Mjällby borta, 5 oktober.

Rrdarmy88: Hur slutar matchen? :)

Nu fyller vi bortastå på Strandvallen.

Gillad av:Petter Bengtsson, Springerrunt, Redarmy88, Slangen (4 totalt)
«13456789

Kommentarer

• Krossa Mjällby och deras drömmar.

• Alla ska med! Helvete vad många vi ska bli och förstöra alla deras drömmar om allsvenskan

• 2 poäng bakom GAIS och Frej. Båda lagen har tuffa motståndare

• Kapcevic har verkligen visat hur viktig han är för laget de senaste två matcherna. När han gick ut idag tappade vi allt offensivt spel, kunde ju inte ens hålla i bollen på offensiv planhalva. Även om han hittills varit ganska ofarlig framför mål själv gör han mycket för lagets offensiva spel. Dock viktigt att ha en löpande, kreativ anfallare bredvid sig. Hoppas därför Calle Johansson är helt återställd till nästa match.

Vall/Helg måste vara den knivigaste frågan för Velic. Två riktigt bra spelare med lite olika kvaliteter. Mot Mjällby hade jag föredragit Vall, hemma mot Syrianska och Frej föredrar jag Helg.

I övrigt verkar ju backlinjen till slut ha förstått att de har högre kapacitet än de tidigare visat. Jag får fullständigt ta tillbaka allt ont jag sagt om Tobbe Andersson i mål - en självklarhet att han ska fortsätta i mål nu naturligtvis.

Så jag hoppas på följande elva:
    Tobbe - Stefan, Månz, Lunkan, Silverholt - Pavic, Sheriffen, Anton, Vall - Calle J, Kapcevic.

Gillad av:Grusplanen (1 totalt)
  • redigerade September 29

Nu är ju Sheriffen åter mot sitt gamla gäng nästa helg men annars undrar jag om att VSK:s uppryckning efter bytena inte också handlade mycket om att Örnblom gått ut. Det var ju fritt blås rakt genom Östers mittfält fram till anfallet där inbytte Florén kom susande från kanten gång på gång.

• @Peter_Hansen sa:
    Nu är ju Sheriffen åter mot sitt gamla gäng nästa helg men annars undrar jag om att VSK:s uppryckning efter bytena inte också handlade mycket om att Örnblom gått ut. Det var ju fritt blås rakt genom Östers mittfält fram till anfallet där inbytte Florén kom susande från kanten gång på gång.

Har Johan Persson spelat för Mjällby?

• @Calle01 sa:

@Peter_Hansen sa:

Har Johan Persson spelat för Mjällby?

Innan Danmarkstiden.

• På tisdag kan vi kanske räkna in ett par Mjällbyavstängningar mot Öster när de möter våra småländska kollegor från Jönköping. De som saknar ett gult kort:
    Bubacarr Jobe
    Mohanad Jeahze
    Adi Terzic
    Charbel Georges
    Mohammed Mbye

• redigerade September 29

Chippen hade Star Wars-fläta. Jag behöver inte säga mer än så. Vi ska ha alla tre!

Och just det ja: släpp ut minkarna! Matcherna mot Mjällby är rena djurrättsaktivismen!

• @Peter_Hansen sa:
    På tisdag kan vi kanske räkna in ett par Mjällbyavstängningar mot Öster när de möter våra småländska kollegor från Jönköping. De som saknar ett gult kort:
    Bubacarr Jobe
    Mohanad Jeahze
    Adi Terzic
    Charbel Georges
    Mohammed Mbye

Inga avstängningar för oss eller? Blir så klart inte lika många varningar när Sheriffen och Keene inte är på plan.

• Priser för resan ligger uppe. Och vi väljer att storsatsa till denna matchen därav kommer bussresan enbart kosta 80 kr för vuxna respektive 20 kr för ungdomar!
    Så finns verkligen ingeting att tveka på nu, ALLA TILL STRANDVALLEN

Gillad av:xonitex, Springerrunt (2 totalt)
  • @Bissan sa:
    Kapcevic har verkligen visat hur viktig han är för laget de senaste två matcherna. När han gick ut idag tappade vi allt offensivt spel, kunde ju inte ens hålla i bollen på offensiv planhalva. Även om han hittills varit ganska ofarlig framför mål själv gör han mycket för lagets offensiva spel. Dock viktigt att ha en löpande, kreativ anfallare bredvid sig. Hoppas därför Calle Johansson är helt återställd till nästa match.

