Öster - BP

Inte match förrän på lördag, men hur ser det ut? Några skadade tillbaka? Någon avstäng? Nya skador?

Hur slår vi BP? Tre hemmamatcher på raken kan inte hända så ofta. Vore gött med sex poäng innan uppehållet. Varberg borde börja darra snart.

«134567

Kommentarer

• BP 2p på sista 5 matcherna, inget som rosar marknaden precis o det får gärna fortsätta så.
    Upplysningsvis tar vi första trean hemma i helgen, magkänslan säger mig detta så då blir det så!

Gillad av:olka6806, naren (2 totalt)
  • Hur är status med Dragan å Helg ?

• redigerade June 11

@Ruuben sa:
    Hur är status med Dragan å Helg ?

Så länge ingen kan ge definitivt besked så får du det jag vet så länge

Sedan tidigare är det sagt, från Öster, att Helg är tillbaka efter uppehållet och inget är skrivet om att det skulle ha ändrats.

Jag pratade själv med Dragan vid matchen mot Mjällby (19 maj) och då sade han att han skulle vara tillbaka om 2-3 veckor. På eftermiddagen innan matchen mot Brage såg jag Dragan köra extra med Silverholt. Det såg ok ut och min gissning är att han är redo mot BP.

• @Calle01 sa:

@Ruuben sa:
    Hur är status med Dragan å Helg ?

Så länge ingen kan ge definitivt besked så får du det jag vet så länge

Sedan tidigare är det sagt, från Öster, att Helg är tillbaka efter uppehållet och inget är skrivet om att det skulle ha ändrats.

Jag pratade själv med Dragan vid matchen mot Mjällby (19 maj) och då sade han att han skulle vara tillbaka om 2-3 veckor. På eftermiddagen innan matchen mot Brage såg jag Dragan köra extra med Silverholt. Det såg ok ut och min gissning är att han är redo mot BP.

Dragan vore definitivt ett tillskott om inte annat som inhoppare! DJ har börjat rulla igång så det är mitt förstaval även om jag är svag för Ahrn :)

Viktigaste frågan är vem som tar platsen efter Ljungberg, där avgörs hur vi kommer att spela...

• En mindre trolig, men ändå spännande, laguppställningen skulle vara.

Tobias
    Stefan Månz Lundgren Pavic
    Örnblom
    Drott Andreasson
    Calle DJ Pedro

• Är jag ensam om att vilja se Calle i mittfältsroll istället för anfallsroll? Tycker det är när han får yta att ta fart med bollen han är som bäst och då borde hans utgångsposition vara lite längre ner i banan... en 4-1-3-2 hade varit spännande tycker jag

Mv

Sk - mk- Lunkan - pavic
    Örnblom
    Drott Andréasson Calle
    DJ - pedro

Gillad av:Bissan, Drillo (2 totalt)
  • @EF-JKPG sa:
    Är jag ensam om att vilja se Calle i mittfältsroll istället för anfallsroll? Tycker det är när han får yta att ta fart med bollen han är som bäst och då borde hans utgångsposition vara lite längre ner i banan... en 4-1-3-2 hade varit spännande tycker jag

Mv

Sk - mk- Lunkan - pavic
    Örnblom
    Drott Andréasson Calle
    DJ - pedro

Låter väldigt intressant och spännande.

• Är Silverholt fortsatt skadad? Är given som vänsterback i min bok annars efter pavics insats sist. Jag vill ha Pavic högre upp i planen.

• För att hålla alla trogna supportrar uppdaterade i dessa bistra tider så går öster ut på den väldigt informativa hemsidan och medelar att österfikan tar sommaruppehåll ! Ja det va ju det vi alla undrade hur blir det med fikan?, när är den tillbaka ? Är det nån ny fika på gång under uppehållet. Är det samma fika i höst eller har vi bytt sätt att fika på ? .blir spännande att se hur det slutar.

• Vem är a-lagsspelaren som skadade sig igår under u21-matchen?

• redigerade June 12

Jonathan Larsson. Det kan handla om en mild hjärnskakning enligt SMP.

• Info från minboll.se.

Ljungberg avstängd.
    Silverholt borta.
    Dragan aktuell.

• 442 med dj och PEDRO från start imorgon är confirmed.

