Örgryte IS - Östers IF

1235»

Kommentarer

• Då uteblev väl sommar värvningar också har jag för mig , DET måste in kvalificerade värvningar nu , även chansningar då det är otroligt viktigt att hålla sig kvar detta år

• I stort lika illa i andra, inte lätt spela forward i öster inte en riktig passning från mittfältet, som bottenlag har vi heller inget flyt ihopslag o bollen till fri öispelare vid 1-0, sen dragan, ditt fel varför bevakade du inte deras mittback, men oerhört låg energi, loja uppspel bortslagna passningar , ser riktigt illa ut, bägge ytterbackarna rundningsmärke , syntes väl vid 1-0 , pavic är ingen back ,

• Håller med, såg matchen mot Varberg tyckte då också att Pavic inte räcker till alls som ytterback ,måste väl finnas narturliga backar i truppen som går att spela istället

• @Slangen sa:
    Man undrar lite vad vi tränade på på träningslägret...

Inte närkamper iallafall

• Bara upp till bevis mot ett oxo nu lite håglöst TFF på sön, idag svår match där vi inte orkade hela, där lagets svagheter återigen blottades. Kass spel eller utebliven trea nu o Järdler måste ryka, finns inga andra alternativ (trots försvarat honom på forum, gator o torg nu i tre månader)!!!!!

• @ÖIF135 sa:

@Slangen sa:
    Man undrar lite vad vi tränade på på träningslägret...

Inte närkamper iallafall

Inte hörnor heller. Varken framåt eller bakåt.

• Ett par saker

Öster har 3-4 lägen att ta ledningen i matchen men när Johannesson bränner 2,5 lägen så blir det inga mål. Det nämns ofta här att både David och Dragan är etablerade målskyttar pöå den här nivån men det är fel - de har varit etablerade målskyttar på den här nivån. De är båda två i en ålder där varje minut äldre gör dem lite långsammare och segare, inte bara fysiskt utan även i tanken. Min misstanke är att i Davids fall så går det lite för fort för honom nu och detta ihop med taskig teknik gör att han tar riktigt dåliga avslut (att man sen även kan tycka att det kommer för lite passningar till honom är en sak men han får ändå tre riktigt bra lägen och på den här nivån så måste det levereras vid nåt av dem).

Calle gör sin sämsta match på mycket länge och då han är lagets offensiva dynamo så blir det inte mycket kreativt framåt. Förutom en första lysande framspelning så blir det mest felpass och bolltapp. Örgryte har gjort sin läxa och läst sönder Calle - man är enormt aggressiva mot honom och han får inte mycket utrymme alls.

Hörnor? Hur länge ska man hålla på att lyfta ballonger in mot målvaktens område? Skärpning för fan!

• @Greger sa:
    Ett par saker

Öster har 3-4 lägen att ta ledningen i matchen men när Johannesson bränner 2,5 lägen så blir det inga mål. Det nämns ofta här att både David och Dragan är etablerade målskyttar pöå den här nivån men det är fel - de har varit etablerade målskyttar på den här nivån. De är båda två i en ålder där varje minut äldre gör dem lite långsammare och segare, inte bara fysiskt utan även i tanken. Min misstanke är att i Davids fall så går det lite för fort för honom nu och detta ihop med taskig teknik gör att han tar riktigt dåliga avslut (att man sen även kan tycka att det kommer för lite passningar till honom är en sak men han får ändå tre riktigt bra lägen och på den här nivån så måste det levereras vid nåt av dem).

Calle gör sin sämsta match på mycket länge och då han är lagets offensiva dynamo så blir det inte mycket kreativt framåt. Förutom en första lysande framspelning så blir det mest felpass och bolltapp. Örgryte har gjort sin läxa och läst sönder Calle - man är enormt aggressiva mot honom och han får inte mycket utrymme alls.

Hörnor? Hur länge ska man hålla på att lyfta ballonger in mot målvaktens område? Skärpning för fan!

Och när Silka kom in blev laget baktungt.

• Ja silka var värdelös, men tror inte jag sett öster göra en så slapp insatts på länge o sen läser man att tränaren tycker de spelade bra ,

• redigerade July 14

Vi har inte vunnit på 11 försök mot Örgryte. Det är dags för en förändring men frågan är vilken och vad alternativet är. Järdlers kontrakt ska betalas ut samtidigt som vi ska ha råd med någon annan. Det kommer bli dyrt för våran redan fattiga förening.

• Oliver som vänsterback=säkerhetsrisk. Otroligt mycket felbeslut i första. Det håller inte att GE bort bollen så lätt. Orolig varenda gång han är närheten av bollen. Kanske en plats för Andréasson. ???

• redigerade October 19

(lyfter den här tråden av en anledning just för att något var väldigt aktuellt då och det är det jag undrar över nu, så behöver ni inte vräka er vrede över mig över att jag använder trådar som finns istället för att skapa nya :) hostlindstighost)

Vid den här matchen var det tyst protest första 20 minuterna mot villkorstrappan. Just då kändes det som att de där protesterna ökades med 5 minuter varje gång och man trodde väl att det skulle kunna fortgå till det var tyst på läktarna nästan hela matcherna.

MEN jag har inte hört något mer om det där.
    Ni som är insatta: vad hände sedan? Villkorstrappan finns väl kvar så vad hände med protesterna: gav man upp eller har man valt andra tillvägagångssätt?

Logga in eller registrera för att kommentera.