J-södra - Östers IF 16/5

Om någon missat varför man inte kan anmäla sig till denna resan via East Fronts hemsida finner ni svaret här:

https://www.eastfront.se/2019/05/resa-till-jonkoping/

Anmäl er :)

«134

Kommentarer

• Hur många sålda?

• redigerade May 12

Match redan på torsdag följt av Mjällby hemma på söndag. Schemat tätnar och 6 poäng här innebär att vi har häng. Min gissning är 0-1 vinst borta och mot Mjällby hemma låt oss säga........ .. 0-0?

• Trelleborg, Öster, Halmstad, Dalkurd och BP på fem av de sex sista platserna och Varberg i topp. Vem såg detta komma? Vi är i alla fall bara en pinne bakom J-Södra så vinst på torsdag blir viktigt.

• Gjorde en matchtråd för denna matchen för några dagar sedan. Skrev i af där att resan dit bokas via Östers hemsida.

• Tänkte på det att om Dragan hade satt straffen i premiären så kunde allt sett annorlunda ut. En sådan miss kan prägla en hel säsong i form av sargat självförtroende. Tre poäng dör och det kanske bara hade rullat på......... ja ja att titta bakåt har ju sällan lett nån vart.

• redigerade May 13

@Tompa sa:
    Tänkte på det att om Dragan hade satt straffen i premiären så kunde allt sett annorlunda ut. En sådan miss kan prägla en hel säsong i form av sargat självförtroende. Tre poäng dör och det kanske bara hade rullat på......... ja ja att titta bakåt har ju sällan lett nån vart.

Påminner om 2010 då Karekezi brände en straff genom att skjuta fööötii meter över mot Peking i premiären. Då fick vi kvala oss kvar.

• Bestämde mig idag för att åka till Jönköping. Killarna behöver oss.

OBS! Sista anmälningsdag idag iochmed att det är Öster som kör den här resan!!!

https://biljetter.ostersif.se/medlemsresa

Gillad av:Pelle, Lucksmith, swindie74, razz97 (4 totalt)
  • @Zingo sa:
    Bestämde mig idag för att åka till Jönköping. Killarna behöver oss.

OBS! Sista anmälningsdag idag iochmed att det är Öster som kör den här resan!!!

https://biljetter.ostersif.se/medlemsresa

Någon som vet hur många som anmält sig?

• Jag tror DJ kommer tillbaka i startelvan. Det kommer att bli en annan matchbild mot J Södra och jag tror Järdler litar på Davids kämpaglöd i den här matchen. Även om Dragan blir frisk blir det bänken för honom. Annars tror jag det blir samma elva som mot VSK. VSK skapade knappt något på egen hand utan att chanser som uppstod berodde mer eller mindre på Östers slarv. Jag hoppas att bristen på noggrannhet i backlinjen var tillfällig.

Gillad av:Zingo (1 totalt)
  • Ahrn fortsätter. Något annat är inte rimligt.

Gillad av:oysters, DNA, Barcapenya (3 totalt)
  • Skulle vilja se Calle i Andréassons position och sen spelar vi med både Ahrn och älgen på topp!

Gillad av:Fidde P, onion (2 totalt)
  • FORTFARANDE INGEN SOM VET OM ANMÄLDA?? FOLK LOCKAR FOLK

• @Tompa sa:
    Trelleborg, Öster, Halmstad, Dalkurd och BP på fem av de sex sista platserna och Varberg i topp. Vem såg detta komma? Vi är i alla fall bara en pinne bakom J-Södra så vinst på torsdag blir viktigt.

Uppochnedvänt. På försäsongen hade många lätt tippat dessa lag i toppen.
    Har inte sett Varbergs matcher, är de såå grymma?? Eller bara för tillfället mycket flyt?
    Både Falkenberg å Varberg i Allsvenskan vore ju århundradets skräll.