Vall/Helg måste vara den knivigaste frågan för Velic. Två riktigt bra spelare med lite olika kvaliteter. Mot Mjällby hade jag föredragit Vall, hemma mot Syrianska och Frej föredrar jag Helg.

I övrigt verkar ju backlinjen till slut ha förstått att de har högre kapacitet än de tidigare visat. Jag får fullständigt ta tillbaka allt ont jag sagt om Tobbe Andersson i mål - en självklarhet att han ska fortsätta i mål nu naturligtvis.

Tobbe - Stefan, Månz, Lunkan, Silverholt - Pavic, Sheriffen, Anton, Vall - Calle J, Kapcevic.

Varför inte både Vall & Helg? :P

• @ÖIF135 sa:

@Bissan sa:
    Kapcevic har verkligen visat hur viktig han är för laget de senaste två matcherna. När han gick ut idag tappade vi allt offensivt spel, kunde ju inte ens hålla i bollen på offensiv planhalva. Även om han hittills varit ganska ofarlig framför mål själv gör han mycket för lagets offensiva spel. Dock viktigt att ha en löpande, kreativ anfallare bredvid sig. Hoppas därför Calle Johansson är helt återställd till nästa match.

Varför inte både Vall & Helg? :p

• Jag längtar verkligen inte till James Keene är spelklar

• @Hasse-Hattrick sa:

@Peter_Hansen sa:
    På tisdag kan vi kanske räkna in ett par Mjällbyavstängningar mot Öster när de möter våra småländska kollegor från Jönköping. De som saknar ett gult kort:
    Bubacarr Jobe
    Mohanad Jeahze
    Adi Terzic
    Charbel Georges
    Mohammed Mbye

Inga avstängningar för oss eller? Blir så klart inte lika många varningar när Sheriffen och Keene inte är på plan.

Granit gav inte Öster en enda varning igår. Återstår att se om Öster själva stänger av någon utifrån den ständigt aktuella uppförandekoden. ;)

• @Peter_Hansen sa:

@Hasse-Hattrick sa:

@Peter_Hansen sa:
    Bubacarr Jobe
    Mohanad Jeahze
    Adi Terzic
    Charbel Georges
    Mohammed Mbye

Granit gav inte Öster en enda varning igår. Återstår att se om Öster själva stänger av någon utifrån den ständigt aktuella uppförandekoden. ;)

Granit gjorde en bra insats igår. Gillar domare som inte viftar med ostskivan direkt utan tar snacket.

Gillad av:Petter Bengtsson, Bissan, Peter_Hansen (3 totalt)
  • @xonitex sa:

@Peter_Hansen sa:

@Hasse-Hattrick sa:

@Peter_Hansen sa:
    Bubacarr Jobe
    Mohanad Jeahze
    Adi Terzic
    Charbel Georges
    Mohammed Mbye

Granit gjorde en bra insats igår. Gillar domare som inte viftar med ostskivan direkt utan tar snacket.

Håller helt med. Och en allmänt bra balans vilka dueller han skulle släppa och inte. Tror båda lagen hittar incidenter på plan vi inte är nöjda med domslutet med vilket tyder på en jämn och bra insats.

• Riktigt surt att man missar denna bortamatch.
    Hoppas det är så många som möjligt tar sig till Hällevik spelarna blir nog förvånade över att så många stöttar i dessa tider.

Gillad av:Bluearmy84 (1 totalt)
  • Liket lever till denna match, men här tar det slut.

• Nu har vi fått tillbaka självförtroende vi saknat sen straffmissen mot Dalkurd i första matchen så nu vinner vi mot Mjällby som alla trodde innan säsongen startade och Mjällby kan inte fegspela för oavgjort utan måste gå för vinst så stor chans för Öster

• Mjällby borta kommer innebära 3 poäng.
    Mjällby kommer inte palla trycket så ytor kommer absolut komma. Kan passa DJ utmärkt dock hoppas jag ändå vi startar med dragan på lördag.

