Venga-BOIS - Östers IF, Påskbergsvallen lördag kl18:00

Många treor har det blivit här, vilket det även skulle blivit hemma alla andra år, dags att knyta näven o rusta för denna bortamatch med positiv känsla. 0-2 mitt tips, både med hjärta o eftertanke!

Gillad av:Manne (1 totalt)
«13456712

Kommentarer

• redigerade August 2019

Jag vill se Calle komma in i straffområdet med fart, likt vid 1-1 mot ÖIS. Jag vill se en konstruktiv passningsspelare bredvid Sheriffen. Jag vill se Blomman bredvid Lunkan. Jag vill se Helg, Vall och Pavic på kanterna. Jag vet inte vad som blir kvar, ska Pavic in på hb eller hmf, ska vi ha 1 eller 2 längst fram. Några frågetecken, men Drott och Månz måste bänkas.

Antingen 4-2:3-1 med JP-Ljungberg bakom Pedro/Pavic-Calle-Helg och Keene längst fram alt. Pavic-JP--Calle-Helg med Älgen och Keene längst fram. Calle centralt hur som helst!

• redigerade August 2019

Håller med. Varför inte bara va lite crazy å sätta Calle å Helg på topp / centralt, de är snabba och tekniska. De är bra på kanterna absolut, men det är avgörande för oss att de finns nära straffområdet om vi ska få in några bollar. De är våra bästa avslutare, med båda fötterna dessutom..

Målis
    ? - Örnblom - ?
    Persson
    Pavic - Silka - Helg - Vall
    Calle - Keene

Jag vet, lite offensiv startelva, men hur fan bra har det gått för den defensiva uppställningen hittills?
    Ytterbackar vet i fan vilka vi ska sätta som, Lunkan å Månz platsar inte i min startelva iaf. De funkar inte tillsammans alltså, bara att konstatera. Tror man behöver få bort båda två så kommer några andra ta det ansvaret. Örnblom med stöd från Persson förmodligen. Tror att Örnblom kan styra backlinjen bättre själv om inte Lunkan eller Månz är med, annars tar de bara över ledarrollen.

Framåt står Helg för passningarna å Calle för avsluten, i djupled.

•               Stulic

Karlsson. Örnblom Karlsson vall
    Persson
    Pavic. Calle j. Helg
    Keen Johannesson

Gillad av:Sigge, Manne (2 totalt)
  • @1967conny sa:
    Stulic
    Karlsson. Örnblom Karlsson vall
    Persson
    Pavic. Calle j. Helg
    Keen Johannesson

Skriver under på den elvan rakt av. Tobbe Andersson är en helt ok målvakt, men det har blivit några missar för mycket och dessutom måste frågan ställas om han har något ansvar i att backlinjen är så rörig??? Inte alls säkert, men om backlinjen har en otrygg känsla med målvakten eller om målvakten inte förmår styra backarna verbalt under matchen så kan det påverka.

Nu är ju tyvärr Robin skadad, så där är inget alternativ.

Det enda som talar emot uppställningen ovan är att jag samtidigt mer än nästan allt annat önskar lite stabilitet och kontinuitet i startelvorna. Ett samspelt lag har ju förmåga att skapa magi även om spelarna inte nödvändigtvis är de enskilt skickligaste i laget...

• redigerade August 2019

Tobbe
    Pavic Örnblom Lunkan Vall
    Persson Ljungberg Drott
    Calle Keene Helg

Våga gå framåt, våga spela offensivt. Varberg är inget allsvenskt lag och kommer falla ihop när som. Jag tippar 4-3 till Öster.

Gillad av:Eastbeast (1 totalt)
  • Tror JP blir otroligt viktig med sin auktoritet o pådrivare i de matcher vi har kvar, kan bli tungan på vågen till vår fördel

• Tobbe
    Pavic Lundgren Örnblom Silverholt
    Calle Persson Ljungberg Helg
    Keene
    Johannesson

• Vågar vi vinna? Vad har vi att förlora?

Jag hade prövat:

------------------Tobbe---------------------
    -----Karlsson Sheriffen Vall--------
    Pavic Silverholt Ljungberg Helg
    --------------------Calle--------------------
    ----Johannesson-----Keene-------------

Drott, Lundgren och Månz bänkas.

