Blomstermåla-Calle

redigerade July 2019 i Supportersnack

1/
Hur skall vi ställa oss vidare till denne profil till spelare, säkert mest potential i hela vår trupp, men den som nu säkert får ut minst utav denna samt fegar ur i nästan alla dueller?

2/
Skall vi som supporters stötta (så att han nån gång fattar o börjar leverera framåt/närkampsspelet) eller kritisera på likt den primadonna som han nu är?

3/
Vad skulle en bänkning innebära, eller vågar Mr Järdler ej detta o isåfall varför?

«1

Kommentarer

1. Han kommer till sin rätt med rätt ledare.
    2. Stötta på.
    3. Förhoppningsvis blir det inte Järdlers beslut att ta.
  • Ska han lalla runt som idag och vara rädd för att bli skadad kan han dra åt.....
    Det är nu vi behlver hjärta

Gillad av:Söder, JanJosefsson (2 totalt)
  • Funkar inte med glaslirare nu.

• större problem med de som just nu knappt kan spela fotboll, typ Drott, DJ, Lunkan osv.

• Oerhört kontraproduktiv tråd.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Instämmer.

• Det är för fan inte Calle Johansson som är problemet i Östers IF!!!

• @onion sa:
    Det är för fan inte Calle Johansson som är problemet i Östers IF!!!

Isf har vi många trådar att starta.

Gillad av:onion, JanJosefsson (2 totalt)
  • Ska ni starta trådar om spelare nu. Blir många trådar. Verkar vara något personligt hos Ubie67

• redigerade July 2019

Jag tycker att det är bättre att vi kallar honom Öster-Calle. Han har kontrakt här. Bara Calle tycker jag också funkar.

Gillad av:xonitex, Kalle Dahl (2 totalt)
  • O så gör gamla fockade österspelare succse, östling två målskytt för falkenberg i dag, återigen hur kommer det sig att spelare som lämnar öster plötsligt slår ut i full blom, vem blir nästa pavic?
    Bra spelare som järdler fördärvat

• Östlind gjorde bara ett, men ordnade straffen till 2-0.

• redigerade July 2019

@Gustavio sa:
    Ska ni starta trådar om spelare nu. Blir många trådar. Verkar vara något personligt hos Ubie67

Förstår till viss del kritiken, inte befogat att starta trådar om alla spelare o göra personliga analyser o påhopp etc. men handlar om bra mkt mer än så. Calle är o ska vara vår ledande spelare o får mkt förtroende, att då missbruka detta till max o sända signaler om att akta sina fotknölar/bröstvärmare påverkar ett lag mer än många tror. Klart det finns många problem o detta ett av flera, men att ha en primadonna med den statusen på plan kan o får förödande resultat för lag-och kämparanda, finns många exempel på detta på betydligt större lag än vårt.

100% säker på att Järdler (som en resolut spelare själv) ser hur han, samt vissa andra, fuskar i det fysiska arbetet. Att vissa då verkar komma undan med detta o typ aldrig nämns i intervju etc. helt klart värt att starta en tråd med. I hockey blir man i stort sätt tokbänkad för samma förseelse, men i Öster verkar det som det är helt ok för tillfället. Suck!

• Kan väl åtminstone byta trådens namn, endast den är ju osmaklig. Han heter Carl Johansson och har förvisso tillhört Kalmar, men är inte uppväxt i Kalmar. Dessutom tillhör han Östers IF och är en av våra bättre spelare.

Gillad av:Wallberg, Sääf, öster i väster, Petter Bengtsson, Sheriffen (5 totalt)
  • @xonitex sa:
    Kan väl åtminstone byta trådens namn, endast den är ju osmaklig. Han heter Carl Johansson och har förvisso tillhört Kalmar, men är inte uppväxt i Kalmar. Dessutom tillhör han Östers IF och är en av våra bättre spelare.

Tycker calle gått ner sig fullständigt de två sista matcherna.

• @Redarmy88 sa:

@xonitex sa:
    Kan väl åtminstone byta trådens namn, endast den är ju osmaklig. Han heter Carl Johansson och har förvisso tillhört Kalmar, men är inte uppväxt i Kalmar. Dessutom tillhör han Östers IF och är en av våra bättre spelare.

