Silly season 20-21

1126127129131132148

Kommentarer

• @JFA sa:
    Älskar att sno något från Kalmar som de vill ha, kryddar det här extra mycket!

Handlar väl knappast om att sno om de vill bli av med honom?

• @Wallberg sa:

@JFA sa:

De ville förlänga, men han var inte intresserad

• @Slangen sa:

@Wallberg sa:

@JFA sa:

De ville förlänga, men han var inte intresserad

Hade de tyckt han var tillräckligt värdefull hade de betalat. Och han hade förlängt. Han vill spela A-lags fotboll. Detta ville inte ****** betala för.

• redigerade July 23

Otroligt att öster lyckas värva en etablerad allsvensk spelare som fortfarande anses vara talang och samtidigt för bra för superettan. Fantastiskt bra jobbat, och tack Rydström för att du schabblar bort han till oss!

Dessutom på den positionen vi mest behövde förstärkning på. Otroligt!

Gillad av:Calle01, ÖÖIIFF, Petter Bengtsson, Labila Kabila, Redarmy88, outdoor_miner, NonPhixion, Pekka (8 totalt)
  • Haha, sug på den

och jag skulle säga att klubben har bland de bästa förutsättningarna i svensk fotboll med alla faciliteter och så.

• redigerade July 23

@Labila Kabila sa:

Haha, sug på den

och jag skulle säga att klubben har bland de bästa förutsättningarna i svensk fotboll med alla faciliteter och så.

Den har man aldrig hört förut!

• Läser om Lundgrens succé i norrby, man kan undra varför vissa underpresterar i öster men blir stjärnor i andra lag, innan L kom till öster var han ju bra i Värnamo. Är de nån förbannelse, detta är ju inte första gången, detta händer, nu väntar vi bara på att Alexandersson ska göra succse i gais.

• Ser Lunkan och Stenberg som ganska jämngoda på den här nivån. Den dagen Månz lägger av ser jag gärna att Lunkan återvänder dock.

• @Oldtimern sa:
    Läser om Lundgrens succé i norrby, man kan undra varför vissa underpresterar i öster men blir stjärnor i andra lag, innan L kom till öster var han ju bra i Värnamo. Är de nån förbannelse, detta är ju inte första gången, detta händer, nu väntar vi bara på att Alexandersson ska göra succse i gais.

Petar gjorde 0+0 på typ 11 matcher i Vsk, vi vet vad som hände säsongen efter i Öster, tex.

Gillad av:Jögge (1 totalt)
  • Lundgren spelar i ett lag som hittat väldigt rätt just det här året, de första 12 omgångarna. Inget konstigt med det.

• Precis, likväl som det fullständigt kan skita sig 12st matcher därefter för dem...

• Varför gör ens smp ett inslag likt detta när det finns runt 20 Österspelare man kunde göra ett ”hemma hos”-reportage?

Gillad av:jojolaget (1 totalt)
  • @xonitex sa:
    Varför gör ens smp ett inslag likt detta när det finns runt 20 Österspelare man kunde göra ett ”hemma hos”-reportage?

Ett Gota Media reportage från Borås Tidning som blivit över stoppades in i SMP som hade plats över på sportsidorna.
    Ointressant för oss förstås.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • redigerade July 27

Magnusson skojar om att Calle lovade att förlänga sitt kontrakt om han skrev på. Får väl se hur det blir, men chanserna har väl iallafall inte minskat, de verkar väldigt tighta. https://www.minboll.se/sport/de-aterforenas-i-oster-jag-sa-till-isak-att-komma-hit-beba5621/

• @Slangen sa:
    Magnusson skojar om att Calle lovade att förlänga sitt kontrakt om han skrev på. Får väl se hur det blir men chanserna har väl iallafall inte minskar, de verkar väldigt tighta. https://www.minboll.se/sport/de-aterforenas-i-oster-jag-sa-till-isak-att-komma-hit-beba5621/

och släkt var de också

• Kan det blir mer nyförvärv under fönstret? Någon som tror sig veta?

• redigerade July 28

@Eckart sa:
    Kan det blir mer nyförvärv under fönstret? Någon som tror sig veta?

Känns inte så sannolikt. Nu vill man nog låta Vito komma på plats och bekanta sig med truppen innan det värvas.

• @Eckart sa:

Vänder på frågan: kan det bli någon mer som lämnar? Vore inte helt orimligt om Örnblom lämnade med tanke på kontraktssituation och status som bänknötare i nuvarande trupp. I övrigt blir det nog ingen som lämnar.

