Öster-J Södra, 14 september

Efter gårdagens hållna nolla lär målvakt och backlinjen vara samma mot J Södra.

Calle och Helg kommer att spela på kanterna även om höger mittfältare knappast är Calles bästa position. Persson är given på mitten och förmodligen Drott också.

Keene kommer inte petas och det är bara hjärnskakningen eller någon annan skada som kan stoppa honom från att starta. Johannesson verkar också vara given i laget.

Samma startelva igen m a o. Det är bara att hoppas att Ljungberg, Pavic, Pedro och de andra kan hålla motivationen uppe och träna hårt.

Gillad av:JanJosefsson (1 totalt)
«134567

Kommentarer

• Jag måste säga att jag gillar att Velic satsar på kontinuitet. Tror det är jätteviktigt då laget tidigare under säsongen ändrats inför varje match. Sen instämmer jag i mångas synpunkter om att spelare som Örnblom, Vall och kanske Ljungberg borde ingå i startelvan på bekostnad av Månz, Silverholt och Drott. Men att nu börja ändra tror jag kan skada dynamiken än mer.

Gillad av:ÖÖIIFF (1 totalt)
  • Mittfältsnavet Fendrich i Jsödra är avstängd denna match.

Gillad av:Slangen, Tompa, Peter_Hansen (3 totalt)
  • Det blir storstryk tyvärr

• Får väl hoppas på 1 poäng åtminstone

• @Bissan sa:
    Jag måste säga att jag gillar att Velic satsar på kontinuitet. Tror det är jätteviktigt då laget tidigare under säsongen ändrats inför varje match. Sen instämmer jag i mångas synpunkter om att spelare som Örnblom, Vall och kanske Ljungberg borde ingå i startelvan på bekostnad av Månz, Silverholt och Drott. Men att nu börja ändra tror jag kan skada dynamiken än mer.

Den typen av kontinuiteten kommer kosta oss en plats i superettan. Det handlar om att bäst för stunden ska spela punkt slut. Vågar han inte ta ut den bästa truppen så är han inte rätt man tyvärr.
    De återstående omgångarna kommer vara avgörande för vår förening under en väldigt lång tid.

• Vi måste gå o tro på 3p, inget annat gäller!!!
    Bra för oss med lite andrum o Keenes skadeläkning, samt JSödras kanonform som lite måste börja om, alla till Myran...

• @Redarmy88 sa:

@Bissan sa:
    Jag måste säga att jag gillar att Velic satsar på kontinuitet. Tror det är jätteviktigt då laget tidigare under säsongen ändrats inför varje match. Sen instämmer jag i mångas synpunkter om att spelare som Örnblom, Vall och kanske Ljungberg borde ingå i startelvan på bekostnad av Månz, Silverholt och Drott. Men att nu börja ändra tror jag kan skada dynamiken än mer.

Den typen av kontinuiteten kommer kosta oss en plats i superettan. Det handlar om att bäst för stunden ska spela punkt slut. Vågar han inte ta ut den bästa truppen så är han inte rätt man tyvärr.
    De återstående omgångarna kommer vara avgörande för vår förening under en väldigt lång tid.

Bäst lag för stunden ska spela. Det behöver inte nödvändigtvis betyda bäst individuell spelare. Och i ”bäst lag” är kontinuitet en faktor.

• redigerade September 2019

@Bissan sa:

@Redarmy88 sa:

@Bissan sa:

Bäst lag för stunden ska spela. Det behöver inte nödvändigtvis betyda bäst individuell spelare. Och i ”bäst lag” är kontinuitet en faktor.

Just precis så. Och hade den typen av kontinuitet varit en nyckelfaktor så hade vi inte behövt panikvärva 3 spelare. Den största kontinuiteten i vårat lag är att backlinjen kommer att bjuda motståndarna på lägen.
    Att Örnblom ska vara på bänken till förmån av trötta spelare i öster som spelat ner oss en division x antal gånger är en kontinuitet vi borde satsa på.
    För att ens tala om att ha vall på bänken till förmån av superettan sämsta vänsterback.

• Ut med bringan och kämpa för klubbskölden, då är hälften vunnet.

Just nu är det mest krokna ryggar och alibispelare.

• ´Vi har seriens långsammaste ytterback i Stefan Karlsson och långsammaste mittback i MånsKarlsson.Velic kan inte ens ta ut dem med motiveringen att de har ett stort Österhjärtan,för när Öster senast trillade ur allsvenskan lämnade båda.

• @penseln sa:
    ´Vi har seriens långsammaste ytterback i Stefan Karlsson och långsammaste mittback i MånsKarlsson.Velic kan inte ens ta ut dem med motiveringen att de har ett stort Österhjärtan,för när Öster senast trillade ur allsvenskan lämnade båda.

De är svikare

• @Knugen sa:

@penseln sa:
    ´Vi har seriens långsammaste ytterback i Stefan Karlsson och långsammaste mittback i MånsKarlsson.Velic kan inte ens ta ut dem med motiveringen att de har ett stort Österhjärtan,för när Öster senast trillade ur allsvenskan lämnade båda.

De är svikare

Jag är beredd att hålla med. Jag vet att man inte får säga så som en supporter men det är sanningen.
    Just nu är det inte de som höjer laget utan snarare tvärtom. Tycker de borde söka sig till räppe nästa säsong

Gillad av:Lutavallen (1 totalt)
  • Man skall aldrig ta tillbaka utspelade spelare som bara vill ha lön då de flyttar hem igen. Öster har gjort så förr och det har många gånger gått åt helvete. De sticker när det gått åt helvete och kommer tillbaka när de inte har något mer att ge som elitfotbollsspelare MEN lön vill de ha dessa individer.

