Silly season 20-21

24567148

Kommentarer

• Samtidigt som Teever värvades till Öster gick en annan estländare Tarmo Nemeelo till Helsingborg. Han skulle vara ännu bättre och var säkert dyrare än Teever. Båda totalfloppade i allsvenskan, Nemeelo gjorde fem matcher för Hif men inga mål. Tror Teever fick fler matcher med Öster men gjorde han något mål i seriespelet?

• redigerade November 2019

@Old Chap sa:
    Samtidigt som Teever värvades till Öster gick en annan estländare Tarmo Nemeelo till Helsingborg. Han skulle vara ännu bättre och var säkert dyrare än Teever. Båda totalfloppade i allsvenskan, Nemeelo gjorde fem matcher för Hif men inga mål. Tror Teever fick fler matcher med Öster men gjorde han något mål i seriespelet?

Ja, han nickade ju in ett. Mot Göteborg om jag inte minns fel. Tror han petade in någon retur också. Men valfri back hade förmodligen gjort lika många mål. Jag tillhör den lilla minoritet som inte tycker att det var det minsta lustigt att Teever nästan aldrig nätade. Pengar i sjön.

• EDIT/MOD: Vi behöver verkligen en sillytråd så snälla håll er till ämnet (även om jag personligen älskar konceptet Mardrömselvan) :)

Gillad av:Labila Kabila (1 totalt)
  • Enligt östersupportern 1x2Bo på twitter så har en spelare sagt upp sin lägenhet och sitt jobb och ryktas till en göteborgsklubb. Någon som vet vem det skulle kunna vara?

• Värva in winsth från värnamo, mycket bollsäker o teknisk back, vars farfar var med o spelade upp öster i seriesystemet på 60 talet .
    Björken, givetvis, levi är nog för dyr

Gillad av:Peter_Hansen (1 totalt)
  • @Lucksmith sa:
    Enligt östersupportern 1x2Bo på twitter så har en spelare sagt upp sin lägenhet och sitt jobb och ryktas till en göteborgsklubb. Någon som vet vem det skulle kunna vara?

Johannesson?

• @Oldtimern sa:
    Värva in winsth från värnamo, mycket bollsäker o teknisk back, vars farfar var med o spelade upp öster i seriesystemet på 60 talet .
    Björken, givetvis, levi är nog för dyr

Björkén ja, utgående kontrakt så ingen övergångssumma behöver vi betala

Gillad av:Tompa (1 totalt)
  • @Lucksmith sa:
    Enligt östersupportern 1x2Bo på twitter så har en spelare sagt upp sin lägenhet och sitt jobb och ryktas till en göteborgsklubb. Någon som vet vem det skulle kunna vara?

Ljungberg som vill lämna Velic frysbox
    Ljungberg förtjänar bättre då han kan vara en av våra mest kompletta spelare

• @ÖIF135 sa:

@Lucksmith sa:

Ljungberg känns som en klassisk GAIS/ÖIS-värvning. David är nog färdig på västkusten om det inte rör sig om typ Utsikten.

• @jojolaget sa:

@Lucksmith sa:

Johannesson?

David äger sin lägenhet så den blir nog avår att säga upp

• @ÖIF135 sa:

@Lucksmith sa:

Säkert Ljungberg. Enligt rykten gnällde han sig bort från Gefle när det gick dåligt för dem, om jag får gissa är det något liknande nu. Och inte mig emot, vi behöver släppa någon/några centrala mittfältare och förstärka där med toppspelare istället för (förlåt för uttrycket) mediokra superettan-spelare.

Gillad av:Szabo, Labila Kabila (2 totalt)
  • BoIS nr 20 på innermittfältet hade gärna kunnat signa för oss, mycket bolltrygg mittfältare, ung och styr spelet galant, skulle kunna tänka mig 2-3 klassförvärv av superettan mått och rensa dom som underpresterat, så har vi nog något för toppskiktet, vi har ett bra fotbollslag i grunden men som underpresterat kraftigt

• Dan Magnusson skriver på minboll.se att Johannesson i somras var på glid till Norge. Vet någon vilken klubb det rörde sig om?

• En del intr uppgifter

• @Slangen sa:
    Månz säger tilll smp att han vill vara kvar nästa år. Jag tycker att han bör gå före Lunkan bredvid Örnblom.

Varför inte spela med tre backar.

• @Apotekaren sa:

@jojolaget sa:

@Lucksmith sa:

Johannesson?

David äger sin lägenhet så den blir nog avår att säga upp

nej. hyr av cutte

• redigerade November 2019

@Lucksmith sa:

Det är den som de flesta här inte vill att det ska vara (tänker inte diskutera detta vidare).

• @Greger sa:

@Lucksmith sa:

Det är den som de flesta här inte vill att det ska vara (tänker inte diskutera detta vidare).

Calle? Pavic? Helg?

• Calle till Blåvitt inte helt orimligt med det nybygge de pusslar med på Kamratgården. Hemska tanke.

• @Manne sa:
    Calle till Blåvitt inte helt orimligt med det nybygge de pusslar med på Kamratgården. Hemska tanke.

Vill han bort får han gärna lämna. Hoppas de betalar en slant.

• @Greger sa:

@Lucksmith sa:

Väljer att tolka detta som Örnblom.

• Klart vi riskerar att tappa spelare som vi vill behålla. Örnblom har två år kvar på kontraktet. Om han lämnar hoppas jag att vi har vett att ta bra betalt.

• @Tompa sa:
    Klart vi riskerar att tappa spelare som vi vill behålla. Örnblom har två år kvar på kontraktet. Om han lämnar hoppas jag att vi har vett att ta bra betalt.

