Velics framtid i Öster

Nu är det dags. Showen är din. Efter 5 år med både Asken och Järdler framför dig ska du få visa vad du kan. Hur vassa armbågar har du haft upp hit?

Den A- lags trupp där ditt tidigare ansvar under 5 år varit att få in talanger från Östers mycket framgångsrika U-lag- utan att lyckas. Lyckas du få lata Månz och temperamentsfulle Johannesson med dig?

Hur länge tror ni Velic sitter?

Gillad av:jreinholtz (1 totalt)
«13456712

Kommentarer

• redigerade July 29

@Plantagenparkeringen sa:
    Nu är det dags. Showen är din. Efter 5 år med både Asken och Järdler framför dig ska du få visa vad du kan. Hur vassa armbågar har du haft upp hit?

Den A- lags trupp där ditt tidigare ansvar under 5 år varit att få in talanger från Östers mycket framgångsrika U-lag- utan att lyckas. Lyckas du få lata Månz och temperamentsfulle Johannesson med dig?

Han sitter året ut oavsett resultat. Nästa säsong tränas Öster av Roar, Nanne eller Winqvist.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • Jag känner verkligen att du stöttar Velic, plantagenparkeringen. Verkligen inga taggar utåt eller så.

Jag säger bara: Veni, vidi, Velic!

Gillad av:Petter Bengtsson, olka6806 (2 totalt)
  • @Slangen sa:

Han sitter året ut oavsett resultat. Nästa säsong tränas Öster av Roar, Nanne eller Winqvist.

Förhoppningsvis inte. Förhoppningsvis lyckas Velic nu och i framtiden.

• @Plantagenparkeringen sa:

Han sitter max kvar året ut, det är vad jag tror. Han har nog armbågat sig fram samtidigt som han just ju är vårt enda alternativ eftersom kassan är tom. Om ni tycker att Nanne spelat tråkigt vänta ska ni se på onsdag. Jag tror vi kommer få se ett extremt defensivt öster där jag hoppas vi någon gång går över halvplan.

Gillad av:Plantagenparkeringen (1 totalt)
  • Varför detta mellan raderna agg mot Velic?

Gillad av:Petter Bengtsson, Patrik, zune, Pekka (4 totalt)
  • @BKBiceps sa:
    Varför detta mellan raderna agg mot Velic?

Precis. Att döma ut en ny huvudtränare innan första matchen är direkt destruktivt.

Gillad av:BKBiceps, ubie67 (2 totalt)
  • @Redarmy88 sa:

Han sitter max kvar året ut, det är vad jag tror. Han har nog armbågat sig fram samtidigt som han just ju är vårt enda alternativ eftersom kassan är tom. Om ni tycker att Nanne spelat tråkigt vänta ska ni se på onsdag. Jag tror vi kommer få se ett extremt defensivt öster där jag hoppas vi någon gång går över halvplan.

Det är också helrätt. Ska vi spela ”rolig” fotboll? Som att halka på sidlinjen och sedan låta motståndarna runda nästa gubbe för att sedan rulla in den i mål? För mål framåt har vi ju lyckats så bra med.

• @Petter Bengtsson sa:

@BKBiceps sa:
    Varför detta mellan raderna agg mot Velic?

Precis. Att döma ut en ny huvudtränare innan första matchen är direkt destruktivt.

enig. och förstår inte varför östersupportrar skulle ha något emot DV? Tycker han visat upp ett stort österhjärta genom alla åren.

Gillad av:Petter Bengtsson, Lucksmith, xonitex, Tompa, Wallberg (5 totalt)
  • redigerade July 29

@xonitex sa:

@Redarmy88 sa:

Det är också helrätt. Ska vi spela ”rolig” fotboll? Som att halka på sidlinjen och sedan låta motståndarna runda nästa gubbe för att sedan rulla in den i mål? För mål framåt har vi ju lyckats så bra med.

Nej den här truppen kan bevisligen inte spela rolig fotboll. Jag hoppas vi spelar effektiv fotboll och att Velic besitter de färdigheter CJ saknade. Velic har fått en drömchans där han egentligen inte kan misslyckas med de nya förutsättningar han får gentemot att vara assisterande. Samtidigt som han nog känner truppen bäst. Billigt och förhoppningsvis bra!