Gillad av:xonitex, Jögge, Petter Bengtsson, Slangen, outdoor_miner (5 totalt)
  • @Villenyblom sa:
    442 med dj och PEDRO från start imorgon är confirmed.

Pedro som släpande mao?

• @Calle01 sa:

@Villenyblom sa:

Pedro som släpande mao?

Låter perfekt. Han kan leverera passningarna som Älgen kan springa på.

• @Slangen sa:

@Calle01 sa:

@Villenyblom sa:

Pedro som släpande mao?

Och knyta upp älgens ben när han slagit knut på.sig själv..

Gillad av:Villenyblom (1 totalt)
  • I morgon blir det 2 456 personer! Jag ska ju dit och det drar folk!!

Gillad av:olka6806, xonitex (2 totalt)
  • @Patrik sa:

@Slangen sa:

@Calle01 sa:

@Villenyblom sa:

Pedro som släpande mao?

Och knyta upp älgens ben när han slagit knut på.sig själv..

He, he... Lite humor så här på fredagskvällen är aldrig fel. Speciellt som det är hjärtligt, vilket jag uppfattar detta inlägg att vara. Nu stöttat vi Johannesson, Pedro och de andra imorgon. På Myran eller framför tv apparaterna.

Gillad av:Patrik (1 totalt)
  • @Knugen sa:
    Tippning inför imorgon: 0-2 till BP

Själv funderar jag på att spika ettan på Stryktipset. Vad säger du om det, Knugen? Vad har Öster för vinstchanser?

• Islossning i morgon 3-0! Johannesson, Pedro och Calle gör mål.

Gillad av:Petter Bengtsson (1 totalt)
  • Tycker att 0-0 känns som en låg-oddsare.

• Spets och slut. 2-0.

• @Knugen sa:
    Publik tippning: 987 personer

Kommer du kungen? Det är nu grabbarna behöver oss som mest.

• @Knugen sa:

@Calle01 sa:

@Knugen sa:
    Tippning inför imorgon: 0-2 till BP

Själv funderar jag på att spika ettan på Stryktipset. Vad säger du om det, Knugen? Vad har Öster för vinstchanser?

inga

:) Jorå, några procents chans finns det allt.

• @Knugen sa:
    Fan jag kom på, snart har halva säsongen gått och Öster har vunnit 1 match, ändå imponerande med tanke på vilka skitdåliga spelare de har i laget

Härlig inställning Knugen. Tror du att situationen blir bättre med den inställningen? Eller är du ett Kälmartroll??

• Kolla tabellen? Det är ju för fan det tråkigaste som finns. På med skygglapparna och bara gå, gå för att vinna! Vi och laget, läktaren och föreningen. Vinci per noi, som man säger söderöver. Nu kör vi, nån gång vänder det. DJ, två raka baljor nu. Oväntat att han fick och ville ta straffen, cojones. Och senast, "skitmålet" vi ville ha. Joao Pedro, en trasdocka vi vinkat farväl till många gånger, men senast var det bara weltklasse och längtan efter mer. Pavic repar sig, viktigt att han fick vara kvar efter indianen och alla bisarra yttersidor i andra. Faktakoll på detta? Glöm det 23:19 en fredag innan en final i det enda universum som räknas. Vårt. Östers IF.

Gillad av:Johannes Magnusson, Tompa, swindie74, olka6806, Slangen, Redarmy88, razz97, korrsa, Hulthan, McA, JFA, lundino, Bluearmy84, Wallberg (14 totalt)
  • redigerade June 14

Tack Knugen!. Tabellen ljuger aldrig, där är vi överens. Näst sist.

• Är Knugen Conny Halme? En mentalt vacklande person? Inför säsongen var Allsvenskan gjuten, nu div ett. Avd 56 på Sigfridsvägen. Imorgon säger vi adios björknesjö.

• @Sigge sa:
    Är Knugen Conny Halme? En mentalt vacklande person? Inför säsongen var Allsvenskan gjuten, nu div ett. Avd 56 på Sigfridsvägen. Imorgon säger vi adios björknesjö.

Inget ont om Conny Halme!

Gillad av:Slangen, Wallberg, Gurröö (3 totalt)
Logga in eller registrera för att kommentera.