• Totalt katastrof om örnen lämnar

• När jag rundade arenan igår efter matchen, så satt Vito med Calle i spelarloungen.
    Jens Magnusson2 kom med pizza, så är de slipade så tvingade de Calle att kvittera pizzan med en signatur och vidhängande dokument så som ett nytt kontrakt ;)

Men det troligaste är att de bara pratade om vilken match Calle gjorde :(

Gillad av:Slangen, Calle01, zune, Virden, Johannesson, Jögge, outdoor_miner, JFA, ÖIF135, KAX (10 totalt)
  • @jores sa:

@Eckart sa:

Vänder på frågan: kan det bli någon mer som lämnar? Vore inte helt orimligt om Örnblom lämnade med tanke på kontraktssituationlång och status som bänknötare i nuvarande trupp. I övrigt blir det nog ingen som lämnar.

Jag tror inte Örnblom lämnar. Han är tredjevalet för tränaren (det kan diskuteras om det borde vara så) och en lång höstsäsong väntar. Klippan Månz hade känning och stretchade i typ 41 minuten igår. Sedan fick Stenberg en smäll och Örnblom hoppade in. Örnblom behövs i denna trupp säsongen ut. Sedan hoppas jag att han skriver på nytt kontrakt.

• @Calle01 sa:

@jores sa:

@Eckart sa:

Vänder på frågan: kan det bli någon mer som lämnar? Vore inte helt orimligt om Örnblom lämnade med tanke på kontraktssituationlång och status som bänknötare i nuvarande trupp. I övrigt blir det nog ingen som lämnar.

Jag tror inte Örnblom lämnar. Han är tredjevalet för tränaren (det kan diskuteras om det borde vara så) och en lång höstsäsong väntar. Klippan Månz hade känning och stretchade i typ 41 minuten igår. Sedan fick Stenberg en smäll och Örnblom hoppade in. Örnblom behövs i denna trupp säsongen ut. Sedan hoppas jag att han skriver på nytt kontrakt.

Tyvärr svårt att se varför han skulle skriva på nytt. Han får ju aldrig spela. Jag är rent allmänt verkligen inte en förespråkare för att spelare ska få spela bara för att de är egna produkter. Men vad gäller Örnblom tycker jag att han har hanterats illa. Det är inget snack om att han skulle gjort det minst lika bra som Stenberg bredvid Månz den här säsongen.

Han har varit väldigt lojal mot Öster och accepterat utlåningar och verkligen tagit chansen när han fått den. Har full förståelse om han har ledsnat och väljer att röra på sig.

Gillad av:jojolaget, Petter Bengtsson, penseln (3 totalt)
  • @Slangen sa:

@Calle01 sa:

@jores sa:

@Eckart sa:

Tyvärr svårt att se varför han skulle skriva på nytt. Han får ju aldrig spela. Jag är rent allmänt verkligen inte en förespråkare för att spelare ska få spela bara för att de är egna produkter. Men vad gäller Örnblom tycker jag att han har hanterats illa. Det är inget snack om att han skulle gjort det minst lika bra som Stenberg bredvid Månz den här säsongen.

Han har varit väldigt lojal mot Öster och accepterat utlåningar och verkligen tagit chansen när han fått den. Har full förståelse om han har ledsnat och väljer att röra på sig.

Han förtjänar att spela, i Öster eller nån annanstans, återstår att se. Risken är att han gör succé och skänker sköna slantar till en annan klubb dock.

• @Slangen sa:

@Calle01 sa:

@jores sa:

@Eckart sa:

Jag skrev att jag hoppas att han skriver på nytt kontrakt, inte att jag tror att han skriver på nytt kontrakt. I övrigt håller jag med dig i det du skriver. Själv blir jag inte av med känslan av att Stenberg är given i Denis elva dels för att han är vänsterfotad och dels för att Denis offentligt har hyllat honom och därför på något konstigt sätt målat in sig i ett hörn.

• Det var lite samma snack kring Johan Andersson innan/när han lämnade. Landskamper på U19 nivå, blivande lagkapten osv. Nu spelar han i Tvååker som 26-åring. Filip har väl visat något större potential än honom men att han skulle gå gratis till Allsvensk klubb, göra dundersuccé och säljas för miljonbelopp är jag inte särskilt orolig för. Hade han varit såpass bra hade han givetvis inte suttit på bänken. Det blir säkert en habil SE-spelare av honom ändå och eventuellt får han någon/några säsonger i Allsvenskan, frågan är väl om det blir med Östers IF eller inte.