Gillad av:Petter Bengtsson, Slangen (2 totalt)
  • Jag kan inte annat än att känna djup sympati för Velic. Han har just tagit över rodret i en svår situation. Hatten av för det!

Gillad av:Redarmy88, Tompa, Peter_Hansen, Grusplanen, Lewinsky, Slangen, JFA, Memory Man, Pekka, Lito (10 totalt)
  • För mig är det rolig fotboll om Öster vinner. Hur det ser ut spelar mindre roll. Lyckas Velic och KGB få öster att vinna så blir det kul fotboll.

Gillad av:Petter Bengtsson, Tompa, Peter_Hansen, Grusplanen, Ozze, gyros, Steffe, jores, Manne, razz97 (10 totalt)
  • Jag blir personligen provocerad av den här tråden, men åsikten är fri. För mig är Velic jävligt modig, kanske övermodig - men det är hans problem och det vet han.

Han hade kunnat fega, kunnat säga att han tar sndrafiolen jämte Otto eller KGB. Då hade han varit safe om det gått åt helvete i höst, kunnat invänts en ny huvudtränare nästa år eller gått vidare nån annanstans. Men han tror att han har en chans att rädda Öster. Misslyckas han kan karriären både i Öster och andra ställen vara rökt.

Forza Denis. Du har mitt helhjärtade stöd säsongen ut. Sen får vi se.

Gillad av:Ingemar, Den vite kenyanen, Redarmy88, swindie74, per gustafsson, Tompa, Peter_Hansen, Grusplanen, Ozze, Lewinsky, dokken, Atiba, Christoffer, korrsa, Slangen, BKBiceps, gyros, Wallberg, öster i väster, naren, JFA, onion, cj9808, Oscar J, olka6806, Manne, Choffee, Lucksmith, razz97, lundino, outdoor_miner, Pekka (32 totalt)
  • @per gustafsson sa:
    För mig är det rolig fotboll om Öster vinner. Hur det ser ut spelar mindre roll. Lyckas Velic och KGB få öster att vinna så blir det kul fotboll.

Amen på det!

• Jag är alltid förundrad över att en andretränare ska ta över. Tro mig, Denis är min Gud i Öster ihop med Vasilj. Men i modern fotboll, säg tjugo år tillbaka, är andretränaren minst lika viktig som headcoach. Vad är det Denis inte har fått fram? Han har ju varit ass ett bra tag. Vad skulle han komma med för nytt som han inte fått fram de senaste åren? Är då Järdler dominant och kör över folk? Svårt att se, Järdler är sympatisk. Det är KGBs taktiska kunnande som kan rädda oss. Igen.

• Tillsammans med Askebrand fixade ju Denis som ass en meriterande femteplats som nykomling 2017 där vi även ett tag nosade på kvalplatsen. Så lite hopp tycker jag ändå det finns för att Denis ska kunna vända detta.

• I praktiken blir det KGB som styr skeppet!

• Detta fixa dom tre vise männen, jag är helt övertygad att om dom inte trode på velic till 100% så hade han ej fått denna chans, klubbens överlevnad hänger på detta, det är 3 män med ett otroligt ÖSTER HJÄRTA, och jag tror alla har en krydda som gör att det blir en god soppa till slut. 110% stöd för velic & co

Gillad av:olka6806 (1 totalt)
  • En intressant grej till är varför vasilj inte fått något i klubben, på något sätt bidra med sin rutin, tror han har laget på sin sida, och en sån som många lyssnar till både på träning och match, har har säkert inga tränar kvalliteer än ska sägas, men tror han skulle kunna bidra med något på ett eller annat sätt

• redigerade July 30

@Sigge sa:
    Det är KGBs taktiska kunnande som kan rädda oss. Igen.

Och sedan ser man ju redan fram emot nya KGB-imitationer från Sigge. Skulle kunna bli youtuber på bara det. :)

Gillad av:Lucksmith, Zingo, Lindstig (3 totalt)
  • Både Bergman och Dan har ju skrivit att Velic knappt haft något att säga till om, att det varit one-man show. Det är väl det som talar för att Velic skulle ha något nytt att komma med.