Tre

Gillad av:ubie67 (1 totalt)
  • @Greger sa:

@Redarmy88 sa:

@xonitex sa:

Tre

Ja kanske ett samband med att det florerade rykten om att han var på väg bort?

• Känns dessvärre bekant, ett bud har säkert inkommit och Öster har tackat nej. Spelaren tjurar.

• Gått ner sig ? Till skillnad från resten av laget ?

• Orättvis tråd mot Calle! Han har inte varit sämre än någon annan. Han är österspelare och inget annat.

Gillad av:1967conny (1 totalt)
  • Calle är väl lika nere i leran som alla andra, de går väl hela högen å väntar på att få en ny tränare, ser det ut som.
    Personligen gillar jag Calle, han tillför det där oväntade (när självförtroendet är där).

• Calle är fortfarande den som varit bäst i laget sett över dessa 16 matcherna tycker jag.

Vill ej sparka tränare så hoppas han har bollar nog att avgå själv, ”men han har EN bra spelidé ” efter 2 år borde den synas..

Jag är dock av uppfattningen att både drott o silka borde dumpas snabbare ön kvickt.. ni drottfanatiker ?why? Är han rolig på grace? För på en fotbollsplan är han tragisk , tillsammans med många andra givetvis

• Vadå 3 senaste matcherna herregud. Jag kan säkert räkna upp 10 spelare som gått ner sig dom 16 senaste matcherna...

Gillad av:xonitex (1 totalt)
  • Hade jag startat denna tråd och hängt ut en enskild spelare hade det blivit ett himla liv.
    Alla spelare lider av ett svagt tränarledarskap där spelet har fallit ihop totalt, samtidigt har glädjen med att spela fotboll eroderats hos många spelare. Spelare för att spela i Superettan har vi, däremot brister det när det gäller tränare.

• @Le Skäggo sa:
    Vadå 3 senaste matcherna herregud. Jag kan säkert räkna upp 10 spelare som gått ner sig dom 16 senaste matcherna...

Tänk skillnaden på 4-4 mot HIF under Askebrands ledning och samtliga matcher i det Järdler..

• @Patrik sa:

@Le Skäggo sa:
    Vadå 3 senaste matcherna herregud. Jag kan säkert räkna upp 10 spelare som gått ner sig dom 16 senaste matcherna...

Tänk skillnaden på 4-4 mot HIF under Askebrands ledning och samtliga matcher i det Järdler..

Under Askebrands ledning spelade Öster 1-2 och 2-0 mot Helsingborg

• @Greger sa:

@Patrik sa:

@Le Skäggo sa:

Under Askebrands ledning spelade Öster 1-2 och 2-0 mot Helsingborg

Ja det var ett fint halvår under Järdler målmässigt med 4 mål hemma mot Helsingborg, 2 mot Malmö och 2 mot AIK.

Gillad av:Redarmy88 (1 totalt)
  • Skall bli intressant imorrn o se om primadonnaspelet hos vissa fortlöper, ev. nån sådan petad, eller om vi likt utsago back to 5-3-2 spel med buss parkerad o krig o kontring där vi jobbar som ett lag. Vår Calle behövs allt här som offensiv kraft, vill se många HBK-kontringar med läckra inspel o 1-0 segrar!

• Sett till hela säsongen har ju Calle varit vår bästa spelare. Mindre bra insatser efter uppehållet dock. Han liksom hela laget måste nu springa, kämpa och tackla som aldrig förr.

Gillad av:Petter Bengtsson, Sääf (2 totalt)
  • @Lindstig sa:
    Sett till hela säsongen har ju Calle varit vår bästa spelare. Mindre bra insatser efter uppehållet dock. Han liksom hela laget måste nu springa, kämpa och tackla som aldrig förr.

Jag håller med och calle är en spelare vi ska ha höga krav på. Dock tycker jag att han slutat kämpa och då börjar vi få problem, sa mtidigt som han av någon anledning blivit rädd att bli skadad.
    O andra sidan lär väl alla spelare få någon sorts nytändning och de tendenserna försvinner Förhoppningsvis.

Logga in eller registrera för att kommentera.