• @1967conny sa:
    Nu har vi fått tillbaka självförtroende vi saknat sen straffmissen mot Dalkurd i första matchen så nu vinner vi mot Mjällby som alla trodde innan säsongen startade och Mjällby kan inte fegspela för oavgjort utan måste gå för vinst så stor chans för Öster

@Redarmy88 sa:
    Mjällby borta kommer innebära 3 poäng.
    Mjällby kommer inte palla trycket så ytor kommer absolut komma. Kan passa DJ utmärkt dock hoppas jag ändå vi startar med dragan på lördag.

INTE en chans att vi vinner mot Mjällby.

• @Lutavallen sa:

@1967conny sa:
    Nu har vi fått tillbaka självförtroende vi saknat sen straffmissen mot Dalkurd i första matchen så nu vinner vi mot Mjällby som alla trodde innan säsongen startade och Mjällby kan inte fegspela för oavgjort utan måste gå för vinst så stor chans för Öster

@Redarmy88 sa:
    Mjällby kommer inte palla trycket så ytor kommer absolut komma. Kan passa DJ Kör dock hoppas jag ändå vi startar med dragan på lördag.

Kan vara seriens bästa försvar. Mot seriens trubbigaste anfall. Så oddsen är väl inte helt på Östers sida.

• @Plantagenparkeringen sa:
    Kan vara seriens bästa försvar. Mot seriens trubbigaste anfall. Så oddsen är väl inte helt på Östers sida.

Så är det. Men - och det är ett stort men - när vi spelar som vi gör nu så har vi fler möjligheter att göra mål än tidigare.
    - Kantspelarna Vall/Pavic kommer oftare i bra skottlägen (tack Velic/Kalle)
    - Vi har blivit avsevärt bättre på fasta (tack Otto)
    - Vi har rätt många anfallsalternativ att utgå ifrån. Djupledslöpare, bollmottagare, tekniska o s v. Så även om de inte gör så många mål själva så kan de bidra till att andra gör mål.

Sen är alla topplag lite svajiga just nu. Mjällby har två vinster, två förluster och en oavgjord de fem senaste. Bäst just nu går just Dalkurd som nästan var indragna i bottenstriden där ett tag men som nu har tre raka. Inget lag känns riktigt stabilt i serien.

Som jag ser det så finns det en match vi har råd att tappa poäng i om vi ska klara kvalplatsen och det är just Mjällby. Kan vi klara oavgjort är det mycket bra. En vinst räknar jag inte med, det vore såklart helt fantastiskt men nyckelmatcherna kommer sen mot våra bottenkonkurrenter...

Alldeles oavsett så tror jag att det här blir en rysare där kanske max ett lag är helt avsågat i sista omgången och där inget lag i toppen kommer att vara säkra på uppflyttning.

Gillad av:ubie67, Knugen (2 totalt)
  • Sen såg man vid Pavic och DJ avslut vad självförtroende gör för ett lag , upp i nättaket med bolljäveln är det som gäller utan någon tvekan

• @Lutavallen sa:

@1967conny sa:

@Redarmy88 sa:

Kan BP vinna mot Mjällby borta så kan definitivt vi också det. 3 poäng på lördag kom ihåg var du hörde det först.

• Tar vi 3 p på lördag kommer jag börja drömma om att t o m passera Västerås och Trelleborg i tabellen ;)

Men sett till hur Öster varit tidigare under året är det troligaste att vi vinner mot Mjällby, alla börjar få upp förhoppningarna, kanske t o m att vi slår Syrianska innan vi brakar samman fullständigt, förlorar mot Degerfors och Frej, klarar en kvalplats trots allt men förlorar mot Umeå FC efter en katastrofinsats borta, 0-3, och en allmänt loj match hemma. Kom ihåg var du hörde det först...

• @Redarmy88 sa:

@Lutavallen sa:

@1967conny sa:

@Redarmy88 sa:

Kan BP vinna mot Mjällby borta så kan definitivt vi också det. 3 poäng på lördag kom ihåg var du hörde det först.

Jag litar på dig, Redarmy88. B)

Gillad av:Knugen, Redarmy88, Memory Man (3 totalt)
  • Blev inte Dragan skadad mot Västerås?

Logga in eller registrera för att kommentera.