Gillad av:dokken (1 totalt)

Green machine kommer chartra ett tåg till matchen. Drygt 300 platser på tåget, räkna därtill många som åker Själva. Vi kan nog räkna uppemot 350-400 bortafans.
    Hur svarar vi på detta?

• @Redarmy88 sa:
    Green machine kommer chartra ett tåg till matchen. Drygt 300 platser på tåget, räkna därtill många som åker Själva. Vi kan nog räkna uppemot 350-400 bortafans.
    Hur svarar vi på detta?

Genom att stanna hemma och kolla matchen på tv istället, nej men skämt åsido vi kommer aldrig att få ihop mer än dem i våran klack, vilket är jävligt synd...

• @Knugen sa:

@Redarmy88 sa:
    Hur svarar vi på detta?

Genom att stanna hemma och kolla matchen på tv istället, nej men skämt åsido vi kommer aldrig att få ihop mer än dem i våran klack, vilket är jävligt synd...

Vadå aldrig, Österklacken har varit 500-1000 åskådare på bortaplan t ex 2002 och 2017.

• @Peter_Hansen sa:

@Knugen sa:

@Redarmy88 sa:
    Hur svarar vi på detta?

Vadå aldrig, Österklacken har varit 500-1000 åskådare på bortaplan t ex 2002 och 2017.

Ja men jag menar nu 2019

• @Knugen sa:

@Peter_Hansen sa:

@Knugen sa:

@Redarmy88 sa:
    Hur svarar vi på detta?

Ja men jag menar nu 2019

OK, ja då blir det nog svårt att som bottenlag ta upp kampen med de som är topplag.

Gillad av:Peter_Hansen (1 totalt)
  • Jag har en gammal traktor på Gotland. Om jag tar kvällsfärjan till Oskarshamn med den och sen trycker gasen i botten skulle jag kunna hinna till Gemla station i tid. Jag ställer den över spåret, drar åt handbromsen, kastar nycklarna i Helgeå. Det chartrade tåget får vända. Hur nu det ska gå till.

Gillad av:olka6806, Memory Man, Eckart, korrsa, outdoor_miner (5 totalt)

@Jockeluring sa:
    Jag har en gammal traktor på Gotland. Om jag tar kvällsfärjan till Oskarshamn med den och sen trycker gasen i botten skulle jag kunna hinna till Gemla station i tid. Jag ställer den över spåret, drar åt handbromsen, kastar nycklarna i Helgeå. Det chartrade tåget får vända. Hur nu det ska gå till.

En klassisk fisbomb i vagnen strax innan avgång hade nog vart enklare att få till. Bara att spöka ut sig med ngn grön slemmig tröja o hela fickan full med ampuller, lätt att få tag på nätet...

https://www.buttericks.se/mega-stinkbomb

• Sälj mycke gotte å dricka till dem. Pengar är bra att ha.

• @Redarmy88 sa:
    Hur svarar vi på detta?

Om vi leder med 3-0 efter 25 minuter kommer de nog vara rätt så tysta resten av matchen. Känns som det bästa lösningen på många sätt.

Gillad av:Petter Bengtsson, outdoor_miner (2 totalt)
  • Nu kan folk inte ropa på att Månz Karlsson ska bänkas, nu är han Månz Berg. Och Touréramsan blir jobbig.

• @Sigge sa:
    Nu kan folk inte ropa på att Månz Karlsson ska bänkas, nu är han Månz Berg. Och Touréramsan blir jobbig.

Alla dessa mittbackar som byter namn till Berg.

• @Sigge sa:
    Nu kan folk inte ropa på att Månz Karlsson ska bänkas, nu är han Månz Berg. Och Touréramsan blir jobbig.

Han har spelat så jävla dåligt under säsongen att han var tvungen att byta namn.....

Gillad av:CrobyJr, dokken (2 totalt)
  • Inte ett foruminlägg på hela dagen, så kan vi inte ha det. Bara måndag eller rinner blodet ur våra strupar? Solen gick minsann upp i Öster idag med. Precis som i mitten av november i soldränkta Växjö. Det drar ihop sig mot (Simon) helg och matchdag. Tommy Thelin på Myran, Frank i målet får äntligen en grym matta att dansa ballerina på. Pastej eller paté, ordvalet kan skilja en målvakt och fransos åt. Som noll eller tre poäng. Huvudet över ytan eller grusa (grön)maskineriet, vi njuter av bägge delar. Cronan tappas och plockas upp av James Keene som öppnar parlamentet. Framåt!

Gillad av:olka6806, Pekka (2 totalt)
  • Södra Stå står när Södra faller
    Sheriffen skjuter som Sébastien Haller
    Örnblommor blommar i Österhöst
    Jimmie Keene blåser upp sitt bröst
    Muhammed får komma till Månz Berg
    Dags att skina med rödblå färg

Gillad av:onion, Slangen, olka6806, ubie67, outdoor_miner, Pekka (6 totalt)
  • @Sigge sa:
    Inte ett foruminlägg på hela dagen, så kan vi inte ha det. Bara måndag eller rinner blodet ur våra strupar? Solen gick minsann upp i Öster idag med. Precis som i mitten av november i soldränkta Växjö. Det drar ihop sig mot (Simon) helg och matchdag. Tommy Thelin på Myran, Frank i målet får äntligen en grym matta att dansa ballerina på. Pastej eller paté, ordvalet kan skilja en målvakt och fransos åt. Som noll eller tre poäng. Huvudet över ytan eller grusa (grön)maskineriet, vi njuter av bägge delar. Cronan tappas och plockas upp av James Keene som öppnar parlamentet. Framåt!

Vad finns det ens att kommentera längre? Allting går ju bara skit så det är väl onödigt att skriva att det gör det varje dag

Logga in eller registrera för att kommentera.