• Nu kan vi väl ändå tro att vår nye sportchef vet hur en kortleken ska spelas för föreningens bästa. Han har full koll på vad som finns på bänken och i truppen och han vet vad marknaden kan tänkas betala utanför Värend vid olika tidpunkter.

Det finns heller ingen som inte gillar Hörnblom, en hyvens grabb från byn som alltid varit lojal och korrekt. Dessutom gjort många fina mål. Jag tycker dock att ni som argumenterar för att Stenberg tagit hans plats gör det lätt för er och resonerar fel. Vi har dessutom en väl fungerande defensiv där_ hålet i båten_ som uppstod med Mehics skada nu verkar vara tätat.

Till vänster i mittförsvaret spelade Månz och till höger Hörnblom. Stenberg har nu alltså tagit Månz plats som då petat Hörnblom. Med risk för att återigen hållas för Stenbergs agent, och kanske även Velics, så vill jag påstå att vi fått igång ett bättre rull med bollen i backlinjen under våren, än vad som någonsin varit fallet tidigare. Vi har ett än bättre flow med vänsterback/ytter där Silver fungerat bättre utan luckor mellan inner o ytterback.. (Det gjorde han iofs redan ifjol.) Det kan iofs bero på att Månz får spela till höger och där gör sin roll bättre än som vänster. Det blir en mer harmonierande balans helt enkelt och jag har ingen statistik att bygga det med heller. Jag har bara min känsla att gå på.

Skulle absolut uppskatta att åter se Hörnis i elvan och blomma ut ytterligare med nytt kontrakt. Blir det inte så kommer jag önska honom lycka till på fortsatt fotbollsäventyr och hoppas att spåren lämnar lite slantar till föreningen han fostrats i. Och naturligtvis välkommen tillbaka.

/ Agent Drillo

• redigerade July 29

Drillo, du tar upp en detalj som jag tycker är särskilt väsentlig: Örnblom gör en del mål. Han gör det dessutom inte på bekostnad av sina defensiva kvaliteter. Har vi då råd att inte låta honom spela? Hur många mål hade han gjort i år om han hade varit en given startspelare? Jag tycker att dilemmat är precis så enkelt. Kontraktsfrågan kan vi ta senare.

Den här säsongen är också viktig. Jag har inte gett upp hoppet om toppstrid. Mer än halva serien återstår och de lag som ligger i toppen just nu kan mycket väl krokna till hösten.

Gillad av:penseln (1 totalt)
  • redigerade July 29

@Petter Bengtsson sa:
    Drillo, du tar upp en detalj som jag tycker är särskilt väsentlig: Örnblom gör en del mål. Han gör det dessutom inte på bekostnad av sina defensiva kvaliteter. Har vi då råd att inte låta honom spela? Hur många mål hade han gjort i år om han hade varit en given startspelare? Jag tycker att dilemmat är precis så enkelt. Kontraktsfrågan kan vi ta senare. Den här säsongen är också viktig. Jag har inte gett upp hoppet om toppstrid. Mer än halva serien återstår och de lag som ligger i toppen just nu kan mycket väl krokna till hösten.

Detta blir ju extra intressant eftersom Stenberg värvades mycket utifrån det han kunde tillföra framåt. Hans uppspelsfot skulle skapa målchanser och han skulle även vara målfarlig själv på exempelvis hörnor. Men hittills har han väl inte varit direkt inblandad i ett enda mål?

Min känsla är att Stenberg inte har tillfört något som vi ändå inte hade fått med Örnblom. Men med tanke på hur stabilt det ser ut bakåt vore det ju lite konstigt att ändra i backlinjen nu. Örnbloms svaga försäsong blev kostsam för honom.

• redigerade July 29

@Petter Bengtsson sa:
    Drillo, du tar upp en detalj som jag tycker är särskilt väsentlig: Örnblom gör en del mål. Han gör det dessutom inte på bekostnad av sina defensiva kvaliteter. Har vi då råd att inte låta honom spela? Hur många mål hade han gjort i år om han hade varit en given startspelare? Jag tycker att dilemmat är precis så enkelt. Kontraktsfrågan kan vi ta senare. Den här säsongen är också viktig. Jag har inte gett upp hoppet om toppstrid. Mer än halva serien återstår och de lag som ligger i toppen just nu kan mycket väl krokna till hösten.

snittade ungefär 0,4 skott per90 förra säsongen och med tanke att han hade extremt hög utdelning så sannolikheten närmare 0 än 1. Är dock ett ständigt hot på fasta så säger inte att han är ofarlig(hög xG för att va mittback) men tycker många har en skev bild att han ska göra mål allt för ofta

Gillad av:Vikash (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.