Örgryte IS - Östers IF

245

Kommentarer

• redigerade July 11

BEHÅLL LJUBICIC NU.COM !!!!!!!

• @Bluearmy84 sa:
    BEHÅLL LJUBICIC NU.COM !!!!!!!

Har du sett honom?

• redigerade July 11

Järdler är ju imponerad så har han väl inte uttalat sig om någon spelare hittills under provträning. Dock verkar ljubicic ha provtränat även i Norge och frågan är om Öster är det enda laget som är intresserade.

• @Redarmy88 sa:
    Järdler är ju imponerad så har han väl inte uttalat sig om någon spelare hittills under provträning. Dock verkar ljubicic ha provtränat även i Norge och frågan är om Öster är det enda laget som är intresserade.

Järdler sa väl till smp att fler klubbar var där och drog

• Imorgon måste vi våga förlora för att vinna. Säsongens kanske viktigaste match står framför oss.

Gillad av:Slangen (1 totalt)
  • Nu har man allt lite fjärilar i magen inför hösten,hur ska vi vända detta en seger av tretton och minst gjorda mål. Järdler fortsätter sitt teoretiska fotbolls snack funkar säkert i ett dataprogram men uppenbarligen inte i verkligheten. Wibbe , Fidde tycker att det här ska ordna sig STOR Björknesjö-varning på hela sportsliga ledningen. Hur är formen för de andra bottenlagen ? Måste vi vinna 8 av 17 matcher för att vara kvar i superettan och hur ska det gå till när vi vunnit en av tretton, jag bara undrar. Kollade vad jag skrev i vintras då hoppades jag vi hade 4 lag efter oss när serien var slut, hoppas fortfarande på det. Alltid ÖIF

• Tyvärr tror jag tåget gått, även om vi skulle vinna en o annan match lär det inte räcka,
    Skulle förvåna mycket om vi kan vända trenden, på den smått otroligt katastrofala våren .
    O öis är väl knappast laget vi kan slå, lär bli klar öis seger, sett dem några matcher o de är mycket bätttre än öster.

Gillad av:Knugen (1 totalt)
  • Ljungberg och Helg tillbaka och sen om islänningen Stefan Ljubicic kommer in ser jag hopp om att det löser sig.

• @Redarmy88 sa:
    Imorgon måste vi våga förlora för att vinna. Säsongens kanske viktigaste match står framför oss.

Det har du sagt nu de senaste 5 matcherna... alla matcher är avgörande!

• 21 spelare uttagna i truppen. Hur många spelare får anmälas till en matchtrupp? Är det så många som 21 st?

• Äntligen har vi nästan en skadefri trupp. Bara Stefan saknas.
    Någon som hört något nytt om islänningen?

• @Redarmy88 sa:

Om Järdler är lika imponerad av honom som vi av Östers spel under Järdlers ledning är väl det snarare en varningsflagg.

Gillad av:Knugen (1 totalt)
  • Kan bara säga att signar dom ljubicic så har vi en anfallare av klass, stor stark och killer i straffområdet, låta gasellen DJ löpa och ljubicic göra jobbet i straffområdet

• redigerade July 13

@Calle01 sa:
    21 spelare uttagna i truppen. Hur många spelare får anmälas till en matchtrupp? Är det så många som 21 st?

Om inte reglerna ändrats så är det 7 avbytare, dvs 18-mannamatchtrupp. De har korrigerat nu men fortfarande fel då det är 19 nu. Någon till tas väl bort. Och är välkommen att stå med klacken.

• Med Ljubicic i truppen så borde avancemang vara inom räckhåll.

• @Redarmy88 sa:
    Med Ljubicic i truppen så borde avancemang vara inom räckhåll.

Ja. Känn pressen Varberg!

Gillad av:Redarmy88, Vikash (2 totalt)
  • Är det någon som vet om Helg kan starta eller om han kommer inleda på bänken?

• Jag hoppas han börjar på bänken. Så att vi har något med fart att slänga in.

• Vad tror ni på idag? 4-3-3/4-5-1 eller en 4-4-2?

• @ÖIF135 sa:
    Vad tror ni på idag? 4-3-3/4-5-1 eller en 4-4-2?

4-5-1, tror jag, eller 4-1-4-1

Tobias 

Pavic Månz Lundgren Silverholt
    Örnblom
    Calle Drott Ljungberg Andreasson
    David

Eventuellt kan Dragan komma in på topp med David på yttern. Men den sistnämnda passar inte på kanten och jag tror trots allt att Johannesson gör ett bättre jobb ensam på topp än Kapecevic. 4-4-2 vågar jag inte hoppas på. Helg är ordinarie from nästa match. Jag hoppas verkligen att Ljungberg finns med också. Han är en nyckel i höst.

• redigerade July 13

Hoppas på minst en halvtimme för Helg

• @Calle01 sa:

@ÖIF135 sa:
    Vad tror ni på idag? 4-3-3/4-5-1 eller en 4-4-2?

4-5-1, tror jag, eller 4-1-4-1

Tobias 

Pavic Månz Lundgren Silverholt
    Örnblom
    Calle Drott Ljungberg Andreasson
    David

Eventuellt kan Dragan komma in på topp med David på yttern. Men den sistnämnda passar inte på kanten och jag tror trots allt att Johannesson gör ett bättre jobb ensam på topp än Kapecevic. 4-4-2 vågar jag inte hoppas på. Helg är ordinarie from nästa match. Jag hoppas verkligen att Ljungberg finns med också. Han är en nyckel i höst.

Ljungberg presterar alltid när han är på plan, Ljungberg, Calle och Tobbe är dom som presterat bäst under våren.

Synd att Ljungberg haft en avstängning efter 3 gula kort och en avstängning efter det felaktiga röda mot Brage + en skada som höll honom undan i 3 matcher.

• Det blev en 4-4-2 med Pedro och Johanneson!

• redigerade July 13

Startelvan klar. Följande elva spelare startar. Vi får se vilken formation det blir. 4-4-2 med DJ och Pedro på topp? Eller 4-4-1-1?

Tobias Pavic Månz Lundgren Silverholt Ljungberg Calle Drott Andreasson DJ Pedro

Bänken: Robin Ericsson Ahrn Kapecevic Helg Örnblom Silka

• Johanesson är pånyttfödd idag!

• Det gäller att stoppa Ludvigsson idag.

• Ludwigsson är förmodligen seriens bästa spelare och han måste vi hålla koll på.

Kom igen nu Öster!!!!

• Jag ber till gud om en vinst idag!

• Enligt kommentatorn på Cmore ställer Öster upp med 4-2-3-1 Idag. Drott och Ljungberg bakom Calle-Pedro-Andreasson. DJ ensam på topp mao.

Logga in eller registrera för att kommentera.