Det vore verkligen inte bra att tappa Örnblom nu när han håller på att spela till sig en mer och mer given startplats.

• Om calle lämnar vore Philip Hellqvist en perfekt ersättare

• Vi har ju valt att spela med äldre trötta spelare än yngre hungriga som dels är bättre.Sen att någon härinne anser att det är sosseverksamhet att släppa fram dem yngre bevisar att han borde skriva om något helt annat.

• Har tagit mig friheten att skriva några övergångar öster kunde behöva, har gått realistiskt och skrivit spelare som kan tänka sig att gå till Öster.
    Skriv gärna vad ni tycker :)
    Ekin Bulut, Vasalund
    Vann skytteligan i Division 1 norra
    Isaac Boye, Umeå (på lån från Örebro)
    Gjorde mycket mål i norrettan och även två mot frej i kvalet. Tillhör örebro så borde gå att plocka in
    Philip Hellqvist (Brommapojkarna)
    Kan spela både anfallare och bakom anfallaren. Gjorde en del mål allsvenskan 2018 och om han inte hade varit borta stora delar av denna säsongen så hade han nog hållt BP kvar i Superettan. Visade hur bra han var när han kom tillbaka.
    Gjenis Zeqiri, Laholm
    Dålig koll på han här men tog med han för att han nämnts tidigare. Ska provspela med öster om jag förstår rätt
    Linus Olsson, Landskrona
    Vann interna skytteligan i Landskrona denna säsongen. Kan bli Helgs ersättare
    Sumar Almadjed, Landskrona
    Väldigt bollskicklig mittfältare, hade plockats från division 2 enligt kommentatorn
    Besard Sabovic, Djurgården
    Var på lån i Dalkurd senaste säsongen och var nog lagets bästa spelare. Kan vara nyttig för Öster.
    Pedro Ribeiro, Ik Frej
    Frejs kapten, kan spela både mittback och mittfältare. Lite tveksam på denna då det kanske inte är den spelartypen vi behöver men om Johan skulle lämna/lägga av så är det rätt ersättare
    Fritjof Björkén, Brommapojkarna (utgående kontrakt dock)
    Ja vad behöver jag säga, vi alla vet hur bra han är våran högerspringare ;)
    Freddy Winsth, IFK Värnamo
    Jag nämnde honom i somras när det såg som mörkast ut men istället lånades Johannes Vall in. En väldigt bra vänsterback som förtjänar att spela högre än division 1
    Philip Andersson, Landskrona
    Jag tyckte själv att han var bättre än Nwadike. Landskronas kapten vore en perfekt mittback att ta in. Vill han lämna landskrona är frågan dock...

Nu har jag tagit min tid så läs gärna igenom och säg vad ni tycker :)

Gillad av:Memory Man, outdoor_miner, Labila Kabila, Petter Bengtsson, olka6806, jreinholtz, Lucksmith, Pekka (8 totalt)
  • Kan inte se att någon nämnt att Magnusson skriver att Dragan skaffat lägenhet i Uppsala. Så honom kan vi nog räkna bort.

Gillad av:Szabo (1 totalt)
  • @ÖIF135 sa:
    Har tagit mig friheten att skriva några övergångar öster kunde behöva, har gått realistiskt och skrivit spelare som kan tänka sig att gå till Öster.
    Skriv gärna vad ni tycker :)
    Ekin Bulut, Vasalund
    Vann skytteligan i Division 1 norra
    Isaac Boye, Umeå (på lån från Örebro)
    Gjorde mycket mål i norrettan och även två mot frej i kvalet. Tillhör örebro så borde gå att plocka in
    Philip Hellqvist (Brommapojkarna)
    Kan spela både anfallare och bakom anfallaren. Gjorde en del mål allsvenskan 2018 och om han inte hade varit borta stora delar av denna säsongen så hade han nog hållt BP kvar i Superettan. Visade hur bra han var när han kom tillbaka.
    Gjenis Zeqiri, Laholm
    Dålig koll på han här men tog med han för att han nämnts tidigare. Ska provspela med öster om jag förstår rätt
    Linus Olsson, Landskrona
    Vann interna skytteligan i Landskrona denna säsongen. Kan bli Helgs ersättare
    Sumar Almadjed, Landskrona
    Väldigt bollskicklig mittfältare, hade plockats från division 2 enligt kommentatorn
    Besard Sabovic, Djurgården
    Var på lån i Dalkurd senaste säsongen och var nog lagets bästa spelare. Kan vara nyttig för Öster.
    Pedro Ribeiro, Ik Frej
    Frejs kapten, kan spela både mittback och mittfältare. Lite tveksam på denna då det kanske inte är den spelartypen vi behöver men om Johan skulle lämna/lägga av så är det rätt ersättare
    Fritjof Björkén, Brommapojkarna (utgående kontrakt dock)
    Ja vad behöver jag säga, vi alla vet hur bra han är våran högerspringare ;)
    Freddy Winsth, IFK Värnamo
    Jag nämnde honom i somras när det såg som mörkast ut men istället lånades Johannes Vall in. En väldigt bra vänsterback som förtjänar att spela högre än division 1
    Philip Andersson, Landskrona
    Jag tyckte själv att han var bättre än Nwadike. Landskronas kapten vore en perfekt mittback att ta in. Vill han lämna landskrona är frågan dock...

Nu har jag tagit min tid så läs gärna igenom och säg vad ni tycker :)

Björken och Winsth på kanterna hade inte varit fel.

Gillad av:Ruuben (1 totalt)
  • @ÖIF135 sa:
    Om calle lämnar vore Philip Hellqvist en perfekt ersättare

Agreed. Fritte och Hellquist från bp vore nice.

Logga in eller registrera för att kommentera.