• Kommer det en person till och säger att Öster inte spela rolig fotboll och vill sparka tränaren, ge den personen en spark ut ur föreningen. Detta började redan på 90-talet när Nanne Bergstrand fick sparken. Askebrand fick sparken av samma anledning. De i styrelsen och runt styrelsen som genomdrev Askebrands avgång borde försvinna ur föreningen pronto!!

Gillad av:dokken (1 totalt)
  • @Lutavallen sa:
    Kommer det en person till och säger att Öster inte spela rolig fotboll och vill sparka tränaren, ge den personen en spark ut ur föreningen. Detta började redan på 90-talet när Nanne Bergstrand fick sparken. Askebrand fick sparken av samma anledning. De i styrelsen och runt styrelsen som genomdrev Askebrands avgång borde försvinna ur föreningen pronto!!

Askebrand fick inte sparken!!!

• @jores sa:

@Lutavallen sa:
    Kommer det en person till och säger att Öster inte spela rolig fotboll och vill sparka tränaren, ge den personen en spark ut ur föreningen. Detta började redan på 90-talet när Nanne Bergstrand fick sparken. Askebrand fick sparken av samma anledning. De i styrelsen och runt styrelsen som genomdrev Askebrands avgång borde försvinna ur föreningen pronto!!

Indirekt!

• @Lutavallen sa:

@jores sa:

@Lutavallen sa:

Indirekt!

I sak håller jag med dig dock. Att man inte förlänger med en tränare som tagit oss upp ur skiten och sedan tagit en meriterande femteplats som nykomling var inget bra beslut även om jag liksom många andra hade höga förhoppningar på Järdler.

Gillad av:Petter Bengtsson, Steffe (2 totalt)
  • Lyckas velic klara oss kvar ser jag ingen anledning att byta ut honom till nästa år.

Gillad av:Petter Bengtsson, jores, Lucksmith (3 totalt)
  • @Redarmy88 sa:
    Lyckas velic klara oss kvar ser jag ingen anledning att byta ut honom till nästa år.

Klarar tränarduon att rädda Öster från detta prekära läge finns det ingen som helst anledning att byta tränare nästa säsong.

• @Lutavallen sa:

@Redarmy88 sa:
    Lyckas velic klara oss kvar ser jag ingen anledning att byta ut honom till nästa år.

Klarar tränarduon att rädda Öster från detta prekära läge finns det ingen som helst anledning att byta tränare nästa säsong.

Beror väl lite på vad han själv känner. Ett varnande exemplen finns i Kristianstad i ettan där en ganska orutinerad assisterande fick ta över vid ett hopplöst läge förra året. Mot alla odds lyckades han rädda laget kvar i sista omgången och fick forsatta som huvudtränare. Årets säsong inleddes med sex raka förluster innan han självmant avgick mer eller mindre utbränd.

Kanske är det lättare för Velic att ge allt under hösten om han vet att någon annan sedan tar över.

• Kan vi förvänta oss några dramatiska skillnader i spelet imorgon (onsdag) mot Syrianska eller vad kan Denis hinna få gjort på två dagar? Jag kan inte greppa vilken slags fotboll som Denis vill spela. Vill dock lägga till att det inte kan bli sämre än vad det har varit! Jag tror och hoppas på en nytändning av att få in lite nya röster i omklädningsrummet.

• Nä nog det enda positiva, att bevittna mitt lag på plats i helgen var fullständigt fruktansvärt, så man nästan ryser när man tänker på det, bottom is nådd alla ggr. Som sagt, vi/Velic/spelarna måste tro på det igen, gäller vara positiv kl18:59 imorrn igen!

• På tal om assisterande med hjärta som går in och tar över... onämnbara laget i öst gjorde ju så förra året med goda resultat, sparkade hjärtat och ligger rätt pyrt till i år. OM och då säger jag OM vi klarar oss kvar ska de som löser det få förnyat förtroende!

Gillad av:Lutavallen (1 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.