• 6 av dessa 9 startar idag, jämfört med senast är det Netabay som bänkas. Men även de tre på bänken kan hoppa in och få gult kort.

Gillad av:Szabo, Kalle Dahl (2 totalt)
  • Pavic-Örnblom-Lunkan-Månz-Vall
    Persson-Ljungberg
    Calle
    Keene-Helg

Gillad av:Manne (1 totalt)
  • Han lyckades pricka Lindner istället, Kanerva

• @Manne sa:
    Han lyckades pricka Lindner istället, Kanerva

Men deras stabile mittback Carlsson utbytt efter skadeavbrott endast 5 dygn innan Östermatchen.

Vi skulle dock behöva få gula på Seljmani och Book. Senast Öster mötte Varberg var Seljmani borta för skada men då gjorde Book mål istället.

• Ejupi inbytt, han behöver ett rött för att vara avstängd mot oss.

Gillad av:Peter_Hansen (1 totalt)
  • Book booked. :)

Gillad av:onion (1 totalt)
  • Book varnad , avstängd då hoppas jag

• @1967conny sa:
    Book varnad , avstängd då hoppas jag

Ja honom slipper vi på lördag.

Gillad av:1967conny (1 totalt)
  • Modig och Book varnade, Antti K är på sitt generösaste humör.

• @Ingemar sa:
    Modig och Book varnade, Antti K är på sitt generösaste humör.

Och nu sätter Jocke in Netabay och Beqaj så de också kan få sina gula.

• Varberg leder. Då hoppas vi målis Strömberg maskar och får gult som han gjorde i slutet hemma mot Gais när Varberg ledde med två man utvisade..

• Det trycket Varberg har haft mot Trelleborg på bortaplan...

Rädd att det blir första förlusten någonsin på lördag. Öster får gärna visa att jag har fel.

• Skönt slippa Book , riktigt smart spelare

• Bara 12 anmälda till bussen - kan det månne ha med resultaten att göra så påminner vi om att Öster brukar vinna på Påskbergsvallen, aldrig har förlorat överhuvudtaget mot den klubben och inte tappat poäng på deras arena sedan 2014 då 2-0-ledning blev 2-2 i slutminuterna.

• 13 nu, när jag fattade att det går att anmäla sig. Kanhända den sena tiden för avspark får presumtiva resenärer att tveka....? "Bättre sent än ..........inte".

• @Pekka sa:
    13 nu, när jag fattade att det går att anmäla sig. Kanhända den sena tiden för avspark får presumtiva resenärer att tveka....? "Bättre sent än ..........inte".

Sen avspark ger ju tid till uppladdning och söndagmorgon kan väl de flesta sova ut. Så lite fler anmälda bör vi väl hoppas på så att resan blir av. :)

Gillad av:Pekka, Virden (2 totalt)
  • redigerade August 2019

Sista anmälningsdag och 15 anmälda. Blir det ingen buss trots okej resavstånd (även för er som inte hoppar på i Halmstad) och lördagsmatch? Synd om folk utanför er som typ alltid åker har gett upp redan.

• Jag anmälde min hallandsanknutne (Halmia i ungdomen) vän, "just in case". Kommer han så kommer han. Betalning fixar sig!

• En av fördelarna med Påskberget är att East front kan sjunga under tak, på yttre långsidan (god akustik) i skydd av regn, blixtar och blåst - om i fall inte beräknade oväder blåser bort. Tillsammans när det stormar!!

Gillad av:Peter_Hansen (1 totalt)
  •           Tobbe 

Stefan Örnblom Lundgren vall
    Calle JP Ljungberg Helg
    David Keene

Helt sjukt om inte Örnblom startar mot Varberg!
    Ljungberg in på mitten. Även om jag tycker han var svag mot Öis så är han en annorlunda spelare gentemot Jp och han kan avansera framåt!
    Vall istället för Silverholt. Bättre försvarspelare helt enkelt.

Gillad av:KAX, Tompa, ubie67 (3 totalt)
  • Har ni inte insitt att Stefan Karlsson inte håller rena rundningsmärke.

• Vi vill se Månz! =)

Logga in eller registrera för att kommentera.