig. tror också det finns mer att hämta där. Men jag vill INTE se honom som vänsterytter nästa säsong isf. En av 3 centrala mittfältare med frihet att ge sig iväg. Precis som i cupen. I den rollen gillade jag verkligen honom.
    Jävla trevlig prick också :-)

Skulle han sticka så föreslår jag att vi behåller Ljungberg, Drott, JP, flyttar upp en mittfältare underifrån (Oliver Gustafsson?) samt tar in en med utgående. Kan vi locka hit Ladan, Tranberg eller Sabovic är alla dessa 3 bra namn.

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • Ekin Bulut vore perfekt för oss

• Isaac Boyes båda mål för Umeå mot Frej i andra kvalmatchen var ju riktigt läckra. Högsta klass ! Värva !

• Finns det ingen klubb som vill ha Järdler? Vore skönt att slippa betala hans lön nästa år.

• @Simba sa:
    Finns det ingen klubb som vill ha Järdler? Vore skönt att slippa betala hans lön nästa år.

Järdler behöver väl också visa lite intresse som han verkar ha gjort med Mariehamn.

Han får väl utmana MP om Färöarnajobbet så kan vi inom kort se honom i en duell med Party-Janne. :)

• @Simba sa:
    Finns det ingen klubb som vill ha Järdler? Vore skönt att slippa betala hans lön nästa år.

Järdler är så dålig så ingen vill ha honom som en tränare för sitt lag

• Johannes Vall säger i Hallands Nyheter att det inte blir en fortsättning i Norrköping men att han är intresserad av en återkomst till Falkenberg. Om tiden i Öster säger han att det var Järdler som lockade dit honom men att läget ändrades över en natt. "- De nya tränarna ville spela mig som yttermittfältare istället för vänsterback som jag inte hade spelat på väldigt länge. Då blev jag lite otaggad och hade en period där jag inte tyckte det var roligt och jag var inte så inspirerad. Sen tänkte jag att jag fick bita ihop och det blev lite bättre."

Logga in eller registrera för att kommentera.