Örgryte IS - Östers IF

Tankar och funderingar över denna match? Litet serieuppehåll, bortamatch, två anrika föreningar, som hör hemma i Allsvenskan som möts, kommer vändningen vi alla väntar på? Har laget gett upp? Man brukar säga att gnäller man över någonting, som man inte har en lösning på, då är man bara en gnällspik, det borde sammanfatta cristian järdler ganska bra, trots motgångar i seriestarten, så har han inte gett upp, han är inte uppgiven i sina analyser, det är enligt min mening en tränare, som tror på laget och på sin spelidé till 100%, mycket besvikelse över poängskörden såhär långt, spelet har hackat stundtals, men vi har inte blivit utspelat av något lag ännu, vi har varit med i matchen mot alla lagen, och haft spelet i många av dom med, men fru fortuna är inte med oss (än så länge) DJ sista målchans igår såg vi nog alla inne i målet, men den viker utanför, detta är riktigt sjuk serie såhär långt, ketchupeffekten måste komma snart och vf inte mot ÖIS, btw riktigt bra tryck av klacken igår, ”vi är inte många, men vi låter som fan” hörde jag en gubbe säga efter match

Gillad av:olka6806, Redarmy88 (2 totalt)
«1345

Kommentarer

• redigerade June 27

Till denna matchen borde vi väl ha samtliga spelare tillgängliga förutom eventuellt Stefan?

• Resan ligger uppe, mycket snack på forumet om att vi kommer vända detta osv... Se då till att vara en del vändningen genom att hjälpa grabbarna från sidan av planen!

Gillad av:olka6806, outdoor_miner, Pekka, gardemark (4 totalt)
  • redigerade July 5

Simon Helg var med fullt under dagens träning!

Gillad av:Jögge, Christoffer, Virden, Petter Bengtsson, olka6806, Manne (6 totalt)
  • @ÖIF135 sa:

Såg det på Facebook. :)

Gillad av:ÖÖIIFF (1 totalt)
  • @Calle01 sa:

@ÖIF135 sa:

Såg det på Facebook. :)

Vart på Facebook?
    (missat helt)

• Videoklipp på Östers sida.

• Finns även ett litet videoklipp på instgram där han utför några fina överstegsfinter och sen skjuter den i bortre :)

• En vecka kvar. Anmäl er,

• sagt och gjort. /: som endast nummer tolv dock........

• Nu är det en vecka kvar till match. Jag tror inte att något nyförvärv kommer att bli klart och jag tror på en mer defensiv uppställningen i form av 4-1-4-1.

Tobias
    Stefan Månz Lundgren Pavic
    Örnblom
    Calle Drott Ljungberg Helg
    Johannesson

Pedro får bli vår supersub. Silverholt eller Pavic är frågan. Jag tycker att Pavic i grunden är en bättre ytterback.

• redigerade July 6

@Calle01 sa:
    Nu är det en vecka kvar till match. Jag tror inte att något nyförvärv kommer att bli klart och jag tror på en mer defensiv uppställningen i form av 4-1-4-1.

Tobias
    Örnblom
    Johannesson

Pedro får bli vår supersub. Silverholt eller Pavic är frågan. Jag tycker att Pavic i grunden är en bättre ytterback.

Jag hade startat Dragan på topp trots att han underpresterat. Han funkar bättre som ensam forward än vad johanneson gör :)

• Jag gillar också Pavic bättre eftersom jag ser honom som bättre duellspelare än OS. Sen har han lidit av sin roll som städgumma. Liite osäkert samarbete med, placeringsförmåga, jämte. MK. Hade inte hänt om det varit hans ordinarie plats.

Tycker nog att vä kant blir felbalanserad med OS och SH startar

• @ÖIF135 sa:

@Calle01 sa:
    Nu är det en vecka kvar till match. Jag tror inte att något nyförvärv kommer att bli klart och jag tror på en mer defensiv uppställningen i form av 4-1-4-1.

Tobias
    Örnblom
    Johannesson

Jag hade startat Dragan på topp trots att han underpresterat. Han funkar bättre som ensam forward än vad johanneson gör :)

Jag föredrar DJs löpstyrka i den här matchen.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Träningsläger i Ronneby brunn t om torsdag för a-laget. Kan vi hoppas på en träningsmatch mot J-södra där vi förlorar?

Gillad av:lundino (1 totalt)
  • Som tidigare nämnt så ska Stefan Ljubicic medverka under träningarna i Ronneby.

• Inga som vill åka till Göteborg på lördag alltså... Pinsamt dålig uppslutning

• @cj9808 sa:
    Inga som vill åka till Göteborg på lördag alltså... Pinsamt dålig uppslutning

EF Halmstad kommer men lite omväg att ta bussen från Växjö. ;)

• redigerade July 9

4 dagar kvar till match.
    Laget enligt mig:
    Tobias
    Stefan Lunkan Månz Pavic
    DJ Kapcevic

Kapcevic må ha spelat dåligt men han funkar bra med David. Eventuellt att peta Johanneson för Pedro. Pedro och Dragan spelade tillsammans i 5-0 vinsten hemma mot Landskrona. Vilket även är den enda bra hemmamatchen på myran någonsin i princip...

• Vi står just nu i ett gränsläge för att kunna skicka bussen på lördag, Finns de några tappra själar här på forumet som skulle vilja sponsra resan med några platser så vore det oerhört tacksamt! Görs enklast genom att swisha EF: 123-338 34 86

• @cj9808 sa:
    Vi står just nu i ett gränsläge för att kunna skicka bussen på lördag, Finns de några tappra själar här på forumet som skulle vilja sponsra resan med några platser så vore det oerhört tacksamt! Görs enklast genom att swisha EF: 123-338 34 86

Vad kostar en plats?

• @Slangen sa:

@cj9808 sa:
    Vi står just nu i ett gränsläge för att kunna skicka bussen på lördag, Finns de några tappra själar här på forumet som skulle vilja sponsra resan med några platser så vore det oerhört tacksamt! Görs enklast genom att swisha EF: 123-338 34 86

Vad kostar en plats?

200 kr för vuxen 50 för ungdomar, alla bidrag är välkomna

• Så där! En vuxen och en ungdom möjligen ivägswishad till göttlaborjj !

Gillad av:outdoor_miner, Kalle Dahl, cj9808 (3 totalt)
  • @Pekka sa:
    Så där! En vuxen och en ungdom möjligen ivägswishad till göttlaborjj !

Sände också över ett bidrag. Viktigt att vi är på plats!

Gillad av:outdoor_miner, Kalle Dahl, Pekka, cj9808 (4 totalt)
  • Har skickat ”spons” för en vuxen (åker inte själv då jag är utgångsgrupperad i 08-land)

• Med Stefan borta så är backlinjen klar. Pavic Lundgren Månz Silverholt. Tobias fortsätter förmodligen i mål. När jag läser artikeln mellan raderna så tror jag att Helg sitter på bänken.

• Viktigt att bussen kommer iväg. Sponsrade just med 200 kronor via swisha då jag sviker o semestrar på andra kusten.

• Buss är bokad, stort tack för era bidrag!

Gillad av:Pekka, cj9808, Pelle, Labila Kabila (4 totalt)
  • Örgryte kommer från en 0-0 match mot BP på Grimsta, kom igen nu!!! Nu måste vi vända på detta.

• Cheers pub bokat för oss!
    https://cheerspub.se/

Logga in eller registrera för att kommentera.