• @Bluearmy84 sa:
    FORTFARANDE INGEN SOM VET OM ANMÄLDA?? FOLK LOCKAR FOLK

Ring kansliet och fråga

• Vi skulle ju med Järdlers taktik spela ett spel med press och snabba omställningar om jag minns rätt. Att två anfallare jagar vilt är inte att spela med press det är bara att slösa energi. Press spelas med understöd. Kolla hur Island spelade med Lagerbäck. Släpp upp motståndaren i plan och sedan press med understöd mot bollhållaren och krympa ytan där bollen är. När bollen vinns ställer man blixtsnabbt om. Ganska enkelt egentligen och väldigt effektivt. Behövs inte världens starkaste trupp heller för att spela ett sådant spel. Kanske nåt för oss!!??

Gillad av:janne_mannen, zune (2 totalt)
  • Sitter och funderar på Ahrn v/s Johannesson. Tycker egentligen att Ahrn gjorde det bra senast, slet hårt i sin ensamma roll - men kanske kan vi förvänta oss att J Södra går lite mer framåt vilket lär ge lite fler möjligheter för en spelartyp som Johannesson. Tror inte Dragan lär vara tillbaka från start iaf.

• @Ruuben sa:
    Både Falkenberg å Varberg i Allsvenskan vore ju århundradets skräll.

Tänk detta scenario SAMTIDIGT som HBK skulle åka ner i ettan. Jösses.

• Mest troligt lär nog bli att de alla spelar i SE nästa år, men iom att de slåss om samma territorium en kittlande tanke helt klart!

• Vill utan tvekan se Ahrn och Johannesson från start mot j-södra. Calle får spela klassiskt mittfältsspel igen, antingen på bekostnad av Andréasson eller av pavic. Ljungberg o drott skötte sig bra centralt och backlinjen ska vi inte röra (med mindre än att pavic möjligen skulle kunna ta Stefans plats, lite hugget som stucket mellan dem om Calle skulle peta pavic på högermitten). Men två renodlade anfallare är viktigt!

• Bara jag som hade velat möta Varberg i denna omgången. Tror att vi hade haft en bra chans och en fördel att för en gångs skull slå underläge.

• Ahrn på topp enligt säkra källor.

Gillad av:oysters, Barcapenya (2 totalt)
  • Dragan med i truppen iaf. Inte ofta han fått starta på bänken i Öster, oavsett formen.

• Jag tror på 0-0. Jädlers kommentarer efter matchen: - vi skapar tillräckligt för att vinna.
    - vi har inte skärpan sista tredjedelen.
    - jag tycker vi spelade bra

• @per gustafsson sa:
    Jag tror på 0-0. Jädlers kommentarer efter matchen: - vi skapar tillräckligt för att vinna.

Nja tror mer på det scenariot efter Mjällbymatchen. På bortaplan har vi nog faktiskt chans att vinna. 0-1 och målskytt Calle Johansson som förra året kanske?

• redigerade May 16

@per gustafsson sa:
    Jag tror på 0-0. Jädlers kommentarer efter matchen: - vi skapar tillräckligt för att vinna.

Det ligger ju tyvärr en del i att det kan låta just så. Jag hoppas på mer tempo i anfallen och att det inte bara är mittfältare som skapar fem halvchanser. Vore skönt om en forward gjorde mål. Som jag har sagt tidigare: en seger idag och vi är ett mittenlag med häng på toppen.

• Ikväll tar vi 3 pinnar!!

• Elvan klar.

Andersson
    Stefan Lundgren Örnblom Silverholt
    Pavic Drott Ljungberg Silka
    Calle
    Ahrn

Månz och Andreasson utgår. Säkerhetsåtgärd med Månz? Kul för Örnblom i vilket fall som helst. Silka petar Andreasson och det är lite oklart hur mittfältet formeras.

• Dan M på SMP tror att Öster kör 4-3-3 ikväll. Silka , Drott och Ljungberg på mitten och Pavic i anfallet.

• Eftersom J-södra spela 3-5-2 vill nog CJ ha tre centrala, vilket känns klokt. Pavic Ahrn Calle framåt

• Många klassiska matcher man sett mot j södra, får hoppas man även i dag tycker det blir kul, oroar dock med det dåliga målskyttet, inget backa hen i straffområdet tack, hoppas på hög press i stället

Logga in eller registrera för att kommentera.